FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.03.19, 23:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kotiohjaamot / Home Cockpits (Moderators: Jari Mikkilä, Joni Öfverström, Tuomas Kuosmanen)
| | |-+  USB-laite itse tekemällä?
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] Reply Print
Author Topic: USB-laite itse tekemällä?  (Read 14448 times)
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

Re:USB-laite itse tekemällä?
« Reply #40 on: 02.12.03, 10:20 »

Jos minä hommaan erin kiteen (kaverin kanssa sovittiin että SP-elektroniikasta ja epäili ettei niiden kiteille löydy datalehteä?), niin onko jotain yleistä arvoa noille kiteen ja maan välisille konkille?
Vai heittääkö kiteen nopeus liikaa jos ei tiedä tarkkaa "load capacitance"-arvoa?

22 pF on aika hyvä arvaus moneen

Onko todennäköistä ettei systeemi toimi ilman noita konkkia?

Ei varmasti toimi ilman.

-JukSii-
whatwasit
Former member
« Reply #41 on: 02.12.03, 12:31 »

Hei M Köykkä,

Käytitkö Baby Plasma-sivulla mainittua 6MHz:n keraamista resonaattoria? Jos käytit, niin mistä ostit? Kaverini kävit SP-elektroniikan liikkeessä Oulussa, sieltä ei löytäneet.

Käykö siihen joku "korvike"?

Teemu

Sellaisia kolmijalkaisia resonaattoreita saa ainakin Farnellilta tilaamalla, niiden verkkokauppa tosin vaatii ainoastaan firmoille avattavan asiakastilin. Datalehden mukaan resonaattorin voit korvata 6.0 MHz kiteellä ja 15 - 33 pF kapasitoreilla.

PIC16C745 ohjelmoidaan samaan tapaan kuin PIC16F84, aivan kuten ajattelit.. Smiley
Tuomas Kuosmanen
Moderator

Date Registered: 18.06.02

« Reply #42 on: 02.12.03, 20:00 »

Elfalta tietääkseni saa myös yksityinen tilata suoraan. Farnell on tuommoinen että pitää olla firma.

Jenkkilässä hyviä paikkoja on www.mouser.com ja www.digikey.com - tosin niihin tulee sitten se 22% ALV vielä, mutta siellä on esim. aika eksoottisia kytkimiä jne, mm. niitä lukkiutuvia vipuja mitä pitää vetää että saa käännettyä (mallia "bensahana" tai "piperin landing gear")

Sitten on www.conrad.de joka onkin sitten aivan järjetön pulju. Englanninkielisiltä sivuilta (www.conrad.com) ei löydä webin kautta paljoakaan, mutta hae saksankielisiltä sivuilta kataloogi (120MB, noin 1100 sivua Grin) ja sitten voi tuotenumerolla tilata suoraan sieltä englanninkieliseltäkin sivulta. Väittävät että myyvät yksityisille, onko joku tilannut, miten toimi? Tuosta conradista voisi todeta että jos siellä ei jotain ole, sitä ei luultavasti ole olemassa.. Wink

Tuomas

Pages: 1 2 [3] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1