FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
05.07.20, 19:13

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Problema
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Problema  (Read 6514 times)
vippe
Former member


Email
Problema
« on: 03.11.03, 12:45 »

mixköhä ku imi to helsinki vantaa ja laitto se päälle nii nää lentokoneet on siellä autojen parkkipaikoilla eikä lentokentällä Huh ei oikee osaa vielä asennellä näitä Huh
Arska
Former member
Re:Problema
« Reply #1 on: 03.11.03, 12:50 »

Sinne tarvii asentaa Afcad-tiedosto, joka määrittää kentälle sen oikeat rullaustiet ja lentsikoitten parkkipaikat. Tähän tarvitaan Afcad-ohjelma, joka on ilmainen pieni ohjelma. Ja sitten se EFHK:n Afcad-tekstitiedosto, joka tulee sceneryn mukana.

EDIT: Kerkesinpäs kerrankin ekaks! Grin
« Last Edit: 03.11.03, 12:54 by Ari Paloniitty »
arttula
Former member
Re:Problema
« Reply #2 on: 03.11.03, 12:51 »

Terve

Jos nyt oikein tekstistäsi ymmärsin ( Roll Eyes ), niin AI-koneet sijaitsevat terminaalin sisällä, ja parkkipaikoilla ? Tarvitset AFCAD-tiedoston EFHK:lle, joka osoittaa koneille oikeat paikat. Löytynee samasta paketista, kuin tuo EFHK.

Arttu

EDIT/ Ärrmmmfff... Myöhästyin tas

mixköhä ku imi to helsinki vantaa ja laitto se päälle nii nää lentokoneet on siellä autojen parkkipaikoilla eikä lentokentällä Huh ei oikee osaa vielä asennellä näitä Huh
« Last Edit: 03.11.03, 12:52 by Arttu Lahdenperä »
Marski
Former member
Re:Problema
« Reply #3 on: 03.11.03, 12:52 »

Mikä fs-versio on kyseessä? fs2002 vai Fs2004? ongelma ratkeaa asentamalla afcad-nimisen ohjelman jonka saa kummallekkin fs-versiolle erikseen (Fs2004:selle ei tarvitse asentaa ollenkaan em. ohjelmaa vain afcad:dillä tehdyn tiedoston.

Ps. Otsikkon voisi suunnitella paremmin

EDIT: taas myöhästys  Grin
« Last Edit: 03.11.03, 12:53 by Martti Kujansuu »
kaitsu
Former member
Re:Problema
« Reply #4 on: 03.11.03, 14:52 »

kysyisin vielä, että miksi meidän pitää muutella noiden kenttien sun muiden paikkaa? miksei nuo kenttien tekiät ole laittanut kaikkia paikolleen?

taitaa mennä kentät enemmän sekaisin kun siirtelen niitä Wink

kummastelen mä
hpman
Former member
Re:Problema
« Reply #5 on: 03.11.03, 14:56 »

Johtunee siitä että ne alkuperäiset flight simulatorin kentät eivät ole oikealla paikallaan.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re:Problema
« Reply #6 on: 03.11.03, 15:07 »

kysyisin vielä, että miksi meidän pitää muutella noiden kenttien sun muiden paikkaa? miksei nuo kenttien tekiät ole laittanut kaikkia paikolleen?

taitaa mennä kentät enemmän sekaisin kun siirtelen niitä Wink

kummastelen mä

Eihän tässä mitään kenttiä sentään joudu siirtelemään, vaan niitä "raiteita" ja parkkipaikkoja joita pitkin AI-liikenne kulkee ja joille pysäköidään. Ja kyllähän nuo on esim FS2002:n aikaan tehtykin ihan niin valmiiksi sceneryiden mukaan, kuin mitä se on ollut mahdollista. Nyt taas sitten FS2004:ään  on pystynyt tekemään noita muokattuja "raiteita" vain muutaman päivän ajan, joten aiemmin FS2004:ään julkaistuissa sceneryissä näitä ei ole ollut mukana siitä yksinkertaisesta syystä, että ei ole ollut ohjelmaa, jolla se olisi ollut mahdollista toteuttaa. Ja FS2002:n vastaavat systeemit eivät toimi FS2004:ssä...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9676
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re:Problema
« Reply #7 on: 03.11.03, 15:40 »

Johtunee siitä että ne alkuperäiset flight simulatorin kentät eivät ole oikealla paikallaan.

Kyllä ne näyttävät suurimmaksi osaksi olevan ihan oikeilla paikoillaankin, harmia aiheuttaa vaan esim. FS:n vanhat Magnetic variation luvut, jotka saavat aikaan sen että joillakin paikoilla esim. ILS ei ole enää oikeassa suunnassa. Nyt kun tehdään siihen päälle sitten lisäosa kenttä "oikeilla" mag. var. luvuilla niin jo yhden asteen heitto esim. 3km kiitoradalla saa aikaan jo melkoisen eron kiitotien päissä joten ai liikenne ajelee sitten missä sattuu. Tähän kun lisätään platta ja pyöräytetään sitäkin sen asteen verran niin luonnollisesti default gatet ja muut ovat sitten väärillä paikoilla.

Toinen mitä olen huomannut on kiitoteiden suuntien väärät luvut, eli esim. FS:ssä saattaa olla esim. kiitotie 20 suunnassa 200 kun sen oikeasti pitäisi olla 204. Näin varsinkin pienillä korpikentillä. Ilmeisesti Jeppesen ei ole antanut tarpeeksi/tarkkoja tietoja noista joten MS on sitten imrovisoinut.

Siis näin kiitoteiden osalta....se kuinka rullaustiet on sitten tehty onkin toinen juttu, ovat nimittäin monesti vain hiukan sinne päin tehtyjä. Tosin joskus ei julkaistut ilmailukartatkaan vastaa ihan todellisuutta esim. plattan suhteen, näin esimerkiksi Rovaniemellä. Nämä kun korjataan oikeita vastaaviksi niin täytyy siirtää sitten noita "väyliä" joilla AI-liikenne kulkee.

'Don't panic'
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re:Problema
« Reply #8 on: 03.11.03, 16:34 »

Tähän kun lisätään platta ja pyöräytetään sitäkin sen asteen verran niin luonnollisesti default gatet ja muut ovat sitten väärillä paikoilla.

Eikä MS ole edes yrittänyt tehdä noita plattoja tarkoiksi jäljitelmiksi, ei muodoiltaan saati sitten miltään rullausteiltään/parkkipaikoiltaan/gateiltaa. Siihen kun sitten lyödään päälle oikean muotoiset systeemit, niin soppa on valmis nautittavaksi...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Arska
Former member
Re:Problema
« Reply #9 on: 04.11.03, 12:25 »

Tässä heräsi kysymys, että miten MS on nuo lentokentät tehnyt, niitäkun on aivan mieletön läjä, onko ne kaikki väännetty ihan vaan käsin?

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re:Problema
« Reply #10 on: 04.11.03, 12:28 »

Tässä heräsi kysymys, että miten MS on nuo lentokentät tehnyt, niitäkun on aivan mieletön läjä, onko ne kaikki väännetty ihan vaan käsin?



No jos ajatellaan, että tekijätiimi on varsin iso, ja sitten esim. noissa plattallisissa kentissä kun on käytetty vain jotain generic-objekteja, niin ei yhden tuollaisen kentän tekemiseen varmaan montaa minuuttia tuhlaannu...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Arska
Former member
Re:Problema
« Reply #11 on: 04.11.03, 12:40 »

No jos ajatellaan, että tekijätiimi on varsin iso, ja sitten esim. noissa plattallisissa kentissä kun on käytetty vain jotain generic-objekteja, niin ei yhden tuollaisen kentän tekemiseen varmaan montaa minuuttia tuhlaannu...

Lasketaanpas.., hmm, noin 20000 kenttää kertaa muutama minuutti, tulee noin 200000 minuuttia, se 8 tuntisiksi työpäiviksi muutettuna on noin 417 työpäivää. Sitä kun monta ihmistä tekee täysipäiväisesti niin eihän siinä mene kuin muutama kuukausi, ei edes paha homma...  Smiley
jaanukka
Former member
Re:Problema
« Reply #12 on: 04.11.03, 15:09 »

Olen asentanut aika monelle kentälle uuden Afcad-tiedoston ja siinä yhteydessä katsellut myös alkuperäisiä. Niissä on runsaasti umpikujia, jotka ovat myös tekstuureissa. Näillehän ei AI-koneilla ole mitään käyttöä. Tästä vetäisin sen johtopäätöksen, että rullausreitit on tehty jollain ohjelmalla tekstuureista. Tietysti voin olla väärässäkin.

Jaana
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1