FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
10.12.19, 15:59

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  FSnordicin suunta - Kerro mielipiteesi
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: FSnordicin suunta - Kerro mielipiteesi  (Read 4068 times)
Kalle Heinonen

Date Registered: 04.09.05

Re: FSnordicin suunta - Kerro mielipiteesi
« Reply #20 on: 15.07.19, 13:25 »

Vaihtoehto 2 ja kuvaketjut takaisin. Galleriatoiminto on hyödytön ja sekava.

Arttu Uusi-Kyyny

Date Registered: 06.11.16

« Reply #21 on: 18.07.19, 18:29 »

Olisin itse kiinnostunut vaihtoehdosta 1 kun tieto taitoa on tämän tyyppisistä systeemeistä. Mutta ei 2 vaihtoehtokaan mikään huono ole.

Koneen tiedot: I5 6600K, GTX 1070 8Gb, 16 Gb ram
Patrick Ojanen

Date Registered: 13.04.09

« Reply #22 on: 19.07.19, 04:10 »

Vaihtoehto #2. Oli toimiva ratkaisu kun molemmat olivat samassa paikassa. Tiedostoilla ei niin väliä.
Juha Liukkonen

Date Registered: 21.10.13

« Reply #23 on: 19.07.19, 12:00 »

Vaihtoehto #2. Oli toimiva ratkaisu kun molemmat olivat samassa paikassa. Tiedostoilla ei niin väliä.
Tämä!
Jaakko Polet

Date Registered: 17.07.10

« Reply #24 on: 22.07.19, 14:18 »

Vaihtoehto 2.

Canon EOS 60D,18-55mm IS EF-S,24-105/4 IS USM L 70-200/4 IS USM L
koettu: OUL HEL TKU LAX MDW SAN AMS FCO WAW JFK ARN CPH MUC VIE SZG NCE LPA LHR VAA LLA KUO JYV MXP GVA CTA REG NAP CIA RMI TMP VCE LCY STN KTT RVN KEM OSL FRA TGL MYF EVE SJV LKN SOJ SUF KRK KRN ENF LIRU EFAH EFPA EFPU EFME EFLA EFKO EFRH EFML EFJM EFNU EFKN EFVT EFAL EFHF ORD PHL OSH MKE PEK tulossa:CPH MXP OSL | PPL(A) |
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #25 on: 27.07.19, 17:53 »

Toisaalta kuinka paljon tämmöiselle foorumille on todellisuudessa tarvetta? Sisältöä tulee hyvin vähän eikä todellista keskustelua maisemantekokauden jälkeen ole juuri ollut.

Todellisuus on se että oikeastaan kaikki aiheeseen liittyvä toiminta on toisaalla, isoilla kansainvälisillä foorumeilla, striimeissä ja mm. Discordissa. Suomenkielistä tukea voisi tarjota Flightforumin pelit osiossa. En jaksa uskoa että näin pieni keskustelumäärä todellisuudessa olisi oman osionsa arvoinen saatikka kokonaan oman sivustonsa. Aika on ajanut foorumien ohi. Fsnordic laiva on lähes täysin uponnut, vain masto enää pilkistää aallokosta. Miksi vanhaa lahoa laivaa enää kannattaa nostaa ja kunnostaa kun tarjolla on meren täydeltä loistoristeilijöitä?

Fsnordic oli joskus 2005, 2006 kun tänne tunnuksen alunperin tein aivan mahtava paikka. Valtavasti sisältöä ja melkein joka päivä sai nauttia uusista kuvista ja kertomuksista, moni käyttäjä oli sillon paljon nuorempi ja intoakin ja aikaa varmasti paljon enemmän. Uusia virtuaaliyhtöitäkin nousi kuin sieniä sateella jossain vaiheessa, ai paketteja ja maalauksia julkaistiin.

Foorumi ei tarjoa enää mitään. Se on täysin turha. Muutama ammattimainen eripuran lietsoja joitain vuosia sitten taisi saada mukaansa enemmänkin foorumin väkeä (minut mukaanlukien) ja siinä foorumi sitten meni. Tämä foorumi on minun osaltani tässä.

Sami Puro
Administrator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #26 on: 28.07.19, 08:19 »

Ai ihana mikä avautuminen tuohon viimeiseen kappaleeseen. Jostain pahoitit mielesi toisessa ketjussa (?),  ja nyt äkkiä kaikki on ihan kuraa.. Aikuismaista.  thmbup

Fiksut mielipiteet suuntaan jos toiseen huomioin mielelläni, itkupotkuraivareita en.

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #27 on: 28.07.19, 09:20 »

Foorumi ei tarjoa enää mitään. Se on täysin turha. Muutama ammattimainen eripuran lietsoja joitain vuosia sitten taisi saada mukaansa enemmänkin foorumin väkeä (minut mukaanlukien) ja siinä foorumi sitten meni. Tämä foorumi on minun osaltani tässä.

Hyvä jos olet löytänyt haluamasi muualta, tervemenoa thmbup

Itse luen paljon ulkomaisiltakin foorumeilta / muista medioista. Eivät kyllä mitenkään korvaa FSNordicia. This is the best, ja vieläpä äidinkielellä... Apujakin saa nopeasti.
« Last Edit: 28.07.19, 09:36 by Mika Virolainen »

Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #28 on: 28.07.19, 10:31 »

Kuitenkin olet jaksanut kirjoitella ja osallistua keskusteluihin, vaikka foorumi meni jo joitain vuosia sitten.
Juhani Pelli

Date Registered: 10.02.09

« Reply #29 on: 28.07.19, 18:48 »

Vaihtoehto 2 vaikuttaisi olevan ihan ok. .. niin ja tähän foorumin tarpeellisuuteen viitaten, olen yhtä mieltä Mikan kanssa siitä, että apuja saa pikaisesti ja ihan selvällä suomen kielellä... oiva juttu. Otaksun, että meitä on täälläkin vielä koko joukko (vanhempia kähmyjä kansakoulu pohjalla), joilta ei tuo lontooon kieli taitu ihan vettä valuen, joten Foorumi säilyköön ja ÄIDINKIELI  KUNNIAAN...Aamen

yst. Jussi
« Last Edit: 29.07.19, 05:22 by Juhani Pelli »
Tapio Ehder

Date Registered: 10.09.16

« Reply #30 on: 29.07.19, 07:14 »

Olen samaa mieltä kuin Juhani Pelli. Seuraan itse saksankielisiä keskustelupalstoja ja joskus englannikielisiäkin, mutta kyllä tällainen suomenkielinen keskustelupalsta on tärkeä.  Kaikki eivät osallistu keskusteluun, mutta seuraajiahan on satoja. Itse olen kyllä saanut paljon hyviä vinkkejä keskusteluista.

HP h8-1111sc Intel(R) Core (TM) i5-2320 CPU@3.00 GHz, Muisti (RAM): 8,00 Gt Nvidia GT530
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #31 on: 29.07.19, 08:19 »

Ei myöskään sovi unohtaa jo olemassa olevia ketjuja! Hyvä esimerkki tästä on, kun aikoinaan päätin siirtyä FS2004 > FSX. Oli tiedossa, että puolen-vuoden sisällä teen siirtymän, jolloin aloitin lukemaan alusta FSX -ketjua. Muistaakseni sivuja oli silloin noin 50, joista luin aina noin viisi kerrallaan, ja tein tärkeitä muistiinpanoja asioista jotka tulevat esiin asennuksen aikana ja sen jälkeen. Muistiinpanoja kertyi yllättävän paljon eri asioihin liittyen, ja kun sitten asennuspäivä koitti oli kaikki hallussa jo etukäteen.

Ei tarvinnut alkaa kyselemään toisille vanhoja asioita uudelleen (otin käyttöön FSX:n verrattain myöhään) ja riivaamaan porukkaa asiolla, jotka varmaankin valtaosalta oli jo unohtunut. Kaikki sujui erittäin mallikkaasti ja ongelmattomasti thmbup

Tästä tietysti kiitokset kuuluu tämän foorumin käyttäjille!

KIITOS Cool

PS: Tämä ei suinkaan ollut ainoa asia, josta avun sai jo "etukäteen"!

Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Henri Laitinen

Date Registered: 15.04.10

« Reply #32 on: 30.07.19, 20:24 »

Vaihtoehto 2.Toki olisi hienoa jos löytyisi myös uusi viestikapulan ottaja! Ainakin toivon että mahtavat maamme lisäosat saisivat jostain uuden kodin ladattavaksi. Elleivät ole jo jossain?

Fs Finlandin ajoista olen itse ollut mukana, varmaan sen parikymmentä vuotta.
Simuilu on toki nykyään jäänyt enemmän kaiken muun arjen tohinan taustalle ja satunnaisemmaksi, mutta ilmailu on muuten edelleen hyvin tärkeä asia minulle.

On ollut hienoa nähdä että joillekkin tästä simuilunkin puremasta on tullut joillekkin oikea leipätyö. Ainakin Samille ja eräskin tuntemani foorumin jäsen istuu nykyään Finskin A350 koneissa perämiehen jakkaralla.

Kun 90 -luvun lopussa pääsin internetin ihmeelliseen maailmaan, ilmailun ihmemaa avautui minulle aivan uudella tavalla. Siihen kuului tietysti simulaattorit ja en osaa sanoin ikinä kiittää tarpeeksi Samin panosta tällä saralla. FsFinland/FsNordic olivat pitkään minulle no. 1 päivittäisessä netin selailussa. Toki Flightforum sittemmin vei voiton.

Ymmärrän täysin että homma on vaan kasvanut jo niin isoksi ja elämässä on miehellä jo paljon muutakin. Itse asiassa olinkin ehkä enemmän yllättynyt että saimme odottaa tätä "ilmoitusta" näinkin pitkään  Smiley
Pauli Hankonen

Date Registered: 12.01.05

« Reply #33 on: 11.08.19, 19:55 »

Myös täältä ääni vaihtoehdolle 2. Olen lueskellut foorumia sieltä FS Finlandin alusta saakka ja kirjauduin käyttäjäksi FSnordiciin joskus vuonna 2005. Minunkin mielestäni FSnordicin ja flightforumin erottaminen toisistaan oli huono veto.

"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1