FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.07.19, 13:38

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  Finnairin seuraava "Regional Jet"
:  

« previous thread next thread »
Poll
Question: Mielestänne seuraava Finnairin "Regional Jet"?
Airbus 318 - 15 (17.2%)
Boeing 717 - 14 (16.1%)
Embraer 170 - 53 (60.9%)
Jokin muu... - 5 (5.7%)
Total Votes: 87

Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Finnairin seuraava "Regional Jet"  (Read 6739 times)
Modiale
Former member
Finnairin seuraava "Regional Jet"
« on: 07.10.03, 20:05 »

Moi,

Itse veikkaan Embraer 170.

Harri Laitinen

Date Registered: 15.01.02

Re:Finnairin seuraava "Regional Jet"
« Reply #1 on: 07.10.03, 20:10 »

Moi,

Itse veikkaan Embraer 170.

Sama tääl Smiley

Allekirjoitus
Juha Koskiahde

Date Registered: 01.05.03

« Reply #2 on: 08.10.03, 12:39 »

sama Wink
MasterBaziz
Former member
« Reply #3 on: 08.10.03, 13:14 »

Minä sanoisin, että bussi, koska Finnairilla on jo ennestään samaa sarjaa, säästettäisiin hulto- ja koulutuskustannuksissa. Toisaalta pikkubussi taitaa olla noihin kahteen muuhun verrattuna aika tyyris lennin.. Tongue
Juha-Matti Korvanen

Date Registered: 03.11.01

« Reply #4 on: 08.10.03, 22:14 »

Minä sanoisin, että bussi, koska Finnairilla on jo ennestään samaa sarjaa, säästettäisiin hulto- ja koulutuskustannuksissa. Toisaalta pikkubussi taitaa olla noihin kahteen muuhun verrattuna aika tyyris lennin.. Tongue

Se viimeisenä, niissä kun ei ole omia portaita ja tarttee kalliita laitteita ostettavaksi pienille kentille.
kostiainen1
Former member
« Reply #5 on: 09.10.03, 09:15 »

Se viimeisenä, niissä kun ei ole omia portaita ja tarttee kalliita laitteita ostettavaksi pienille kentille.

Bussi tulee. Tämähän on ihan päivänselvä juttu. Kokoajan Finskillä on tekniikka valittanut miten kallista on pitää noin monta eri tyyppiä laivastossa. Manut, koulutukset, tekniikka, dokumentit yms yms...
Ei niitä omia portaita tarvita mihinkään, sitä varten on maakalusto. Jos kustannuksia katsotaan niin aika monet portaat saa koulutus/huolto säästöillä ostaa ennenkuin päästään edes lähelle...

Bussi tulee, oletko valmis Cheesy
MasterBaziz
Former member
« Reply #6 on: 09.10.03, 11:42 »

<lähes offtopik>

Eikös tässä aiheen pitäisi olla Finnairin ensimmäinen "Regional Jet"? Eihän Finskillä sellasta ole aikaisemmin ollut, tai sitten en osaa lukea.. Grin Wink

</lähes offtopik>
Sami Puro
Moderator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #7 on: 09.10.03, 12:27 »

Koulutuksen ja huollon kannalta fiksuinta olisi ottaa Airbus, mutta tulee operoinnissa liian kalliiksi, joten veikkaan itse kyllä ERJ-170:a..

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
hpman
Former member
« Reply #8 on: 09.10.03, 16:32 »

Veikkaan ja toivon ERJ-170:ä. Se A318 olisi niin tylsä valinta kun on jo noita A319:kin Wink Ei vaan taida olla kovin ratkaiseva asia tuo tylsyys Grin
FIN0207
Former member

Email
« Reply #9 on: 23.11.03, 01:52 »

Meinaako tama sita etta finski on hoommaamassa uusia koneita? vai muutenko olen vain tyhma ja ymmarsin vaarin Huh
Antti Salo

Date Registered: 04.07.01

« Reply #10 on: 23.11.03, 08:41 »

Olettekohan ajatelleet asiaa siltä kannalta, että Finnair ei hankkisi uutta konetyyppiä, vaan siirtäisi tuollaisen regional-liikenteen FinnCommille? FinnCommhan on hankkimassa lisää koneita, ja toimii muutenkin yhteistyössä AY:n kanssa. Ei mikään ole vielä varmaa, mutta ihan mahdollinen vaihtoehto tuo on. Jos Finski hankkii omia regionaalejaan, korostan taas että A318 ei ole passeli Finnairin käyttöön, ja se tulee muutenkin liian kalliiksi. Embraer 170-195 sarja tulee varmaan olemaan todennäköinen vaihtoehto, mutta kaikki jää nähtäväksi..

Mielipiteeni on saattanut muuttua, mutta ei se fakta, että olen oikeassa.
Modiale
Former member
« Reply #11 on: 23.11.03, 10:31 »

Moi,

Mahdollisuuksia on aina monia, mutta tähän mennessä Finnair on ollut yhteistyössä Golden Airin ja FinnCommin kanssa vain itse Finnairille kannattamattomilla reiteillä. Näillä pienemmillä lentoyhtiöillä on kustannusrakenne sen verran keveämpi, että niille se on mahdollista ja avaa samalla myös uusia markkina-alueita heille.
Staok
Former member
« Reply #12 on: 23.11.03, 21:16 »

ERJ-170 sanon minä vaikka saisivat hankkia kyllä 7E7 aka Dreamlinerin mun puolesta ja siirtä ERJ liikenteen(tulevan) FinnCommille
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1