FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.07.19, 18:28

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Ai-liikenteen luominen itse PreparD3v4:ssa.
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Ai-liikenteen luominen itse PreparD3v4:ssa.  (Read 1034 times)
Matti Westerholm

Date Registered: 08.10.06

Ai-liikenteen luominen itse PreparD3v4:ssa.
« on: 14.12.18, 13:32 »

Osaako joku sanoa, että onko mahdollista ja millä ohjelmalla?  FSX:ssä se tapahtui WOAI:lla ja AIFP3:lla.
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

Re: Ai-liikenteen luominen itse PreparD3v4:ssa.
« Reply #1 on: 14.12.18, 13:53 »

AIFP3:n nykyinen versio tukee myös P3D:tä. Näin siis tekijän manuaalin mukaan. Omakohtaista kokemusta P3D:stä tai sen AI-liikenteestä minulla ei (vielä) ole.

WoAI-trafiikki asennetaan sen asennusohjelmalla ja uskoisin senkin toimivan P3D:ssä. Eri asia on sitten miten sen saa muokattua toimimaan xml-tyyppisessä lisurien asennustavassa (minulla ei taaskaan ole tuosta kokemusta). Ehkäpä tuossakin voisi käyttää jo aiemmin kertomaani fake-FSX-asennusta, josta sitten vain kopioidaan tarvittavat tiedostot P3D-simun käyttöön haluttuihin kansioihin.

Tuossa on huomattava se, että jos myöhemmin asentaa lisää WoAI-liikennettä, asennusohjelma muuttaa aiemmin asennettuja tiedostoja (esimerkiksi koneiden aircraft.cfg-tiedostoja) joten ne pitää kopioida uudelleen entisten päälle. WoAI-liikennettä voi asennusohjelmalla myös itse muuttaa/poistaa, mutta sekin toimii vain jos jokaisessa asennuksessa on käytetty asennusohjelmaa. Jälleen eri asia on mikä tuon muuttamisen tarve käytännössä on. WoAI:lta näyttää nykyään ilmestyvän päivityksiä hyvin harvakseltaan.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Matti Westerholm

Date Registered: 08.10.06

« Reply #2 on: 14.12.18, 14:43 »

Kiitoksia Pekka tiedoista ja hyvää joulun odotusta!
Kari Reinisalo

Date Registered: 03.10.16

« Reply #3 on: 31.01.19, 15:32 »

Alpha India Group (AIGTech) on julkaissut AIG AI Manager (AIG AIM) betaversion, millä voi laitella AI-liikennettä P3Dv4:een.
http://www.alpha-india.net/
http://www.alpha-india.net/2018/12/14/aig-ai-manager-one-click-installer-release/

Pikasella kokeilulla tuntui toimivan.
Ko manageri hakee AIG:n julkaisemat eri yhtiöiden plaanit ja hakee, asentaa tarvittavat koneet netistä sekä tekee trafficbgl:t.
Voi asennella yhtiö kerrallaan tai bulkkina useampia yhdellä kertaa.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1