FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.09.17, 09:04

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  ConcordeX ja FSX bugi
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: ConcordeX ja FSX bugi  (Read 372 times)
Pertti Kevätkylä

Date Registered: 12.06.07

ConcordeX ja FSX bugi
« on: 01.04.17, 07:09 »

Hei. Onko kenelläkään FSX simulaattorissa FlighSimLabsin  ConcordeX  konetta.
Vaihtaminen  Concorde johonkin toiseen koneeseen, ei onnistu tutulla Esc - End Flight valinnalla.
Aikani naksuteltuani riviä, lopputulos on: FSX ei vastaa.
t.Pertti

Tomi Renberg

Date Registered: 22.02.16

Re: ConcordeX ja FSX bugi
« Reply #1 on: 01.04.17, 10:43 »

Hei. Onko kenelläkään FSX simulaattorissa FlighSimLabsin  ConcordeX  konetta.

Niin, kyseessä on FSLabs... Varsinkin heidän Airbusissa on selvästi parempi käynnistää koko simulaattori uudestaan, jos haluaa
vaihtaa koneesta toiseen. Itseasiassa käynnistän koko simun uudestaan aina lentojen välissä. Sama teen myös PMDGllä. Uskaltaisin väittää, että paljon parempi toimia noin monimutkaisten lisäosien kanssa kuin yrittää vaihtaa lennosta koneesta toiseen. Toki lähinnä teen tuota maisemien ja VASin takia, mutta anyway..
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #2 on: 01.04.17, 10:54 »

FSX ei tosiaan osaa poistaa aiemmin ladattua konetta muistista, joten homma menee juuri noin kuin Tomi sanoi. Minulla oli (on, muttei asennettuna) jokin Concorde versio, ja se oli niin raskas, etten koskaan päässyt sillä kiitotielle asti. Uudempi versio on varmaan vähän parempi, mutta veikkaan sitä silti aika VAS-ahneeksi vehkeeksi.

Simun uudelleenkäynnistys kun vaihtaa monimutkaisia lisäosakoneita.  Smiley

'Don't panic'
Tomi Renberg

« Reply #3 on: 01.04.17, 11:26 »

FSX ei tosiaan osaa poistaa aiemmin ladattua konetta muistista

Olen säilyttänyt saman tavan P3Dssäkin, vaikka se onkin parempi tuossa. Simun uudelleenkäynnistys on rasittavaa tietyllä tapaa, mutta huomattavasti mukavampi kuin että juuri fnaalissa simu kaatuu ja joudut sen jokatapauksessa käynnistämään uudestaan ja latamaan FSUCIPin autosaven tai todeta vain että sinne se lento katosi.

Noissa monimutkaisissa koneissa tapahtuu kuin niin paljon itse simulaattorin koodin ulkopuolella ja ties mitä koukkuja kehittäjät joutuvat tekemään, että saavat kaikki hienot ominaisuudet simuun. Vaikka muisti ei lopuisikaan niin muita epämääräisiä ongelmia voi tulla lennon aikana. Toki nyt kaiken pitäisi toimia ilman tuollaista uudelleenkäynnistelyä, mutta siihen vain käytännössä alistuttava.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #4 on: 01.04.17, 11:30 »

Onhan tästä tullut muutenkin vähän "raskaampaa"/"työläämpää"... tehdään lentosuunnitelma erillisellä softalla. Minulla oli pari vuotta PFPX lisenssi, mutta nyt pärjään kyllä ihan Simbrief lapuilla. Sitten lentosuunnitelma pdf, rte, pln, wx jokinmuumikätiedosto tallennetaan ja siirretään simuun sekä dropboxiin, josta saan lentosuunnitelman iPadilla auki. Sitten vasta simu käyntiin, ActiveSky käyntiin, ladataan kenttä ja kone, käynnistetään kone... jne. Tässä ruljanssissa simun uudelleenkäynnistys on pientä...  Grin

'Don't panic'
Tomi Renberg

« Reply #5 on: 01.04.17, 15:16 »

Onhan tästä tullut muutenkin vähän "raskaampaa"/"työläämpää"... tehdään lentosuunnitelma erillisellä softalla.

Totta. Lisäksi jos vielä tykkää esim. GSXllä lastata rahdin ja matkustajat niin helposti menee sellainen tunti, että pääsee edes rullailemaan  Wink
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #6 on: 01.04.17, 15:17 »

Totta. Lisäksi jos vielä tykkää esim. GSXllä lastata rahdin ja matkustajat niin helposti menee sellainen tunti, että pääsee edes rullailemaan  Wink

Olen harkinnut GSX:ää... mutta taitaa perhe-elämä alkaa kärsiä siitä....  Grin

'Don't panic'
Pertti Kevätkylä

Date Registered: 12.06.07

« Reply #7 on: 01.04.17, 16:19 »

Tosi hienoa, että löytyi Concorde väkeä. Täytyy kertoa, että minulle kävi Concorde v1.39 kaupoilla  " vanhanaikaisesti". Olin turhan innokas tehdessäni kaupat, en tiennyt, mitä tulisin saamaan, odotin "normaalia addonia". Hintaakin yli 100€ veroineen. Kaiken huipuksi eivät anna rahaa takaisin, kuten esim. X-Planella on Refund käytäntö, jos kone ei vastaa odotuksia, no, se siitä. Hämmastys oli suuri, kun heti asennuksen alussa F-Secure ilmoitti poistaneensa CIVA.exestä Troijalaisen, Suljin F-Securen ja asensin CIVA.exen uudelleen.jatkoin kuitenkin asennuksen loppuun. Simu avautui Trike Friday Harbor ikkunaan OK. sitten valitsin Concorden, tuli täysin outo ikkuna: Loading Aircraft Resources FSL_ConcX.dll, olin täysin ymmällä, jatkoin kuitenkin eteenpäin ja sain koneen toimintakuntoon, kytkin reheaterit päälle ja ei kun hanaa nopeus 100 knots ja ilmaan, sitten tuli mieleeni vaihtaa kone, Esc + End Flight.  Nyt selvisi vastauksienne avulla, miksi se ei onnistu. Tässä on klassinen ensikertalaisen moka, Eurot meni ja hankittua liian hieno kone aloittelijan taitoihin nähden. Kiitos kaikille avustanne.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #8 on: 01.04.17, 19:11 »

Onhan tästä tullut muutenkin vähän "raskaampaa"/"työläämpää"... tehdään lentosuunnitelma erillisellä softalla. Minulla oli pari vuotta PFPX lisenssi, mutta nyt pärjään kyllä ihan Simbrief lapuilla. Sitten lentosuunnitelma pdf, rte, pln, wx jokinmuumikätiedosto tallennetaan ja siirretään simuun sekä dropboxiin, josta saan lentosuunnitelman iPadilla auki. Sitten vasta simu käyntiin, ActiveSky käyntiin, ladataan kenttä ja kone, käynnistetään kone... jne. Tässä ruljanssissa simun uudelleenkäynnistys on pientä...  Grin

Laitan ensin päälle VAinterfacen, Active Skyn ja FS Real timen. Seuraavaksi käynnistän P3D:n ja lataan tallennetun lennon, jossa mulla on valmiina 777 korpikentällä, jossa popup-ikkunat on aseteltu valmiiksi, failuret yms on valmiina päällä ja ground ops on päällä jne. Sitten vain valitsen lähtöpaikan ja synkkaan kellonajan kohdilleen ja teen PFPX:llä plaanin. Helppoa ja nopeaa laugh
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1