FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.10.20, 14:51

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderator: Ilkka Portti)
| | |-+  Prepar3D V4
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 66 Reply Print
Author Topic: Prepar3D V4  (Read 208115 times)
Tapio Ehder
Offline Offline

Posts: 400
Date Registered: 10.09.16

Re: Prepar3D V4
« Reply #960 on: 20.12.18, 18:29 »

Kyllä ORBX-maisemat ovat mielestäni hyviä ja helppoja asentaa. Täytyy vain kaikki tehdä nykyään FTX-centralin kautta, johon tulee kirjautua ennen kuin ostaa mitään ORBX-lisäsosia. Ainoastaan vectori on minulle tuottanut harmia.

HP PAVILION GAMING TG01-0026NO, Intel Core i5-10400F (2,9 GHz, 6 ydintä)
Nvidia GeForce RTX 2060 super (8 Gt GDDR6),Keskusmuisti: 16 Gt DDR4 RAM
Tallennustila: 256 Gt M.2 SSD
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 498
Date Registered: 10.02.09

Re: Prepar3D V4
« Reply #961 on: 20.12.18, 18:46 »

Kuten aikaisemmin olen jo todennut, ORBX:n vectori aiheutti Suomi scenerien kanssa tökkimistä ja kerran kaatumisen Hesaa lähestyttäessä. Poistin vectorin ja nyt pelaa hyvin.  Mustia tai epämääräisiä alueita tuli aikaisemmin mm. muualla Euroopassa. Jouduin lataamaan koko simun uudestaan ja nyt on pelanut hyvin. Vectoria en edelleenkään käytä.

Nyt kun sanoit....muistan hämärästi... lukeneeni...heh alkaa toi muisti olla ku lohirysä...kele.
Kiitos täytyy kokeilla
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4639
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #962 on: 20.12.18, 19:33 »

Itseni totesi tämän uuden päivityksen jälkeen seuraavaa. Mulla on asennettuna muutamia photareita Suomesta...lähinnä Hesan ympäristöstä.
Kun ampaisin ilmojen teille Malmin kentältä....ilmaantui maastoon mustia nelliöitä, jotka seurasivat lentoa pitkin matkaa.

Pelaako jollakin muulla Suomi sceneryt?
Samoin Milvitz tuote kaatoi simun..?? lisurit seurannevat perässä viiveellä.

Palasin vielä tässä vaiheeessa takaisn entiseen versioon ja kaikki toimii kuin ennenkin.

Mustat neliöt saattavat viitata siihen, ettei ORBX centralista ole ajettu migrationia. Samoin lentokenttä asennusten jälkeen pitää ajaa airport elevation corrections jos on Vector asennettuna.

Mulla on Helsinki phtotari, ORBX BASE/LC EU/VECTOR ja Tatun & Karin Suomimaisemat. Ongelmia ei ole ollut. 71 -lentoa takana Prepar3Dv4.3 -lähtien joista kaksi kaatumista muualla kuin Suomessa. Toinen niistä varmuudella Aes Pro Airbus FMCG.dll.

Jos käyttää Vectoria, niin ainakin kannattaa pudottaa special effects asentoon LOW, tai muuten tulee stutteria. 

Intel I7 8700K @ 5.0Ghz/ 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Joni Rantala
Offline Offline

Posts: 1407
Date Registered: 04.05.04

Re: Prepar3D V4
« Reply #963 on: 20.12.18, 19:54 »

Poistin suomi paketit ja fps nousi melko runsaasti samalla testi lennolla.
Kittilässä,activesky ja as bussi.Laskukierros kentän ympäri pimeässä realisää.

Nyt
Minimum frame rate was 39.8 fps, Maximum was 194.9 fps
Average frame rate for running time of 792 secs = 70.5 fps
Maximum AI traffic for session was 7 aircraft
Memory managed: 315 Allocs, 314 Freed

Ennen
592172 *** FSUIPC log file being closed
Minimum frame rate was 29.2 fps, Maximum was 154.6 fps
Average frame rate for running time of 435 secs = 59.7 fps
Maximum AI traffic for session was 10 aircraft
Memory managed: 359 Allocs, 358 Freed
********* FSUIPC Log file closed ***********

Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9928
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Prepar3D V4
« Reply #964 on: 20.12.18, 21:26 »

FPS nousee kun maiseman yksityiskohdat laskevat tai toisinpäin: FPS laskee kun yksityiskohdat lisääntyvät.  Roll Eyes

Totta kai Suomimaisemat kuormittavat enemmän, niissä on valtavasti dataa eri osioissa. Sitä, mitä täällä ollaan vuosikausia peräänkuulutettu, tarkkaa hyvää maisemaa. Nyt on tarkkaa, mutta sillä on hintansa.

Voin kertoa heti, että verrattuna muihin Suomea kattaviin terrain maisemiin, meidän maisemat ovat varmasti raskaimmat. Mutta samalla yksityiskohtaisemmat. Ei sitä tarvitse sen enempää testailla/ihmetellä. Tämä ei myöskään tarkoita sitä, että maisemassa olisi vikaa varsinaisesti. Terrain on aika yksinkertaista ja työkalut sylkevät huonon datan pois tai eivät generoi sitä ollenkaan. Tavaraa vain on yksinkertaisesti järjetön määrä.

Edit
Kannattaa säätää ja testata maisemia config ohjelmilla, jotka löytyvät jokaisesta maisemasta erikseen. Niihin ei voi antaa yhtä oikeaa asetusta/ohjetta, koska kokonaisuus on monimutkaisempi ja moni asia riippuu käyttäjän asetuksista. Esim. Land Class suot tai vector suot. Land class kuormittaa vähemmän, mutta tuloksena vähemmän soita ja enemmän metsää. Enemmän metsää = enemmän autogeniä. Ja nyt on paljonkin merkitystä sillä mitkä ovat simun autogen-asetukset.
Sama pätee esim. Mesh maisemaan. Vaikka päästään 2m tarkkuuuteen, ei se välttämättä ole paras vaihtoehto.
« Last Edit: 20.12.18, 21:40 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 498
Date Registered: 10.02.09

Re: Prepar3D V4
« Reply #965 on: 21.12.18, 08:15 »

Mustat neliöt saattavat viitata siihen, ettei ORBX centralista ole ajettu migrationia. Samoin lentokenttä asennusten jälkeen pitää ajaa airport elevation corrections jos on Vector asennettuna.

Mulla on Helsinki phtotari, ORBX BASE/LC EU/VECTOR ja Tatun & Karin Suomimaisemat. Ongelmia ei ole ollut. 71 -lentoa takana Prepar3Dv4.3 -lähtien joista kaksi kaatumista muualla kuin Suomessa. Toinen niistä varmuudella Aes Pro Airbus FMCG.dll.

Jos käyttää Vectoria, niin ainakin kannattaa pudottaa special effects asentoon LOW, tai muuten tulee stutteria. 

Joo Migration ajettu, airport elevation corrections ei suostu toimimaan...on tästäkin ongelmasta ollut varmaan puhetta, mutta en ole saanut toimimaan...syystä tai toisesta.
Täytyy vielä pyöritellä noita Finland basepackin, South/ North-Finlandin sekä Fin Obstdatan maisemia config ohjelmillaan...
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5531
Date Registered: 14.12.05

Re: Prepar3D V4
« Reply #966 on: 21.12.18, 08:39 »

Joo Migration ajettu, airport elevation corrections ei suostu toimimaan...on tästäkin ongelmasta ollut varmaan puhetta, mutta en ole saanut toimimaan...syystä tai toisesta.
...

Mulla oli tuo sama toimimattomuus. Siihen on olemassa korjaus. Piti muistaakseni poistaa jostain kansiosta jotain ja ajaa corrections uudelleen. Sitä vain en muista, että mitä ja mistä. Lohirysää muistuttaa minunkin muistini jo. Sitä se tämä vanhuus ainakin teettää.


"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5531
Date Registered: 14.12.05

Re: Prepar3D V4
« Reply #967 on: 21.12.18, 08:47 »

Inhorealistisesti (Tomin sanonta) joudun toteamaan, etten ikinä asenna ORBX:n tuotteita, koska kerran ne sekoitivat FSX:n niin perusteellisesti, että jouduin asentamaan sen uudelleen joka vei kymmeniä tunteja. En halua samaa tapahtuvan P3D4:lle. Embarrassed

Ikinä ei pidä sanoa ei ikinä.

Ei Orbxia kannata pelätä. Nykyisellään Centralia käytettäessä se maisemien ja muiden asennus on pelkkää click clickiä. Pitää olla suorastaan "taiteellisesti lahjakas" jos sen osaa sössiä. Kokonaan eri asia on sitten, jos joku päivitys ei toimi aivan toivotulla tavalla. Siihenkin tulee varmaan päivitys aikanaan ja se löytyy suoraan Centralista omalta koneelta ladattavaksi ja asennettavaksi click click...

Tatun ja Karin Suomeen ei tosiaan välttämättä Orbx-maisemia tarvita, mutta muu maailma kyllä näyttää perin ankealta ilman sitä (perus FSX tai P3D myös - oletan).

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tapio Ehder
Offline Offline

Posts: 400
Date Registered: 10.09.16

Re: Prepar3D V4
« Reply #968 on: 21.12.18, 10:10 »

Olen samaa mieltä Pekan kanssa. Tatun ja Karin Suomimaisemat ovat todella hienoja. Muualla ORBX-maisemat ovat  yksityiskohtaisempia kuin default-maisema.

HP PAVILION GAMING TG01-0026NO, Intel Core i5-10400F (2,9 GHz, 6 ydintä)
Nvidia GeForce RTX 2060 super (8 Gt GDDR6),Keskusmuisti: 16 Gt DDR4 RAM
Tallennustila: 256 Gt M.2 SSD
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 5194
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #969 on: 21.12.18, 10:43 »

Tatun ja Karin Suomi-maisemat ovat huippua. Niiden asetukset voivat ainakin minulla olla aika korkealla. Lisäksi olen asentanut kaikki Suomen photosceneryt. Tarkka mesh on hieno asia, Suomesta käytän 5 metrin tarkkuutta.
Parhaat maisemat ovat photosceneryitä, mikäli ne  on tehty hyvin eli autogenit löytyvät mahdollisimman täydellisinä ja värisävyihin on tehty perusssäätö ja tarkkuus ilmakuvissa suuri eli 1-2 metriä.

Euroopassa on asennettuna muutama loistava photoscenery. Nämä ovat ilmaiset Italia, Itävalta, Kreikka, Albania, Slovenia ja Kanarian saaret ja Mount Everes. Plus kaupallinen Madeira. Plus ilmaista Eurooppaa täydentämässä Alppien seutua alueilta, joille edellämainitut photosceneryt eivät yllä.

Melko hyvää tasoa on Andalusian photoscenery, siis se osa ilmaista Espanjaa, jonka olen asentanut. Myös Norjaan saa hyvän maiseman Norway-lisäosilla ja 10 metrin meshillä, jotka ilmaisia.

Hyvä mesh on tärkeää, joten minulla on Saksassa ja Itävallassa, Kanarialla ja Andalusiassa 5 metrin mesh. Norjassa mesh on 10 metriä ja muualla Euroopassa kuin erikseen mainituilla alueilla, 19 metriä. Muu maailma on FreeMesiä, eli 36 metriä paitsi USA, jossa FreeMesh taitaa olla 10 metrinen.

En tule asentamaan Eurooppaan ORBX-maisemia vaan odotan että photosceneryt lisääntyvät. Jospa kattaisiavt joskus myös Pohjoismaat. EU landclass on niin ikään käytössä.
« Last Edit: 21.12.18, 13:21 by Esa Sairio »

i7 6700K 4,0GHz/ 32GB/ Asus GeForce RTX 2080 S 8Gt/ WIN10/3 x SSD/ Sony 55" 4k-TV/nettiyhteys 100 M. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4639
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #970 on: 21.12.18, 14:19 »

ilmaiset Kreikka

Onko Kreikan ilmaisessa Photarissa vuodenajat + autogen? Mistä on ladattavissa?


Intel I7 8700K @ 5.0Ghz/ 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 5194
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #971 on: 21.12.18, 15:05 »

Kreikassa on vain kesätekstuurit mutta melko hyvä autogen löytyy myös. Nämä lisäosat on tehty FSX:lle mutta toimivat hyvin P3D4:ssäkin. Kreikka vaatii aika paljon työtä, joka on ihan kivaa. Löydät photosceneryt tutusta Avsimistä:
https://library.avsim.net/search.php?CatID=fsxscen&SearchTerm=greece&Sort=Author&ScanMode=1&Go=Change+View

Tekijät ovat Angelo Tassoglou ja Dimitris Ntaskas. Ensinmainittu on tehnyt emämaata pääasiassa ja jälkimmäinen Kreikan saaria pääasiassa. Joudut lataamaan useita kymmeniä tiedostoja saadaksesi Kreikan valmiiksi.

Autogenit löytyvät lähes koko Eurooppaan, joskaan ei täydelliset, osoitteesta:
http://italyphotoreal.weebly.com/download.html

Siellä on myös 2 metrinen Italia ja jopa 1 metrinen. Itse asensin 2 metrisen. Italiaan on omat autogenit, varsin tasokkaat ja rannikon korjaukset ym.

i7 6700K 4,0GHz/ 32GB/ Asus GeForce RTX 2080 S 8Gt/ WIN10/3 x SSD/ Sony 55" 4k-TV/nettiyhteys 100 M. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4639
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #972 on: 26.12.18, 17:46 »

No jo on taas uutisia. P3Dv4:ssä on paha moka.

https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/141811-microstuttering-on-ground/

https://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?f=6314&t=129222

Ensimmäisessä linkissä Aerosoftin bussin käyttäjä kertoo ettei AFFINITY MASK=0 toimi hänellä (toisilla taas toimii) mutta tuo käsin tehty jippo taasen toimii...

Siitä sitten kokeilemaan stutter vapaata Preparia.

Suhtautuisin pienin varauksin laugh

Intel I7 8700K @ 5.0Ghz/ 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 5194
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #973 on: 26.12.18, 19:23 »

Kokeilin lisätä cfg:hen tuon Affinitymask=0 rivin. Ei mitään vaikutusta P3D4:een, joten rivi poistettu.

Miksi ihmiset, joilla on hyvä englannintaito ja vahva into simuharrastukseen, ole yhteydessä Locheed Martiniin, ja pyydä P3D4:een ohjelman fixausta kahden asian suhteen:

1. Antialiasing on huonompi kuin FSX:ssä, koska sen joutuu asettamaan täysille P3D4:ssä, jottei maasto väky ja tämä syö yleistä suorituskykyä. Tähän pitää saada ohjelmallinen parannus, vrt. FSX.

2. Mikrostutteringista lennettäessä pitää päästä eroon. Ei voi olla ainoa mahdollisuus ostaa markkinoiden tehokkain tietokone, joka sekään ei aina riitä eliminoimaan pikkupysähdyksiä. Näin olen lueskellut joulunpyhinä useita kansainvälisisä simusivustoja. Ohjelmaan vaan parannusta!

i7 6700K 4,0GHz/ 32GB/ Asus GeForce RTX 2080 S 8Gt/ WIN10/3 x SSD/ Sony 55" 4k-TV/nettiyhteys 100 M. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6684
Date Registered: 27.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #974 on: 26.12.18, 19:53 »

Kokeilin lisätä cfg:hen tuon Affinitymask=0 rivin. Ei mitään vaikutusta P3D4:een, joten rivi poistettu.

Ei niin. Mikan alemmassa linkissä Beau Hollisin viesti (P3D:n koodareita). Boldasin oleellisen.

Quote
Please double-check to make sure there wasn't more than one AffinityMask entry in your cfg, and/or re-test with no AffinityMask entry to confirm that your issues return. I just stepped through the code using the debugger to confirm that a value of 0 is ignored.

Note that if your Affinity Mask actually were 0, this would indicate that no cores should be used. To force all cores, you need a decimal value equal to the binary mask with a 1 for each core. For example if you have 8 logical cores, this value would be 255. ( Do a Google search for "0b11111111 in decimal" to confirm. When I ran my debug test, 255 was indded the final mask used because this was the default set by the OS.

When we check the config value we do this:
1) Set override mask variable to 0 by default
2) Read a new override value from cfg if we find it
3) if mask is not 0, then set process affinity mask to override value

In otherwords, if the cfg entry is 0, the code will ignore it to avoid setting a bad mask of 0 and turning off all cores. In this case, all it does is get the process affinity from the OS and then set the same affinity mask back in.

As to the point about processor load, the mask only tells the OS which cores we can use. Certain rendering and simulation work has to be done on the primary core. This core will typically be heavily utilized. Other cores are used for work that can be done in the background. Their load will vary depending on your use. For example, if you start slewing rapidly, you should see these cores get loaded up with terrain paging work. Watching core usage on initial load will show all but one of the application cores are very busy loading.

Hope this helps clear things up.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4639
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #975 on: 26.12.18, 21:19 »

Luin itsekin loppuun tuon aiemmin. Hollis puhuu asiaa, mutta silti hempat väittää tuon konstin toimivan Tongue En tiedä kenellä heittää päässä, mutten itse aikonutkaan kokeilla Grin

""I inputted
[Jobscheduler]
Affinitymask=0

.....and without even being in the sim game YET I noticed something but kept fingers crossed ....P3D loaded INSANELY fast to the main menu. Never seen that EVER. I then chose my aircraft and location/time and clicked Go.....this was the WOW....P3D loaded RIDICULOUSLY fast it took 7 seconds to load a 100% to get to my aircraft. Normally it took like 30-45 seconds to load a 100%. I still kept my fingers crossed. I then was sitting on RWY24L at KLAX with 70 Ai aircraft at the airport. Here comes the ultimate test, normally right when I panned using the Hat Switch it would stutter and lag. Soooo, I turned my head using hat switch the the KLAX terminal and it moved with NO STUTTERS! I couldn’t believe it and my traffic was 100%. I even heard my GPU Fan and my Corsair H100i V2 cooler fan immediately bog down from RPM. With that said that is confirmed evidence that the AM=0 did SOMETHING. And the 0 core theory/facts....proves to some people (NOT ALL) that 0 core has too much to handle the way LM has P3D read . This post is just to show proof of what occurred 2 days ago .""

Intel I7 8700K @ 5.0Ghz/ 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 516
Date Registered: 22.02.16

Re: Prepar3D V4
« Reply #976 on: 26.12.18, 21:26 »

Miksi ihmiset, joilla on hyvä englannintaito ja vahva into simuharrastukseen, ole yhteydessä Locheed Martiniin, ja pyydä P3D4:een ohjelman fixausta kahden asian suhteen:

Onhan siellä LMn omilla forumeilla kaikenlaista valitusta ja pyyntöä, joten eivätköhän he melko hyvin ole kartalla ja etene oman suunnitelmansa mukaisesti. Kyseessä kuitenkin yritys, jonka liikevaihto kokonaisuudessa on samaa luokkaa kuin Suomen valtion budjetti ja P3Dssä on se professional tai sotasimupuoli ja eiköhän niiden asiakkaiden toiveiden toteuttaminen ole ykkösprioriteetilla. Tuolta varmaan myös se raha tulee eikä 60 €n Academic lisensseistä. LM on järkyttävän iso yritys, mutta tuskin tuo P3D kehittäjätiimi lopulta on kovinkaan iso. Vaatihan myös X-Plane melkoista tehoa, vaikka se ei mihinkään FSXn raunioille edes perustu, joten ei se simun tekeminen ihan helppoa ole.

Ainahan monimutkaisemmat pelit ovat vaatineet lähes sitä tehokkainta rautaa mitä on kaupasta saa eikä sekään aina riitä (tuo ei ole edes mikään lentosimujen yksinoikeus).
Jonkun P3Dn kehittäjätiimin toimintaan ei ole mitään realistista mahdollisuutta vaikuttaa ja lisäksi keskinkertaisella tietokoneella saa vain keskinkertaista suorituskykyä. Tuntuu kenties pahalta, mutta niin se vain valitettavasti on. Kannattaa enemmän keskittyä niihin positiivisiin asioihin ja nauttia siitä mitä tämä simu tuo, vaikka ei se todellakaan täydellinen olekaan. Liiallinen täydellisyyden tavoitteleminen ei johda mihinkään muuhun kuin omansa mielensä pahoittamiseen simuilussa.
« Last Edit: 26.12.18, 21:34 by Tomi Renberg »
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6684
Date Registered: 27.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #977 on: 27.12.18, 10:20 »

.....and without even being in the sim game YET I noticed something but kept fingers crossed ....P3D loaded INSANELY fast to the main menu. Never seen that EVER. I then chose my aircraft and location/time and clicked Go.....this was the WOW....P3D loaded RIDICULOUSLY fast it took 7 seconds to load a 100% to get to my aircraft. Normally it took like 30-45 seconds to load a 100%. I still kept my fingers crossed. I then was sitting on RWY24L at KLAX with 70 Ai aircraft at the airport. Here comes the ultimate test, normally right when I panned using the Hat Switch it would stutter and lag. Soooo, I turned my head using hat switch the the KLAX terminal and it moved with NO STUTTERS! I couldn’t believe it and my traffic was 100%. I even heard my GPU Fan and my Corsair H100i V2 cooler fan immediately bog down from RPM. With that said that is confirmed evidence that the AM=0 did SOMETHING. And the 0 core theory/facts....proves to some people (NOT ALL) that 0 core has too much to handle the way LM has P3D read . This post is just to show proof of what occurred 2 days ago .""

Naureskelin tätä itsekin. Melkoista paskapuhetta. Uskomaton tweakki, kaikki toimii niin paljon paremmin. Jopa tuuletinkin rauhoittui. Sekkari kädessä kellotti latautumisaikaa yms.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4639
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #978 on: 27.12.18, 13:54 »

Siirretty ketjusta "pieni varoituksen sana"

Jouduin tänään poistamaan Aesin bussit (A319 lakkasi toimimasta 1220 päivityksen jälkeen) ja ajattelin sitten ottaa vastaan WIN 1809 (October) päivityksen. En ole vielä busseja asennellut, mutta huomasin, että full screen tilassa (P3D) framet laskivat puolella. Tajusin heti, että kyseessä on VSYNC. Ikkunatilassa framet 60, joten jotakin on tapahtunut päivityksen jälkeen. P3D:n asetuksista otin pois päältä VSYNC:in, mutta mitään ei tapahtunut koska Inspectorilta on määritetty 1/2 VSYNC.

Koska minulla on WIN10 N -versio, jouduin myös päivittämään Media Feature packin koska muutoin P3D ei lähtenyt käyntiin...

[ Attachment not found - or removed ]

Kummasta tuo muutos sitten tuli? en tiedä, enkä nyt tiedä oliko hyvästä tai pahasta mutta tuli kuitenkin. Ajan simua rajoittamattomana. Kerron lisää kunhan saan bussit asennettua.

Tein videon tosta, mutta siinähän ei näy framerate, koska Youtube käsittelee videon.

Siirrän tämän P3D -ketjuun...

Eipä ollut kovin hyvä ominaisuus thmbdn Asensin bussit, ja totesin että stutteria pukkaa kun kääntää päätään virtuaaliohjaamossa. Täytyy nyt hakea toiset asetukset tämän myötä (NVI:ltä kaiketi pois 1/2 refresh rate) Stutteria ei kuitenkaan ole edelleenkään maisemassa itsessään, vaan ainoastaan kaikkialla kun kääntelee kuvakulmaa VC:ssä thmbdn

E: Ärsyttää kun kaikki oli hyvin ennen WIN10 1809 -päivitystä. Toivottavasti tästä nyt jotain toimivaa saa aikaiseksi?
« Last Edit: 27.12.18, 14:00 by Mika Virolainen »

Intel I7 8700K @ 5.0Ghz/ 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4639
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #979 on: 27.12.18, 14:46 »

Vieläkin oudommaksi meni, kun huomasin, että 30fps on ja pysyy kunnes pyörittää näkymää VC:ssä, jolloin fps hetkellisesti nousee... palautuakseen taas 30fps kun pitää näkymän paikallaan Shocked

Edelleenkään en ole tehnyt mitään muutoksia Prepariin tai NVI:hin? Outoa...

Intel I7 8700K @ 5.0Ghz/ 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Pages: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 66 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1