FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.04.19, 14:16

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Aerosoft A3XX professional
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 7 8 [9] 10 Reply Print
Author Topic: Aerosoft A3XX professional  (Read 22155 times)
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 467
Date Registered: 22.02.16

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #160 on: 20.02.19, 22:38 »

Eri asia sitten, jos koko ajan vemputtaa ohjaamo/siipi/ulko/yms kuvakulmia edestakaisin ristiin rastiin, kuten jotkut tuntuu videoissa tekevän niin ehkä siitä sitten on jotain iloa.

Itse ainakin kuulun tuohon ryhmään. Esim. ohjaamosta on helppo hypätä ulos ja kiertää vaikka lentokone ympäri. Pitkän lennon aikana voi välillä vaikka hetkeksi hypätä lentokoneesta pois ja jäädä katsomaan jotain maisemia tarkemmin hetkeksi yms. Tosin ilman kameraohjelmaa ainoa näkymä mitä ylipätään voi vemputtaa edes takaisin onkin lähinnä jotain ihan muuta kuin tähän palstaan liittyvää. En mikään Chaseplanen myyntimies, mutta suosittelen kokeilemaan. Eri asia jos sulla on joku 3D-ohjaamo siellä himassa niin silloin ei ole mitään tarvetta.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4638
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #161 on: 21.02.19, 08:23 »

Onkohan Tomi oikeasti myyntialalla? Joka tapauksessa hänen myyntitekniikkansa on varsin "dynaamista", samanlaista kuin itsellänikin oli myyntiurani alussa. Ei sen puoleen, kyllä kauppaa tuli koska minullakin innokkuus kompensoi osaamattomuutta. Sitten kun kokemus karttui ja sain koulutusta, myyntitaitokin parani parani ja tulokset sen mukana. Tehokkainta myynti on silloin, kun selvitetään asiakkaan (simuharrastajan) todelliset tarpeet ja vastataan niihin oman tuotteen tarjoamilla hyödyillä eikä kerrota yleisiä etuja roppakaupalla.

Suosittelen kaikille ammatikseen myyville ja simuharrastajillekin, jotka haluavat tuoda esille uusia juttuja tähän harrastukseen liittyen, Neil Rackhamin legendaarista, ainoata tutkimustietoon perustuvaa myynnin oppikirjaa, SPIN Selling. Smiley

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4208
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #162 on: 21.02.19, 09:02 »

Entä sitten, kun kuvakulmia on useampia niin kaivat pimeässä näppikseltä oikeata nappulaa? Ei toi video kyllä vakuuttanut mua vielä pätkääkään. Joo, voit liikuttaa kameraa vapaasti 3D-tilassa. Kuinka usein sitä tulee liikuteltua lentäessä? Mulla on ainakin tapana lentää kipparin penkiltä  Wink Ihan yhtä helppoa mun on hatulla pyörittää kuvaa ja spacesta laittaa takaisin eteenpäin ja nopeammin peukalolla yoken napista vaihdan kuvakulmaa ohjaamossa kuin sinä näppikseltä. Ihme hehkutusta. Eri asia sitten, jos koko ajan vemputtaa ohjaamo/siipi/ulko/yms kuvakulmia edestakaisin ristiin rastiin, kuten jotkut tuntuu videoissa tekevän niin ehkä siitä sitten on jotain iloa.

Näppis on valaistu / ei tule liikuteltua kameraa vapaasti lennoilla / Lennän kipparin penkiltä / Ei ole hattua / En vemputtele.

Näppäinyhdistelmiä tulee käytettyä joskus (esim. MCDU usein) kaikki muu hoituu kipparin penkiltä hiirellä pyörittelemällä & zoomaamalla jos tarvetta. Yksi käsi riittää hiireen, koska rulla pohjassa onnistuu kääntely & zoomaaminen. Tärkein nappi on joikkarin liipasin, josta kuvakulma palaa perusnäkymään.

En tiedä mikä sinut tekee näin vihaiseksi? Paha päivä? Vai onko niin, että vain sinun tapa tehdä asiat on oikein? Lennätkö verkossa, eli tiedätkö edes mitä kiire on kovassa ruuhkassa?

Mulla on tossa läppärikin pyöriteltävänä EFASS, Tarkistuslistat, kartat ym. joten on kaksi hiirtäkin käytössä.

Kyllä tämä Chase Plane vaan sattuu olemaan mitä parhain lisäosa Cool

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14519
Date Registered: 21.07.04

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #163 on: 21.02.19, 09:18 »

Entä sitten, kun kuvakulmia on useampia niin kaivat pimeässä näppikseltä oikeata nappulaa? Ei toi video kyllä vakuuttanut mua vielä pätkääkään. Joo, voit liikuttaa kameraa vapaasti 3D-tilassa. Kuinka usein sitä tulee liikuteltua lentäessä? Mulla on ainakin tapana lentää kipparin penkiltä  Wink Ihan yhtä helppoa mun on hatulla pyörittää kuvaa ja spacesta laittaa takaisin eteenpäin ja nopeammin peukalolla yoken napista vaihdan kuvakulmaa ohjaamossa kuin sinä näppikseltä. Ihme hehkutusta. Eri asia sitten, jos koko ajan vemputtaa ohjaamo/siipi/ulko/yms kuvakulmia edestakaisin ristiin rastiin, kuten jotkut tuntuu videoissa tekevän niin ehkä siitä sitten on jotain iloa.
Kuten muutkin tuossa jo sanonut, niin näppis on valaistu tietenkin. Eikä se nyt kovin vaikea olisi muutenkaan numpadiltä painella numeroita, joihin nuo eri kuvakulmat on asetettu. Ja kyllä mä ainakin tykkään välillä katella maisemia ympäri ohjaamoa ja tuolla se onnistuu helposti. Toisin kuin noilla tökeröillä simun omilla komennoilla missä liikkuminen kestää vuosia, puhumattakaan kuinka tökeröä ja hankalaa se kuvakulman liikuttelu sillä hatulla on.

Plus tietenkin näiden lisäksi tuo mitä Mikan videolla näkyy, eli vapaa liikkuminen koneen ulkopuolellakin yms. Ei näitä kyllä voi mitenkään päin edes verrata, ihan ylivoimaisesti paras tuo ChasePlane on. Jokainen tietty tehkööt kuten parhaaksi näkee, eihän se muilta ole pois. Sanon silti että varmasti yksi parhaista lisäosista mitä simuun on. Cool

Ja kuten Tomi tuossa mainitsi niin sulla Joona ei varmastikaan olisi käyttöä tolle, kun sulla se puolikas ohjaamo on siellä. Sillä varmasti onkin turha kikkailla noiden kuvakulmien kanssa. Mutta esimerkkinä vaikka overhead mitä sulla ei taida erillään vielä olla, niin senkin saa vaikka yhdelle näppäimelle laitettua, esim. mulla se on numpadin 8, kun 8 sattumoisin on ylärivin keskellä (=overhead). Painan kasia ja kuvakulma menee siihen mihin olen sen määrittänyt, eli näyttää yläpaneelin suoraan alhaalta niin että paneeli näkyy kokonaan ja näin on helppo painella kaikki namiskat sieltä. Sitten painan numpadin 1, joka on mulla kipparin penkki, ja kuva palaa takaisin siihen. Jos painan taas numeroa 3, kuva siirtyy perämiehen puolelle jne. Helppoa ja kivaa, eikö. Grin
« Last Edit: 21.02.19, 09:26 by Petri Koivisto »
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6397
Date Registered: 27.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #164 on: 21.02.19, 09:56 »

Näppäinyhdistelmiä tulee käytettyä joskus (esim. MCDU usein) kaikki muu hoituu kipparin penkiltä hiirellä pyörittelemällä & zoomaamalla jos tarvetta. Yksi käsi riittää hiireen, koska rulla pohjassa onnistuu kääntely & zoomaaminen. Tärkein nappi on joikkarin liipasin, josta kuvakulma palaa perusnäkymään.

En tiedä mikä sinut tekee näin vihaiseksi? Paha päivä? Vai onko niin, että vain sinun tapa tehdä asiat on oikein? Lennätkö verkossa, eli tiedätkö edes mitä kiire on kovassa ruuhkassa?

Mulla on tossa läppärikin pyöriteltävänä EFASS, Tarkistuslistat, kartat ym. joten on kaksi hiirtäkin käytössä.

Kyllä tämä Chase Plane vaan sattuu olemaan mitä parhain lisäosa Cool

Hiirellä pyörittely kuulostaa aika rajulta. Äsken vielä oli helppoa kun on molemmat kädet vapaana ja nyt toinen onkin hiiressä kiinni  Grin Ei mua mikään tee vihaiseksi mitenkään. Kerroin vain oman mielipiteeni. Samalla palolla kuin sinä hehkutat tuota, samalla tavalla itse vastustan turhana, koska mulla ei ole käyttöä sille. Kyllähän tämä ennemmin kuulostaa siltä, että sun ja muiden mielestä se on tärkein lisäosa ja ilman sitä ei voi edes simuilla ollenkaan.


Kuten muutkin tuossa jo sanonut, niin näppis on valaistu tietenkin. Eikä se nyt kovin vaikea olisi muutenkaan numpadiltä painella numeroita, joihin nuo eri kuvakulmat on asetettu. Ja kyllä mä ainakin tykkään välillä katella maisemia ympäri ohjaamoa ja tuolla se onnistuu helposti. Toisin kuin noilla tökeröillä simun omilla komennoilla missä liikkuminen kestää vuosia, puhumattakaan kuinka tökeröä ja hankalaa se kuvakulman liikuttelu sillä hatulla on.

Kyllä se hatulla aika hyvin liikkuu. En mä viewpointia kuitenkaan liikuttele yhtään.

Ja kuten Tomi tuossa mainitsi niin sulla Joona ei varmastikaan olisi käyttöä tolle, kun sulla se puolikas ohjaamo on siellä. Sillä varmasti onkin turha kikkailla noiden kuvakulmien kanssa. Mutta esimerkkinä vaikka overhead mitä sulla ei taida erillään vielä olla, niin senkin saa vaikka yhdelle näppäimelle laitettua, esim. mulla se on numpadin 8, kun 8 sattumoisin on ylärivin keskellä (=overhead).

Kuten sanoin, mäkin voin yhdellä näppäimellä valita overheadin tai  norminäkymän. Overhead näkymä on säädetty erikseen oikean näköiseksi. Totta ettei ole käyttöä mutta ei mulla ole ollut käyttöä ennenkään.

Mutta käyttäkää te vain, ei kait tässä ole kuin pari mielipidettä vastakkain. Sitä vartenhan tämä foorumi on olemassa, jotta näistä voi keskustella. Roll Eyes
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 467
Date Registered: 22.02.16

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #165 on: 21.02.19, 11:03 »

Onkohan Tomi oikeasti myyntialalla?

Jos olisin niin enköhän olisi Joonalla jo myynyt Chaseplanen ja sata muutakin tuotetta. Johtuuko sitten osaamattomuudestani tai motivaation puutteista (provikoita ei ole tulossa) niin jääköt itsekunkin pohdittavaksi  Tongue

PS. Toi on parempi kuin simun slew-toiminto Grin
« Last Edit: 21.02.19, 11:16 by Tomi Renberg »
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4638
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #166 on: 21.02.19, 12:07 »

Jos olisin niin enköhän olisi Joonalla jo myynyt Chaseplanen ja sata muutakin tuotetta. Johtuuko sitten osaamattomuudestani tai motivaation puutteista (provikoita ei ole tulossa) niin jääköt itsekunkin pohdittavaksi  Tongue

PS. Toi on parempi kuin simun slew-toiminto Grin

Tuskin olisit myynyt Joonalle Chaseplanea tai muutakaan. Joona ei ole ilmaissut tarvitsevansa niitä joten silloin ei mikään myynti onnistu eikä ole tarpeenkaan.

Jos puhutaan ammattimaisesta myynnistä, niin:

1. Ensinnäkin tiedämme Joonan TILANTEEN eli hän käyttää hiirtä ja joystickiä lentosimun ohjaaamiseen. Hänen TILANTEENSA tiedämme hänen kirjoituksistaan täällä.

2. Seuraavaksi kysymme, onko hiiressä tai ilotikussa jotain mikä voisi toimia paremmin. Hän voi vastata tähän että hatun liike on epämääräinen. Tällöin saadaan tietää Joonan ONGELMA eli epämääräinen liike.

3. Sen jälkeen kysytään, harmittaako ongelma häntä? Jos epämääräinen liike todella harmittaa Joonaa, hän vastaa myöntävästi. Näin saatiin selville ongelman SEURAUS.

4. Neljäntenä asiana kysytään epämääräisen liikeen tarkempaa ja syvällisempää merkitystä. Olisiko sillä paljonkin merkitystä lentokoneen ohjaamiselle, että hattu toimisi hyvin tarkasti? Olisiko simuilu tällöin paljan miellyttävämpää ja aidompaa? Myönteiset vastaukset korostaisivat tarkan hatun MERKITYSTÄ Joonalle.

Jos Joona edelleen haluaisi tarkan liikeen aikaansaaman paremman ohjaustuntuman ja hienomman lentokokemuksen (ILMAISTU TARVE), olisi hän ehkä valmis ostamaan tarjotun tarkkahattuisen joystickin.

Tähän me vastaamme että joystickissämme tarkkuus on millin tarkkuudella verrannollinen hatun liikeeseen, joka testien mukaan on tarkin tarjolla olevista joystickeistä. Olisitko Joona kiinnostunut harkitsemaan tätä joystick-malliamme?
Joystickin hatun tarkka liike on tuoteen OMINAISUUS. Täsmällisen liikeen tuoma tarkempi lentotuntuma on tuotteen kelle vaan käyttäjälle tarjoama ETU. Tuotten HYÖTY on myyjän (joystick-kauppias) vastaus asiakkaan (Joonan) ILMAISTUUN TARPEESEEN.

SPIN Selling on tarkoitettu isoihin kauppoihin, mutta laitoin ylle pienen sovelluksen esimerkkinä, kuinka SPIN eli SITUATION, PROBLEM, IMPLICATION ja NEED-PAYOFF- kysymyksiä käytetään, jotta saadaan asiakkaan PIILEVÄ tarve ILMAISTUKSI TARPEEKSI. Mitä enemmän ilmaistuja tarpeita saadaan, sitä helpompaa on myydä joystick, auto tai ydinvoimala.

Oli hauska muistella tätä asiaa. Olin työelämässä noin 25 myynnin johtotehtävissä ja parhaan myyntikoulutuksen sain opiskelemalla Rackhamin SPIN Sellingiä. Suosittelen!

Mutta nyt lentämään Airbussilla. Grin



i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4208
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #167 on: 21.02.19, 12:17 »

Hiirellä pyörittely kuulostaa aika rajulta. Äsken vielä oli helppoa kun on molemmat kädet vapaana ja nyt toinen onkin hiiressä kiinni 

Vieläkö jatkaisi?, kyllä vaan Grin

Eihän hiirikäsi ole vapaana koskaan, sillä namiskojahan on käänneltävä, ellei ole kotiohjaamoa jossa hiirtä ei juuri tarvita. Siis yleensä riittää ihan hiirellä kääntely, ja jos ei ole ohjelmaa niin joutuu painamaan spacea samaan aikaan hiiren kanssa. Pikanäppäimet on vasenta kättä varten, kuten SHIFT + S =Overhead jne. Nämä onnistuu ilman valaistua näppistäkin, ja on käteviä silloin kun hiirikäsi on muussa käytössä (älä kysy Grin) Mutta joo... Jokainen omalla tavallaan.

Kuvasta selviää missä se hiirikäsi luuraa silloinkun ei ole hiirikäytössä laugh

Heh laugh



Salamalla otettuna...



Ja tuolla on oikeasti täysin pimeää kiitos pimennusverhojen.

Edit: Nonni hommahan lähti lapasesta! Piti sanomani, että jos ei ole mitään omia kuvakulmajuttuja säädettyinä, niin tuo P3D:n perusnäkymien hallitseminen on täyttä helv****ä Huh
« Last Edit: 21.02.19, 12:28 by Mika Virolainen »

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4208
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #168 on: 21.02.19, 12:20 »

Jaahas, Esa pääsi vauhtiin laugh

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4638
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #169 on: 21.02.19, 13:21 »

Jaahas, Esa pääsi vauhtiin laugh
Kiitos huomiostasi Mika. Ilman aikoinaan kovaa työntekoa ei nyt osteltaisi 4k-monitoreja ja uusia tietokoneita ym. kivaa! Grin

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 467
Date Registered: 22.02.16

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #170 on: 21.02.19, 14:33 »

Tää on ehkä paras ketju ikinä tällä forumilla Wink
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4638
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #171 on: 21.02.19, 14:45 »

Tää on ehkä paras ketju ikinä tällä forumilla Wink
Jos olet tosissasi Tomi, saat ison peukun! thmbup

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6397
Date Registered: 27.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #172 on: 21.02.19, 20:54 »

Tätä kun nyt tässä ketjussa käsitellään niin tässä on oma systeemini.


Tämä on perus VC-näkymä. Alalaidassa on EFIS+MCP+DSP näkyvillä. Tämä menee päälle/pois painamalla §.


Seuraava kuvakulma (painamalla A) on overhead


Overheadista vielä seuraava on pedestal.


Näppäimet A/Shift+A on ohjelmoitu yokeen yhteen keinokytkimeen oikealle puolelle. Näitten lisäksi yoken hatulla voi pyörittää peruskuvaa, kun tarvitsee esim autobrakes laittaa tai GPWS yms katkaisijoita käsitellä mitä on pääpaneelissa (MIP).

Seuraavat 2 kuvaa näyttää sitten fyysisesti miten homma toimii. PFD+ND+EICAS on omilla näytöillään ja MFD on tuolla 21" näytöllä ja FMC toimii tabletilta käsin.






 Lähiaikoina pitäisi MFD:lle hankkia 8" näyttö ja kehittää pedestalia eteenpäin. Näppäimistölle pitäisi kanssa keksiä joku paikka ja ajattelin kääntää koko homman 90 astetta vasemmalle. Pikkuhiljaa. Millekään Chaseplanelle siis ei ole mitään käyttöä. Toki ei ollut käyttöä ennenkään, kun simuilin pelkällä 1 näytöllä, jossa oli kaikki. En ole koskaan ollut niitä kameran rämppääjiä ja pyörittelijöitä.  Viewpointin siirtämisen olen kuitenkin laittanut nuolinäppäimiin sekä ins/del (ylös/alas) sitä varten, kun joskus harvoin haluaa pyöritellä kuvaa vaikka takapenkille tai hakee jotain hienoa kulmaa screenshottia varten. Siitä hyvästä on kuitenkin ihan turha maksaa. Toinen tabletti tulee, kunhan PMDG julkaisee EFB:n 777:lle ja sille varmaan joku teline. Joku joystick pitäisi hankkia tilleriksi jne. Niin ja overheadille pitäisi hankkia toinen TV.  EICAS pitäisi myös laittaa pienelle näytölle niin saisi laskutelinevivun rakennettua. Tällä hetkellä telineet toimii kaasuvipujen vasemmanpuoleisimmasta vivusta. Tilanpuute on myös valitettavasti rajallinen. Kuten näkyy, paneeli ja näyttö ei ole täysin samalla kohdalla. Se johtuu siitä, että mittarien pitää olla suht samalla kohdalla kuin ne on VC-kuvassa alaspäin katsoessa. Muuten perspektiivi on täysin väärä. Näyttöä pitäisi nyt pystyä vielä siirtämään n. 10 cm vasemmalle, jotta PFD on samassa kohdassa sekä fyysisesti, että VC:ssä. Toki pienempi näyttö auttaisi asiaan mutta kun jo tämä 42" on rehellisesti sanottuna ihan liian onneton simuiluun. Olishan sitä kaikkea tekemistä Sad

EDIT: Lisäilin kaikkea.
« Last Edit: 21.02.19, 21:26 by Joona Väisänen »
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4638
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #173 on: 22.02.19, 07:45 »

Mikalla ja Joonalla on aikamoiset ohjaamot. thmbup

Kiinnitti huomiota Mikan "pimennysverhot" ja tuli mieleeni, että verhojen takana voi vapaasti harrastaa netinkin selailua rauhassa mm. pimujen katselua.  Embarrassed

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Markku Aaltonen
Offline Offline

Posts: 93
Date Registered: 18.08.12

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #174 on: 22.02.19, 08:13 »


Kysyisin Joona Väisäseltä että miten saat FMC:n toimimaan tabletilta käsin?
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6397
Date Registered: 27.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #175 on: 22.02.19, 08:28 »

Kysyisin Joona Väisäseltä että miten saat FMC:n toimimaan tabletilta käsin?

Siihen on montakin eri vaihtoehtoa. Mulla on ollut jo vuosia Virtual Avionicsin VirtualCDU 777 softa käytössä. Toimii tosi hyvin mutta vaatii wifin. En voisi kuvitellakaan, että FMC:tä voisi käyttää mitenkään (etenkään hiirellä) muuten kuin sormella näppäilemällä. Voisin kameramiehiä mukaillen sanoa etten simuile ollenkaan ilman FMC:tä tabletilla ja on simun tärkein lisuri laugh laugh
« Last Edit: 22.02.19, 08:33 by Joona Väisänen »
Markku Aaltonen
Offline Offline

Posts: 93
Date Registered: 18.08.12

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #176 on: 22.02.19, 10:05 »

 Vaikuttaa mielenkiintoiselta!Tabletti ja wifi on,voisiko saada tarkempia ohjeita tähän.Tabletista seuraan lähinnä koneen sijaintia Navigraphin karttojen avulla.
Kameraohjelma ollut mulle kanssa yks tärkeimpiä lisureita.Käytän Ezdok ohjelmaa mistä on tulossa uusi versio,mikä tosin maksaa jonkin verran.
« Last Edit: 22.02.19, 10:19 by Markku Aaltonen »
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 467
Date Registered: 22.02.16

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #177 on: 22.02.19, 15:57 »

Kysyisin Joona Väisäseltä että miten saat FMC:n toimimaan tabletilta käsin?

Sullahan oli Fslabs?

Tabletilta vaan avaat selaimella sivun <simukoneesi ip>:8080/mcdu/mcdu.html. Mikäli ei aukea niin tarkasta sieltä Fslabsin MCDUn options valikosta, että http server on päällä.
« Last Edit: 22.02.19, 16:01 by Tomi Renberg »
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4208
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #178 on: 22.02.19, 16:02 »

Myös Aerosoftin bussit tukee tablettia MCDU:n käytössä. Itse en käytä.

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4638
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #179 on: 19.04.19, 18:22 »

Jos Aerosoftin A321:llä lähtee ilmaan ILMAN lentotietokoneella tehtyä suunnitelmaa (jota asiaa en vieläkään osaa...), niin:

1. Miten autopilotin asetusten pitää olla lähdössä? Missä asioissa pitää näkyä pyöreän pallukan, joka ilmaisee että tietokone ohjaa autopilottia - vai eikö missään?

2. Nopeutta ei siis voi syöttää ennen kuin on ilmassa. Tämä selvä.

3. Kun olen käsin noussut noin 15 asteen kulmassa EFHK:lta 1300 jalkaan ja siirrän kaasun CLB-asentoon, ja autopilotissa on vaikkapa korkeusarvo 7000 jalkaa, niin mistä lentokone tietää millä nousunopeudella nousu jatkuu? Joysticin olen jättänyt siihen asentoon, jolla alkunousussa nousukulmaksi asetettiin 15 astetta.

4. Pitääkö heti tässä vaiheessa kytjkeä autopilotti päälle ja äkkiä laittaa siihen haluttu lentonopeus esim. 200 solmua, jota autothrottle sitten lähtee seuraamaan - jos lähtee? Ellei laita koneen nopeus vaan kiihtyy ja kiihtyy ja nousukulma kasvaa ja homma menee ihan pieleen.

5. Pitääkö autopilottiin jo ennen löiikkeellelähtöä syöttää haluttu lentokorkeus, jonne ensinnä pitää nousta ja samalla pystynopeusarvo esim. 2000 jalkaa/min vai vasta ilmassa?

Tuntuu edelleen sekavalta tämä asiallinen lentoonlähtö. Huomatkaa nyt että kyseessä EI OLE lentotietokoneen käyttö vaan lentoonlähtö ilman sitä.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Pages: 1 ... 7 8 [9] 10 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1