FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.01.19, 06:30

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  33101 Tampere 10
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 3 Reply Print
Author Topic: 33101 Tampere 10  (Read 22226 times)
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9471
Date Registered: 14.02.02

WWW
33101 Tampere 10
« on: 06.04.17, 14:53 »

Laitetaanpas tänne vähän näitä "making of"-kuvia....

Eli Tampereella on nyt homman nimi seuraava: Olen lajitellut autogentalot taajasti asuttuun alueeseen, sekä pientalo- ja kerrostaloalueisiin. Tällä hetkellä käytössä on kaksi autogentekstuuria, joista kuvissa näkyvä vihreä edustaa pientaloja ja punainen kerrostaloja. (Samoin kuin monopolissa... Tongue )

Eri alueilla on määritelty taloille kerroslukumäärä, jonka simu loppupeleissä toki arpoo, mutta kyllä siihen jonkin verran voi vaikuttaa. Pientaloalueella on arvona 1 kerros, kerrostaloissa luonnollisesti kerroksia on enemmän. Taajasti asuttu alue (sekä loput, jotka eivät kuulu em. kategorioihin) saavat jonkinlaisen sekotuksen talojen korkeuksiin. Itse talot on generoitu suoraan Maanmittauslaitoksen avoimesta datasta, ja väännetty yksinkertaisiin suorakulmion muotoihin. Joissakin kohdin onnistuu hienosti useamman suorakulmion yhdistely isommaksi rakennukseksi.... Sanoisin, että alkaa olla aika lailla siellä rajoilla kuinka tarkasti autogenit voi simuun tehdä.

Bla di bla...   Grin Tiedä nyt sitten ymmärsikö tuosta kukaan, tässä näitä kuvia.


Selkeä kerrostaloalue


Veikkaisin tämän olevan pientaloalue....  Grin


'Don't panic'
Antti T Komulainen
Offline Offline

Posts: 169
Date Registered: 12.01.17

Re: 33101 Tampere 10
« Reply #1 on: 06.04.17, 15:01 »

Melko hieno! Jotta se tekee maanmittauslaitoksen datasta oikean maailman määrän taloja (kaikki), pitää vissiin olla se scenery autogen-asetus maksimissa? Jos se ei ole maksimissa, karsiiko se niitä juustohöylällä, sieltä missä on tiheintä (keskusta) vai pienimmät/isoimmat talot ensin?
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9471
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: 33101 Tampere 10
« Reply #2 on: 06.04.17, 15:10 »

Melko hieno! Jotta se tekee maanmittauslaitoksen datasta oikean maailman määrän taloja (kaikki), pitää vissiin olla se scenery autogen-asetus maksimissa? Jos se ei ole maksimissa, karsiiko se niitä juustohöylällä, sieltä missä on tiheintä (keskusta) vai pienimmät/isoimmat talot ensin?

Juu, luonnollisesti pitää olla autogen täysillä, jotta kaikki näkyy. Alue jaetaan ruudukoksi, noin 1x1 km, ja sillä alueella saa olla tietty määrä autogen tavaraa. Eli jos on mahdottomasti tönöjä, niin ne eivät kaikki näy tästäkään syystä. Tosin, ei näyttäisi olevan ongelmia Tampereella.

Kun vääntää autogen asetusta pienemmälle  simussa, niin minusta se vähentää tavaraa jokaisesta "ruudusta". Ei siten, että isot lähtee ensin tms. Iso tai pieni talo, sama määrä seiniä simussa, kerroksien lukumäärällä ei ole väliä.

Voin laittaa myöhemmin kuvia eri asetuksilla. Testataan mitä tapahtuu.
« Last Edit: 06.04.17, 15:15 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9471
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: 33101 Tampere 10
« Reply #3 on: 06.04.17, 17:11 »

Hämälainen heinäkuun ilta kääntyy yöksi...
Katuvalot ovat FTX Vector valot






'Don't panic'
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1287
Date Registered: 11.12.11

Re: 33101 Tampere 10
« Reply #4 on: 06.04.17, 17:45 »

Kaipa tuolla kelpaa lennellä!  Grin Kiitokset etukäteen!  thmbup

"I've personally flown over 194 missions and I was shot down on every one of them. Come to think of it, I've never landed a plane in my life."
- Adm. Thomas 'Tug' Benson
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9471
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: 33101 Tampere 10
« Reply #5 on: 09.04.17, 07:59 »

Tältä näyttäis oikeilla autogentekstuureilla








'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9471
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: 33101 Tampere 10
« Reply #6 on: 11.04.17, 18:13 »

Kokeilin vähän erilaista systeemiä autogen metsissä... en tiedä onko sitä vielä koskaan Suomen maisemiin tehty. Eli otin MML datan, generoin ensin havu-, lehti- ja sekametsät ja sen jälkeen poistin kaiken muun mitä datasta irti lähtee. Eli tyyliin, tiet, talot, pellot, hietikot, kalliot jne.

Ei tämä nyt pahalta näytä, mutta pitää vähän käsin säätää vielä.









'Don't panic'
Esa Sairio
Online Online

Posts: 4481
Date Registered: 14.10.01

Re: 33101 Tampere 10
« Reply #7 on: 11.04.17, 19:12 »

Ilmeisesti tuosta on tulossa tarkempi (ja parempikin) photoscenery Tampereesta, kuin se vanha joka on FSN:n tiedostokirjastossa ja itsellänikin asennettuna sekä FS 2004:een että FSX:ään.

Tarkempi olisi FSX:ssä hieno juttu. Odotan julkaisua. Hyvännäköisiä kuvia.




i7 6700K 4,0/4,2GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 40" HDTV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9471
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: 33101 Tampere 10
« Reply #8 on: 11.04.17, 19:57 »

Ilmeisesti tuosta on tulossa tarkempi (ja parempikin) photoscenery Tampereesta, kuin se vanha joka on FSN:n tiedostokirjastossa ja itsellänikin asennettuna sekä FS 2004:een että FSX:ään.

Tarkempi on ainakin resoluutio (2m), rakennukset MML datasta oikeilla paikoilla. Talojen korkeuksissa ja tekstuureissa on alueellisia eroja, niiden tarkkuus on reilut 1kmx1km ruudukko ja nyt myös havumetsä, lehtimetsä ja sekametsä täsmäävät jollain tarkkuudella. En osaa äkkiseltään sanoa, olisko joku kilometrin tarkkuus näissäkin.

Mitä enemmän pystyn välttämään Autogen notatorin käytön, niin sitä parempi.  Grin Pientä hienosäätöä metsissä, muuten alkaa olla jo aika hyvä.

En muista ulottuiko vanha photari lentokentälle saakka... tällä hetkellä minun maisema ei sinne yllä, mutta ehkäpä sen voisi lisätä. Ärsyttävät ilmakuvat EFTP alueelta....  Sad

'Don't panic'
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1287
Date Registered: 11.12.11

Re: 33101 Tampere 10
« Reply #9 on: 12.04.17, 15:57 »

Kävin kurkkaamassa P3Dv3.4:lla. Muuten toimii nätisti, mutta Näsinneulan kohdalla (?) näkyy tältä:





"I've personally flown over 194 missions and I was shot down on every one of them. Come to think of it, I've never landed a plane in my life."
- Adm. Thomas 'Tug' Benson
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9471
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: 33101 Tampere 10
« Reply #10 on: 12.04.17, 17:34 »

Kävin kurkkaamassa P3Dv3.4:lla. Muuten toimii nätisti, mutta Näsinneulan kohdalla (?) näkyy tältä:

Hmm, okei. Mikä maisema alla? FTX Vector? Default?

'Don't panic'
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 370
Date Registered: 10.02.09

Re: 33101 Tampere 10
« Reply #11 on: 12.04.17, 17:41 »

Mulle kävi FSX-Steamin kanssa samoin kuin Mikolla....eli ihan EFTP:ltä noustessa osa maisemaa mustana.
Prepar3Dv3:lla puolestan kaikki toimi hienosti ja alla FTX Vector....
Kiitos Tatu taas  hienosta työstä.

t. Jussi
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1287
Date Registered: 11.12.11

Re: 33101 Tampere 10
« Reply #12 on: 12.04.17, 18:18 »

Alla juuri tuo FTX vector..

"I've personally flown over 194 missions and I was shot down on every one of them. Come to think of it, I've never landed a plane in my life."
- Adm. Thomas 'Tug' Benson
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9471
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: 33101 Tampere 10
« Reply #13 on: 12.04.17, 18:28 »

No johan on kummallista. Ja neliö pysyy koko ajan paikallaan, siis tarkoitan on samassa paikassa joka kerta kun käynnistää simun Tampereelle?

EDIT
Ja pikaisen googlesession jälkeen, tarkistettavaksi jäisi HIGHMEMFIX=1, mutta tuohan on defaulttina jo FSX-SE:ssä ja P3D:ssä.  Undecided Tekstuurien lataamattomuus kuitenkin viittaisi liian koviin asetuksiin simussa. Jos vähentää vaikka autogeniä, niin alkaako näkyä paremmin?
« Last Edit: 12.04.17, 18:34 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 370
Date Registered: 10.02.09

Re: 33101 Tampere 10
« Reply #14 on: 13.04.17, 07:15 »

No johan on kummallista. Ja neliö pysyy koko ajan paikallaan, siis tarkoitan on samassa paikassa joka kerta kun käynnistää simun Tampereelle?

EDIT
Ja pikaisen googlesession jälkeen, tarkistettavaksi jäisi HIGHMEMFIX=1, mutta tuohan on defaulttina jo FSX-SE:ssä ja P3D:ssä.  Undecided Tekstuurien lataamattomuus kuitenkin viittaisi liian koviin asetuksiin simussa. Jos vähentää vaikka autogeniä, niin alkaako näkyä paremmin?

Eipä muutu tilanne miksikään...ainakaan autogeniä vähentämällä...Tamperetta lähestyttäessä musta kohta kulkee mukana. Sen sisältä erottuu vain puun latvoja ja joissain kohdin liikennettä maantiellä.
Myöskään sillä ei ole ollut vaikutusta, poistanko Tampere ja TampereL:n jotka ovat/ olleet simussa. P3D:ssä ei ongelmia.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9471
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: 33101 Tampere 10
« Reply #15 on: 13.04.17, 08:05 »

Eipä muutu tilanne miksikään...ainakaan autogeniä vähentämällä...Tamperetta lähestyttäessä musta kohta kulkee mukana. Sen sisältä erottuu vain puun latvoja ja joissain kohdin liikennettä maantiellä.
Myöskään sillä ei ole ollut vaikutusta, poistanko Tampere ja TampereL:n jotka ovat/ olleet simussa. P3D:ssä ei ongelmia.

Onko FSX-SE DX10 Preview asetuksella?

Jos on, niin se ei toimi oikein ilman DX10 Fixer ohjelmaa.

'Don't panic'
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 370
Date Registered: 10.02.09

Re: 33101 Tampere 10
« Reply #16 on: 13.04.17, 09:31 »

Onko FSX-SE DX10 Preview asetuksella?

Jos on, niin se ei toimi oikein ilman DX10 Fixer ohjelmaa.

Ei ole.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9471
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: 33101 Tampere 10
« Reply #17 on: 13.04.17, 09:40 »

Ei ole.

Arvelinkin.  Grin Mystistä.

* Eli mitään muuta photosceneä ei alueella ole aktiivisena.
* Mitä muita maisemia on asennettuna, jotka vaikuttavat alueella?
* Ei DirectX10
* Meshin ei pitäisi vaikuttaa tähän

Yleensä mustat alueet simussa kertoo tekstuurin puuttumisesta, mutta sekään ei ole mahdollista, koska muuten mitään photosceneä ei näkyisi. Tekstuurit ovat bgl-tiedoston sisällä. Photomaiseman rakenne on aika helppo, eikä ole juurikaan parametrejä mitä säätää.

'Don't panic'
Juhani Pelli
Offline Offline

Posts: 370
Date Registered: 10.02.09

Re: 33101 Tampere 10
« Reply #18 on: 13.04.17, 12:25 »

Finland Base Pack , Vector ...ei fotoscenuja..ei DirectX10....

Heh... Hokasin justiin, kun kokeilin muitakin paikkoja  usa jne, niin sama ilmiö esiintyy sielläkin....eli nyt vika piileekin muualla
« Last Edit: 13.04.17, 12:37 by Juhani Pelli »
Kalle Heinonen
Offline Offline

Posts: 1460
Date Registered: 04.09.05

WWW
Re: 33101 Tampere 10
« Reply #19 on: 13.04.17, 13:18 »

Finland Base Pack , Vector ...ei fotoscenuja..ei DirectX10....

Heh... Hokasin justiin, kun kokeilin muitakin paikkoja  usa jne, niin sama ilmiö esiintyy sielläkin....eli nyt vika piileekin muualla

Kokeile laitaa FTX:n asetuksista "frozen water" pois päältä.

Pages: [1] 2 3 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1