FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.10.18, 06:49

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  "Could not open Install.Log"
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: "Could not open Install.Log"  (Read 574 times)
Heikki Soini

Date Registered: 28.02.17

"Could not open Install.Log"
« on: 28.02.17, 11:24 »

Terveppä terve!
Tässä vanha (70v.) simuilija tulee ensikertaa foorumille kysymällä mitä tehdä, kun tulin tehneeksi elämäni mokan.
Pääsi käymään nimittäin niin, että poistin FSX:n tarkoituksella asentaa sen samantien uudestaan. Olen tehnyt ko.
operaation aikaisemmin kolme kertaa, joten tiedän kuinka se oikeaoppisesti tapahtuu, eli ensin KAIKKI lisurit pois,
jonka jälkeen tietyt FSX:ää sivuavat kansiot deletoidaan ja lopuksi FSX-kansio. No nyt pääsi vain käymään sillä lailla, että
ihminen kun olen, niin en huomannut poistaa kontrollipaneelista kahta A2A:n konetta! Kun olin saanut asennettua
simun uudestaa ja menin A2A:n P-47 ohjaamoon niin huomasin heti, että ohjainten ja namikoiden äänet puutuivat.
Asensin seuraavaksi C172, joka toimi asianmukaisesti, mutta simun valintanäkymäruudussa oli vain yksi skini!
Ajattelin kokeeksi poistaa Cessnan sekä P-47:n, mutta kun menin kontrollipaneeliin, niin huomasin, että siellä oli
myös B377 + !Captain of the Ship"! ja kun yritin poistaa noita kolmea (C172 näytti lähtevän suosiolla) niin ruutuun
paukahti ilmoitus "Could not open Install.Log". Kun sitten vielä huomasin simuun mentyäni, ettei Cessnakaan ollut
poistunut ja yrittäessäni poistaa sitä uudestaan, kone ilmoitti vain, että ko. lisuri on  jo ehkä poistettu niin sittenpä
olikin päivä pilalla. Ajattelin ensimmäiseksi vaihtaa Steamin FSX-versioon, mutta ei tekisi mieli alkaa opetella uutta, kun
edellinen on pelannut moitteetta ja tullut tutuksi. Lisäksi arveluttaa asentaa FS Steam-versiotakaan, kun edellisen
putsaus ei ole täydellinen... Joten - sanokaa te viisaammat mitä pitäisi tehdä ja onko ylipäätään mitään edes tehtävissä
muuta kuin käyttöjärjestelmän uusi asennus?
« Last Edit: 28.02.17, 11:35 by Heikki Soini »
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

Re: "Could not open Install.Log"
« Reply #1 on: 28.02.17, 13:40 »

Jos nyt oikein tulkitsin, niin ongelmasi pitäisi ratketa sillä, että asennat A2A lisurit vain uudelleen. (Samoin kuin Cessna) Jos et jotain niistä halua, niin jospa ne uudelleenasennuksen jälkeen lähtisivät suosiolla pois sieltä ihan normaalisti.

Se että "skinit" tai paintit eivät näy, voi johtua siitä, että lentokonevalikossa pitää valita se optio "näytä kaikki versiot", en muista mikä se on nimeltään, mutta ehkäpä hoksaat mitä tarkoitan.

'Don't panic'
Heikki Soini

« Reply #2 on: 01.03.17, 16:16 »

Kiitän ja kumarran, Tatu!

Nolottaa vaan kun menin moiseen halpaan noitten skinien kanssa, mutta kun edellisestä asennuksesta on vuosia ja kaikki on pelannut ilman suurempia ongelmia,
niin eipä noussut enää kalkin alta mieleen...

Kaikki A2A-lisurit on asennettu menestyksellisesti paitsi yksi, nimittäin P-47. Sen kanssa käy nimittäin joka kerta siten, että kun "istahdan" ojaamoon ja klikkailen
muutamaa namiskaa, niin äänet häviävät yhtäkkiä, eivätkä enää palaudu ennen seuraavaa  lentoa. Jos sattuisit tietämään, mistä moinen kummallisuus voisi johtua,
niin kiitollisena otan tiedon vastaan. Niin, ja jos jollakulla muulla foorumivieraalla on kokemusta, niin kaikki apu kelpaa!

- Hese -
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #3 on: 02.03.17, 09:24 »

FS2004:ssa oli (muistaakseni) fiksumpi tämä lentokonevalikko. Siinä sai koneen valittuaan heti kaikki versiot näkyviin ja vain sen valitun koneen paintit ei muita (sillä hetkellä turhia). Tässä FSX:ssä kestää kauan kunnes kaikki versiot on käyty läpi. Ainakin jos on yhtä paljon koneita ja niiden eri versioita kuin minulla, kestää minuutin pari kunnes "kaikki versiot" ovat esillä ja sitten niitä on siellä näkyvillä niin paljon, että kestää vielä kauan, että sieltä löytää sen etsityn.   Sad

Joo joo, kyllähän niitä liikoja voi siirrellä sieltä jonnekin "hangaarikansioon" simun ulkopuolelle pois tieltä, mutta kun en viitsi sitä rumbaa käydä läpi joka kerta kun valitsen konetta. Sitä paitsi siinä "varakonehangaarissanikin" on tuhansia painteja.

Mitä? Onko minulla "väärä tapa" käyttää tätä simua?

Grin

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #4 on: 02.03.17, 09:43 »

Onhan FSX:ssä mahdollisuus suodattaa lentokonevalikkoa useammallakin tavalla. Esim. Jos haluan PMDG 777, niin valitsen valmistajan PMDG, jolloin vain PMDG koneet näkyvät. Siitä saattaa edelleen pystyä valitsemaan 777 pelkästään, mutta tuo valmistajakin karsii jo kiitettävästi turhat vaihtoehdot pois.

'Don't panic'
Pekka Holopainen

« Reply #5 on: 02.03.17, 10:01 »

Kiitos Tatu jälleen. Huomaat varmaan yhtäläisyyden. Heikki on 70 vee ja minä melkein. Sitä sellaiset asiat, joita ei jatkuvasti käytä helposti unohtuvat tässä iässä.  Grin

Tosin eipä sitä aina muista sitäkään mikä se nyt sen ja sen konemallin (vain se on muistissa sillä hetkellä) valmistaja nyt olikaan. Esimerkiksi vaikka Fxx. Lennän noilla hävittäjillä melko usein (ja minulla on niitä lukuisia mallinnoksia). Muistan hyvin nämä mallit F4, F5, F14, F15, F16, jne. mutta en millään sitä mikä olikaan sen valmistaja. 

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Heikki Soini

« Reply #6 on: 02.03.17, 11:45 »

Kiitos Pekka ymmärryksestä, sillä sitä tarvitaan entisäkin enemmän sen jälkeen, kun kerron mistä nämä tämänkertaiset murheeni johtunevat!
Ostin pari vuotta takaperin FSX:n DeLuxe-version. Aikaisempi oli alkuperäinen, mutta ku en enää edes löytänyt sitä ja löysi em. uudemman,
päätin ottaa sen kehiin. No, jostain syystä minulla oli "muistikuva", että kyseiseen versioon sisältyvät jo SP1 sekä SP2 ja asensin  päälle vain
Acceletrationin! No muutahan ei sitten tarvittukaan varsinaiseen "DeLuxe-soppaan". Jotta tulevaisuus olisi hieman ruusuisempi, rohkenen nyt
vielä pyytää ohjeita, miten jatkaa eteenpäin. Noita serviisipakettejahan ei voine lisätä enää keitokseen näin jälkikäteen vai voisiko sittenkin?

Koittakaa kestää!
- Hese -

« Last Edit: 02.03.17, 12:05 by Heikki Soini »
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #7 on: 02.03.17, 12:28 »

No äkkiseltään näyttäisi siltä, että Acceleration pakettia ei asenneta SP2 päälle ja että Acceleration sisältää SP1 ja SP2 paketit. Joten ei sulla Heikki vissiin mitään ole pielessä siellä?  Wink

En tiedä sanoa A2A koneen äänien häviämisestä mitään, mutta olethan kuitenkin päivittänyt koneet?
http://a2asimulations.com/forum/viewtopic.php?f=83&t=57819

Mitä tulee tuohon Pekan lentokonehangaariin, niin minun esimerkki oli vain yksi monista vaihtoehdoista. Ei se lisäosan tekijä välttämättä tarvitse olla ainoa millä hakea koneita. Sieltä valikoistahan ne vaihtoehdot löytyy.
« Last Edit: 02.03.17, 12:35 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Heikki Soini

« Reply #8 on: 02.03.17, 12:57 »

Tatu, terve taas!

OK!
Kiitokset sinulle kuitenkin ymmärryksestä ja nopeista vastauksista.
Olen erittäin iloinen, että tulin rekisteröineeksi itseni foorumille,
olisi pitänyt tehdä se jo paljon aikaisemmin.

- Hese -

Pekka Holopainen

« Reply #9 on: 02.03.17, 16:24 »

...
Mitä tulee tuohon Pekan lentokonehangaariin, niin minun esimerkki oli vain yksi monista vaihtoehdoista. Ei se lisäosan tekijä välttämättä tarvitse olla ainoa millä hakea koneita. Sieltä valikoistahan ne vaihtoehdot löytyy.

Olet oikeassa kuten aina Tatu.  Wink

Tehdäkseni koneiden löytämisen helpommaksi olen editoinut (jo asennusvaiheessa) jokseenkin kaikki freeware-koneet siten, että aircraft.cfg-tiedoston kohta ui_manufacturer= sisältää aina sen koneen valmistajan (todellisuuden konevalmistajan kuten esimerkiksi Boeing). Oletuksenahan siellä voi olla miltei mitä vain tekijän tai tekijätiimin nimestä tuohon todellisuuden lentokonefirmaan. Näin saan ne ainakin lähemmäs toisiaan FSX:n konevalikossa, ja löytyvät paremmin myös mainitsemallasi tavalla.

Payware-koneet jätän oletusmuotoonsa, sillä niiden tietojen muuttelu saattaisi pahimassa tapauksessa aiheuttaa ongelmia koneiden toimintaan.

Toki tiedän nuo mainitsemasi keinot myös ja käytänkin niitä toisinaan. Tuossa aiemmassa viestissä vain ei tullut/muistanut niitä mainittua.

Mutta niinhän se on oikeassakin elämässä "yksi tykkää tyttärestä toinen äidistä" ja minä tykkään tässä tapauksessa enemmän "äidistä" eli FS2004:n tavasta järjestää nuo koneet. Mulla oli siinäkin niitä painteja tuhansia (tms. joku helkkarin iso luku) ja löysin haluamani sieltä mielestäni nopeammin - ainakin muistelen niin. Voihan se olla myös niin, että olen iän myötä hidastunut. Grin

Pekka

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1