FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
03.04.20, 10:58

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  AI Ships
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] Reply Print
Author Topic: AI Ships  (Read 6648 times)
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 322
Date Registered: 03.10.16

Re: AI Ships
« Reply #40 on: 28.09.19, 21:09 »

Jussi älä nyt ala minusta mittään optimista leipomaan. Tongue

Mutta ei tämä niin mahotonta ole miltä nyt saattaa tuntua. Mitä teksturia käytät?

Sitten siitä Lorbyn virheilmoituksesta. Älä laita sitä koko rimpsua, for security reasons, missä näkyy se sinun käyttäjänimi, vaan vain se tuossa seuravalla rivillä oleva itse virheilmoitus. Se riittää.
invalid or broken packages (add-on.xml) detected: Virhe XML-asiakorjassa (12,62).
Tuo tarkoittaa, että rivillä 12 kolumnin 62 kohdalla on virhe. Eli tuo boldina oleva / on otettava pois siitä.
<Path>D:\Addonlisurit\Global_AI_Ship_Traffic_V2\Animals/<Path>
Sitä ei ollu siinä aiemmassa versiossa.

Muuta nyt en puoliunessa siitä huomannut.
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 473
Date Registered: 10.02.09

Re: AI Ships
« Reply #41 on: 29.09.19, 19:50 »

Ei tää taida onnistua mitenkään..jossain mättää vielä.
lorby ei enää herjaa, mutta simu senkin edestä.

Cold not find scenery Global_AI_shipping_traffic´s local scenery directory: D:\Lisurit\Global_AI_traffics_V2\scenery\world\SCENERY!!
tämmönen tämä XML filu on nyt


<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<SimBase.Document id="add-on" version="4,0" Type="AddOnXml">
  <AddOn.Name>Global AI Ship Traffic V2</AddOn.Name>
  <AddOn.Description>Global AI Shipping by Henrik Nielsen</AddOn.Description>
  <AddOn.Component>
  <AddOn.Component.Disabled>
    <Category>SimObjects</Category>
    <Path>D:\Lisurit\Global_AI_Ship_Traffic_V2\Simobjects\Boats</Path>
    <Name>Boats</Name>
  </AddOn.Component.Disabled>
  <AddOn.Component.Disabled>
    <Category>SimObjects</Category>
    <Path>D:\Lisurit\Global_AI_Ship_Traffic_V2\Animals</Path>
    <Name>Animals</Name>
  </AddOn.Component.Disabled>
    <Category>Scenery</Category>
    <Path>D:\Lisurit\Global_AI_Ship_Traffic_V2\scenery\world\Scenery</Path>
    <Name>Global_AI_shipping_traffic</Name>
  </AddOn.Component>
  <AddOn.Component.Disabled>
    <Category>Effects</Category>
    <Path>D:\Lisurit\Global_AI_Ship_Traffic_V2\Effects</Path>
    <Name>AI_ship_Effects</Name>
  </AddOn.Component.Disabled>
  <AddOn.Component.Disabled>
    <Category>Sound</Category>
    <Path>D:\Lisurit\Global_AI_Ship_Traffic_V2\Sound</Path>
    <Name>AI_ship_sound</Name>
  </AddOn.Component.Disabled>
</SimBase.Document>

lorbyn Other addons kohdasta löytyy vaalean punaisella mainittu lisuri, mutta siitäkin vain Effects ja Sound.

Packaces osiossa sitten Scenery shipping traffic, effects ja sound..ei järkivähä riitä tämän(kään) selvittämiseen

Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 322
Date Registered: 03.10.16

Re: AI Ships
« Reply #42 on: 30.09.19, 00:36 »

Jussi kyllähän tämä alkaa toimimaan, kun saapi kaiken kohilleen. Sori ol jokunen oma näppäilymokaa omassa esmerkissä. Embarrassed

Sullahan oli tossa viimeisessä xml:ssä paketin polku D:\Lisurit\Global_AI_Ship_Traffic_V2
Muuta (rename) tuo paketin kansion nimi niin että alaviivojen tilalla on välilyönti eli Global AI Ship Traffic V2
Paketin polku on silloin D:\Lisurit\Global AI Ship Traffic V2

Luo "My Documents/Prepar3D v4 Add-ons" folderiin, mikä defuna on polussa C:\Users\username\Documents\Prepar3D v4 Add-ons\, kansio Global AI Ship Traffic V2 ja sen alle seuraavanlainen add-on.xml. Kopsaa seuraava sellaisenaan siihen xml:ään.

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<SimBase.Document Type="AddOnXml" version="4,0" id="add-on">
    <AddOn.Name>Global AI Ship Traffic V2</AddOn.Name>
   <AddOn.Description>Global AI Shipping by Henrik Nielsen</AddOn.Description>
   <AddOn.Component>
       <Category>SimObjects</Category>
       <Path>D:\Lisurit\Global AI Ship Traffic V2\SimObjects\Boats</Path>
        <Name>Boats</Name>
   </AddOn.Component>
   <AddOn.Component>
       <Category>SimObjects</Category>
       <Path>D:\Lisurit\Global AI Ship Traffic V2\SimObjects\Animals</Path>
        <Name>Animals</Name>
   </AddOn.Component>
   <AddOn.Component>
       <Category>Scenery</Category>
       <Path>D:\Lisurit\Global AI Ship Traffic V2\Scenery\World\Scenery</Path>
       <Name>Global AI shipping traffic</Name>
        <Layer>2</Layer>
   </AddOn.Component>
   <AddOn.Component>
       <Category>Effects</Category>
       <Path>D:\Lisurit\Global AI Ship Traffic V2\Effects</Path>
        <Name>Effects</Name>
   </AddOn.Component>
   <AddOn.Component>
       <Category>Sound</Category>
       <Path>D:\Lisurit\Global AI Ship Traffic V2\Sound</Path>
    <Name>Sound</Name>
   </AddOn.Component>
</SimBase.Document>

Käynnistä P3D-simu ja kun pyytää lisäämään, niin siihen vain YES. Niin pitäs pelittää.
Make sure that AI traffic for ships and ferries in P3D settings is set to more than 5 %.
Sit eikun paatteja ehtimään meriltä.
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 473
Date Registered: 10.02.09

Re: AI Ships
« Reply #43 on: 30.09.19, 06:57 »

Moron taas...minä olen Jussi...vanaha kömö... ja kirjoitan tästä aiheesta.. ties monettako kertaa

Eipä toimi tälläkään konstilla...EI LÖYDÄ SCENERY FILUA.
Olen muokannut sen kirjoitusasuakin justiin kun kansiossa on, eli alkukirjaimet kansion mukaan...mut ei vaan toimi...Ei kehtais heittää kirvestä kaivoon vielä.
Lorby ei moiti, mutta senkään luettelossa ei löydy scenery kansiota :-javascript:void(0);[
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5488
Date Registered: 14.12.05

Re: AI Ships
« Reply #44 on: 30.09.19, 07:15 »

En (tietenkään) tunne sun koneellasi olevaa kansiorakennetta, mutta tarkista, että nuo tiedostopolut (path) tuossa xml-tiedostossa vastaavat omalla tietokoneellasi olevia kansioiden polkuja - "pilkun tarkasti" (eli esimerkiksi mahdollisia välilyöntimerkkejä tms. on tasan yhtä paljon ja samassa paikassa). Niissä kansioissa pitäisi sitten myös olla se tavara mikä kyseiseen AI-roinaan kuuluu. En tunne P3D:tä tältä osin, vaikka se FSX:ää (jossa ei käytetä näitä xml-polkumäärityksiä) muistuttaneekin muuten.

Saattaa olla, että hyppään koko P3D-vaiheen yli. Se selviää samalla kun selviää millainen M$:n uusi pian julkistettava simu on käytännössä. Ennakkomainostus lupaa hyvää, mutta käytäntö sen vasta lopulta näyttää.

Pekka



"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 473
Date Registered: 10.02.09

Re: AI Ships
« Reply #45 on: 30.09.19, 09:11 »

Do  diii.. Nysse toimii. Kiitos Kari ja Kiitos Pekka. Mulkkasin vielä kerran XML:ää ja hokasinkin pari alkeellista kirjoitusvirhettä  ja pari välilyöntiä väärässä paikassa.
Tuo kopioi/ liitä sysnteemi on ihan hyvä, mutta senpä kanssa saa olla tämmönen puusilmä tarkkana. Eli tuo Karin luoma malli tästä lisurista on ihan käyttökelpoinen muillekin asiasta kiinostuneille.
Kiitos vielä kerra

t. Pökijö-Jussi
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 322
Date Registered: 03.10.16

Re: AI Ships
« Reply #46 on: 30.09.19, 14:35 »

Jussi hyvä että pelittääpi.
Näin laittaen ei tarvitse laitella mitään lisurin filuja sinne itse simun sisälle. Useimmat lisurit voi samalla metodilla laitella näin toiselle levylle. Jotkin kaupalliset lisurit, kuten koneet jne on poikkeus tästä.

Muista pitää backup tuosta "Prepar3D v4 Add-ons"-folderista/sisällöstä, niin voit palautta tilanteen, jos jottain mennee myöhemmin persiilleen.

Onhan tämän lisurin laittoon toinenkin keino käyttäen Junction-linkkiä, mutta siitä ehken myöhemmin, jos jotakuta kiinnostaapi.
Pages: 1 2 [3] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1