FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.03.19, 18:12

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Prepar3D V4
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 ... 57 Reply Print
Author Topic: Prepar3D V4  (Read 153008 times)
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 464
Date Registered: 22.02.16

Re: Prepar3D V4
« Reply #20 on: 09.03.17, 17:27 »

Lentomallien testaaminen on mahdollista, koska ohjelman simulaatiomaailma noudattelee luonnonlakeja. Lentolaite tai mikä vaan rakennelma lentää ja käyttäytyy ilmassa kutakuinkin samoin X-Planessa, kuin tosielämässä.

Näihin en osaa sanoa mitään, koska itselläni ei ole mitään aavistustakaan miten oikean lentokoneen kuuluu lentää tai tuntua. Pyötätietokonekonesimulaattori on aina vain pöytäkonesimulaattori ja tuntuma todellisuudesta jää todella kauas oli sitten mallinukset miten hyviä tahansa. Ammattikäyttö sanelee suunnan epäilemättä, koska sieltä tulee rahaa, mutta sinällään se ei kiinnosta niinkään vaan mitä tässä "harrastelija scenessä" tapahtuu. 64-bittisyys P3Dssä on mielestäni merkittävintä simumaailmassa vähään aikaan. Tuotteelle jolle löytyy eniten lisäosia ja käyttäjiä (FSXllä taatusti enemmän vielä, mutta jos P3D nyt laskee vähän leveasti FSX-jatkumoon), jossa 32-bittisyys tullut jonkinlaiseksi ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi maisemien ja lisäosien suhteen niin se helpottaa tuskaa paljon.

Quote
Tuskin he edes yrittävät tavoitella sitä vanhan FS-sarjan suosiota ja käyttäjäkuntaa.

Ei "pelikansa" ole näiden yrityksien kohderyhmässä, mutta eihän muutama ylimääräinen dollari varmaan haittakaan tältä ryhmältä (eiköhän P3D academic/professional myynnilläkin muutama miljoona ole helposti tullut kukkaroon?). Saahan siitä ainakin jotain taskurahjoja oikeaan kehittämiseen.

Erittäin vaikea nähdä, että joku perinteinen pelitalokaan vakavissaan otettavaa lentosimulaattoria tietokoneelle alkaisi tyhjästä kehittämään, joten syytä toivoa että nämä ammattilaiset antavat myös "pelaajien" roikkua mukana tuotteissaan.
« Last Edit: 09.03.17, 17:32 by Tomi Renberg »
Pii Anttonen
Offline Offline

Posts: 85
Date Registered: 20.02.17

Re: Prepar3D V4
« Reply #21 on: 10.03.17, 06:53 »

X-Planessa tosiaan se fysiikkamallinnus perustuu ihan eri pohjaan ja käsittääkseni niille on jopa suurempi fokus siellä ammattisimulaattoripuolella, jonne toki varmasti turautetaan paljon customkoodia tuon työpöytäversion päälle. Siksihän sen hintahan on jotain ihan muuta kuin se kuluttajaversion. Muistan että joskus mainostivat sillä että työpöytäversiokin on sertifioitu IFR-koulutuksessa päteväksi simulaattoriajaksi, mutta en tiedä onko tämä enää kuranttia. Se taisi olla v7 aikoihin, silloin olin viimeksi X-Plane-käyttäjä ennenkuin nyt taas on tullut tahkottua sitä enemmän kuin FSX:ää. Sitten jos haluaa kuuhun niin sitten on Orbiter, se ei ole kovin silmäkarkkia, mutta kiertoratamekaniikka ja muut fysiikan lait on mallinnettu itkurealistisesti.

P3D on kyllä jännä kummajainen kun lisenssi kieltää niin spesifisti kotikäytön viihdetarkoituksiin, mutta eihän ne nyt niin dorkia ole etteivätkö tietäisi että tasan tarkkaan jengi ostaa sitä siihen. Etenkin kun se Academic-versio ei millään tavalla varmistele edes että onko opiskelija kuten esimerkiksi Adobe, joka vaatii edu-sähköpostin. Lieneekö sitten sen lisenssin ehdoista periytynyt kun sehän pohjautuu siihen ESP:hen eikä FSX:n lisenssitasolla. Mutta eivät ole dorkia ja dollarit selkeästi kelpaavat.

Aina välillä tulee pohdittua että pitäisikö itsekin P3D-kelkkaan hypätä, mutta kun se kuitenkin perustuu tuohon jo auttamattomasti vanhentuneeseen pohjaan ja sen jälkeen kun on alkanut X-Planeen tottua niin nuo kamerakontrollit raivostuttavat hankaluudellaan.  Ja sitten kun minulla on aika isohkon rahan edestä koneita FSX:lle ja kun PMDG ja kumppanit haluaisivat uuden satsin rahaa. Ei sellainen yhtään kivaa ole.

Core i5 3.20GHz, 24Gb RAM, nVidia GTX1060 6Gb VRAM, Windows 10 Pro, Flight Simulator X, X-Plane 11
Muun muassa lentosimuja streamaan ja videoita teen: https://www.youtube.com/channel/UCmsRVY57KvCVajaI8LcVKzA
Niko Leppänen
Offline Offline

Posts: 846
Date Registered: 01.02.10

Re: Prepar3D V4
« Reply #22 on: 10.03.17, 08:43 »

X-Planessa tosiaan se fysiikkamallinnus perustuu ihan eri pohjaan ja käsittääkseni niille on jopa suurempi fokus siellä ammattisimulaattoripuolella, jonne toki varmasti turautetaan paljon customkoodia tuon työpöytäversion päälle. Siksihän sen hintahan on jotain ihan muuta kuin se kuluttajaversion. Muistan että joskus mainostivat sillä että työpöytäversiokin on sertifioitu IFR-koulutuksessa päteväksi simulaattoriajaksi, mutta en tiedä onko tämä enää kuranttia.
Se vaatii sertifikaatin ja pelkkää ohjelmaa ei voi yksinään sertifioida, vaan pitää olla myös sertifioidut ohjaimet, jotka tietysti ovat kalliita. Tämän takia x-planen kuluttajaversio ei ole FAA-sertifioitu, mutta se on lähes identtinen FAA-hyväksytyistä full-motion simuista löytyvän ohjelman kanssa. X-planesta saa siis FAA-sertifioidun versionkin ostettua, mutta se maksaa enemmän kuin 80$. Suurimpana erona kuluttajaversioon nähden on se, että se tukee paremmin simulaattorin fyysisiä paneeleita, kuten radioita. Lisäksi siitä on ns. experimental-koneet karsittu pois. Näin ainakin väittävät omilla sivuillaan http://www.x-plane.com/pro/certified/

Käsittääkseni simuajan laskeminen koulutukseen mukaan vaatii sertifioinnin lisäksi ainakin, että harjoittelu tapahtuu kouluttajan valvonnassa. Aivan yksinkertaista työpöytäsimulaattoritiiman koulutukseen mukaan laskeminen ei siis ole, mutta jenkeistä tai muualta maailmasta varmaan löytyy lentokouluja/kerhoja, joissa osa harjoittelusta suoritetaan työpöytäsimuilla. Itse en oikein ole oikeista ilmailumäääräyksistä selvillä, joten jospa jollain olisi varmaa tietoa aiheesta, varsinkin kiinnostaisi mikä tilanne on "rapakon" tällä puolen.
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 464
Date Registered: 22.02.16

Re: Prepar3D V4
« Reply #23 on: 10.03.17, 08:52 »

Lieneekö sitten sen lisenssin ehdoista periytynyt kun sehän pohjautuu siihen ESP:hen eikä FSX:n lisenssitasolla. Mutta eivät ole dorkia ja dollarit selkeästi kelpaavat.

Näin olen ymmärtänyt, että eivät saa mainostaa pelinä (olisiko edes kinnostustakaan). FSXn "pelilisenssi" myytiin toisaalle, joten siinä mielessä ihan ymmärrettävä lakitekninen juttu. Miten tuollaista käytännössä valvoa ja ketä muuta se mahdollisesti edes kiinostaa kuin mahdollisesti FSXn pelilisenssin ostannutta? Kenties sen professional pro versionkin saa kuka tahansa ostaa, jos vain pistää sen 2300 $ tiskiin? Siinähän oli jotain asejärjestelmiä yms. mallinnettu.

Quote
kun on alkanut X-Planeen tottua niin nuo kamerakontrollit raivostuttavat hankaluudellaan.

Mikä esim. Chaseplanessa on vikana tai sitten vaikka TrackIr? Muuta kuin että ne toki maksavat.

Quote
Ja sitten kun minulla on aika isohkon rahan edestä koneita FSX:lle ja kun PMDG ja kumppanit haluaisivat uuden satsin rahaa. Ei sellainen yhtään kivaa ole.

Kahden simulaattorin pitäminen on kallista, jos ei halua sitten default-versiolla mennä.
« Last Edit: 10.03.17, 09:01 by Tomi Renberg »
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14514
Date Registered: 21.07.04

Re: Prepar3D V4
« Reply #24 on: 10.03.17, 09:07 »

Näihin en osaa sanoa mitään, koska itselläni ei ole mitään aavistustakaan miten oikean lentokoneen kuuluu lentää tai tuntua. Pyötätietokonekonesimulaattori on aina vain pöytäkonesimulaattori ja tuntuma todellisuudesta jää todella kauas oli sitten mallinukset miten hyviä tahansa.
Tätä samaa olen itsekin aina ihmetellyt. Kyllä noi xp-fanipojat hehkuttaa lentomalli sitä ja lentomalli tätä. Ei se tietokoneella istumalla tunnu yhtään sen oikeammalta olkoon vaikka millainen lentomalli tosiaan. Eikä se mielestäni edes ole sen parempi XP:ssä. Tuntuma on jopa huonompi kuin P3D. Muistaakseni kaikki koneet tuntui lähes samalta, oli sitten 737 tai 757/767, tai painoa päällä miten paljon tahansa, koneet tuntui aina samanlaiselta lentää. Toisin kuin P3D, sen huomaa heti onko alla iso ja painava kone vai pienempi ja kevyempi laite. Ei X-Planeen tosin ole läheskään yhtä kovia tekijöitä/lisureita kuin esim. PMDG/FSLabs. Ei nyt jaksa tähän hätään kirjoittaa kaikkia puutteita mitä tuossa XP:ssä on, tulisi pitkä viesti muuten. Sen voin sanoa että UI on aivan järkyttävän sekava ja huono, ainakin XP10. Nythän se päivitettiin P3D:n kaltaiseksi tuohon uuteen, joten vähän parannusta sentään ainakin päällepäin näkyy.

Keskustelu eksyy aika pahasti aiheesta, joten tuota XP-mehustelua voisi jatkaa jossain muualla kuin tässä P3D V4 -ketjussa... Roll Eyes
Pii Anttonen
Offline Offline

Posts: 85
Date Registered: 20.02.17

Re: Prepar3D V4
« Reply #25 on: 10.03.17, 09:28 »

Mikä esim. Chaseplanessa on vikana tai sitten vaikka TrackIr? Muuta kuin että ne toki maksavat.

No sepä se juuri. En halua maksaa montaa kymppiä vuonna 2017 siitä että kamerakontrollit olisivat säädylliset. FSX:ssä puutteen toki ymmärtää kun on kovasti vanha, mutta se on suurin miinusmerkki P3D:ssä ja oikeastaan aika käsittämätön puute nykypäivänä. Jos LM vaikka ostaisi jonkun noista kamerasysteemeistä pois ja pistäisivät oletuksena kylkeen niin olisin menossa mukana heti. Tietenkään heidän prioriteettinään ei moinen ole, koska työpöytäsimuilu ei ole heidän fokuksensa vaikka raha kelpaakin.

Headtrackingiä tutkin yhdessä vaiheessa ja totesin etten tykkää. Edut ja lisät realismiin ovat kyllä ilmeisiä, mutta kun minä kääntelen päätä, katselen useampaa näyttöä, vilkaisen puhelinta ja venyttelen niskoja lentojen aikana niin lopputulos oli aika pahoinvointia edesauttava. Siksi jäi hommaamatta. X-Planen kamerasta tykkään kuin hullu puurosta. Se on ehkä pääsyy miksi 85% simuilusta ja 100% finanssipuolen panostuksista on siirtynyt sille puolelle.

Core i5 3.20GHz, 24Gb RAM, nVidia GTX1060 6Gb VRAM, Windows 10 Pro, Flight Simulator X, X-Plane 11
Muun muassa lentosimuja streamaan ja videoita teen: https://www.youtube.com/channel/UCmsRVY57KvCVajaI8LcVKzA
Niko Leppänen
Offline Offline

Posts: 846
Date Registered: 01.02.10

Re: Prepar3D V4
« Reply #26 on: 10.03.17, 09:39 »

Tätä samaa olen itsekin aina ihmetellyt. Kyllä noi xp-fanipojat hehkuttaa lentomalli sitä ja lentomalli tätä. Ei se tietokoneella istumalla tunnu yhtään sen oikeammalta olkoon vaikka millainen lentomalli tosiaan.
Kyllä kaikki työpöytäsimut ovat kaukana todellisuudesta siinä mielessä, että G-voimat ja perstuntuma lentokoneeseen puuttuvat, kenenkään elämä ei ole pelissä ja tiukassa tilanteessa simun voi pausettaa.

Eikä se mielestäni edes ole sen parempi XP:ssä. Tuntuma on jopa huonompi kuin P3D. Muistaakseni kaikki koneet tuntui lähes samalta, oli sitten 737 tai 757/767, tai painoa päällä miten paljon tahansa, koneet tuntui aina samanlaiselta lentää. Toisin kuin P3D, sen huomaa heti onko alla iso ja painava kone vai pienempi ja kevyempi laite. Ei X-Planeen tosin ole läheskään yhtä kovia tekijöitä/lisureita kuin esim. PMDG/FSLabs.
Ei ne x-planenkaan vakiokoneet kovin ihmeellisiä ole ja yksi x-planen heikkous on juuri kunnollisten lisäosien vähyys, mutta esimerkiksi Ixeg 737 ja JarDesign a320 ovat ihan siedettäviä.

Ei nyt jaksa tähän hätään kirjoittaa kaikkia puutteita mitä tuossa XP:ssä on, tulisi pitkä viesti muuten.
Onneksi P3D:ssä tai muissa simuissa ei ole mitään puutteita.  Roll Eyes

Niko Leppänen
Offline Offline

Posts: 846
Date Registered: 01.02.10

Re: Prepar3D V4
« Reply #27 on: 10.03.17, 09:59 »

En ole vakuuttunut, mitä mullistavaa P3D:ssä on. Olen siinä käsityksessä, että se edellenkin on vain paranneltu fsx, jossa muistiongelmia on ratkottu ja graafisia ominaisuuksia paranneltu (käyttöliittymä, volumetrinen sumu jne.) Silti toisesta ketjusta saa jatkuvasti lukea muistiongelmista ja kaatumisista. 64bit-versio ja muu optimointi olisi itselle merkittävä syy hankkia se ja siksi seuraan kehitystä mielenkiinnolla. Onko joku testannut, että paljonko P3D käyttää näytönohjainta?
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 464
Date Registered: 22.02.16

Re: Prepar3D V4
« Reply #28 on: 10.03.17, 10:30 »

Jos LM vaikka ostaisi jonkun noista kamerasysteemeistä pois ja pistäisivät oletuksena kylkeen niin olisin menossa mukana heti. Tietenkään heidän prioriteettinään ei moinen ole, koska työpöytäsimuilu ei ole heidän fokuksensa vaikka raha kelpaakin.

Markkinat ovat mielestäni jo pitkään menneet siihen suuntaan, että simu on vain peruspaketti ja oikeastaan kaiken kivan joutuu sitten ostamaan erikseen enkä usko kehityksen muuttuvan. Ei varmaan mikään optimitilanne. Simun on ominaisuudet ovat vain yksi osa melko isossa kokonaisuudessa, joka muodostuu sitten kamera+sää+maisema+lentokone+ties minkä lisäosien kokonaisuudesta. Tuo kokonaisuus itselleni ainakin ratkaisee se minkä alustan päällä haluan itse toimia.  Sen allekirjoitan, että FSX/P3D ovat käyttökelvottomia ilman kameraohjelmaa, jos joku muuta väittää hän ei ole kameraohjelmaa edes kokeillut.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6387
Date Registered: 27.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #29 on: 10.03.17, 18:33 »

En ole vakuuttunut, mitä mullistavaa P3D:ssä on. Olen siinä käsityksessä, että se edellenkin on vain paranneltu fsx, jossa muistiongelmia on ratkottu ja graafisia ominaisuuksia paranneltu (käyttöliittymä, volumetrinen sumu jne.) Silti toisesta ketjusta saa jatkuvasti lukea muistiongelmista ja kaatumisista. 64bit-versio ja muu optimointi olisi itselle merkittävä syy hankkia se ja siksi seuraan kehitystä mielenkiinnolla. Onko joku testannut, että paljonko P3D käyttää näytönohjainta?

Olen saanut Dubaissa (FlyTampa) ja Münchenissä (Taxi2Gate) käytettyä n. 3700mb enimmillään siten, että scenery-asetukset on lähes maksimissa ja muut asetukset n. puolessa välissä, AA 4x, FXAA päällä, nvidia inspectorista lisäksi 4x sparse grid supersampling, ai-liikennettä n. 20% jne ja käytössä PMDG 777. Näytönohjaimena on GTX 1070 8GB, joten varaa olisi vielä yli 4 gigaa. Varmasti enemmän saisi käytettyä, kun kaikki asetukset laittaisi maksimiin ja nvidia inspectorilla vielä laittaa 8xSGSS ja perus antialiaksen maksimille. Uskon, että varmasti menisi jonnekin 4500-5000mb paikkeille helposti.

Prepar3D:ssä on hyvin vähän OOM-ongelmia verrattuna esim FSX:ään tai kaatumisia. Erilaisten moduulien takia kaatumiset on myös hyvin dokumentoitu ja harvemmin vika on itse simussa vaan omassa tietokoneessa / Windowsissa. Harmittavaa kyllä ja myönnän, että niitä on mutta kyllä vakaus on silti ihan omaa luokkaansa. Myös se säätäminen on minimaalista FSX:ään verrattuna ja se on omasta mielestäni se paras ominaisuus, jos näitä simuja vertaa keskenään. Prepar3D:n pystyy säätämään kuntoon parissa tunnissa monien lisäosien kanssa, kun taas FSX:n kanssa menee helposti pari päivää.
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4263
Date Registered: 19.06.07

Re: Prepar3D V4
« Reply #30 on: 17.03.17, 18:51 »

Lasse Honkanen
Offline Offline

Posts: 12
Date Registered: 10.10.16

Re: Prepar3D V4
« Reply #31 on: 22.03.17, 14:07 »

Ja kun vielä lentokoneiden tekstuurit päivittyy tuohon niin avot!
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4263
Date Registered: 19.06.07

Re: Prepar3D V4
« Reply #32 on: 23.03.17, 11:08 »

Päivittyyhän ne kun VAS-muisti ei ole enää rajoittava tekijä. Samalla myös suorituskykyvaatimus itse pc:ltä taitaa tosin kasvaa...
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1319
Date Registered: 19.06.10

Re: Prepar3D V4
« Reply #33 on: 23.05.17, 09:55 »

AirDailyX väittää striimaavansa tänään klo 17:00Z eli kai 20:00EET Prepar3d v4:ää. Sillä ehdolla kai että kaikki menee kuten on suunniteltu.

https://www.twitch.tv/adxlive

http://www.airdailyx.net/fsnewsbreaker/2017/5/21/upcoming-livestreams
Quote
Prepar3Dv4 x64: Aiming For Tuesday @ 1700z (will be joined by: Jordan King, and developers from MilViz, Flightbeam Studios, TFDi, and FSFX. ) NOTE: Start time subject to change!
« Last Edit: 23.05.17, 10:00 by Ville Lindgren »
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5416
Date Registered: 14.12.05

Re: Prepar3D V4
« Reply #34 on: 23.05.17, 15:18 »

Päivittyyhän ne kun VAS-muisti ei ole enää rajoittava tekijä. Samalla myös suorituskykyvaatimus itse pc:ltä taitaa tosin kasvaa...

Aikoinaan DOSin aikaan keskusmuistin maksimimäärä 1MB (käytännössä 640kB) oli rajoittava tekijä ohjelmille. Sitten ohjelmat siirtyivät 32-bittiseen maailmaan ja uudeksi rajaksi asettui 4 gigatavua. Kun 64-bittiset tietokoneet tulivat, alettiin puhua VASista, koska fyysistä muistia 64-bittisissä koneissa oli yleensä jo enemmän kuin tuo 32-bittisten ohjelmien VAS 4GB. Kaikki johtuu pohjimmiltaan tietokoneiden tekniikasta  2^8, 2^16, 2^32, 2^64, jne (muistiväylän leveys tavuina).

Vaikea nähdä seuraavaa rajaa (on se niin kaukana), mutta suorituskykyvaatimus on pysynyt kaikki nämä vuodet samanlaisena. Aina PC on ollut liian hidas ja tallennustila pieni.

 laugh

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1319
Date Registered: 19.06.10

Re: Prepar3D V4
« Reply #35 on: 23.05.17, 16:32 »

http://www.prepar3d.com/news/2017/05/114164/
Quote
Lockheed Martin is proud to announce that the next generation of simulation and training will start on May 30, 2017 with the public release of Prepar3D v4. The release culminates over eight years of Lockheed Martin development and welcomes major enhancements and new capabilities.

Prepar3D v4 completely changes the simulation landscape with a comprehensive baseline update to a 64-bit architecture. Higher resolution visuals, more objects, increased data precision, larger scenarios, and improved performance are now all possible at levels never seen before in the product’s history. The sky’s not the limit!

Additionally, the release brings dynamic lighting, rain/snow particles, global 3D trees, a fully reworked software development kit (SDK), new default vehicles, and countless improvements.

More details will be released over the next week with Prepar3D v4 being directly available from Prepar3D.com on May 30, 2017 at 2:00pm EST.

P3D v4 julkaistaan viikon päästä.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4197
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #36 on: 23.05.17, 17:08 »

Hienoa thmbup

Mutta mikä mahtaa olla hinta? No selviää aikanaan....

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 464
Date Registered: 22.02.16

Re: Prepar3D V4
« Reply #37 on: 23.05.17, 17:10 »

http://www.prepar3d.com/news/2017/05/114164/
P3D v4 julkaistaan viikon päästä.

Hyvästi OOM!  thmbup thmbup thmbup

ORBX näköjään asentuu näköjään hienosti versioon 4. Osaa konvertoida datat v3sta ilman että paketit pitää ladata uudestaan. Sitten vain odotellaan eri valmistajien ilmoituksia milloin P3DV4 yhteensopiva lisäosia on saatavilla.
« Last Edit: 23.05.17, 17:17 by Tomi Renberg »
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1319
Date Registered: 19.06.10

Re: Prepar3D V4
« Reply #38 on: 23.05.17, 17:20 »

Tosiaan, niille jotka eivät tiedä niin v4 näkyy ainakin täällä: https://www.twitch.tv/belynz
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4197
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #39 on: 23.05.17, 17:22 »

Tosiaan, niille jotka eivät tiedä niin v4 näkyy ainakin täällä: https://www.twitch.tv/belynz

Kiitti, nyt pelittää..... thmbup

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Pages: 1 [2] 3 4 ... 57 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1