FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.03.19, 05:26

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Ohjelmat ja laitteet (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  CCCleanerin tarkka käyttö?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: CCCleanerin tarkka käyttö?  (Read 9868 times)
Esa Sairio

Date Registered: 14.10.01

CCCleanerin tarkka käyttö?
« on: 20.02.17, 12:02 »

Haluan puhdistaa tietokoneeni perusteellisesti ja asensin CCCleanerin.

Ohjelma on ollut minulla joskus aiemminkin, mutta se on hävittänyt kaikki salasanat joka kerta, kun olen ajanut Cleanerin oletusasetuksilla.

Mistä kohdista CCCleanerin aloitusnäkymässä pitää poistaa ruksit, jottei se tuhoaisi salasanoja?

Selaimeni on Internet Explorer ja käyttis WIN 7.

yES

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Hannu Taskinen

Date Registered: 08.11.12

Re: CCCleanerin tarkka käyttö?
« Reply #1 on: 20.02.17, 14:35 »

Tarkoitatko Piriformin CCleaneria? Minkäkielinen versio sinulla on?
Jarkko Mankinen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #2 on: 20.02.17, 14:37 »

Haluan puhdistaa tietokoneeni perusteellisesti ja asensin CCCleanerin.

Ohjelma on ollut minulla joskus aiemminkin, mutta se on hävittänyt kaikki salasanat joka kerta, kun olen ajanut Cleanerin oletusasetuksilla.

Mistä kohdista CCCleanerin aloitusnäkymässä pitää poistaa ruksit, jottei se tuhoaisi salasanoja?

Selaimeni on Internet Explorer ja käyttis WIN 7.

yES

Siivous -> Windows -> Internet Explorer -> Tallenetut salasanat  kohdasta rasti pois

Chromella tai muilla selaimilla
Siivous -> Sovellukset -> Google Chrome -> Tallenetut salasanat

Kuva selvennyksen vuoksi

Jarkko Mankinen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #3 on: 20.02.17, 14:43 »

Kielivalinta löytyy täältä.

Esa Sairio

Date Registered: 14.10.01

« Reply #4 on: 20.02.17, 19:16 »

Jouduin ruksaamaan vielä pois käytöstä Evästeet eli Coociet. Vasta sitten salasanat säilyvät. Selain on IE.

Kiitos kumminkin.

yES

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #5 on: 21.02.17, 10:02 »

Jep, tuo "Tallennetut salasanat" tarkoittaa omalle koneellesi tallennettuja salasanoja. Selain/käyttis? kyselee oletuksena tuota tallentamista samalla kun sivusto kysyy salasanaa. Jos vastaat siihen kieltävästi, tallentuvat salasanat (ja käyttäjätunnukset) kuitenkin joillekin sivuille ja omalle koneelle kakkuihin (kuten ilmeisesti myös tänne FSNordiciin), jotta niitä ei tarvitse joka kerta erikseen kysyä/antaa.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tarmo Kallio

Date Registered: 29.07.09

« Reply #6 on: 21.02.17, 13:03 »

Ehkä tietoturvan takia ei pidä tallentaa salasanoja omalle koneelle, eikä varsinkaan pilveen. Itse käytän nykyään hienoa Edgeä, mutta jo Internet Explorer 11:n aikaan en tallentanut salasanoja omille koneilleni. Olen aina tyhjentänyt kaiken mahdollisen ylimääräisen tiedon koneelta manuaalisesti joka kerta ennen koneen sammutusta. Ja varmuuden vuoksi Edge-selain poistaa ne automaattisesti, kun suljen selaimen.

Minulla on WPA2-Personal kotiyhteydessä noin 78 merkkinen salasana joka laitteelle. Se kirjoitetaan vain kerran/ laite. Kyllä sen pystyy laittamaan, kun on huolellinen . Ja kaapelimodeemin salasana on melkein yhtä pitkä.

En pidä tuollaisista epämääräisistä puhdistusohjelmista. Ne eivät kuulu nykypäivään. Windows 10, versio 1607 on todella vakaa ja hyvä. Sanoisin kyllä jos ei olisi. Lisäksi F-Securen uusin Internet Security toimii hienosti Windows kympissä.

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1