FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.07.19, 17:01

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Prepar3D V4
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 60 Reply Print
Author Topic: Prepar3D V4  (Read 171070 times)
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6444
Date Registered: 27.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1080 on: 13.01.19, 15:31 »

Miten muuten sulla on sitten muut näkymät toteutettu tuossa? FMC, yläpelti, radiot jne? Vai pyöritteletkö tolla "päänäytöllä" sitten kuvaa vaan tarpeen mukaan?

Mulla on VC-kuvakulmat säädetty siten, että ensimmäinen on normaali kipparin näkymä, seuraava on overhead ja kolmantena pedestal ja yokessa on pikanäppäimet seuraava/edellinen kuva ja hatusta toki pystyy pyörittelemään kuvaa. Jossain vaiheessa pitäisi overhead ottaa erillisenä viewinä toiselle telkkarille, joka pitäisi laittaa visuaalin ylle. Toisaalta pitäisi visuaalikin levittää 2 tai 3 telkkarille, mikä taas vaatii uuden tilan. Tai vaihtoehtoisesti 27" näyttöjä laittaa kolme mutta ne on taas liian matalia, vaikka leveyttä tulisi melkein 1,8 metriä jne  laugh

FMC on tabletilla kaasuvipujen etuvasemmalla. MFD on toistaiseksi 21" näytöllä vielä mutta siirtyy omalle 7x7" näytölle, kunhan saan jossain vaiheessa hankittua. Hommat jäissä tällä hetkellä mutta pikkuhiljaa..
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1081 on: 13.01.19, 17:59 »

Mulla on VC-kuvakulmat säädetty siten, että ensimmäinen on normaali kipparin näkymä, seuraava on overhead ja kolmantena pedestal ja yokessa on pikanäppäimet seuraava/edellinen kuva ja hatusta toki pystyy pyörittelemään kuvaa. Jossain vaiheessa pitäisi overhead ottaa erillisenä viewinä toiselle telkkarille, joka pitäisi laittaa visuaalin ylle. Toisaalta pitäisi visuaalikin levittää 2 tai 3 telkkarille, mikä taas vaatii uuden tilan. Tai vaihtoehtoisesti 27" näyttöjä laittaa kolme mutta ne on taas liian matalia, vaikka leveyttä tulisi melkein 1,8 metriä jne  laugh

FMC on tabletilla kaasuvipujen etuvasemmalla. MFD on toistaiseksi 21" näytöllä vielä mutta siirtyy omalle 7x7" näytölle, kunhan saan jossain vaiheessa hankittua. Hommat jäissä tällä hetkellä mutta pikkuhiljaa..
Laita kuva.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1082 on: 14.01.19, 14:55 »

Olen siirtänyt FSX:n Cessnan sellaisenaan P3D4:een. Toimii hyvin, mutta tahtoisin että ohaamon tuulilasi ja sivulasit eivät olisi "heijastavia", kuten FSX:ssä. Voiko heijastuksen kytkeä pois jostakin?

Rikoooon Airbus 320:ssä, joka toimii hyvin P3D4:ssa, ei ole ohjaamoikkunoissa heijastuksia.

Selvisi: koneen teksttureissa reflections nimetään vaikka bak loppupäätteltään.

« Last Edit: 15.01.19, 11:45 by Esa Sairio »

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1083 on: 19.01.19, 13:25 »

P3D4:n asetuksista saa ruksattua kohdan: Use high-resolution terrain textures.

Mihin tämä vaikuttaa siis tarkasti? Onko South- ja NorthFinlandin tekstuurit kuinka tarkkoja eli pitäisikö tuon olla ruksattuna vai ei? Vaikutatako autogen-rakennuksiin ja puihin? Entäs esim. Megan EFHK?

Jos ei tarvi pitää ruksattuna, säästyy konetehoa muualle.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9562
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Prepar3D V4
« Reply #1084 on: 20.01.19, 08:20 »

Onko South- ja NorthFinlandin tekstuurit kuinka tarkkoja eli pitäisikö tuon olla ruksattuna vai ei?

Käyttävät default tekstuureja, asetus vaikuttaa siis noiden maisemien kohdalla samoin kuin muuallakin maailmassa.

Interwebin mukaan  Use high-resolution terrain textures pidentää matkaa, millä tekstuurit ovat terävät tai terävähköt koneen ympärillä.


'Don't panic'
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6444
Date Registered: 27.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1085 on: 20.01.19, 08:21 »

P3D4:n asetuksista saa ruksattua kohdan: Use high-resolution terrain textures.

Mihin tämä vaikuttaa siis tarkasti? Onko South- ja NorthFinlandin tekstuurit kuinka tarkkoja eli pitäisikö tuon olla ruksattuna vai ei? Vaikutatako autogen-rakennuksiin ja puihin? Entäs esim. Megan EFHK?

Jos ei tarvi pitää ruksattuna, säästyy konetehoa muualle.

En ole pitänyt päällä. Mun muistaakseni toi syö hirveästi konetehoa.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1086 on: 20.01.19, 10:47 »

Testasin Alppimaisemaa, jossa on vuoria läheltä kauas. Alueella on photoscenery ja 5 metrin tarkkuusmesh.

Kauempana olevissa vuorissa on selvä terävyysero niin että tekstuurit ovat terävämpiä kun on ruksattuna Use high resolution terrain textures. Juuri niin kuin Tatu tuossa aiemmin mainitsi. Eli pidän ruksattuna, koska mahdollisimman realistiset maisemat ovat tärkeitä.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4320
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1087 on: 21.01.19, 11:51 »

Vielä julkaisun jälkeen, ainakin ensimmäisessä versiossa oli erittäin hyvä simulaattorin sisäinen ohje kaikkiin säätöihin. Siellä oli myös paljon .cfg-twiikkejä maiseman laajennukseen. Kun yritin joku aika sitten löytää sitä, huomasin että se oli poistettu sieltä learning centeristä, tai sitten olen seonnut Sad

Siellä oli erittäin seikkaperäisesti mainittu miten mikäkin säätö vaikuttaa, ja mitä pitää esim. olla päällä, jotta jokin toinen säätö toimisi (olisi aktiivinen). Todella harmi ettei sitä enää löydy? Vain pikkuinen tynkä on jätetty display -osioon.

En tiedä mistä versiosta lähtien se on poistunut?

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9562
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Prepar3D V4
« Reply #1088 on: 21.01.19, 11:55 »


'Don't panic'
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4320
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1089 on: 21.01.19, 12:21 »

Ei ollut tuo. Muistaakseni display osiossa, ja juttua oli todella paljon eri asetuksien vaikutuksista ja .cfg-twiikeistä. Olisikohan poistaneet etteivät käyttäjät sekoita simuaan. Siellä oli paljon sellaisia juttuja mitä en aiemmin ole nähnyt missään.

Jos olisi toinen PC, niin tuonhan saisi asennettua uudelleen (ellei se sitten auennut verkosta)? Joka tapauksessa simun sisältä sai auki.


Tsori, en tajunnut laajentaa.... JUURI TÄMÄ thmbup

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4320
Date Registered: 18.12.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1090 on: 21.01.19, 12:36 »

Sieltähän se edelleenkin löytyy (simun sisältä). En nyt muista mitä etsin, mutten sitä kyllä enää löytänyt. Voipi olla että olen sekoittanut johonkin toiseen ohjeeseen, kun niitä on pilvin pimein.

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 485
Date Registered: 22.02.16

Re: Prepar3D V4
« Reply #1091 on: 21.01.19, 12:51 »

P3D4:n asetuksista saa ruksattua kohdan: Use high-resolution terrain textures.

Tuossahan tuo on melko kattavasti selitetty, jos kiinnostaa tarkemmin.

User avatarBeau Hollis
Lockheed Martin
Posts: 1864
Joined: Wed Oct 06, 2010 3:25 pm
Re: What does "use High-Resolution terrain textures" affect?
Postby Beau Hollis » Thu Sep 07, 2017 11:54 am

To clarify, the resolution of the land class textures found in Scenery\World\texture do not change. I believe these are 1024 textures and are intended to represent a 1km area. So the resolution of these textures is about 1 meter per pixel (mpp). Using those textures as a source material, we generate the runtime terrain textures using vector data like rivers and roads, and other techniques to combine. These final runtime textures have always been 256x256, but they are generated at various LODs, and the number of tiles generated for each LOD is based on LOD radius.

Using the high resolution texture settings, you will not notice any improvement in the sharpness of the base materials (rocks, trees, urban neighborhoods, etc. What you will see is more crispness in roads, shorelines, etc. This is the same texture improvement that would be seen using a higher LOD radius. At LOD levels where the terrain texture is 1mpp or less, you will also see crisper textures because you get more of the detail from the source textures. The distance at which you get the full 1mpp terrain textures is doubled using 512 textures, and quadrupled using 1024 textures.

There is a known limitation of this setting currently, which is that photo-real (PR) textures are not improved because the PR source textures are at a fixed resolution and are already assigned to a specific LOD when they are build into the scenery. We plan to look for ways to overcome this limitation.

As for the general texture resolution setting, it is a max value. This means textures that are larger than that size will be sized down to the max size at runtime to save memory. I think the terrain textures are exempt from this downsizing, but even if they are not, it would have had no impact prior to v4 because the lowest setting available is 256.

I hope this helps clear things up a bit.
Joni Rantala
Offline Offline

Posts: 1373
Date Registered: 04.05.04

Re: Prepar3D V4
« Reply #1092 on: 26.01.19, 23:10 »

Onkos muille tullut ongelmia Windows päivityksen jälkeen?Minulle aiheuttaa kernelbase.dll kokoajan CTD:n.Yritin selvittää mistä johtuu mutta en ole saannut selkoa vielä.

Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1093 on: 04.02.19, 17:41 »

Madeira X Evolutionissa on hämminkiä P3D4:ssa kun menee kiitoradan päätä kohti. Kiitoratatekstuuri muuttuu kuvan mukaiseksi mömmöksi. Miten asian voi korjata?



i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1094 on: 06.02.19, 14:12 »

Imuroin ja asensin uusimman version ostamastani Madeira X Evolutionista Simmarketin sivuilta. Uuden version sai veloituksetta ja se toimii hienosti P3D4:ssa. Funchalin kenttä kiitoteineen, ympäristöineen ja objekteineen on hyvin mallinnettu.
« Last Edit: 06.02.19, 19:06 by Esa Sairio »

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1095 on: 06.02.19, 18:06 »

Mistä johtunee että Airbussin ohjaaminen joystickillä käsin aiheuttaa erittäin helposti lentokoneen pituussuuntaista heilahtelua? Olen kyllä kalibroinut ohjaimen ja säätänyt sensivityn arvoon 20 eli hyvin alas.
Tätä tapahtuu vaikka tuulet on asetettu nollille ja vaikka olen lennellyt simulla kymmeniä vuosia. Esimerkiksi Takeoff Simulationin Airbussin ohjaaminen on paljon "rauhallisempaa" eikä äkkiliikkeitä synny niin helposti kuin kotisimussa.

Kyseinen ilmiö on ollut FS 2004:ssä, FSX:ssä ja nyt P3D4:ssä.
Jos ajaa ILS-lähestymisen, lentokone pysyy hyvin ILS-säteessä eikä temppuile kummemmin, kun ILS ja autopilotti kytketään pois hitusen ennen kiitoradalle laskeutumista.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6444
Date Registered: 27.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1096 on: 06.02.19, 18:41 »

Surkea lentomalli
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Prepar3D V4
« Reply #1097 on: 07.02.19, 08:21 »

Eikös jonkin lentokoneen lentomalli ole yksi filu? Senhän voisi vaihtaa jonkin toisen freeware-lentomalliin ja kokeilla, lentääkö paremmin.

En sitten odota sellaista vastausta että osta FSLabsin Airbus. Olen tietoinen että kaupalliset koneet lentävät paremmin ja maksavat rahaa! Grin



i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1393
Date Registered: 11.12.11

Re: Prepar3D V4
« Reply #1098 on: 07.02.19, 08:27 »

Eikös jonkin lentokoneen lentomalli ole yksi filu? Senhän voisi vaihtaa jonkin toisen freeware-lentomalliin ja kokeilla, lentääkö paremmin.

En sitten odota sellaista vastausta että osta FSLabsin Airbus. Olen tietoinen että kaupalliset koneet lentävät paremmin ja maksavat rahaa! Grin



Osta aerosoftin bussi. Se on halpa, ja kuitenkin x kertaa parempi kuin noi ilmaisroskat!  Tongue
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4660
Date Registered: 13.04.09

Re: Prepar3D V4
« Reply #1099 on: 07.02.19, 08:34 »

Mistä johtunee että Airbussin ohjaaminen joystickillä käsin aiheuttaa erittäin helposti lentokoneen pituussuuntaista heilahtelua? Olen kyllä kalibroinut ohjaimen ja säätänyt sensivityn arvoon 20 eli hyvin alas.
Tätä tapahtuu vaikka tuulet on asetettu nollille ja vaikka olen lennellyt simulla kymmeniä vuosia. Esimerkiksi Takeoff Simulationin Airbussin ohjaaminen on paljon "rauhallisempaa" eikä äkkiliikkeitä synny niin helposti kuin kotisimussa.

Kyseinen ilmiö on ollut FS 2004:ssä, FSX:ssä ja nyt P3D4:ssä.
Jos ajaa ILS-lähestymisen, lentokone pysyy hyvin ILS-säteessä eikä temppuile kummemmin, kun ILS ja autopilotti kytketään pois hitusen ennen kiitoradalle laskeutumista.

Se on ilmainen jota ei ole devattu yhtään, joten miten kuvittelet sen toimivan niin kuin oikea bussi? Siinä koneessahan saattaa olla minkä tahansa koneen lentomodelli. Osta kunnollinen kone ja se lentää kuin pitääkin. Tästäkin mainittu hyvin useasti jo.
Pages: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 60 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1