FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
06.04.20, 05:16

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  FSX Steam edition juttua
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: FSX Steam edition juttua  (Read 1911 times)
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

FSX Steam edition juttua
« on: 13.02.17, 19:50 »

Päivitin itselleni tässä reilu vuosi sitten Steam version FSX:stä, ja ajattelin tässä nyt vähän "mietiskellä" ääneen juttuja, joita en nyt ole huomannt täällä olleen missään keskustelussa.

Ensimmäinen: En pelaa mitään muita pelejä, eikä Steam ole varsinaisesti tuttu, mutta onko juuri niin, että Steam päivittyy keskimäärin joka toinen päivä, tai päivittäin? Tuntuu, että aina kun käynnistän Windowsin, niin Steam päivitysohjelma käynnistyy.

Sitten toinen... olen huomannut DX10 Fixeriä käytettäessä (FSX Steam editionin kanssa), kun menee FSX Settings valikosta muuttamaan jotain, niin FSX.cfg tiedoston HIGHMEMFIX rivi muuttuu HIGHMEMFIX=0. Tiedän, että FSX Steam editionin pitäisi korjata tuo toiminto, mutta ainakin itse olen sen manuaalisesti aina korjannut muotoon HIGHMEMFIX=1.

'Don't panic'
Mikko Kärkkäinen

Date Registered: 11.12.11

Re: FSX Steam edition juttua
« Reply #1 on: 13.02.17, 20:22 »

Steam päivittyy usein, ei ehkä joka päivä, mutta ärsyttävän tiuhaan. Onneksi päivitykset on usein pieniä..

Intel Xeon E5-1650 v3 @ 3,5GHz | 32 GB DDR4 | 1000 GB HDD | 480 GB SSD | GeForce RTX 2080 SUPER 8GB | Windows 10 64bit | Hotas Warthog | CH Pro Pedals | TrackIR 5
Veikko Hynninen

Date Registered: 12.12.07

« Reply #2 on: 13.02.17, 20:39 »

Mulla päivittyy ehkä kerran kuukaudessa - täällä Steamin changelog:
http://store.steampowered.com/news/?feed=steam_client

Kannattaa ottaa asetuksista pois "Suorita Steam, kun tietokone käynnistyy" ja kaikki muutkin ylimääräiset ominaisuudet.
« Last Edit: 14.02.17, 11:53 by Veikko Hynninen »
Rolf Niemi

Date Registered: 14.02.05

« Reply #3 on: 14.02.17, 09:30 »

Päivitin itselleni tässä reilu vuosi sitten Steam version FSX:stä, ja ajattelin tässä nyt vähän "mietiskellä" ääneen juttuja, joita en nyt ole huomannt täällä olleen missään keskustelussa.

Ensimmäinen: En pelaa mitään muita pelejä, eikä Steam ole varsinaisesti tuttu, mutta onko juuri niin, että Steam päivittyy keskimäärin joka toinen päivä, tai päivittäin? Tuntuu, että aina kun käynnistän Windowsin, niin Steam päivitysohjelma käynnistyy.

Sitten toinen... olen huomannut DX10 Fixeriä käytettäessä (FSX Steam editionin kanssa), kun menee FSX Settings valikosta muuttamaan jotain, niin FSX.cfg tiedoston HIGHMEMFIX rivi muuttuu HIGHMEMFIX=0. Tiedän, että FSX Steam editionin pitäisi korjata tuo toiminto, mutta ainakin itse olen sen manuaalisesti aina korjannut muotoon HIGHMEMFIX=1.

Niin - tuo päivittämisen tiheys näyttäisi olevan kausiluontoista. Välillä menee pitkiä aikoja, ettei tuota tapahdu lainkaan ja nyt ollaan vaiheessa, jolloin tuo on päivittäistä kun tietokoneen käynnistää.

HIGHMEMFIX=1 - minulla tuota ei ole lainkaan fsx.cfg:ssä, koska sitä ei Steam-versiossa tarvita. Käytössä on täälläkin DX10 Fixer ja joo, ei tuota HIGHMEMFIX=1 -korjausta tarvita vaikka köröttelisi DX9-moodissa.

Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #4 on: 14.02.17, 11:36 »

Kannattaa ottaa asetuksista pois "Suorita Steam, kun tietokone käynnistyy" ja kaikki muutkin ylimääräiset ominaisuudet.

Ei mulla kyllä lähe simu päälle, jos ei Steam ole myöskin päällä, joten olen antanut sen käynnistyä Windowsin kanssa.

Eikä siinä mitään, jos kerran tuo on ihan normitoimintaa tuo Steamin päivitys.... Välillä tullut vain mieleen, että se on jäänyt johonkin loppumattomaan luuppiin.  Smiley

Tiedän, että Steam versio korjaa HIGHMEM ongelman, eikä sitä riviä FSX.cfg tiedostossa tarvitse, mutta mulla se aina ilmestyy sinne jos käyn siellä DX10 Fixerin FSX Settings sivulla. Ja nimenomaan DX10 Fixerin valikossa Highmem on harmaana, eikä sitä voi muuttaa, mutta cfg tiedostoon tulee sitten arvolla nolla. Koko rivillä ei välttämättä ole mitään merkitystä FSX-SE:ssä, en tiedä, mutta vinkkasinpahan nyt kuitenkin jos jollakulla jotain ongelmia on sattunut olemaan.  Smiley

'Don't panic'
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #5 on: 14.02.17, 14:00 »

Kun käynnistät FSX- SE:n työpöydän kuvakkeesta, käynnistää ja päivittää se Steamin kanssa. Minulla ei ole koskaan Steam käynnistynyt Windowsin kanssa samaan aikaan.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #6 on: 14.02.17, 18:51 »

Kun käynnistät FSX- SE:n työpöydän kuvakkeesta, käynnistää ja päivittää se Steamin kanssa. Minulla ei ole koskaan Steam käynnistynyt Windowsin kanssa samaan aikaan.

Ei lähe työpöydän kuvakkeesta. Sanoo vain, että Steam pitäisi olla päällä.  Tongue

Mutta ei tässä mitään ongelmaa ole, sama se mulle on käynnistää Steam Windowsin kanssa, ihan hyvin se on toiminut.

'Don't panic'
Ville Lindgren

« Reply #7 on: 14.02.17, 20:56 »

Kyllä se minulla toimii. Käytätkö sitä Steamin luomaa kuvaketta? Se ei toimi itse tehdystä.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #8 on: 14.02.17, 21:07 »

Pilot error. Sori. Toimiihan se shortcut.

'Don't panic'
Ville Lindgren

« Reply #9 on: 14.02.17, 21:16 »

Hyvä hyvä  Smiley
Seppo Kalkas

Date Registered: 29.10.06

« Reply #10 on: 18.02.17, 17:49 »

Tuon ensimmäisen jutun kanssa ei minulla mitään ongelmia steamin ja kuvakkeiden kanssa, mutta tuo toinen juttu rupesi kiinnostamaan.

Kävin läpi oman koneeni FSX.cfg tiedostot ja en löytänyt niitä HIGHMEMFIX rivejä. No hetken mietittyäni oletan vahvasti, että ne tulevat vasta tuon  DX10 Fixerin myötä.
C:\Käyttäjät\Omistaja\AppData\Roaming\Microsoft\FSX   ja   C:\Programdata\12bPilot\SODE\backup\FSX-SE tiedostot kävin läpi.

DX10 kanssa minulla on seuraavat kaksi ongelmaa: kiitoradan maalaukset (keltaiset reunaviivat ja risteyskohtien alueet) välkkyvät epämääräisesti. Toinen huomattava ja häiritsevä seikka on se, että rakennukset ovat alkuperäisalueella sinisiä, mikkisoftan fontein osaksi varusteltuja. Lisäosissa maisemissa ei ongelma esiinny, vaan ovat ihan ok. Osaksitietyissä maisemissa myös todellisen säätilan kanssa sumua on alamaisemissa väärällä tavalla, vain puuiden latvat näkyvät ja korkeimmat kohdat.  Siksi käytänkin vain pääsääntöisesti simua ilman DX10 valintaa. Mitähän lisäherkkua tuo DX10 yleensä antaisi?

Minkä googlasin, niin tuo Fixeri on ilmeisesti maksullinen ohjelma, ja kysymys kuuluukin, auttaisiko se edellä mainittuihin ongelmiin että siitä kannattaisi PayPallata pyydetyt eemelit.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #11 on: 18.02.17, 18:23 »

Nimenomaan DX10 Fixer auttaa kaikkiin näihin ongelmiin. Toki jotain pientä jää, mutta suurin osa ongelmista häviää, VAS käyttö pienenee ja mulla ainakin pystyy vähän nostamaan simun asetuksia simun pyöriessä edelleen ihan hyvin. Sillä saa myös Virtual Cockpit varjot P3D tyyliin, se on aika makea efekti.

'Don't panic'
Mikko Kärkkäinen

Date Registered: 11.12.11

« Reply #12 on: 18.02.17, 18:25 »

Mulla on tuo fixer, muttei se kyllä kaikkiin koneisiin tuo varjoja... Muuten kannattava ostos!

Intel Xeon E5-1650 v3 @ 3,5GHz | 32 GB DDR4 | 1000 GB HDD | 480 GB SSD | GeForce RTX 2080 SUPER 8GB | Windows 10 64bit | Hotas Warthog | CH Pro Pedals | TrackIR 5
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #13 on: 18.02.17, 18:43 »

Mulla on tuo fixer, muttei se kyllä kaikkiin koneisiin tuo varjoja... Muuten kannattava ostos!

Oletko tarkistanut sen asetuksen varjojen suhteen?  Siellä on mahdollista valita eri kategorioita varjoille. En ulkoa muista, mutta vaihtoehtoina taisi olla ainakin Airliners ja kaikki koneet.

'Don't panic'
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1