FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.09.17, 08:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Virtuaalilasit ja fsx
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Virtuaalilasit ja fsx  (Read 1150 times)
Jukka Immonen
Offline Offline

Posts: 147
Date Registered: 05.05.08

Virtuaalilasit ja fsx
« on: 07.01.17, 19:33 »

Nyt kun virtuaalilasit on taas kovassa huudossa, onko kellään koekmusta tämän hetken uusista virtuaalilaseista? Toimiiko FSX:n kanssa? Kannattaako hankkia nyt, vai odotella vielä niiden kehitystä?
Ville Ranki
Offline Offline

Posts: 80
Date Registered: 23.11.10

Re: Virtuaalilasit ja fsx
« Reply #1 on: 10.01.17, 14:35 »

Kokemusta on, kirjoiteltu esim skrollissa:

https://skrolli.fi/2015/10/oculus-rift-dk2-keinotodellisuuden-toinen-versio/

Vaikka tuo on jo vanhahko juttu, niin nykylasit eivät paljoa tuo lisää DK2:n tekniikkaan simulaattorikäytössä.
 
Ainoa siviilisimu, jossa on virallinen VR-laseille on Aerofly FS2: http://store.steampowered.com/app/434030/

Tästä olisi kiinnostavaa kuulla kokemuksia. Itselleni on Vive tilauksessa ja voi olla että tuo täytyy ostaa sitä varten.


Sotilaspuolella nuo skrollijutussa mainitut DCS ja War Thunder tukevat nätisti. X-Planeen ja IL2-sarjalaisiin tukea on lupailtu jo pitkään, mutta eipä ole näkynyt.
Kimmo Vierimaa
Offline Offline

Posts: 3
Date Registered: 30.12.16

Re: Virtuaalilasit ja fsx
« Reply #2 on: 06.02.17, 11:29 »

FS X  ( + P3D ja X-Plane, joista ei itsellä ole kokemusta) saa toimimaan Riftin kanssa helposti kolmannen osapuolen softalla FlyInside-FSX  (https://flyinside-fsx.com/). ilmaisella versiolla voi lennellä 15 minuuttia kerrallaan, rajoittamaton versio kustantaa nelisen kymppiä

ominaisuuslista: https://flyinside-fsx.com/Features

sellaisenaan resoluutio ei riitä kaikkien mittareiden ja näyttöjen pienimpien tekstien/lukujen lukemiseen, itsellä on joikkarin nappiin bindattu ~10% zoom, jolla kaikesta saakin sitten selvää.

mutta immersio - se on aivan omaa luokkaansa, varsinkin yhden monitorin systeemistä siirtyessä. edellinen tietotekniikkaan liittyvä vau-efekti on tullut ensimmäisen 3d-kiihdytetyn näytönohjaimen asennuksen ja quaken käynnistyksen jälkeen joskun 90-luvulla, oculus rift ja fsx oli seuraava. etenkin purjekone + orbx PNW oli aluksi  Shocked


Ville Ranki
Offline Offline

Posts: 80
Date Registered: 23.11.10

Re: Virtuaalilasit ja fsx
« Reply #3 on: 06.02.17, 13:47 »

Toi flyinside näyttää todella kovalta softalta. Uskomatonta, että tuollaisen on pystynyt kolmas osapuoli tekemään simuihin, joissa ei ole oikeasti VR-tukea. Taitaa olla pakko-ostos.

Tässä on aika hyvä esittelyvideo. https://www.youtube.com/watch?v=utJ7flnVH5k
Ville Ranki
Offline Offline

Posts: 80
Date Registered: 23.11.10

Re: Virtuaalilasit ja fsx
« Reply #4 on: 28.02.17, 14:43 »

Nyt on FlyInsiden demoversio testattu X-Plane 11:n kanssa. On muuten huiman hieno. Teknisiä ongelmia on jonkin verran, esim lentokentillä tuo vilkuttaa simunäkymään ja FlyInsiden valikkoa vuorotellen kun framerate tahmaa ja on aika käyttökelvoton. Mutta ilmaan jos pääsee niin framerate nousee ja homma toimii oikein nätisti. Tuo on betaversio ja korjauksia on toivottavasti tulossa.

Pitää nyt tarkkaan harkita ostaakko FlyInside vai odottaakko natiivitukea X-Planeen..
Markku Näätänen
Offline Offline

Posts: 2
Date Registered: 06.05.13

Re: Virtuaalilasit ja fsx
« Reply #5 on: 17.04.17, 18:20 »


Sotilaspuolella nuo skrollijutussa mainitut DCS ja War Thunder tukevat nätisti. X-Planeen ja IL2-sarjalaisiin tukea on lupailtu jo pitkään, mutta eipä ole näkynyt.
Nyt on näkyny! IL2 Battle of Stalingrad VR päivitys julkaistiin muutama päivä sitten. Paras tähän mennessä tehdyistä VR ilmailusimuista teknisesti vaikka onkin ns. sotalentosimu
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1