FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.01.19, 07:13

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Pieni varoituksen sana
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: Pieni varoituksen sana  (Read 12495 times)
Rolf Niemi

Date Registered: 14.02.05

Pieni varoituksen sana
« on: 16.04.18, 13:39 »

Windows 10 version 1803 on tulossa ja kannattaa ehkä odotella ainakin tovi ennen kuin sen asentaa. Minulla ainakin on muistissa edellinen suurpäivitys, joka esti simuharrastuksen muutamaksi viikoksi.

https://pureinfotech.com/what-windows-10-spring-creators-update-1803-why-upgrade/

Lasse Honkanen

Date Registered: 10.10.16

Re: Pieni varoituksen sana
« Reply #1 on: 27.04.18, 11:01 »

Moi

Itselläni on käytössä tuo 1803 versio (Insider Preview 17134.1), ainakin Prepar3d v4.2 on toiminut hyvin ja ongelmitta.
Mikael Leinonen

Date Registered: 19.06.07

« Reply #2 on: 30.04.18, 21:04 »

Tähän mennessä olen päivittänyt koneeni aina kun on tullut päivityksiä (pieniä tai isompia) enkä ole törmännyt kovin isoihin ongelmiin, jos jotain on ollut niin ovat korjaantuneet ajan kanssa. Mutta katsotaan mitä tämä päivitys tuo tullessaan...
Rolf Niemi

« Reply #3 on: 01.05.18, 08:38 »

Minä nyt lähinnä tarkoitin sitä, että kannattanee pitäytyä jonkin aikaa tuosta päivityksestä ja katsella, mitä maailmalla (simuyhteisöissä) asiasta sanotaan. Minulla ainakin on hyvin muistissa muutaman viikon simun toimimattomuus syksyllä 2017 johtuen juurikin tuosta isosta päivityksestä enkä ollut asian kanssa yksin.

Tämä viimeisin päivitys piti julkaista jo huhtikuussa, mutta siinä ilmeni joitakin ongelmia - en tiedä mitä, mutta sen verran isoa, että julkaisua piti siirtää. Näin ollen halusin vain loivasti varoitta, ettei asian kanssa hötkyile. Toimivan softan peukaloiminen tuo yleensä ongelmia niille, jotka käyttävät vanhempia ohjelmia kuten nyt esim. minä FSX SE:n kanssa

Hyvä kuitenkin kuulla, että simu pelittää. Ne joilla tuo uusi päivitys on voisivat kenties jakaa kokemuksiaan?

Mikael Leinonen

« Reply #4 on: 01.05.18, 12:47 »

Nyt näyttää olevan saatavilla tämä 1803-päivitys, laitoin asentumaan, katsotaan miten käy  laugh Maailmalta kantautuneiden tietojen toistaiseksi ei ole ilmennyt mitään hälyttävää ainakaan P3D:n osalta.
Rolf Niemi

« Reply #5 on: 01.05.18, 13:16 »

No minä kokeilen ensin läppärillä Tongue

Mikael Leinonen

« Reply #6 on: 01.05.18, 21:11 »

Nyt on asennettuna tämä 1803 ja en kyllä löydä tästä mitään pahaa sanottavaa. Toimii oikein hyvin ainakin P3D:n kanssa  thmbup
Rolf Niemi

« Reply #7 on: 02.05.18, 09:35 »

Nyt on asennettuna tämä 1803 ja en kyllä löydä tästä mitään pahaa sanottavaa. Toimii oikein hyvin ainakin P3D:n kanssa  thmbup
Kiitos infosta. Onko muilla kokemuksia tästä uudesta päivityksestä koskien nyt lähinnä siis näitä simualustoja?

Läppärillä en nyt sen kummempia havainnut paitsi että Kotiryhmä ei enää kuulu tähän uuteen versioon, mutta verkko toimii kahden koneen välillä Windowsin sivuilta löytyvällä ohjeella.

Rolf Niemi

« Reply #8 on: 05.05.18, 10:25 »

Otin tänään tietoisen riskin ja asensin tuon uusimman päivityksen loivan pessimismin vallitessa, mutta on todettava, että simu (FSX SE) toimii päivityksen jälkeenkin ongelmitta - ainakin näin pikaisesti testattuna.

Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #9 on: 21.09.18, 15:26 »

Ketjun otsikko sopii tähän, vaikka sen alla käsitelläänkin ihan muuta.

Jos olette aikoneet ostaa jotain simukamaa (tai muuta tuotetta) The FlightSimStoresta, miettikää kaksi kertaa ennen kuin teette sen.

Olen huomannut useammaltakin sivustolta kommentteja, että kyseinen lafka ottaa rahat, mutta ei anna mitään vastineeksi. Saman se kuuluu tekevän myös softan kehittäjille, jotka odottavat turhaan maksujaan myydyistä tuotteista.

https://www.airdailyx.net/article/a-quick-heads-up-about-the-flightsim-store/

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #10 on: 21.09.18, 15:35 »

Tuohan on sama paikka missä ORBX aiemmin myi yksinoikeudella lisäosiaan. Toisaalta tuo taisi olla kadoksissakin jonkin tovin ei niin kauaa sitten. Itselläni ei kyllä ole ollut heidän kanssaan ongelmia. Mieleen tulee olisiko ORBX:n lähtö kuitenkin aiheuttanut merkittävää kassavajetta ja sitä myöten on ajauduttu ongelmiin ja palkkoja maksamatta ja siksi ei kukaan vastaa.

Toisaalta tuo juttu on varsin vanha. Heinäkuulta. Silti toki tärkeä tuoda esille
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #11 on: 21.09.18, 15:38 »

Siis älkää miettikö kaksi kertaa, vaan älkää ostako! Jos mahdollisesti saatte vielä sieltä ostetut kamat ladattua, niin ladatkaa heti. Jos ei, niin toivottavasti on tilausnumerot tallessa, jotkut valmistajat pystyvät konvertoimaan ostokset eri online-kauppaan.

'Don't panic'
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #12 on: 21.09.18, 15:42 »

Onneksi tallennan aina ostotiedot ja lisenssikoodit sisältävän sivun itselle talteen ja samalla tiedoston. Ei ole tarvinnut tuolla käydä varmaan vuoteen lataamassa mitään.

Lisätietoa vielä https://fselite.net/news/current-situation-with-flightsim-store/

Lisää https://fselite.net/news/milviz-publish-statement-on-theflightsimstore/
« Last Edit: 21.09.18, 16:30 by Ville Lindgren »
Pekka Holopainen

« Reply #13 on: 22.09.18, 06:43 »

...
Toisaalta tuo juttu on varsin vanha. Heinäkuulta. Silti toki tärkeä tuoda esille

Viimeisin kommentti, jonka asiasta luin eräältä simusivulta, oli eiliseltä päivältä, joten ongelmat jatkunevat edelleen. Itse ostin tuolta tosiaan vuosia sitten Orbxin tuotteita. Ne piti sitten kuitenkin siirtää Orbxin tilille. Sen jälkeen en ole asioinut tuolla.

Pekka

Edit: Viimeksi luin asiasta täältä: http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php/112601-FSS-problem

Edit2: Kun EUssa tuli voimaan uusi laki/asetus/direktiivi? jonka mukaan jokainen EU, alueella operoiva nettikauppa lisää ostokseen ostajan kotimaan al-veron aiemman lähdemaan veron (tai täysin verottoman kaupan) sijaan, kallistuvat ostokset EUsta olellisesti. Suomessa kun tuo al-vero on maailmanennätysluokkaa. Lopetin ostamisen EUn alueelta kokonaan.

Tuolloin edellä mainittu kauppa oli hyvä ostopaikka, kun eivät laskuttaneet lainkaan al-veroa. Lisäksi olin huomaavinani, että ostokset kannatti tehdä nimenomaan kyseisen firman Australian nettikaupassa (toinen on USAssa). Sai edullisemmin kuin USAn dollarikaupasta.

No, kuten todettu. Enää ei tuolta pidä ostaa - ainakaan ennen kuin tuo ongelma ratkeaa (jos ratkeaa).

Sama

« Last Edit: 22.09.18, 07:06 by Pekka Holopainen »

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Holopainen

« Reply #14 on: 22.09.18, 06:45 »

Siis älkää miettikö kaksi kertaa, vaan älkää ostako! Jos mahdollisesti saatte vielä sieltä ostetut kamat ladattua, niin ladatkaa heti. Jos ei, niin toivottavasti on
...

Se nyt vain on sellainen sanonta. Ehkä tuota ei tunneta Lapin murteessa?

Grin

Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #15 on: 22.09.18, 08:19 »

Se nyt vain on sellainen sanonta. Ehkä tuota ei tunneta Lapin murteessa?

Grin

Kyllä se tunnetaan, mutta minusta siinä on sellainen sävy, että miettimisen jälkeen voi kuiten ostaa. Ja tässä tapauksessa olen sitä mieltä, että kuolevasta lafkasta ei todellakaan kannata ostaa enää yhtään mitään, eikä uhrata spekulaatiollekaan yhtään enempää aikaa. Sinänsä harmi, kun tuolla pystyi maksamaan dollareilla, ainoa syy ORBX lisäksi, miksi itse olen sieltä jotain välillä ostanut.

'Don't panic'
Rolf Niemi

« Reply #16 on: 22.09.18, 09:19 »

No persana - niin siinä kävi, että FlightSim Storesta ostettu FS2Crew - PMDG 777 Voice and Button Control oli hävinyt bittiavaruuteen latauslinkin osalta. Tiedot kyllä näkyivät tilauksen osalta. Miten sitten lienee tuo uudelleen asennus, koska noissahan on jonkin sortin "wrapperi", jolla lisäosat asennetaan...

Onneksi en ollut ostanut montaa tuotetta tuolta viimeaikoina(enkä mistään muualtakaan), mutta kyllähän se halvempi vaihtoehto suomalaisille oli ja siksi harmi, että nurin ilmeisesti meni.

Jouka Ahponen

Date Registered: 03.07.09

« Reply #17 on: 22.09.18, 09:38 »

No persana - niin siinä kävi, että FlightSim Storesta ostettu FS2Crew - PMDG 777 Voice and Button Control oli hävinyt bittiavaruuteen latauslinkin osalta. Tiedot kyllä näkyivät tilauksen osalta. Miten sitten lienee tuo uudelleen asennus, koska noissahan on jonkin sortin "wrapperi", jolla lisäosat asennetaan...

Onneksi en ollut ostanut montaa tuotetta tuolta viimeaikoina(enkä mistään muualtakaan), mutta kyllähän se halvempi vaihtoehto suomalaisille oli ja siksi harmi, että nurin ilmeisesti meni.

Kokeile ottaa suoraan yhteyttä FS2Crewin supporttiin ja laita sinne tilauksesta kaikki tiedot joilla todistat, että omistat kyseisen tuotteen. Parhaassa tapauksessa siirtävät tilauksen heidän omaan verkkokauppaansa.

ProjectFly Focus Group Manager
https://app.projectfly.co.uk
Rolf Niemi

« Reply #18 on: 22.09.18, 11:04 »

Kokeile ottaa suoraan yhteyttä FS2Crewin supporttiin ja laita sinne tilauksesta kaikki tiedot joilla todistat, että omistat kyseisen tuotteen. Parhaassa tapauksessa siirtävät tilauksen heidän omaan verkkokauppaansa.
Joo - tuo on ainoa vaihtoehto ainakin siinä tapauksessa ellei ostotapahtuman yhteydessä ladattu ja talteen laitettu wrapperi toimi eikä se luultavasti toimikkaan, koska rekisteriavainta ei löydy eikä se näy FSS:n Download osiossakaan. Täytyy kaivella varmuuskopiotiedostoja jos se vaikka olisikin tallessa.

Rolf Niemi

« Reply #19 on: 23.09.18, 15:10 »

Nyt on pakko kehua FSCrew-lafgaa. Otin eilen yhteyttä heihin ja pistin mukaan myös pari tässä ketjussa esiintyvää linkkiä, jotka koskivat FlightSim Storen nykytilaa. Jokin aika sitten sain postia, että tuotteeni on siirretty heidän putiikkinsa. Sähköpostikuitti piti tietenkin toimittaa heille tiedoksi. että peli on rehellistä. Mielestäni superhyvää asiakaspalvelua vaikka asioinkin toisessa puljussa alunperin  thmbup

Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1