Joku innostunut auttamaan photorealsceneryn kanssa..?!
kuusmi3:
Quote from: Tatu Kantomaa on 01.10.03, 06:48
Ja jos osaat käyttää 3D maxia niin gmax taittuu myöskin, taisi vain material editor olla hiukan erilainen, muut toiminnot suht samanlaisia.
Oikeastaan Gmax 1.2:n myötä myös material editor on käytännössä samanlainen kuin 3dsmaxissa. Käsittääkseni ainoa suurempi ero Gmaxin ja 3dsmaxin välillä on se, että Gmaxista on poistettu renderöintiominaisuus, joka ei tietystikään peleihin malleja väännettäessä tarvita mihinkään.
Kalashnikov:
No siis omana tarkotuksena ois tarkotus tehä photoreal scenery alueesta.
Askisto, Hämeenkylä, Myyrmäki, Martinlaakso.
höysettynä muutmalla kohteella sieltä (siis 3d mallinnettuna)..
mutta tarttisin apua siihen .. eli kyllä minkäkin sitä tekisin mutta ei tekis mieli alottaa tekee yksin..
minäkun en hallitse noita scenery teoriapuolia.. mutta taasen hallitsen tuon kuvakäsittely puolen niin ja kyllä ne talojen 3dmallinnuskin onnistuu multa jos on pakko mutta sekin vähän hatarall pohjalla..
Tatu:
Quote from: Antti Pihlajamaki on 02.10.03, 07:22
No siis omana tarkotuksena ois tarkotus tehä photoreal scenery alueesta.
Juu, ymmärrän. Itse olen lupautunut tekemään kaikenlaista juttua Jussille ja se varmaan kohta ilmestyy ovelle pesäpallomailan kanssa ihan livenä.
Mutta tuo olisi kyllä ihanne tilanne että postilaatikkoon pamahtaa valmiit tekstuurit ja siihen sitten pyöräyttäisin gmaxilla mallin ja paluupostissa valmis bgl. Tämä siis 3d objektien osalta. Minulla menee noiden tekstuurien kanssa ihan älyttömästi aikaa, tosin hyvistä kuvista saa helpommin. Ja sitten esim. Myyrmäen kirkkoa kattelin tuossa kun se on yhdessä arkkitehtuuri kirjassa, tosin laitoin siitä Martille jo skannit tässä joskus, mutta esim. tuollaiset olisi suht helppoja kun löytyy piirrustuksetkin. Mutta te siellä asuvathan tiedätte paremmin noista, mitä objekteja kannattaisi tehdä jne. Sitten tämä alkaa olla huolestuttavan lähellä Helsinki-sceneryä jota en itse ole tekemässä. No joo.
Ja sitten se pohja. Kyllä minä kuitenkin suosittelisin, Antti, että otat ja luet hiukan photoreal teoriaa FS2000 ja FS2002 Terrain SDK:sta. Löytyvät täältä: http://www.microsoft.com/games/flightsimulator/fs2002_downloads_sdk.asp#scenery, eli Custom Terrain Textures SDK, Flight Simulator 2000 Scenery SDK ja Autogen SDK. Löytyvät näköjään myös täältä FSN File Librarystä http://files.fsnordic.net/files/msfs/Miscellaneous/SDK/ . Periaatteessa homma on niinkin yksinkertainen että tarvitset alueen kulmien koordinaatit ja niiden avulla teet sellaisen *.inf filen jota sitten MS:n pikku työkalu Resample käyttää apuna ja pilkkoo kuvasi 256x256 kokoisiksi paloiksi ja nimeää ne oikein. Tuo kuvan kohdistaminen oikein lienee se vaikein juttu ja sen inf. fileen tekeminen, mutta siinä varmaan osataan auttaa. Itse kylläkin vähemmän... Tarvitset siis koordinaatit, kuvan resoluution m/pikseli ja hmm...hiukan muistista kirjoittelen....tuolla taidat päästä jo aika pitkälle.
Ja sitten ne autogeenit....FS2004:lle ei ole vielä autogen SDK:ta julkaistu, mutta FS2002:lle homma toimii niin että valitse SDK:n mukana tulevalla ohjelmalla jokaisen bitmapin erikseen ja piirrät siihen alueet, eli kasvillisuutta ja rajaat talot jolloin siihen piirtyy autogen tönö. Homma on aikamoinen ja voi pahimmassa tapauksessa jo lähennellä jännetuppitulehdusta. Mutta jos porukalla vaikka tekisi niin helpottaisi jo, tuo on sinänsä yksinkertaista, ärsyttävän hidasta vain.
Janne:
Kannattaa vilkaista Jari Kaskelinin FS Terrain Calcia, sillä päässee photosceneryjen teon alkuun varsin säpäkästi. Muistaakseni siinä oli oikein hyvät vaihe-vaiheelta ohjeet mukana.
http://files.fsnordic.net/cgi-bin/file/msfs_jump.cgi?ID=653
sami:
Quote from: Antti Pihlajamaki on 02.10.03, 07:22
Askisto, Hämeenkylä, Myyrmäki, Martinlaakso.
Heh.. tässähän on kyse FS Nordicin synnyinseudusta (eli scenerymaakarit, mars mars)
Navigation