FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.10.19, 21:09

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Kimppakäynti Takeoffin simulaattorissa?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Kimppakäynti Takeoffin simulaattorissa?  (Read 1093 times)
Esa Sairio

Date Registered: 14.10.01

Kimppakäynti Takeoffin simulaattorissa?
« on: 12.02.19, 16:25 »

Useat simuharrastajat FSNordicissa hallitsevat erittäin hyvin simuasiat ja neuvoja täältä saa kiitettävästi. Joskus tietenkin tulee kysyttyä liian helppoja asoita tai jotenkin tyhmästi, mutta lopulta ainakin itse olen hyvin tyytyväinen saamiini asiallisiin ja opettavaisiin neuvoihin.

Kiinnostava askel harrastuksessa voisi olla lentäminen Takeoff Simulationsin Airbus 320-simulla, jossa itse olen vieraillut eri kavereitten kanssa puolenkymmentä kertaa.

Olisiko täällä halukkaita Takeoffilla käyntiin?

Mieleeni tulevat ainakin Tatu Kantomaa, Mika Virolainen, Joona Väisänen, Petri Koivisto ja Tomi Renberg ja muitakin aktiiveja täällä on. Voisin lähteä mukaan, jos saataisiin tuollainen kuuden hengen porukka ja varattaisiin kaksi tuntia lentoaikaa, eli kullekin puoli tuntia - joka tosin on lyhyt aika. Hintaa tulisi reilut 200 euroa jaettuna tasan/nenä. Simuun mahtuu lentäjien lisäksi istumaan neljä henkilöä ja lennon seuraaminen on lähes yhtä mielenkiintoista kuin lentää itse.

Voisitteko kommentoida privaattina, jos kiinnostaa?
« Last Edit: 13.02.19, 11:42 by Esa Sairio »

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

Re: Kimppakäynti Takeoffin simulaattorissa?
« Reply #1 on: 13.02.19, 15:01 »

Yksin tuollaiseen varmasti jaksaisikin mennä tai jonkun hyvän kaverin kanssa kahdestaan mutta muuten ei kyllä nappaa katsella toisten lentoa.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #2 on: 14.02.19, 06:27 »

En ihan hoksannut, miten kuuden hengen porukalla jää kahdesta tunnista puolituntia per pää.  Grin

Täältä pohjoisesta kun asioita miettii, niin eihän se ole 200€ vaan vähintäänkin 400€. Jollain pitää suoriutua ensin Helsingin suuntaan ja niin edespäin. Ei ehkä houkuta maksaa 200€ puolesta tunnista.

Idea sinänsä on ihan hyvä.

'Don't panic'
Tomi Renberg

Date Registered: 22.02.16

« Reply #3 on: 14.02.19, 08:07 »

Periaatteessa ihan kiva idea, mutta ei ehkä ihan noilla hinnoilla. 200 € / 30min. on tosiaan aika kova hinta. Mielummin edes niin, että kaksi lentää samaan aikaan eli toinen on kapteeni ja toinen perämies niin olisi lentoaikaa edes tunti. Tunti tosin tuollaiseen operointiin taitaa olla liian lyhyt aika. Toisten lentämisen seuraaminen, ainakin niin että siitä joutuu itse maksamaan, ei kuulostaa kamalan kiinnostavalta.

Periaatteessa ihan kiva idea, mutta ei noilla hinnoilla. Tosin en tiedä mistäpäin Suomea ihmiset täällä ovat niin joillekin (kuten Tatulle) pelkkä tulo Helsinkiin vaatii jo tavallista isomman ponnistuksen kuin vain hypätä metroon ja tulla Ruoholahteen.
Esa Sairio

« Reply #4 on: 14.02.19, 08:44 »

Täsmennän Takeoffin hinta-asiaa. Kahden tunnin lento maksaa yhteensä noin 200 euroa. Samaan hintaan simussa voi olla yksi tai vaikka kuusikin ihmistä. Jos meitä olisi kuusi, kukin saisi lentää puoli tuntia ja kukin maksaisi kuudesosan koko hinnasta eli 33 euroa/henkilö. Totta kai kun henkilö A lentää, on henkilö B samalla perämiehen paikalla jne. Neljä on istuimilla ohjaamon takaosassa seuraamassa lentoa. Sekin on aika hieno kokemus, puhumattakaan lentämisestä oli sitten kapteenina tai perämiehenä.

https://www.take-off.fi/palvelutjahinnastot/lennot-ja-hinnastot

Toki se että simulaattori sijaitsee Helsingissä, suosii pääkaupunkiseudulla asuvia.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Joona Väisänen

« Reply #5 on: 14.02.19, 11:28 »

6x30=180
Esa Sairio

« Reply #6 on: 14.02.19, 12:48 »

6x30=180
Minä kirjoitin kylläkin 33 euroa eli 6 x 33 = 198. Joona tarkoittanee, että voimme tinkiä hinnasta. Grin Voin kokeilla, jos kimppakäynti onnistuu.

Esa Sairio

« Reply #7 on: 14.02.19, 12:56 »

En ihan hoksannut, miten kuuden hengen porukalla jää kahdesta tunnista puolituntia per pää.  Grin

Täältä pohjoisesta kun asioita miettii, niin eihän se ole 200€ vaan vähintäänkin 400€. Jollain pitää suoriutua ensin Helsingin suuntaan ja niin edespäin. Ei ehkä houkuta maksaa 200€ puolesta tunnista.

Idea sinänsä on ihan hyvä.
Siis 33 euroa/hlo 20 minuutun lento, jos meitä on kuusi ja koko aika on kaksi tuntia. Kerrallaan lentää aina kaksi, siis kapteeni ja perämies.

Helsingistä päästiin Rovaniemelle lapinreissulle Finnairin kyydissä viime kesänä alle 100 eurolla edestakaisin. Jos Tatu saisi edestakaisen lennon hintaan max. 100 ja siihen simusta 33 ja vaikka 50 ruokiin ja busseihin, maksaisi koko homma hänelle enintään noin 180 euroa. Ja kaupan päällisiksi näkee hienon EFHK:n ja osan Suomen pääkaupunkia! Smiley

Joona Väisänen

« Reply #8 on: 14.02.19, 16:33 »

Minä kirjoitin kylläkin 33 euroa eli 6 x 33 = 198. Joona tarkoittanee, että voimme tinkiä hinnasta. Grin Voin kokeilla, jos kimppakäynti onnistuu.

Ja mä tarkoitin 3 tuntia, jos 6 hlö on kaikki puoli tuntia.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #9 on: 14.02.19, 17:05 »

Ymmärsin tuon simun hinnan ihan väärin, vaan sehän tuli tässä korjattua.

En tiedä... nythän se kohdallani kääntyi niinpäin, että huomattava osa kustannuksista menisi pelkästään matkustamiseen. EFHK eikä Helsinki valitettavasti ole minun kohdalla mitenkään houkuttelevia, aina olleet vain välttämätön paha matkalla jonnekin muualle.  Smiley

'Don't panic'
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1