FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.08.19, 04:31

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 4 5 [6] Reply Print
Author Topic: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle  (Read 22693 times)
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6451
Date Registered: 27.10.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #100 on: 28.02.19, 21:35 »

Joo, hommahan on juurikin niin simppeli, että jokaisesta ohjelmasta ruksaa päälle vain ne tekstuurit, jotka haluaa sieltä. Eli ei ruksata pilvitekstureita 2 eri ohjelmasta, jolloin simussa on luonnollisesti aina ne viimeksi asennetut. Tätäkin voisi kuvitella äärimmäisen yksinkertaiseksi ohjeeksi mutta ilmeisesti se ei ole, kun netti on pullollaan ohjeita miten REX4, Sky Force, Active Sky, ASCA, Envtex, Envshade, PTA, Tomatoshade ja näiden eri kombot toimivat keskenään ja silti niitä kysellään jatkuvasti. Sky Forcessa pitää huomioida, että texturet on vain sivuosassa ja tärkeintä on asentaa uudet 3D pilvimallit ja niissäkin on pari eri optiota. Samaten, jos sulla on Active Sky, niin SF:stä ota säämoottori pois päältä mutta jätä se taustalle käyntiin, jotta se synkronoi pilviä jatkuvasti simun kanssa. Muuten pilvet eivät päivity dynaamisesti simussa.

Mulla on Sky Forcesta asennettuna pilvet, salamat yms ja taivas + loput tulee Envtexistä. REX4:n muistaakseni poistin jo, kun en jaksa säilöä kymmeniä gigoja tavaraa ja ylimääräisiä ohjelmia 1 tai 2 eri texturen takia.
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 03.10.16

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #101 on: 01.03.19, 14:45 »

Mika & Joona kiitokset kommenteista ja ohjeista!

Eiköhän tästä jo näillä ja manuskan lukemisella noista kolmesta softasta selvinne. Tongue
Saatanpa jättää ton REX4:n näin alkuun vielä laittamati, ainakin kunnes Skyforce/ASP4 combo tulee ensin testailtua.
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 03.10.16

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #102 on: 03.03.19, 10:50 »

Jösses miten paljon erilaisia vaihtoehtoja mistä Skyforcessa valita. Huh

Onko teillä jotain suosikki pilvi- ym settiä noista kaikista, teemoja eri tilanteisiin ja jotain jippoja asetuksiin? Netistä kyllä löytyy kaikenlaista.
Tsekattava vielä myös ASP4:n asetuksia.

Laitoin jonnimoisen setin noista ja näytti toimivan ASP4:n kanssa testilennolla KPHX-KLAX. KLAX:ssa oli melkonen vesisade ja pilvimössö.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 18.12.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #103 on: 03.03.19, 11:24 »

Niitähän on välillä kiva vaihdella thmbup

Onko sulla PTA?

Mulla on valittuna tällä hetkellä Cape Cod. Menee niin, että ensiksi asennetaan SF:stä teema, ja tämän jälkeen PTA:sta sama, ja aktivoidaan käyttöön. SF:n asennuskansiossa on PTA:lle teemat.

Jos ei ole PTA, niin sitten valitaan vain SF:stä.

Pilvitextuureja tulee myös vaihdeltua. (käsittääkseni ei ole pakollista, sillä SF vaihtaa ne tilanteen mukaan, jos on cloud sync engine päällä).

Skyforcen teema



PTA



SF mode, eli vain in sync engine koska ASP4 tuottaa säät



E: Oikeastaan teema on väärä sana, asennan siis textuurit. Teemoja, jota voi tallentaa ja hakea pilvestä en käytä.



« Last Edit: 03.03.19, 11:39 by Mika Virolainen »

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 03.10.16

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #104 on: 03.03.19, 20:32 »

Ei ole PTA:ta ainakaan vielä. Pitää tuumailla hankintaa ja eihän tuo paljoa näköjään kustanna.

Just mulla on tuo SF:n weather engine OFF ja sync ON ja ASP4:lta tulee säät. Niinhän manuskassakin tais olla, että SF sync vaihtelee niitä pilvitekstuureja. Mutta lie vain sen valitun setin puitteissa?

Teema tai suora asennus, niin lopputulos sama ja toimii näköjään kuten REX4:ssa. Voip asentaa ne valitut suoraan tai tehdä niistä Teeman tai eri Teemoja, joista sitten laittaa tilanteeseen sopivan käyttöön.

Ihan mukiinmenevältä pilvet ekakokeilulla näytti. KLAX:n lähellä se melkonen pilvirypäs pudotti FPS:iä.

Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6451
Date Registered: 27.10.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #105 on: 03.03.19, 21:04 »

Älä suotta maksa Pta:sta, kun Tomatoshade on ilmainen.
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 03.10.16

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #106 on: 04.03.19, 07:55 »

Jaahas että Tomaattiket... eiku Tomatoshadea pitäs käyttää.

Mitäs jippoja tuon käytössä PTA:han verrattuna on, jos nyt on?
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 18.12.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #107 on: 04.03.19, 08:11 »

Jipoista en tiedä, Joona kertokoot tomatosta... Tietysti ilmainen, joku sanoi että parempi who knows?

Itse olin jo ehtinyt ostaa PTA:n ja se tukee SF:n "teemoja" joten käytän siksi. Tomatosta ei ole kokemuksia.

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 03.10.16

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #108 on: 08.03.19, 15:17 »

Mika mites miltä sulla noilla PTA:n ja SkyForcen asetuksilla siinä auringon laskunaikaan talviset hanget näyttää sekä onko sulla HDR päällä ja millasilla asetuksilla?

Ehdin kokeilamaan tuota Tomaattishadea parilla netistä löytyneellä presetillä ja HDR-settingseillä, niin hanget meni auringon laskun aikaan ruskeaksi ja toisella vielä melkosen tummaksi. Myös koko näkymä oli melkosen tumma. Toisen presetin astukset ei olleet ihan niin tummanoloiset ja siitäkin vähän noita HDR asetuksia ruuvasin uusiksi. Bloomi on ihan pienellään 0.05-0.1 ja saturaatiotakin pienensin reilusti.

Parit lennot ehdin tehdä ja tuntu pelittävän, mutta jos asetukset on muutenkin isollaan, niin kunnon pilvikelit kyllä puottaa FPS:iä. Viimosin testilewnto oli KPHX-KLAX ja Californian rajoille tullessa simun näyttö men ensin pimiäksi, mutta sit alkoikin ladata skeneryä. No ladattuuaan lento jatkui kuin mitiä e olis tapahtunu. Tais ORBX raksas SoCal tuon aiheuttaa, kun FPS:t men tuon jälkeen 15-30 välille pomppimaan. Kokeiltav tuo uudestaan myös ilman ORBX:n SoCal:ia.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6451
Date Registered: 27.10.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #109 on: 08.03.19, 18:16 »

Kari, lataa Tomatolle presetti täältä https://www.rdpresets.com/rd-tomatoshade-preset.html

Muista myös katsoa Active Skyn asetuksista max cloud layer asetus. 3 vielä menettelee mutta sen yli alkaa jo syömään tehoja aika rajusti.
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 03.10.16

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #110 on: 08.03.19, 18:43 »

Tuota RD presettiä v1.7 kokeilin niillä HDR asetuksilla mitä siinä readme-filussa oli, niin näytti melkosen tummalta eteläisen Suomen South Finland maisema. Auringon laskiessa noilla asetuksilla lumet maastossa meni melkein 'p...kan ruskeaksi'. Brightnessia ei hirveästi voi nostaa, kun sitten keskipäivällä maisema menee liian kirkkaaksi. No ainakin siltä näytti.
Käytitkö itse millasia HDR-asetuksia ruon RD presetin kanssa?

Just liialliset pilviasetukset syö freimejä ihan kunnolla.

KPHX-KLAX testillä kun nousi KPHX:ltä siihen ensimmäisen pilvikerrokseen, niin heitteli konetta hetken aikalailla ja samoin ylemmän pilvikerroksen kanssa. Kateltava nuo ASP4:n asetukset, kun se tul uudellen asennettua ja kaikkia en kerennä niitä kaikkia tsekkamaan.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 18.12.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #111 on: 09.03.19, 10:04 »

Mika mites miltä sulla noilla PTA:n ja SkyForcen asetuksilla siinä auringon laskunaikaan talviset hanget näyttää sekä onko sulla HDR päällä ja millasilla asetuksilla?

Ehdin kokeilamaan tuota Tomaattishadea parilla netistä löytyneellä presetillä ja HDR-settingseillä, niin hanget meni auringon laskun aikaan ruskeaksi ja toisella vielä melkosen tummaksi. Myös koko näkymä oli melkosen tumma. Toisen presetin astukset ei olleet ihan niin tummanoloiset ja siitäkin vähän noita HDR asetuksia ruuvasin uusiksi. Bloomi on ihan pienellään 0.05-0.1 ja saturaatiotakin pienensin reilusti.

Parit lennot ehdin tehdä ja tuntu pelittävän, mutta jos asetukset on muutenkin isollaan, niin kunnon pilvikelit kyllä puottaa FPS:iä. Viimosin testilewnto oli KPHX-KLAX ja Californian rajoille tullessa simun näyttö men ensin pimiäksi, mutta sit alkoikin ladata skeneryä. No ladattuuaan lento jatkui kuin mitiä e olis tapahtunu. Tais ORBX raksas SoCal tuon aiheuttaa, kun FPS:t men tuon jälkeen 15-30 välille pomppimaan. Kokeiltav tuo uudestaan myös ilman ORBX:n SoCal:ia.


Hanget ok, Tatun Roviksen hanget erittäin upeat sekä A-Flight:n EFHK hanget hienot.

HDR -arvot tässä. Monitorin puolelta sitten kontrasti 30 ja kirkkaus 16 joka ei tietysti kerro mitään, mutta näiden suhde selviää. Pilvet on kirkkaat, muttei puhkipalaneet eli aika kirkkaalla pidän (kokemus matkustamossa istuessa pilviä tiiraillen). Säädöt on sellaiset, että samoja voi käyttää yöllä ja päivällä. Balanssia hakiessa saa hieman miettiä, ja lähinnä sitä ettei kirkkaus-asetuksesta tule ikäänkuin "harmaata kalvoa" ohjaamoon, eli näytön pintaan.



Edit: Reflections arvo ei tässä kerro mitään, koska täpät on kaikista asetuksista poissa päältä.

E2: Pilvistä senverran, että matkalennossa usein "kyykyttää" muttei haittaakaan tuolla osuudella. Maximun cloud layers on 3.(ASP4) nVidian NVI:llä 4xSGSS joten pitääkin hieman kyykyttää. En ole kokeillut ilman!
« Last Edit: 10.03.19, 15:55 by Mika Virolainen »

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 03.10.16

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #112 on: 10.03.19, 14:19 »

Mika kiitokset tiedoista! Hyvä tietää jos päädyn PTA:n käyttöön.
Olen kokeillut tuota Tomatoshaderia muutamalla presetillä ja kyllä on asetusten kanssa hakemista. Enimmäkseen presetin suosittelemat asetukset simuun tekevät näkymästä melkosen tummia ja saturaatio on isollaan. Tosta johtuen luminen maisema on lähinnä maitosuklaisen värinen. No mulla näyttö on kalibroimaton EIZO:n non-HDR HD-lcd, joten sekin voi vaikuttaa.
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 03.10.16

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #113 on: 10.03.19, 14:37 »

Kari, lataa Tomatolle presetti täältä https://www.rdpresets.com/rd-tomatoshade-preset.html

Muista myös katsoa Active Skyn asetuksista max cloud layer asetus. 3 vielä menettelee mutta sen yli alkaa jo syömään tehoja aika rajusti.

Olen kokeillut tuota ja tekee niillä presetin ja HDR asetuksilla melkosen tummaa ja kontrastista, niin että lumetkin näyttää auringon laskiessa (dusk) ruskealta.
Brightnessia sai nostella paljon, saturaatiota pudottaa HDR-asetuksista ja presetistä vielä 'Lightning - Terrain Saturation' 1.2 --> 1.0, niin alkoi olla jo vähän sinnepäin. Tosin talvinen keskipäivän auringonpaisteessa lumet meinaa palaa puhki. Pitänee vielä viilailla asetuksia.
Liekö tehty eteläisempiä leveysasteita varten?
 
Oletko itse muutellut ja jos niin miten HDR- ja ton presetin asetuksia?

Kokeilin myös tällästä presettiä 'TOMATO_SHADE_PRESET_AviationLads-Visual-Mod_Cold-Season' ja oli perusasetuksilla vähän passelimpi talvimaisemaan, muttei nyt ilman viilaustarvetta.
https://www.aviationlads.com/download/
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4407
Date Registered: 19.06.07

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #114 on: 09.05.19, 22:08 »

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 18.12.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #115 on: 10.05.19, 07:23 »

Hienoa, mutta olisin kaivannut silloin, kun käytössä oli ko. tuotteen weather engine. Kauan se kesti, mutta hyvä näinkin thmbup

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Raine Ampuja
Offline Offline

Posts: 421
Date Registered: 27.07.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #116 on: 14.05.19, 17:35 »

Mulla on aina liian lämmintä. eli vaikka lähtisin Rovaniemeltä keskellä talvea pjntari pysyy plussalla eik siihen vaikuta edes korkeus.
Onkohan tähän olemassa joku muu ratkaisu kuin käydä itse hyydyttämässä keliä ennen matkaa?
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 18.12.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #117 on: 14.05.19, 17:49 »

Mulla on aina liian lämmintä. eli vaikka lähtisin Rovaniemeltä keskellä talvea pjntari pysyy plussalla eik siihen vaikuta edes korkeus.
Onkohan tähän olemassa joku muu ratkaisu kuin käydä itse hyydyttämässä keliä ennen matkaa?

Uusin versio?

Mulla oli sama juttu ennen ensimmäistä technical updatea silloin muinoin, mutta se korjattiin.

E: Hotfix2 korjasi tuon vian aikoinaan...
« Last Edit: 14.05.19, 17:55 by Mika Virolainen »

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4407
Date Registered: 19.06.07

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #118 on: 22.05.19, 08:01 »

Pages: 1 ... 4 5 [6] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1