FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.07.17, 00:39

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  VF:n tilanne nykyään?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: VF:n tilanne nykyään?  (Read 5044 times)
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

VF:n tilanne nykyään?
« on: 28.01.17, 19:05 »

Moro,

Tässä lennellessä tuli mieleen, että tapahtuuko täällä enää "kulissien takana" mitään, muuten kuin lentäjien osalta? Eli onko johtoportaassa enää mitään elämää? Hiljaiselta ainakin vaikuttaa, mikä on sinänsä aika surullista. Osastonjohtajatkin tuntuu olevan hieman unessa aina välillä.
Hyvä perustahan tässä on, vaatisi vaan vähän aktiivisempaa henkilökuntaa ja päivitystä...
Toni Matkaselkä

Date Registered: 05.07.01

Re: VF:n tilanne nykyään?
« Reply #1 on: 04.02.17, 15:58 »

Pitäisikö meidän järjestää jokin VFn tapaaminen tai vaikka skype-kokous, jossa pohditaan yhdessä sitä missä mennään? Olisiko sellaiselle tarvetta?

Toni Matkaselkä
Antti T Komulainen

Date Registered: 12.01.17

« Reply #2 on: 13.02.17, 00:46 »

Jos ajatellaan että kaikki rekry/koulutus ollut jäissä ties kuinka monetta vuotta.. Ilman väylää uusille lentäjille, toiminta on väistämättä hiipumaan päin pitkällä aikavälillä.
Nimimerkillä uusi lentäjä, joka kaipaisi kotimaista VA-ulottuvuutta ja resursseja FS-passengerin ja itsenäisesti replikoitujen lentojen lisäksi. Mutta aika kuollutta on, niin mikäs teet thmbdn
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #3 on: 13.02.17, 12:04 »

Vapaaehtoistoimin ei voi liikaa vaatia Undecided

Itse ollut lentäjänä jo vuodesta 2002, ja hiipumaan päin on tämäkin palsta! Itse on kai jo tottunut siihen ettei "ihmeitä" tapahdu, mutta toiminta on silti jatkunut. Edelleen toivon jatkuvankin mutta kehitystäkin saisi olla. Itselläni ei ole kokemusta muista virtuaaliyhtiöistä, mutta mitä ilmeisimmin siellä "sattuu ja tapahtuu". Mistään ei oiken selviä kuka mitäkin asiaa VF:ssä nykyään hoitaa?

En ehkä ole paras lentäjä esittämään kehitysideoita, mutta käyn täällä päivittäin ja kysymyksiä saa esittää. Joku on kritisoinut lentolistoja, koska olisi mukavampaa valita lentonsa itse! Hyvä pointti kiireisessä maailmassa, mutta ainakin henkilökohtaisesti pidän todella paljon siitä että lennot on määrittänyt yhtiö!

Olen valmis "vapaaehtoistyöhön" yhtiössä jos sitä pyydetään, eikä tarvitse vaihtaa osasto kakkosesta pois. Lähinnä voisin hoitaa juoksevia asioita ym.

Laittakaahan rakentavaa kritiikkiä ja kysymyksiä! En vastaa VF:n puolesta, mutta lentäjänä kylläkin thmbup

Alex Lund

Date Registered: 13.08.12

« Reply #4 on: 13.02.17, 14:26 »

Yksi mahdollisuus olisi tietenkin lisätä mahdollisuus että voi myös valita lentonsa itse. Meinaan että olisi vaihtoehto lentolistoille myös saatavilla. Lentolistat voi pysyä mutta voisi olla myös kiva että halukkaat saavat valita itse lentonsa. Acars olisi myös kiva olla-

Petri Koivisto

« Reply #5 on: 13.02.17, 14:48 »

Yksi mahdollisuus olisi tietenkin lisätä mahdollisuus että voi myös valita lentonsa itse. Meinaan että olisi vaihtoehto lentolistoille myös saatavilla. Lentolistat voi pysyä mutta voisi olla myös kiva että halukkaat saavat valita itse lentonsa. Acars olisi myös kiva olla-
Ei sinua mikään estä lentämästä ns. extra-lentoja listan ulkopuolelta.
Patrick Ojanen

Date Registered: 13.04.09

« Reply #6 on: 13.02.17, 16:39 »

Kuten Petri sanoikin extra lennot aina mahollisia. Ja tuo VFinn blockki aikojen täyttö on iha toimiva systeemi. Acars on laiskoille jos ei jaksa sen verran kattoa kelloa milloin on lähtenyt ja mihin aikaan on perillä, sitä varten on koneessa se kello. Eikä kerojen laskeminenkaan ole raketti tiedettä, x-y=z  Wink
Petri Koivisto

« Reply #7 on: 13.02.17, 17:00 »

Kuten Petri sanoikin extra lennot aina mahollisia. Ja tuo VFinn blockki aikojen täyttö on iha toimiva systeemi. Acars on laiskoille jos ei jaksa sen verran kattoa kelloa milloin on lähtenyt ja mihin aikaan on perillä, sitä varten on koneessa se kello. Eikä kerojen laskeminenkaan ole raketti tiedettä, x-y=z  Wink
Jep, ei tässä yhtiössä muuten mitään vikaa ole, mutta henkilökuntaa pitäisi vähän herätellä, että saisi edes sivut ajan tasalle yms. Kuten Mikakin tuolla sanoi, voisin minäkin vapaaehtoisena olla mukana jollain tavalla kehittämässä tätä. Tai vaikka osastonjohtajanakin voisin toimia jos tarvetta on. Harmi vaan kun ei ole minkään lajin taitoa esim. juuri nettisivujen teossa tai ylläpidossa.. Grin Haku vaan pystyyn ja uutta verta henkilökuntaan! Tongue Hyvä että sentään lentolistat rullaa...
Mikko Kärkkäinen

Date Registered: 11.12.11

« Reply #8 on: 14.02.17, 06:14 »

http://www.finnairvirtual.com/

Ummmm, mikäs tämä on?  Huh

i5 3,3GHz | 8GB DDR4 | GeForce GTX 970 4GB | WIN10 64bit | 1TB + 128GB SSD | Samsung 27" curved | Thrustmaster HOTAS Warthog USB | TrackIR5 + Track Clip Pro | CH Pro Pedals | Razer Black Shark Headset
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #9 on: 14.02.17, 22:26 »

http://www.finnairvirtual.com/

Ummmm, mikäs tämä on?  Huh

Lentäjälistan suomalaiset nimet vaikuttavat hieman ulkomaalaiselta. Lennetyt lennotkaan eivät liity Finnairiin mitenkään, ja onko Finnair muka antanut logonsa käyttöön?
Petri Koivisto

« Reply #10 on: 14.02.17, 22:46 »

Lentäjälistan suomalaiset nimet vaikuttavat hieman ulkomaalaiselta. Lennetyt lennotkaan eivät liity Finnairiin mitenkään, ja onko Finnair muka antanut logonsa käyttöön?
Epäilen vahvasti, että mitään lupia olisi mihinkään kysytty. Tongue
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #11 on: 14.02.17, 22:46 »

Sitähän minäkin. Tommoset pitäs saada pois verkosta.
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #12 on: 15.02.17, 11:47 »

Sitähän minäkin. Tommoset pitäs saada pois verkosta.

Jep, juuri näin! Näitä aina silloin tällöin putkahtelee esiin...

Teemu Kokkonen

Date Registered: 25.10.08

« Reply #13 on: 15.02.17, 17:19 »

Linkki VK.comiin kertoo, että joitain kytköksiä Venäjänmaalle olisi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/VK_(sosiaalinen_verkosto)

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Jarmo Torvikoski

Date Registered: 31.07.08

« Reply #14 on: 21.02.17, 13:30 »

Ei minusta VF:n lentolista systeemiä tarvitse muuttaa. Se on aivan tomiva kunhan osastonjohtajat hoitavat tonttinsa. Toki osastonjohtajan pesti tettää hieman työtä ja pois vapaa-ajasta, mutta usean viikon myhästymisiä ei voi selittää muulla elämällä ellei ole lomalla tai muutoin estynyt.  Pientä päivitystä olisi kiva sivustoon saada ja turhat osiot heittää romukoppaan tai sitten fixata kuntoon. Kaikkinensa melko vähällä työlllä , ken hallitsee,  saa taas sivuston toimimaan jos on halua ja haikaloja.  Wink

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1