FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.09.17, 16:29

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  LSZH - EFHK B727
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: LSZH - EFHK B727  (Read 562 times)
Antti Hörkkö
Offline Offline

Posts: 82
Date Registered: 25.07.05

LSZH - EFHK B727
« on: 23.11.16, 17:24 »

Tervetuloa vuoteen 1972 ja samalla tervetuloa TWA:n lennolle LSZH – EFHK. Nyt voimmekin rauhassa unohtaa hetkeksi älypuhelimet ja digitaalisen elämän haasteet. On siis aika antaa päällystakki ja hattu ystävälliselle TWA:n stuertille joka on meitä vastassa koneen ovella. Stuertti tulee näyttämään meille ystävällisesti istuinpaikkamme ja ojentaa meille päivän menun, jotta voimme rauhassa tutustua siihen ennen tarjoilun alkamista. Kas näin, nyt olomme parhaimmillaan, miellyttävässä jalkatilassa on mukava hieman oikaista jalkoja samalla kun nautimme leveän istuimen tarjoamasta mukavuudesta.

Tästä voimme vähän tutkia niitä faktoja, joiden pohjalta lento lennetään
Gross weight:      155333 paunaa
Polttoaineen paino:   57467 paunaa
Hyötykuormaa:   17264 paunaa
V1/Vr:      132 solmua      
V2/safe speed      146 / 158 solmua
Takeoff flaps:      15 astetta
EPR engine 1 & 3:   2.15
EPR engine 2:      2.12 (Anti-ice:n käytön johdosta)
Ulkolämpötila lähtökentällä:   noin -10c
Matkalentokorkeus:   FL330
Matkalentonopeus:   päätetään LRC:n mukaisesti ja sijoittunee noin 0.78 mach tienoille
Navigointi:      VOR to VOR menetelmällä, ja määränpäässä lähestyminen ILS CAT 1
Matkustajia mukana:   86
Miehistöä:      3 Ohjaamossa ja 4 matkustamossa

Sitten voisimmekin katsoa kuvia joita matkan aikana tuli otettua




Koneemme odotteleekin jo matkustajia ja JT8D-7 moottorit odottavat jälleen käynnistyskäskyä


Tervetuloa vaan lennolle


Maahenkilökunnasta joku otti tämän kuvan


Before Takeoff tarkistuslista käyty läpi ja odotamme lupaa lentoonlähtöön


Siitä se lähti jälleen kerran, V1/Rotate, Positive rate, gear up, ja nousukulma noin 15 asteeseen


Sinne jäi Zurich


Matkalentoon asetuttu


Hiljalleen jo lähestytään ja pienennetään lentokorkeutta, In Range, tarkistuslista käyty läpi


Kotimaan saatistoa


Landing checklist complete, runway in sight. Käsiohjauksella seuraten Flight directorin ohjeita pitkin liukupolkua


Touchdown, reversers, spoilers





Kiitos matkasta kaikille ja nähdään taas

Loppukommentit. Lento meni täysin suunnitelmien mukaisesti ilman mitään vaikeuksia. Touchdown vaiheessa nopeuteni oli melko tarkalleen Vref, kun se voisi olla hieman sen alle. Tästä aiheutui koneen pieni "kelluminen" kentän tuntumassa ennen kuin pyörät ottivat kenttään kiinni. Olisin toki voinut pikkuisen pakottaa ja istuttaa koneen hieman kovemmin kenttään, mutta kyllähän tuota rataa on sen verran reilusti että miksi suotta kun ei sen suuremmasta ylinopeudesta ollut kyse. Muuten kaikki meni ihan hyvin  Smiley


Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1