FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.07.19, 00:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Aerosoft A3XX professional
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14 Reply Print
Author Topic: Aerosoft A3XX professional  (Read 28920 times)
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 483
Date Registered: 22.02.16

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #60 on: 10.02.19, 10:44 »

Mitä ne framet olikaan ilman valoja? Entä mitä tulee päivällä/yöllä? Kokeilepa ihan mielenkiinnosta tehdä sama testi, mutta laita AAksi vaikka MSAA tai joku muu vaatimattomampi AA. Lisäksi vielä vaikka DL päällä/pois. Tosin itse EFHK ei nyt mitään DL tue edes.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #61 on: 10.02.19, 10:52 »

Voisinko saada tietää, kuinka pääsee eroon nousukiidossa Master warningista, joka ilmoittaa ettei trimmi ole oikein?

Muilta osin lentoonlähtö alkaa jo sujua eli teen seuraavasti:

1. Kone valmiina kiitoradalla, moottorit tyhjäkäynnillä, flaps 1+F, polttoainetta 1/3.

2. MCDU:un olen itse kehittänyt ja ohjelmoinut nopeudet v1=160, vr=165 ja v2=180. En vielä osaa laittaa näitä ihan oikein.

3. Kaasu ensin niin että tehot 60% ja jarrut pois.

4. Kaasu täysille TOGA?. Jossain 90 nopeudessa Master warning varoittaa trimmistä. Kun kuitaan sen, muut varoitukset ovat vihreinä eli ok. Autothrust menee päälle itsestään.

5. 165 nopeudessa nousuun noin 15 asteeseen. Jostain syystä nousukulma heti alkunousun jälkeen hieman nykäisee jyrkemmällä ja sen joutuu säätäämäm joystickillä 15 asteeseen.

6. Kun 1000 jalkaa yli kentän, vedän kaasua taaksepäin niin että kuuluu kahdet naksahdukset: Climb-asentoon. Nopeutta jotain 180 solmua.

7. Sitten autopilot = on

8. Sitten asetan itse nopeudeksi esim. 220 solmua ja lentokone asettuu autothrottlen avulla tuohon nopeuteen tai muuhun haluttuun. Toki laipat ylös ennen kuin nopeus menee punaiselle.


Mikä oikein, mikä väärin? Tongue



i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #62 on: 10.02.19, 10:54 »

Mitä ne framet olikaan ilman valoja? Entä mitä tulee päivällä/yöllä? Kokeilepa ihan mielenkiinnosta tehdä sama testi, mutta laita AAksi vaikka MSAA tai joku muu vaatimattomampi AA. Lisäksi vielä vaikka DL päällä/pois. Tosin itse EFHK ei nyt mitään DL tue edes.
Teen testit myöhemmin tänään, koska iltapäivällä on menoa.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4659
Date Registered: 13.04.09

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #63 on: 10.02.19, 12:23 »

Voisinko saada tietää, kuinka pääsee eroon nousukiidossa Master warningista, joka ilmoittaa ettei trimmi ole oikein?


Se trimmi määräytyy painopisteen mukaan. Ja täytynee syöttää mcdu:hun ennen lähtöä.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #64 on: 10.02.19, 15:24 »

Tulin juuri opiskelemasta Airbussilla lentoa Takeoff Simulationsin simulaattorissa. Toivottavasti opin edes jotakin simuharrastajana, mutta simuilua harrastamattomat kaverini kapteenin ja perämiehen paikoilla saivat ymmärtääkseni uskomattoman hienon kokemuksen.
Laitan tämän tälle palstalle, koska haluan myös näin oppia lentämään Aerosoftin Airbussa mahdollisimman oikein. Suosittelen (jälleen) Takeoffia muillekin!



i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #65 on: 10.02.19, 15:57 »

Teen testit myöhemmin tänään, koska iltapäivällä on menoa.
Tässä frametestejä joita Tomi ehdotti.

Kaikissa testeissä Aerosoftin A321 Megan EFHK 22L, ilma clear, aviation traffic=0, ei framerajoitinta, kesä. Valot päällä tarkoittaa yläpaneelin alaosan 8 valokytkintä tai näppäimistöllä komento "L".

AA=4xSSAA:
valot pois lentokoneesta, framet päivällä 48-52
valot päällä lentokoneessa, framet päivällä 21-22
valot pois lentokoneesta, framet yöllä 45-50
valot päällä lentokoneessa, framet yöllä 16-17


AA=4xMSAA:
valot pois lentokoneesta, framet päivällä 50-58
valot päällä lentokoneessa, framet päivällä 38-44
valot pois lentokoneesta, framet yöllä 47-54
valot päällä lentokoneessa, framet yöllä 38-42


AA=4xSSAA ja DL päällä:
valot pois lentokoneesta, framet päivällä 48-52
valot päällä lentokoneessa, framet päivällä 12-13
valot pois lentokoneesta, framet yöllä 47-54
valot päällä lentokoneessa, framet yöllä 7-8


Johtopäätös on että DL (dynamic lightning) vie erittäin paljon tietokonetehoa sekä päivällä että yöllä. On huomattava että lentokoneen kiitorataa valaisevat valot syttyivät testissä vasta siinä tapauksessa, että DL on kytketty päälle.


i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14539
Date Registered: 21.07.04

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #66 on: 10.02.19, 16:47 »

Kuten täällä on sataan kertaan mainittu, SSAA+DL on se tehonsyöjä ja vie mehut varsinkin heikommasta kokoonpanosta. Jos taas DL pois päältä niin muistaakseni koneen valot ei valaise maata ollenkaan pimeällä, eli vahva suositus pitää vain MSAA+DL. Kuten testisi mukaan sinullakin se antaa parhaimmat framet.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #67 on: 10.02.19, 17:19 »

Kuten täällä on sataan kertaan mainittu, SSAA+DL on se tehonsyöjä ja vie mehut varsinkin heikommasta kokoonpanosta. Jos taas DL pois päältä niin muistaakseni koneen valot ei valaise maata ollenkaan pimeällä, eli vahva suositus pitää vain MSAA+DL. Kuten testisi mukaan sinullakin se antaa parhaimmat framet.
On täällä mainittu tuo asia, mutta testasin sen ja muutakin, koska Tomikin sitä ehdotti ja on lisäksi kiva nähdä omassa testissä mikä vaikuttaa ja kuinka paljon.

Et lukenut testitaulukoitani tarkasti? En nimittäin testannut ollenkaan yhdistelmää MSAA+DL. Testasin yhdistelmän 4XSSAA+DL. Tämä sen takia, etten halua käyttää MSAA-asetuksia ollenkaan, sillä maisema ja objektit vilkkuvat kaikilla MSAA-asetuksilla liikaa, ainakin minulla.
Itselleni sopivin asetus on 4XSSAA, jolloin maisema ei vilku ja DL on pois kytkettynä. Lisäksi keskityn lentämään valoisalla ja etenkin opettelemaan Airbussin lentoa. Ellen hanki todella paljon nykyistä tehokkaampaa tietokonetta, jää DL:n käyttö (jota tosin tarviikin vain pimeällä) haaveeksi.

Tietenkin jotkut tykkäävät toisenlaisista asetuksista ja keskittyvät toisiin asioihin simussa, kuin jotkut muut.

Millainen prosessori ja näytönohjain sinulla on, Petri?

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6444
Date Registered: 27.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #68 on: 10.02.19, 17:30 »

Melko turhaa testaustahan tuo on. Tuo johtopäätös nyt on ollut jo toista vuotta tiedossa eikä siinä ole mitään uutta.

Lähinnä testin anti on, että minkälaista roskaa ja paskaa tuo Aerosoftin Airbus oikeasti on, jos valot tappaa puolet suorituskyvystä. Huolestuttavaa, että tuollaista oikeasti myydään. Ei kyllä valot saisi vaikuttaa juuri lainkaan suorituskykyyn DL:n ollessa pois päältä niin päivällä kuin yölläkin. Kyllä olisi aerosoftilla siinä nyt tarve korjata äkkiä noin räikeä vika.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #69 on: 10.02.19, 17:47 »

Melko turhaa testaustahan tuo on. Tuo johtopäätös nyt on ollut jo toista vuotta tiedossa eikä siinä ole mitään uutta.

Lähinnä testin anti on, että minkälaista roskaa ja paskaa tuo Aerosoftin Airbus oikeasti on, jos valot tappaa puolet suorituskyvystä. Huolestuttavaa, että tuollaista oikeasti myydään. Ei kyllä valot saisi vaikuttaa juuri lainkaan suorituskykyyn DL:n ollessa pois päältä niin päivällä kuin yölläkin. Kyllä olisi aerosoftilla siinä nyt tarve korjata äkkiä noin räikeä vika.
Olen samaa mieltä, että valojen ei pidä syödä suorituskykyä. Eikös Aerosoftilta olekin tulossa päivityksiä Airbusseihin? Ainakin minulla ilmestyi päivitysikoni työpöydälle, kun asensin Airbussin.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #70 on: 10.02.19, 17:50 »

Se trimmi määräytyy painopisteen mukaan. Ja täytynee syöttää mcdu:hun ennen lähtöä.
En vielä tiedä, kuinka mcdu:hun tuo asia laitettaisiin. Sain tänään Takeoff Simulationsilta neuvon, että rullaa ennen lentoonlähtöä trimmi vihreälle alueelle, jotakuinkin arvoon nolla. Homma toimii ja pääsen ilmaan ilman valituksia.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6444
Date Registered: 27.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #71 on: 10.02.19, 18:02 »

Olen samaa mieltä, että valojen ei pidä syödä suorituskykyä. Eikös Aerosoftilta olekin tulossa päivityksiä Airbusseihin? Ainakin minulla ilmestyi päivitysikoni työpöydälle, kun asensin Airbussin.

Aerosoftin tuntien en usko, että tähän panostetaan.
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 483
Date Registered: 22.02.16

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #72 on: 10.02.19, 20:36 »

Lähinnä testin anti on, että minkälaista roskaa ja paskaa tuo Aerosoftin Airbus oikeasti on, jos valot tappaa puolet suorituskyvystä. Huolestuttavaa, että tuollaista oikeasti myydään. Ei kyllä valot saisi vaikuttaa juuri lainkaan suorituskykyyn DL:n ollessa pois päältä niin päivällä kuin yölläkin. Kyllä olisi aerosoftilla siinä nyt tarve korjata äkkiä noin räikeä vika.

Välttämättä se ei ole halusta vaan ihan puhtaasta osaamisesta kiinni. Väitän että Fslabs/PMDG tuotteidenkin laatu on hyvin pitkälle riippuvainen heidän muutamasta todella hyvästä avainosaajasta. Kaikki ovat niin pieniä yrityksiä, että esim. yksittäisten tekijän taso merkitsee todella paljon lopputulokseen ja ongelmana on ettei ole mitään isoja työmarkkinoita, josta valmiita osaajia voisi tuosta vain edes ostaa. Qualitywings ja TDFi on tuotteiden laatu on jotenkin jäänyt puolitiehen ja väitän että se johtuu vain ettei osaaminen riitää parempaa. Sama se on Aerosoftin Airbusinkin tekijätiiminkin kanssa. Mennään selvästi ihan taitojen ylärajoilla ja jälki on sitten mitä on. On tässä yrittäjiä ollut, mutta oikeastaan vain Fslabs/PMDG ovat pystyneet tuottamaan monimutkaisista matkujastakoneista todella hyviä mallinnuksia FSX/P3Dlle.

Paska se edellinen Aerosoftin bussisarjakin oli ja ihmettelen miksi tätä professionalia edes kukaan jaksoi odottaa. Tietysti se nyt riittää, jos haluaa vain vähän lennellä airbussilla ja haluaa vain vähän fiilistellä, mutta mielestäni taas ihan väärä paikka säästää rahaa.
« Last Edit: 10.02.19, 21:00 by Tomi Renberg »
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5432
Date Registered: 14.12.05

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #73 on: 11.02.19, 07:56 »

Aerosoftin tuntien en usko, että tähän panostetaan.

Mulla on sieltä vain se vanha bussi (en ole pariin vuoteen enää tähän FSX:ään mitään uutta hankkinut). Kerran aikoinaan kyselin jotain asiaa Aerosoftin tuesta ja sain palkaksi vain haukut. Taitaa niillä itselläänkin olla hermo kireänä, kun hommat eivät toimi?

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #74 on: 11.02.19, 08:32 »

Välttämättä se ei ole halusta vaan ihan puhtaasta osaamisesta kiinni. Väitän että Fslabs/PMDG tuotteidenkin laatu on hyvin pitkälle riippuvainen heidän muutamasta todella hyvästä avainosaajasta. Kaikki ovat niin pieniä yrityksiä, että esim. yksittäisten tekijän taso merkitsee todella paljon lopputulokseen ja ongelmana on ettei ole mitään isoja työmarkkinoita, josta valmiita osaajia voisi tuosta vain edes ostaa. Qualitywings ja TDFi on tuotteiden laatu on jotenkin jäänyt puolitiehen ja väitän että se johtuu vain ettei osaaminen riitää parempaa. Sama se on Aerosoftin Airbusinkin tekijätiiminkin kanssa. Mennään selvästi ihan taitojen ylärajoilla ja jälki on sitten mitä on. On tässä yrittäjiä ollut, mutta oikeastaan vain Fslabs/PMDG ovat pystyneet tuottamaan monimutkaisista matkujastakoneista todella hyviä mallinnuksia FSX/P3Dlle.

Paska se edellinen Aerosoftin bussisarjakin oli ja ihmettelen miksi tätä professionalia edes kukaan jaksoi odottaa. Tietysti se nyt riittää, jos haluaa vain vähän lennellä airbussilla ja haluaa vain vähän fiilistellä, mutta mielestäni taas ihan väärä paikka säästää rahaa.
Mikä Airbus sinulla on Tomi? Ja oletko itse kokeillut haukkumaasi edellistä Aerosoftin Airbussia ja oletko kokeillut vai onko sinulla tämää uusi professional Airbus, jonka itsekin hankin? Vai perustuuko kannanottosi vain muilta kuulemaasi tai jostakin lukemaasi asiaan?

Missä asioissa FSLabin Airbus eroaa tai on parempi kuin Aerosoftin uusin Airbus? Kyselen ihan faktoja, en musta tuntuu- asioita. Smiley


i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9562
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #75 on: 11.02.19, 09:10 »

Mikä Airbus sinulla on Tomi? Ja oletko itse kokeillut haukkumaasi edellistä Aerosoftin Airbussia ja oletko kokeillut vai onko sinulla tämää uusi professional Airbus, jonka itsekin hankin? Vai perustuuko kannanottosi vain muilta kuulemaasi tai jostakin lukemaasi asiaan?

Missä asioissa FSLabin Airbus eroaa tai on parempi kuin Aerosoftin uusin Airbus? Kyselen ihan faktoja, en musta tuntuu- asioita. Smiley

Ei kai täällä kenenkään tarvitse alkaa perustelemaan jo yleisesti tiedossa olevia faktoja?

FsLabs bussi / Aerosoft bussi
* Parempi lentomalli
* Tarkemmat systeemimallinnokset, ja niitä on enemmän mallinnettu
* Vikatilanteiden mallinnus
* Parempi grafiikka (Joko Aerosoft sai poistettua esim. näytöissä tolkuttoman huonon FPS:n)
* Paremmat äänet

Tässähän sitä jo onkin, ja menevät siis FsLabsin hyväksi.

FsLabs, PMDG ja Leonardo (minkä Tomi unohti listasta) ovat parhaimmat.

Aerosoft bussi on suunniteltu olemaan huonoimman ja parhaimman airbussin välissä, ei ole vissiin ikinä ollutkaan tarkoitus simuloida kaikkea realistisesti, vaan yrittää luoda kokonaisvaltainen kokemus siitä, mitä bussin lentäminen voisi olla. Kai silläkin paikkansa on, kaikki eivät jaksa opiskella juttuja niin tarkasti tai siihen ei vain ole aikaa. Itsekin lentelin FsLabsillä Aerosoftin tyyliin, kone käyntiin ja menoksi, ei ole aikaa opetella bird strikeä tai muuta yllättävää. Joskus vain on se aika slotti lennolle paikasta A paikkaan B, ja mahdollisimman nopeasti pitäisi päästä liikkeelle.  Vaan toiimii se FsLabsin bussi näinkin, ei ole todellisuudessa "niin" paljon vaikeampi oppia kuin Aerosoft, joten jos realistisuutta hakee, niin .... no tämähän on käyty jo moneen kertaan läpi.  Smiley Ehkä Aerosoft toimii tietyllä tapaa myös askeleena kohti parempaa, tarkoitan sitä, että opettelee ne perusjärjestelmät Aerosoftilla ja myöhemmin jatkaa sitten FsLabsillä. Tämä jälkimmäinen asia nyt ehkä kuitenkin vain siinä tapauksessa, että sattuu jo omistamaan Aerosoftin. Jos haluaa realistisen bussin, niin turhaan sitä Aerosoftia siihen sotkee.

Se että tuotteen perässä lukee professional ei tarkoita juurikaan mitään näissä ympyröissä.... onhan tuo nähty. Ensin on Lentokone v1.0, sitten extended, sitten professional, mitä sen jälkeen... complete, ultimate?

'Don't panic'
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14539
Date Registered: 21.07.04

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #76 on: 11.02.19, 10:02 »

Missä asioissa FSLabin Airbus eroaa tai on parempi kuin Aerosoftin uusin Airbus?
Suoraan sanottuna, kaikissa asioissa.

Jos haluaa realistisen bussin, niin turhaan sitä Aerosoftia siihen sotkee.
Näin.

Allekirjoittaneellakin joskus ennen FSLabsin aikaa oli tuo Aerosoftin ensimmäinen bussi (Extended?), ja olihan sekin luokkaa siedettävä. Eli toimii vähän sinnepäin ja eteenpäin pääsee, mutta varmaan puolet oikean koneen ominaisuuksista/toiminnoista puuttuu. Tongue En tiedä sitten onko tähän uuteen versioon saatu jotain paranneltua jo, mutta kuvista päätellen näyttää ainakin täysin samanlaiselta pilipaliroskalta edelleen.
Markku Aaltonen
Offline Offline

Posts: 96
Date Registered: 18.08.12

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #77 on: 11.02.19, 10:03 »

 Aerosoftin bussista ei ole kokemusta mutta itse hommasin Fs-Labsin bussin noin vuosi sitten eikä ole tarvinnu harmitella vaikka oli vähän tyyriimpi verrattuna Aerosoftin vastaavaan.
Se on tietenkin vähän makuasia mistä pitää.Lisänä tähän vielä ehdottomasti joku reittisuunnitteluohjelma jotta pysyy mielenkiinto yllä.Lento pisteestä A pisteeseen B  tuo onnistumisen
tunteen jos kaikki menee nappiin.Päämäärätön lentely ilman määränpäätä kyllästyttää aika nopeasti  kuten täällä aikaisemmin jo mainittiin.Tämä koskee mielestäni myös pikkukoneita
joilla lennetään matalammalla.Erityisen mielenkiintoista on koneen sijainnin seuraaminen Google Earthista,tulee maapallon mittasuhteet paremmin tutuiksi.
« Last Edit: 11.02.19, 10:19 by Markku Aaltonen »
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9562
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #78 on: 11.02.19, 10:07 »

Allekirjoittaneellakin joskus ennen FSLabsin aikaa oli tuo Aerosoftin ensimmäinen bussi (Extended?), ja olihan sekin luokkaa siedettävä. Eli toimii vähän sinnepäin ja eteenpäin pääsee, mutta varmaan puolet oikean koneen ominaisuuksista/toiminnoista puuttuu. Tongue En tiedä sitten onko tähän uuteen versioon saatu jotain paranneltua jo, mutta kuvista päätellen näyttää ainakin täysin samanlaiselta pilipaliroskalta edelleen.

On siinä näköjään enemmän toimintoja kuin ennen.

Mitä tulee reittien suunnitteluun, niin ilmainen Simbrief (www.simbrief.com) hoitaa homman ihan mallikkaasti. Nykyään siihen löytyy myös downloader, joka automaattisesti hoitaa reittien lataamisen haluamillesi lisureille.

'Don't panic'
Tomi Renberg
Offline Offline

Posts: 483
Date Registered: 22.02.16

Re: Aerosoft A3XX professional
« Reply #79 on: 11.02.19, 11:12 »

Kaikki oleellinen täällä on jo melkein sanottukin. Kuten Tatu sanoi niin Aerosoftin Airbussia tehtäessä siitä on jo rajattu pois ominaisuuksia (esim. vikatilanteet) tarkoituksella, joten sen ei ole tarkoituskaan olla niin perusteellinen mallinnus. Professionalilla en ole itse lentänyt ja kokemus rajoittuu vain videoihin ja forumeihin. En näe mitään syytä edes hankkia sitä, koska Fslabs tuli jo aikanaan ostettua paljon ennen kuin professional oli edes saatavilla. Lisäksi itse Aerosoftin toiminnasta voisi sanoa paljonkin ja heidän kiukutteluaan joskus kun Fslabs julkaistiin ja muutenkin heidän yleistä suhtautumisestaan ja asenteesta. Toki Fslabsillakin oli tämä oma "malwarekriisinsä", mutta ei noista enempää.

Onhan Aerosoftin bussillakin epäilemättä paikkansa ja ajaa varmaan tarkoituksensa, mutta parempaakin on tarjolla jossa kaikki tehty paremmin. En itsekään Fslabsissa kaikkeen mahdolliseen ole perehtynyt, mutta pidän mahdollisuudesta että halutessani voin perehtyä niin syvällisesti kuin oma kiinnostus riittää ilman että luultavasti mallinnuksen rajat tulee ikinä vastaan. Näin maalikkona (ei mitään kokemusta oikeista lentokoneista tietenkään) Fslabsin lentomalli tosiaan tuntuu todella hyvältä ja mielestäni melkein parempi kuin PMDGn tuotteissakin, vaikka eri lentokoneita mallintavatkin. Lisäksi Fslabsin kanssa tuli sellainen "wow-efekti", että onpa tämä hieno ja hyvin tehty, jota ei nyt liian usein ole tullut näiden tuotteiden kanssa.

Jos juuri ostit Aerosoftin niin ehkä kannattaa sillä lentää kunnes mitta mahdollisesti alkaa sen kanssa täyttyä, mutta kannattaa muistaa että jos huono toimivuus tai jotkut puutteet alkaa ärsyttää niin vaihtoehto on olemassa. Lisäksi kuten sanottu niin Aerosoftin kykyyn parantaa tuotettaan kannattaa suhtautua epälilen, valitettavasti.

Ostan epäilemättä A330n Aerosoftilta kunhan se julkaistaan, mutta toki muita mahdollisuuksia ei ole edes mikäli tuolla konetyypillä haluaa lentää. Kunpa joskus tulisi kunnon A350 ja/tai A380 niin hirveästi haaveiltavaa ei enää jäisi jäljelle.
« Last Edit: 11.02.19, 11:45 by Tomi Renberg »
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1