FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.11.17, 11:52

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 Reply Print
Author Topic: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?  (Read 2980 times)
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4068
Date Registered: 14.10.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #20 on: 07.03.17, 12:58 »

Sinulla tuskin on syytä valittaa, koska sinua on opastettu palstalla kädestä pitäen monessa varsin yksinkertaisessa asiassa. Jossakin vaiheessa ei vain enää pysty olemaan hiljaa, kun puhut ihan sekavia (esim. fps-testailut). Ainakaan sen suhteen photosceneryjen teko ja 30 vuotta simuiluia eivät ole tuottaneet sinulle yhtään mitään ymmärrystä näköjään tai jopa yllättävän vähän tarttunut vuosien varrella mukaan.

Pidän ylläolevaa kommenttia sekä epäasiallisena että loukkaavana. Toivottavasti tämän laatuista keskustelua täällä ei enää jatkossa nähdä. Moderaattorin velvollisuus on poistaa asiattomuudet. Ilmoitettu valvojalle saman tien, kun kirjoitin.
« Last Edit: 07.03.17, 16:14 by Esa Sairio »

i7 4,0GHz/ 16GB/ AtiRad HD5850 1GB/ WIN7/2 x SSD/ pow750W/ Sony 40" HDTV/ F-16stick USB/ vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub.
PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4068
Date Registered: 14.10.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #21 on: 07.03.17, 13:02 »

Se nyt vain on niin, että 2D-ohjaamokuva kiitotien päässä istumalla ei kerro yhtikäs mitään simun toimivuudesta. Jo pelkästään kameran suunta saattaa vaikuttaa fps:ään 20-30:llä. FSX on täysin erilainen kuin esim FS2004. En myöskään usko, että kovin moni muu lähtee tuolle sinun linjallesi, että poistetaan osia simusta, jotta se toimii sulavammin. Poista saman tien koko EFHK niin saat taas sen 60fps. Toki itsellesi voit testata niin paljon kuin haluat mutta en kyllä ymmärrä, mikä idea tuossa on. Lennätkö simulla lainkaan tuon testaamisen lisäksi?

Höpöhöpö. Täysin potaskaa. Kyllä täällä on vuosikausia perehdytty FSX:n tweakkaamiseen erittäin syvällisesti ja perusteellisesti. Se, että sinä kieltäydyt käyttämästä realistisempaa 3D-ohjaamoa ja mittailet ruudunpäivityksen sulavuutta kiitotien päädyssä poistamalla asentamastasi lentokentästä osia ei tee siitä pätkääkään perusteellisempaa. Eikä se tarkoita, että sinä perehdyt perusteellisemmin kuin muut. Kaikki nuo autogenin määrät solussa, laajakuva-asetukset yms kaikki on käsitelty täällä satoja kertoja jo aikaisemmin.
Ylläoleva kommentti liikkuu hyvän maun rajamailla. Voisin senkin tulkita hieman loukkaavaksi.
Toivon että tällä palstalla pysytään asiassa, sallitaan kaikenlaiset kysymykset keneltä simuasioista kiinnostuneelta tahansa, ei käytetä alatyylin kieltä eikä moitita kirjoittajia henkilökohtaisella tasolla.

i7 4,0GHz/ 16GB/ AtiRad HD5850 1GB/ WIN7/2 x SSD/ pow750W/ Sony 40" HDTV/ F-16stick USB/ vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub.
PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4068
Date Registered: 14.10.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #22 on: 07.03.17, 13:03 »

Ei ole olemassa oikeaa tai väärää tapaa käyttää tai viritellä fsx:ää tai ylinpäätänsä yhtään mitään peliä tai simua. Ymmärrän että massaan huomaamattomaksi sulautuminen ja joukkoon kuuluminen on joillekkin todella tärkeä ja iso asia, mutta ei se ole sitä kaikille.

Kaikkien ei tarvitse olla samaa harmaata massaa joka simuilee täsmälleen identtisellä tavalla. Olen huomaavinani että tämän ketjun aloittajaa yritetään kenties jopa vaientaa tekemällä häntä naurunalaiseksi? Kyllä jokainen saa kysellä tasan niin viisaita tai tyhmiä kun haluaa, se on henkilön oma asia.

Toki erillisen ketjun tekeminen joka asiasta ja kaiken kysely useampaan kertaan kun ei ehkä ohjeita lueta kunnolla on rasittavaa, mutta niin kauan kun on vastaajia niin on kysyjiäkin. Jos haluaa kysymysten loppuvan niin ei pidä vastata.
Hyvä kirjoitus.

i7 4,0GHz/ 16GB/ AtiRad HD5850 1GB/ WIN7/2 x SSD/ pow750W/ Sony 40" HDTV/ F-16stick USB/ vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub.
PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 276
Date Registered: 22.02.16

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #23 on: 07.03.17, 13:12 »

Pidän ylläolevaa kommenttia sekä epäasiallisena että loukkaavana. Toivottavasti tämän laatuista keskustelua täällä ei enää jatkossa nähdä. Moderaattorin velvollisuus on poistaa asiattomuudet.

Se jos totuus sattuu ja pahoitat mielesi siitä niin alakulmassa on raportointinappi.

Esim. mikä Joonan viestissä oli epäasiallista? Mielestäni se oli ihan jopa ihan kohteliaasti kirjoitettu.
« Last Edit: 07.03.17, 13:26 by Tomi Renberg »
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4068
Date Registered: 14.10.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #24 on: 07.03.17, 13:36 »

FISD:n EFHKsta poistelin (silloin muinoin) rakennuksia, koska oli aika raskas. Aika hyvin se onnistui, mutten enää sen tarkemmin muista kun että, esim "kaarihallin" sai pois poistamalla scenery -kansiosta jonkun .bgl -tiedoston. Taisi olla jopa nimettyinä leko+numero.bgl, joita sitten kokeilin. Kaarihalliahan ei enää oikeasti ole, joten kokeile Wink

Jos ostat vaikkapa Airbus Extendin (nykyään Aerosoftin A320/321) joudut pettymään pahemman kerran. Itse saan default koneilla hookoolla 100fps/sek, mutta Aerosoftin busseilla rullatessa FPS tippuu jopa 16fps/sek. Tämä ei sinänsä haittaa koska pääosin fps pysyy 20+ tasolla, ja ruudunpäivitys on ylipäätään sulavaa.

Se että tykkäät käyttää 2D -paneelia on mielipidekysymys. Ihmettelen silti sitä että olet käynyt lentämässä Finnairin A320 -simulaattorissa, mutta miellät silti 2D -paneelin paremmaksi? Ehkäpä et ole nähnyt kunnon 3D -paneelia? Ja siitä päästäänkin siihen framerateen Huh Tottahan se on parempaa 2D -paneelilla, kun 3D -paneelilla. Jos Aerosoftin bussiin asentaisi 2D -paneelin, niin sehän olisi fps:n juhlaa (ainakin uskon niin).

Uskoisin että tällä foorumilla kävijät tietää sinun tehneen paljon photosceneryjä meidän kaikkien iloksi, mutta vaikka ne käyvätkin myös FSX:ään en niitä ainakaan itse enää käytä. Syynä on se etteivät tarkkuudeltaan (resoluutio) enää ole tätä päivää, ja vaikka FTX LC EU on kaukana todellisuudesta, niin silti itselleni parempi vaihtoehto! Jos lentäisin VFR, niin silloin käyttäisin photareitasi, ja ovatkin libraryssa mutta pois käytöstä.

Allekirjoitan kaikkien muiden näkemyksen siitä, että FSX on aikansa elänyt raskas pa**a. Kun käytössä on "karkit" on säätäminen lähes rakettitiedettä, ja kaikkea muuta mitä ilmoitit. Itsellä on Intel I7 4790K@4400mhz / 8gb 1600mhz ram / GF960GTX 4gb. Asetukset eivät lähelläkään "tapissaan" ja kaikki twiikattu mitä ikinä voi, eikä tässä kehumista ole thmbdn

Se että saat kritiikkiä kysymyksistäsi on mielestäni meidän kaikkien hyödyksi! Ainahan voi oppia jotain uutta tästäkin simusta, ja jos saat MESH:n vähemmän "jyrkäksi", niin ohjeita vaan jakoon.... P3D v.X odotellessa Roll Eyes

  
Mikan juttu on positiivisesti kirjoitettu. Näitä tänne kaipaankin. Pari kommenttia Mikalle:

1. Kiitos neuvosta. Kokeilen kaarihallin poistoa.

2. En osta mainitsemaasi Airbussia, jos tosi tehokkaallakaan koneella framet jäävät alle 20.

3. 3D-paneeli paljon realistisemman näköinen simussa. En ole kiistänyt tätä. Itse käytän 2D-paneelia vaikka nyt onkin FSX:ssä 16:9- näyttö. 2D-paneelissa voi muuttamatta näkymää säätää lähes kaikkia oleellisia asioita lennettäessä. Paneeli on tarpeeksi iso, siis mittarit, säätimet jne. Namiskoihin osuu hiiren osoittimella tarkemmin kuin 3D:ssä. Eikä tarvitse muuttaa katselu/kuvakulmaa kesken lennon. 3D on hankala, kun säätääkseen jotakin alaosassa olevaa asiaa, joutuu zoomaamaan tai nostamaan paneelia, jotta säätäminen on mahdollista. Sitten taas pitää palauttaa normaali kapteenin näkymä. Myös framet putoavat, kuten sanoit. Minulla 2D on vakioEFHK:lla 60, mutta sama tilanne 3D-paneelilla on noin 40.

4. Finnairin aidossa simussa käyttöliittymä on luonnollinen, näkymä 180 astetta ja katsetta kääntämällä voi nopeasti ja helposti nähdä mitä haluaa ohjaamon eri laitteista tai maisemasta koneen ulkopuolella. Tähän ei FSX:llä pysty. Ehkä sellaisella katselulaitteella, jossa ohjaamonäkymä muuttuu kun liikuttaa päätä, päästäisiin lähemmäksi oikeaa simulaattoria ja todellisuutta.

5.Mikä on FTX LC EU? En nyt ehdi katsoa, joten kysyn sinulta.

6. Tervetuloa meshin loivennusneuvot! Smiley
« Last Edit: 07.03.17, 13:40 by Esa Sairio »

i7 4,0GHz/ 16GB/ AtiRad HD5850 1GB/ WIN7/2 x SSD/ pow750W/ Sony 40" HDTV/ F-16stick USB/ vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub.
PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 276
Date Registered: 22.02.16

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #25 on: 07.03.17, 13:59 »

Mten sitten itse tieteellisesti mittaisit farmeja simusta? Neuvopa parempi keino.

Rullaile edes ympäri lentokenttää ja lennä aina joku sama pieni lento säätöjen välissä. Asentamalla frapsin (tarkempi kuin FSXn itsensä kertoma fps) saat aitoa statistiikkaakin talteen testilennoltasi, jos niin syvällinen testaaminen kiinnostaa. Itse luottaisin enemmän vain oman fiilikseen ja ylimalkaiseen fps:n katsomiseen ja mikä nyt tyydyttää itseään. Ei tuolle tule muuten loppua ja tarpeeksi, kun tuota tekee niin ymmärtää, että fps:n arvolla ei lopulta niin väliä ole. Sinulla ei taida olla mitään pilvitekstuureita, mutta kokeilisin myös lentää todella surkeassa kelissä ja pilvettömällä taivaalla ja sillä mahdollisimman fps-raskaalla lentokoneella. Lisäksi eroa lentääkö IFRää tai VFRää että mihin suuntaan haluaa asetuksiaan optimoida. Se nyt että seisot kiitotien päässä ja painat shift+z ja teet muutoksen ja toistat tuota ei kerro sinulle itsellesi mitään todellisuudesta. Toki sitä voit tehdä ihan rauhassa, mutta ei kannata myöskään pahoittaa mieltään, jos keskusteluforumille itse kirjoittaa asiasta ja sinulle siitä komentoidaan, että testailussasi on aika vähän tolkkua.
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1688
Date Registered: 25.10.08

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #26 on: 07.03.17, 14:04 »

Rullaile edes ympäri lentokenttää ja lennä aina joku sama pieni lento säätöjen välissä. Asentamalla frapsin (tarkempi kuin FSXn itsensä kertoma fps) saat aitoa statistiikkaakin talteen testilennoltasi, jos niin syvällinen testaaminen kiinnostaa. Itse luottaisin enemmän vain oman fiilikseen ja ylimalkaiseen fps:n katsomiseen ja mikä nyt tyydyttää itseään. Ei tuolle tule muuten loppua ja tarpeeksi, kun tuota tekee niin ymmärtää, että fps:n arvolla ei lopulta niin väliä ole. Sinulla ei taida olla mitään pilvitekstuureita, mutta kokeilisin myös lentää todella surkeassa kelissä ja pilvettömällä taivaalla ja sillä mahdollisimman fps-raskaalla lentokoneella. Lisäksi eroa lentääkö IFRää tai VFRää että mihin suuntaan haluaa asetuksiaan optimoida. Se nyt että seisot kiitotien päässä ja painat shift+z ja teet muutoksen ja toistat tuota ei kerro sinulle itsellesi mitään todellisuudesta. Toki sitä voit tehdä ihan rauhassa, mutta ei kannata myöskään pahoittaa mieltään, jos keskusteluforumille itse kirjoittaa asiasta ja sinulle siitä komentoidaan, että testailussasi on aika vähän tolkkua.

Suosittelen ottamaan Tomin vinkistä vaarin.  thmbup

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Eero Juvonen
Offline Offline

Posts: 13
Date Registered: 13.04.15

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #27 on: 07.03.17, 14:08 »

Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 276
Date Registered: 22.02.16

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #28 on: 07.03.17, 14:20 »

Ei ole olemassa oikeaa tai väärää tapaa käyttää tai viritellä fsx:ää tai ylinpäätänsä yhtään mitään peliä tai simua.

No itseasiassa on, jos tavoite on maksimoida mahdollisimman suuri fps, joka kuitenkin ihan mittava suure. Tekemällä mitä tahansa tuohon tavoitteeseen ei pääse. Sitä vartenhan niitä ohjeita on netti täynä, jotta tuohon voi päästä. Toki sitä voi ihan omaksi ilokseen muutella asetuksia ihan mihin vain ei kai kukaan ole sitä kieltämässä, mutta tästähän ei ollut kyse.

Quote
Kyllä jokainen saa kysellä tasan niin viisaita tai tyhmiä kun haluaa, se on henkilön oma asia.

Minun puolesta Esa voi kysyä ihan mitä haluaa ja tehdä ihan mitä haluaa, eihän niitä ole pakko lukea, mutta keskustelupalstalla kai virheellisiin käsityksiin on myös oikeus vastata?
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3399
Date Registered: 18.12.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #29 on: 07.03.17, 14:28 »

5.Mikä on FTX LC EU? En nyt ehdi katsoa, joten kysyn sinulta.

Eero kerkesikin jo linkittämään. Eli ORBX:n tuote Eurooppaan (landclass), joka ei todellakaan vastaa todellisuutta muttei niin haittaakaan kun lentää reittilentoja. Tossa jokunen kuukausi sitten vielä oli käytössä tekemäsi photarit pääkaupunkiseudulle, ja muistuu mieleen lähestyminen EFHK 04L. Oli aamuhämärä ja todella upean näköistä, kun kaikki oli "paikallaan" + ORBX:n Basen antamat katuvalot thmbup

Ikävä kyllä photarit vievät RAM -muistia paljon (ei haittaa vielä minun lisäosilla), mutta ovat resoluutioltaan nykyisiä maisemia heikommat ja jättävät tietysti hyvin karkeat rajat siihen missä ORBX taas piirtää maisemia thmbdn

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3399
Date Registered: 18.12.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #30 on: 07.03.17, 14:57 »

Tossa sitä rajaa...

Photari käytössä



Vain ORBX LC EU käytössä



Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #31 on: 07.03.17, 15:15 »

Ylläoleva kommentti liikkuu hyvän maun rajamailla. Voisin senkin tulkita hieman loukkaavaksi.
Toivon että tällä palstalla pysytään asiassa, sallitaan kaikenlaiset kysymykset keneltä simuasioista kiinnostuneelta tahansa, ei käytetä alatyylin kieltä eikä moitita kirjoittajia henkilökohtaisella tasolla.

Ihan yhtä lailla loukkaavaksi voi tulkita senkin, että täällä on muut säätänyt fsx:ää vuosikaudet ja tutustunut sen sielunelämään kantapään kautta ja sinä yhtäkkiä siirryt siihen ja nostat itsesi ylimielisesti muiden yläpuolelle vihjailemalla, että perehdyt simuun perusteellisemmin kuin muut tyhjänpäiväisillä testeilläsi. Tällä samalla annat ymmärtää, että sinun tapasi on oikea ja me muut emme vain osaa. Tämä luonnollisesti ärsyttää muita. Sitten, kun asiasta sanoo niin alat arvostelemaan vastauksia..


Edit. Kysymyksiä saa toki esittää tyhmiäkin ja kyllä täällä ollaan kaikki sulle neuvoja ja vastauksia annettu. Tälläkin palstalla on äärettömän paljon tietotaitoa fsx:stä. Sitä ei kannata aliarvioida.
« Last Edit: 07.03.17, 15:29 by Joona V?is?nen »
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3399
Date Registered: 18.12.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #32 on: 07.03.17, 15:39 »

Tämä asia varmaan kiusaa monia FSX:ssä:

Käytössäni on Finland Base Pack, jossa meshin tarkkuus on 10 metriä/2 metriä. Simun vakio-EFHK:n länsipuolella näyttää kuvan mukaiselta.
Mesh on hieno ja realistinen pieninekin maastomuotoineen, mutta EFHK:n korkeus ja "littanuus" tekee tuollaisen luonnottoman harjanteen. Näitä on ympäri Suomea ja muuallakin maailmassa lentokenttien ja järvien reunoilla. Muualla maailmassa käytössäni on 38 metrin mesh.



Voiko asialle tehdä jotakin? En haluaisi luopua hyvästä ja tarkasta korkeusmallinnuksesta.

Itse tuolla käyneenä voin sanoa, että aika oikein tuo menee... Toki aika suoraviivaisesti simussa, mutta kyllä tuossa saa hieman kiipeillä jos kiitotielle meinaa katsella! Täydellisyyttä on turha havitella, ellei löydy jotakin työkalua joka sen mahdollistaa Grin



Yleistä apua a'la FSX löytyy säikeestä, jonka ainakin itse luin (vaikka pitkä onkin) ennen FSX:ään siirtymistä: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,78737.0.html

Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4068
Date Registered: 14.10.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #33 on: 07.03.17, 16:08 »

Ikävä kyllä photarit vievät RAM -muistia paljon (ei haittaa vielä minun lisäosilla), mutta ovat resoluutioltaan nykyisiä maisemia heikommat ja jättävät tietysti hyvin karkeat rajat siihen missä ORBX taas piirtää maisemia thmbdn
On totta että tekemieni photareiden tarkkuus on vain 4,7m/pikseli. Nykyään saa ilmakuvaa, jonka tarkkuus on yksi metri. On siis mahdollista tehdä paljon tarkempiakin photareita ainakin FSX:ään. Kiinnostaisi asentaa Uudenmaanläänin kattava photoscenery, tarkkuudeltaan 1 metri/pixeli, jossa on kaikki autogenit ja vuodenajat. En vaan itse enää ala sellaista tekemään.

Toki photareissa on sellainen huono puoli, että niiden raja erottuu selvästi esim. Mikan kuvissa. Pitää muistaa että photarit Suomessa on tehty Finnterrainiin yhteensopiviksi (mahdollisimman hyvin), joten viime aikoina ilmestyneitten uusien maisemalisäosien kanssa tulee noita ikäviä rajaongelmia.

Ihan niin kuin lentokentät ja järvet erittäin tarkan meshin kanssa.


i7 4,0GHz/ 16GB/ AtiRad HD5850 1GB/ WIN7/2 x SSD/ pow750W/ Sony 40" HDTV/ F-16stick USB/ vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub.
PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3399
Date Registered: 18.12.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #34 on: 07.03.17, 16:14 »

Joo, Finnterrain (Finland X) ei taas ole yhteensopiva ORBX:n tuotteiden kanssa thmbdn

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3399
Date Registered: 18.12.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #35 on: 07.03.17, 16:20 »

En vaan itse enää ala sellaista tekemään.

Kun eläkkeellä olet, ja puuhaa kaipaat Grin Niin miksi et tekisi, ja laittaisi myyntiin..... Toki pitäisi olla yhteensopiva sitten ORBX:n kanssa, jota lähes kaikki tuntuisi käyttävän? Täytyisi myös tietty olla P3D -yhteensopiva, jonne taas FSX:n käyttäjät siirtyy.... Siis ainakin minä, kunhan uusi versio tulee julkaisuun Wink
« Last Edit: 07.03.17, 16:24 by Mika Virolainen »

Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5260
Date Registered: 14.12.05

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #36 on: 07.03.17, 17:13 »

...
Allekirjoitan kaikkien muiden näkemyksen siitä, että FSX on aikansa elänyt raskas pa**a. Kun käytössä on "karkit" on säätäminen lähes rakettitiedettä, ja kaikkea
...

Ei millään pahalla (eikä tämä kohdistu vain sinuun Mika), mutta käyttäisin hieman lievempää kieltä. Minäkin olen ikivanha - paljon vanhempi kuin FSX tai useimmat teistä. Kyllä - suurimman osan aikani jo elänyt ... ja myönnetään turhan raskas ja hidaskin jo olen, mutta asetun heti vastahankaan, jos joku paskaksi haukkuu.   Grin

Niin on FSX:kin, mutta 10 vuotta sitten se lienee ollut parasta mitä tähän harrastukseen rahalla sai. Xplane-harrastajat saattavat olla eri mieltä ja toki saavatkin olla. Minä en voi väitellä heidän kanssaan, kun en mainittua simua ole muuta kuin kerran kauan sitten vähän aikaa kokeillut. Maailma muuttuu ja kaikki sen mukana. Ainut mikä on pysyvää on muutos. Toivottavasti saamme pian simun, jonka kanssa esimerkiksi nämä VAS-ongelmat ovat ainakin vähäksi aikaa historiaa.

Pekka



"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3399
Date Registered: 18.12.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #37 on: 07.03.17, 19:07 »

jos joku paskaksi haukkuu.   Grin
Pekka

Itse käytän ko. tuotetta, enkä sille juurikaan parempaa arvosanaa anna! Mitä tähän sitten vastaisi? Toimii jos on osannut hyvin twiikata ym. Kaatuilee hieman vähemmän kun FS2004, mutta siltikin aika rasittava! P3D olisi parempi ja vakaampi jos on rahaa, mutta jos ei ole? Odottelen edelleen sitä Preparin uutta versiota (oli mikä oli) mutten ala jatkuvasti asentamaan uutta simua vaan sen takia että niitä tulee kun sieniä sateella. FSX on vanha, kuten minäkin Grin En sentään kaatuile uhtä usein Cool
« Last Edit: 07.03.17, 19:19 by Mika Virolainen »

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3399
Date Registered: 18.12.01

Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #38 on: 07.03.17, 19:22 »

Mitä? Foorumillahan alkaa jälleen keskustelu kulkea thmbup

Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9059
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Tarkkuusmesh ja kenttien korkeus?
« Reply #39 on: 07.03.17, 20:26 »

Tarkoittanet samaa tekniikkaa, jolla FSX:lle voi tehdä kaltevia kiitoratoja kuten esimerkiksi Luklan kentällä Nepalissa? 

En ole tutustunut kyseiseen kenttään, joten en tiedä. On myös mahdollista tehdä maasto 3D-mallinnusohjelmalla, ainakin ORBX PAKT, eli Ketchikan, on tehty näin. Ei ole vaikeaa tehdä kiitotiehen mäkiä, mutta on työlästä kun kaikki maalaukset ym. pitäisi seurata maanpintaa. 

ADE:lla voi suht helposti pyöristää airport flatten polygonin reunat, saa siistimmän näköisen lopputuloksen. Ei välttämättä realistista kaikissa paikoissa, muttei ole realistista sekään, että jokainen lentokenttä on ihan tasainen. Mutta istuu siis paremmin ympäröivään meshiin.

Mitä tulee muihin juttuihin, niin kukin tietenkin virittää simunsa kuten haluaa, mutta FSX alkaa olla silleen vanha, että vaikea siitä on mitään uutta ja mullistavaa enää löytää. Netissä on paljon tietoa, täällä ja muualla, joten aika helposti löytyy vastaukset eri säätöihin.


'Don't panic'
Pages: 1 [2] 3 4 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1