FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.11.19, 02:11

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Prepar3D V4
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 61 Reply Print
Author Topic: Prepar3D V4  (Read 177169 times)
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4724
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1040 on: 09.01.19, 21:34 »

Sinulla on simussa käytössä 8XSSAA. Et hyödy mitään NVI:llä tehdyistä AA -säädöistä (IP=Internet protokolla, NVI=nVidia Inspector). NVI:llä tekemäsi säädöt kyllä toimii, mutta eroa et huomaa kun ainoastaan siinä, että jos laitat esim. 4XSGSS, niin pilvisellä säällä näytönohjain menee vain kyykkyyn.

Toisin sanoen, sinulla on jo paras mahdollinen antialiasing käytössä.

E: Ja ei tässä ole mitään placebo efektiä.
Tuota tietoa kaipasinkin. Eli simun 8xSSAA antaa parhaan mahdollisen antialiasingin, mutta sekään ei vie vakiokenttien kiitoratojen reunoja sivusta katsoen täysin hyviksi. Inspector meni roskiin ja pysyvästi.

Jotta reunat suoristuisivat sahalaidasta, stutterit häipyisivät ja välkyntä menisi ihan nollaan, tarvitaan sekä 4k-näyttö, lisää tehoa tietokoneeseen ja uusi versio tai päivitys P3D4:sta, jossa nämä asiat huomioidaan.

Muuten olen ihan tyytyväinen simuun, on monessa suhteessa FSX:ää parempi ja tehokkaampi. Esimerkiksi tosi laaja autogen-alue lentopaikan ympärillä on loistava asia, johon FSX:llä ei ikinä päässyt.

Laitoin muuten kuvia mm. Alpeilta Kuvakaappauksiin, joissa on asennettuna tasokkaita ilmaisia photosceneryitä autogeneineen P3D4:een. Tästä on hyvä jatkaa, kiitokset jälleen neuvojille! thmbup
« Last Edit: 09.01.19, 21:41 by Esa Sairio »

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4405
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1041 on: 10.01.19, 08:22 »

Full HD -resoluutiolla 1920x1080 on FSX:n autogenit, tievalaistus, kiitotiet, lentokenttä rakennukset ja objektit aivan omaa luokkaansa vs. Prepar, ja huomattavasti kevyemmillä AA -asetuksilla. Toisinpäin on asiat sitten taivaalla ja vedessä sekä vuoristossa, kun käytetään kunnollisia lisäosia, sekä Jotain shaderia kuten Tomato tai PTA.

Koska en ole kokeillut, niin en tiedä miten asiat muuttuu 4k -resoluutiolla, mutta olettaisin että parempaan suuntaan. LOD RADIUSta voisi pienentää, ja näkyvää maa-aluetta pienentää Active sky:n visibility limiitterillä. Muitakin säätöjä voisi tiputtaa esim. piirretyn sceneryn matkaa, ja määrää. Näin ainakin koittaisin, jos 4k -näytön saisin. Maa sceneryt voisivat tällöin päästä lähelle FSX, tai ehkä tasoihinkin samalla näytönohjaimellakin, jos se on kunnollinen.

Rikastumista odotellen...

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4724
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1042 on: 10.01.19, 09:31 »

Pääsin mielestäni P3D4:lla maisemissa samaan tasoon kuin FSX:llä, kun puhutaan autogeneistä, objekteista ja hyvistä kenttämallinnuksista kiitoteineen kuten Megan EFHK. Tämä edellyttää P3D4:n AA=8xSSAA asetusta, joka kuormittaa tietokonettamutta silti framet pysyvät paremmin 30:ssä kuin FSX:llä.

Vakiokenttien kiitoteiden sahalaitoja sen sijaan ei vinosti katsottuna saa kokonaan pois P3D4:sta.

Vuoristo on Preparissa parempi kuin FSX:ssä. Preparissa autogen-alueen laajuus ja niiden "ilmestyminen" maisemaan on olennaisesti parempaa kuin FSX:ssä, jossa agn-alue oli kovin rajallinen ja kun lensi matalalla agn-alueen rajoille, ne joko hävisivät kokonaan tai ilmestyivät kuten sienet sateella - ei hyvä.

Vertasin maisemia kun minulla jokin aika sitten oli vielä FSX koneella.

Mitä nuo Tomatot tai PTA:t oikein tekevät? En usko että minulla P3D4:n sen kummemmaksi muuttuisi noillakaan lisäosilla. Voi olla että olen väärässä, korjatkaa.

Voisiko joku tällä kertoa 4k-näytöstä käytettäessä P3D4:sta jos jollain jo sellainen näyttö on?

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4405
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1043 on: 10.01.19, 10:41 »

Ainoa lisäys minulla on ne neljä riviä, jotka tekevät Megan EFHK:n kiitoratavaloista pimeällä siedettevän kokoiset joskin pienentävät muitten kenttien valoja liikaakin.

Tästä oli juttua jo muinoin, että EFHK:n halot (kiitotie & rullaustie) eivät oikein sovellu Prepariin. Juttu oli varmaankin jossain vanhemmassa Prepar (32bit) -keskustelussa?

Vaikka minulle ei vielä silloin ollut Preparia, niin muunsin halot ohjeen mukaisesti. Nyt en enää muista mistä => mihin ne muunnettiin, mutta lopputuloksena oli pienemmät halot ehkäpä DXT? 88Kb => 44Kb Kuka muistaa?

Niin tai näin vaikkei ohjetta enää olekaan (ainakaan minulla), niin laitetaampa tiedostot jakoon kaikille, joilla ei muunnettuja ole!

Mukana paketissa myös alkuperäiset halot, jollei miellytä silmää...

Asennus: Korvataan A-Flightin (Megaksikin kutsuttu) EFHK:n halot kansioon EFHK \ Texture.

https://drive.google.com/drive/folders/15-pC7PQPSbr-e5nqsfYzNBiVLEAfiJiC?usp=sharing

E: Tsori mutta en pakannut tiedostoja, joten kaikki joutuu lataamaan yksi kerrallaan Embarrassed 12 -tiedostoa (alkuperäiset ja muunnetut)
« Last Edit: 10.01.19, 10:52 by Mika Virolainen »

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 491
Date Registered: 22.02.16

Re: Prepar3D V4
« Reply #1044 on: 10.01.19, 13:31 »

Mitä nuo Tomatot tai PTA:t oikein tekevät? En usko että minulla P3D4:n sen kummemmaksi muuttuisi noillakaan lisäosilla. Voi olla että olen väärässä, korjatkaa.

Kyllä ne simusta tekevät mielestäni kauniimman näköisen enkä enää osaisi olla ilmankaan. Parhaan käsityksen saat varmaan mainoskuvista (tai muista netissä olevista kuvista/videoista). Tosin vaatinee myös esim. paremmat pilvet kuin mitä defaulttina simussa on jotta silmäkarkkia tulee entistä enemmän näkyviin. Kaikella noilla on oma vaikutuksensa myös suorituskykyyn miinuspuolena.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4724
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1045 on: 10.01.19, 13:31 »

Kiitoa Mika. Asensin nuo 6 uutta valotiedostoa Megan EFHK:lle. Näyttää hyvältä. Preparin cfg:ssä on edelleen neljä valoihin vaikuttavaa riviä. Ei kai niitä kuulukaan poistaa?

EFHK on simussa oleellisesti tarkempi kuin tuossa kuvassa. Onko syynä se että täällä pitää puristaa kuvan leveydeksi aina 800 pixeliä?



i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4724
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1046 on: 10.01.19, 14:04 »

Kyllä ne simusta tekevät mielestäni kauniimman näköisen enkä enää osaisi olla ilmankaan. Parhaan käsityksen saat varmaan mainoskuvista (tai muista netissä olevista kuvista/videoista). Tosin vaatinee myös esim. paremmat pilvet kuin mitä defaulttina simussa on jotta silmäkarkkia tulee entistä enemmän näkyviin. Kaikella noilla on oma vaikutuksensa myös suorituskykyyn miinuspuolena.

Jätän nuo väliin.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Markku Aaltonen
Offline Offline

Posts: 101
Date Registered: 18.08.12

Re: Prepar3D V4
« Reply #1047 on: 10.01.19, 18:07 »

Jätän nuo väliin.

 PTA tekee vain simun paljon realistisemman näköiseksi.Taivaanranta ilta-ja aamuhämärässä näyttää vaan paljon hienommalta.
 Muita lisäosia kuten esim.Rex4,Ezca2,ASP4 ilman olisi enää vaikea olla käyttämättä.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4405
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1048 on: 10.01.19, 18:22 »

Osaisiko kukaan (Tatu Grin) kertoa voiko Oulun plattavaloja mitenkään korjata?

Kyse on tästä Oulusta, joka vilkutteli valoja jo FSX -aikoina. Olen käyttänyt tätä Preparissa v4 koko ajan.



Tässä ottamani video tilanteesta

https://www.youtube.com/watch?v=YYjyl2pZNTA&feature=youtu.be

Valaistus on toteutettu efektein, enkä ole vielä koittanut ilman koska silloinhan voisi olettaa ettei valoja olisi ollenkaan. FSX:ssä Vilkuttelu oli on/off, mutta Preparissa sekoaa täysin Undecided



E: Tuosta Palokankaan Nikon kesken jääneestä tekeleestä ei taida olla korvaajaksi? (En ole edes kokeillut).
« Last Edit: 10.01.19, 18:34 by Mika Virolainen »

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4405
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1049 on: 10.01.19, 18:56 »

Pika-apuna poistin efektit. Kyllähän tuolla näkee rullailla, kun on rullausvalot päällä Smiley

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9563
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Prepar3D V4
« Reply #1050 on: 10.01.19, 20:06 »

Osaisiko kukaan (Tatu Grin) kertoa voiko Oulun plattavaloja mitenkään korjata?

No äkkiseltään en osaa sanoa, mutta voi olla mahdollista "nostaa" efektiä muutama sentti ylöspäin. Näin se ei taistelisi samalla korkeudella asfaltin kanssa ja aiheuttaisi tuota vilkkumista.

Postaa vaikka sen efektin sisältö niin katsotaan, itse en pysty sitä testaamaan.

'Don't panic'
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4405
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1051 on: 10.01.19, 21:28 »

Milläs sisällön saa "auki" Embarrassed

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9563
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Prepar3D V4
« Reply #1052 on: 11.01.19, 07:24 »

Milläs sisällön saa "auki" Embarrassed

FX-fileet aukeaa Notepadilla.


'Don't panic'
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4405
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1053 on: 11.01.19, 07:43 »

fx_efouplata.fx

[Library Effect]
Lifetime=5
Version=2.00
Display Name=Lichtkegel - (c) Flyways2005
Radius=250
Priority=0


[Properties]
Cockpit=1
VirtualCockpit=1
Spot=1
Tower=1
Map=1

[Emitter.0]
Lifetime=0.50, 0.50
Delay=0.00, 0.00
Bounce=0.00
Rate=1.00, 1.00
X Emitter Velocity=0.00, 0.00
Y Emitter Velocity=0.00, 0.00
Z Emitter Velocity=0.00, 0.00
Drag=0.00, 0.00
X Particle Velocity=0.00, 0.00
Y Particle Velocity=0.00, 0.00
Z Particle Velocity=0.00, 0.00
X Rotation=0.00, 0.00
Y Rotation=0.00, 0.00
Z Rotation=0.00, 0.00
X Offset=0.00, 0.00
Y Offset=0.00, 0.00
Z Offset=0.00, 0.00
Pitch=0.00, 0.00
Bank=0.00, 0.00
Heading=0.00, 0.00

[Particle.0]
Lifetime=0.00, 0.00
Type=19
X Scale=120.00, 120.00
Y Scale=120.00, 120.00
Z Scale=00.00, 00.00
X Scale Rate=0.00, 0.00
Y Scale Rate=0.00, 0.00
Z Scale Rate=0.00, 0.00
Drag=0.00, 0.00
Color Rate=0.00, 0.00
X Offset=0.00, 0.00
Y Offset=0.00, 0.00
Z Offset=0.00, 0.00
Fade In=0.00, 0.00
Fade Out=0.00, 0.00
Rotation=0.00, 0.00
Ground Normal=1
Static=1
Face=0, 0, 0

[ParticleAttributes.0]
Blend Mode=2
Texture=efouplata.bmp
Bounce=0.00
Color Start=200, 200, 200, 70
Color End=200, 200, 200, 70
Jitter Distance=0.00
Jitter Time=0.00
TempK=100.00
TempRate=0.00
uv1=0.00, 0.50
uv2=0.50, 1.00
X Scale Goal=0.5
Y Scale Goal=0.5
Z Scale Goal=0.5
Extrude Length=0.00
Extrude Pitch Max=0.00
Extrude Heading Max=0.00

fx_efouroadlight.fx

[Library Effect]
Lifetime=5
Version=2.00
Display Name=Lichtkegel - (c) Flyways2005
Radius=250
Priority=0


[Properties]
Cockpit=1
VirtualCockpit=1
Spot=1
Tower=1
Map=1

[Emitter.0]
Lifetime=0.50, 0.50
Delay=0.00, 0.00
Bounce=0.00
Rate=1.00, 1.00
X Emitter Velocity=0.00, 0.00
Y Emitter Velocity=0.00, 0.00
Z Emitter Velocity=0.00, 0.00
Drag=0.00, 0.00
X Particle Velocity=0.00, 0.00
Y Particle Velocity=0.00, 0.00
Z Particle Velocity=0.00, 0.00
X Rotation=0.00, 0.00
Y Rotation=0.00, 0.00
Z Rotation=0.00, 0.00
X Offset=0.00, 0.00
Y Offset=0.00, 0.00
Z Offset=0.00, 0.00
Pitch=0.00, 0.00
Bank=0.00, 0.00
Heading=0.00, 0.00

[Particle.0]
Lifetime=0.00, 0.00
Type=19
X Scale=40.00, 40.00
Y Scale=40.00, 40.00
Z Scale=00.00, 00.00
X Scale Rate=0.00, 0.00
Y Scale Rate=0.00, 0.00
Z Scale Rate=0.00, 0.00
Drag=0.00, 0.00
Color Rate=0.00, 0.00
X Offset=0.00, 0.00
Y Offset=0.00, 0.00
Z Offset=0.00, 0.00
Fade In=0.00, 0.00
Fade Out=0.00, 0.00
Rotation=0.00, 0.00
Ground Normal=1
Static=1
Face=0, 0, 0

[ParticleAttributes.0]
Blend Mode=2
Texture=efouplata.bmp
Bounce=0.00
Color Start=200, 200, 200, 70
Color End=200, 200, 200, 70
Jitter Distance=0.00
Jitter Time=0.00
TempK=100.00
TempRate=0.00
uv1=0.00, 0.50
uv2=0.50, 1.00
X Scale Goal=0.5
Y Scale Goal=0.5
Z Scale Goal=0.5
Extrude Length=0.00
Extrude Pitch Max=0.00
Extrude Heading Max=0.00

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9563
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Prepar3D V4
« Reply #1054 on: 11.01.19, 12:32 »

Tee varmuuskopiot.
Sen jälkeen voit kokeilla heittää seuraavalle riville jonkun kohtuullisen numeron vaikka 1.
Z Offset=0.00, 0.00

Eli molempiin sama numero:
Z Offset=1.00, 1.00

Jos hyvin käy, niin valoalue nousee nyt metrin korkeudelle. Tämän jälkeen sen voi hilata alemmas muutamaan senttiin, kunnes ei enää vilku.

Jos taas tämä rivi ei vaikuta asiaan, niin sitten en äkkiseltään keksi miten sen saisi tehtyä.

'Don't panic'
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4405
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1055 on: 11.01.19, 18:56 »

Koitin arvoa 1 ja 2, eikä ollut vaikutusta. Syynähän saattaa olla myös PTA:n shaderit.

Kiitos avusta thmbup

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6466
Date Registered: 27.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1056 on: 12.01.19, 08:29 »

Tästä oli juttua jo muinoin, että EFHK:n halot (kiitotie & rullaustie) eivät oikein sovellu Prepariin. Juttu oli varmaankin jossain vanhemmassa Prepar (32bit) -keskustelussa?

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,102721.msg1529281.html#msg1529281
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6466
Date Registered: 27.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1057 on: 12.01.19, 08:32 »

Jotta reunat suoristuisivat sahalaidasta, stutterit häipyisivät ja välkyntä menisi ihan nollaan, tarvitaan sekä 4k-näyttö, lisää tehoa tietokoneeseen ja uusi versio tai päivitys P3D4:sta, jossa nämä asiat huomioidaan

Muistaakseni herralle on useampaan otteeseen mainittu tehokkaammasta tietokoneesta ja vastaus on ollut pääsääntöisesti, että jokin muu ratkaisu on löydyttävä. Teit tätä jo FSX-aikoinasi. Hienoa toki, että hyväksyt lopultakin ettei keskinkertaisella koneella voi saada tehokkaan koneen suorituskykyä/ulkonäköä.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4405
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1058 on: 12.01.19, 08:40 »


Heh Grin Etsin tätä jokunen viikko sitten löytämättä. Eipä ihme, kun ei ollutkaan Prepar-ketjuissa. Tein tämän muunnoksen aikoinaan, kun odottelin sopivaa Preparia julkaistavaksi.

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14543
Date Registered: 21.07.04

Re: Prepar3D V4
« Reply #1059 on: 12.01.19, 09:13 »

Hienoa toki, että hyväksyt lopultakin ettei keskinkertaisella koneella voi saada tehokkaan koneen suorituskykyä/ulkonäköä.
Ja 4K nyt ei ainakaan yhtään auta tilannetta tuollaisella nuhapumpulla... Roll Eyes En muutenkaan ymmärrä, miksi joku simuttaa jollain 40" telkkarilla, ellei sitten istu sohvalla jossain 5 metrin päässä ruudusta. Korostuu vaan entisestään tuollaiset näytön/maiseman "epäkohdat". Toki meitä on moneen junaan. Mulla on tällä hetkellä 27" näyttö ja tuntuu olevan normikäytössä jo aika siellä rajoilla näin läheltä katsottuna. Ehkä joku 32" vielä menisi mutta ihan max.

Lainataan nyt ohimennen tätä keskustelua tuosta 4K:sta ja näytöistä puheenollen. Mietin meinaan itsekin tuota, että saisi näytönohjaimesta ns. kaikki mehut irti, mutta tuo 60Hz virkistys kauhistuttaa. Mietin että huomaako tuota "lägiä" 4K-näytöllä samanlailla kuin 1080p? 144Hz(kellotettuna 160Hz) vs 60Hz ero on aivan järkyttävä, eikä todellakaan tee mieli palata tuohon 60Hz. Toki 4K näytön saa myös 144Hz mutta hinta pompsahtaakin jo 2500-3000 €uron väliin. Olisiko siis fiksumpi vaihtaa esim. 1440p (2K?) 144Hz kuin tuo 4K 60Hz. Ja kuten täälläkin jo moneen kertaan mainittu niin tuo 4K tosiaan vaatii jo myllyltäkin eriluokan tehoja verrattuna luonnollisesti 1080p tai edes 1440p.
Pages: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 61 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1