FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.09.19, 15:18

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Probléme a'la Ground2K4 - résolu
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Probléme a'la Ground2K4 - résolu  (Read 3348 times)
mkuusela
Former member
Probléme a'la Ground2K4 - résolu
« on: 11.11.03, 22:56 »

Puraisi scenerykärpänen meikäläiseenkin. Auts. Smiley

Olen tässä yrittänyt tuhertaa Ground2K4:llä tuota Menkijärven maastoa vähän tarkemmaksi... viimeinkin opin säätämään kartan kohdalleen ja ymmärtämään ranskalaiset virheilmoituset, ja vaikutti jopa hyvältä. Kunnes... Roll Eyes

[ Attachment removed / expired ]

Hirvijärveen ja Menkijärveen jää nuo MS:n Hawaii beach-rinkulat, enkä nyt ole keksinyt millä ne saisi pois.
Readmessä mainitaan näin:
"In FS, if you have a lake with a bad location and of course with bad shoreline : with Ground2K create a land polygon surrounding the FS lake and your new lake location, create your lake with or without shoreline and with the good altitude if needed."

Jos oikein tuon ymmärsin... Tein riittävän suuren maapolygonin joka peittää tuon FS:n järven ja uuden järven alan, tein uuden järven ja kokeilin laittaa siihen tuon korkeuden. Jos tuolla hyvällä korkeudella nyt edes tarkoitetaan vedenpinnan korkeutta, joka FS:ssä on 109 metriä. Eipä onnistanut. Kokeilin sitten "isompaa" polygonia... tuossa kuvassa siinä on n. 10 x 10 km maapolygoni. Tongue
Myös "imbricationia" on kokeiltu. Eli laitoin tuolle maapolygonille imbricationiin AA_11 ja järville AA_22. Kuten Tatu täällä mainitsi.

Mitenkäs muuten noiden peltojen kanssa, kun ajattelin piirtää siihen noita peltoja, jotka näkyvät kartassa (Karttapaikan 1:20 000 maastokartta), mutta pitäisi saada alta pois nuo default-pellot? Tämä taitaa liittyä Finnclassiin? Enpä tosin tiedä, onko noilla pelloilla niin merkitystä, voihan niitä jonkinsortin maamerkkeinä käyttää. Roll Eyes

Itse kenttä ei tämän kummempi vielä ole, pitäisi tuohon gMaxiin vielä tutustua, että saadaan rakennuksiakin... Smiley

[ Attachment removed / expired ]
« Last Edit: 13.11.03, 14:53 by Mika Kuusela »
Juha Lahtonen
Offline Offline

Posts: 1173
Date Registered: 05.07.01

Re:Probléme a'la Ground2K4
« Reply #1 on: 12.11.03, 07:35 »

Jees, Varjeen Jari tuossa irkissä jo neuvoikin, miten rantaviiva-ongelma ratkaistaan... Smiley

Voitko dokumentoida sen tänne niin kauan kuin muistat. Jos vaikka meitä muitakin sattuisi tuo kärpänen puremaan.

-Juha
Bamce Fabricius
Offline Offline

Posts: 1704
Date Registered: 26.10.01

WWW
Re:Probléme a'la Ground2K4
« Reply #2 on: 12.11.03, 08:36 »

Hirvijärveen ja Menkijärveen jää nuo MS:n Hawaii beach-rinkulat, enkä nyt ole keksinyt millä ne saisi pois.

Tuohon tarvitaan vielä Exclude, eli se default-sceneryn layeri jossa nuo ovat täytyy poistaa ao. alueelta. Layerit ovat FS2K4:ssä muuttuneet FS2K:hon verrattuna ja ovat tällaisia:

Layer 4 - Streams and Utility
Layer 5 - Railroads
Layer 6 - Roads
Layer 7 - Airport skirtings, bridges
Layer 8 - Shorelines

Eli tuossa tapauksessasi pitää varmistaa että layer 8 on excludoitu. Ja excludehan tehdään Ground2K.ssa sen punaisen X-näppäimen takaa.

Varmista myös että ao. exclude-tiedosto on nimeltään aakkosissa ennen noita uusia scenery-tiedostojasi - muuten se poistaa myös uudet tekeleet. Itse nimeän aina excludetiedostot 00jotakin.bgl (eli nolla-nolla). Tällä tavalla ne joutuu aakkosissa ihan alkuun muiden eteen....

Bamce

« Last Edit: 12.11.03, 08:38 by Bamce Fabricius »

Sceneries for FS9: Replot Bridge, EFHN, EFKG, EFMA, some buildings for EFTU and EFHK, Espoo Landmarks
NEW! Sceneries for FSX/P3D: Replot Bridge
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1