FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 22:01

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Suomen Virtuaali-Ilmailijat ry (Moderators: Olli Vainio, Jari Varje, Mika Mononen)
| | |-+  Marraskuun ATIS-numero julkaistu!!!
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Marraskuun ATIS-numero julkaistu!!!  (Read 6972 times)
jvikman
Former member
Marraskuun ATIS-numero julkaistu!!!
« on: 12.11.03, 20:05 »

Tervehdys jäsenistö,

ATIS-lehden vastuuhenkilönä minulla on ilo ilmoittaa, että uuden toimeliaan taittajamme Olli Vainion ahkeroinnin tuloksena uusi ATIS-numero on vihdoin saatu uunista ulos.

Lehti sisältää tavan mukaan erittäin mielenkiintoisia artikkeleita, joista mainittakoon mm. Tero Partasen (IRL)simuvierailuraportti Finnairin 757-simusta sekä Mikael Kuuselan Vaaran lento -jatkonovellin ensimmäinen osa.

Vielä toistaiseksi pelkästään pdf-muodossa julkaistava lehti on jäsenten luettavissa tuttuun tapaan SVIL:n kotisivuilla --> http://www.svil.net .

Haluan kiittää toimituksen puolesta kaikkia lukijoita kärsivällisyydestä ja toivottaa mieluisia lukuhetkiä ATIS-lehden parissa!

Simuterveisin,

Jaakko Vikman
Päätoimittaja - ATIS
Puheenjohtaja - SVIL ry.
Marco Matikainen

Date Registered: 09.02.02

Re:Marraskuun ATIS-numero julkaistu!!!
« Reply #1 on: 12.11.03, 20:14 »

Öö mä en ainakaan löytäny tota uutta sieltä. Eli siellä on uusin se viime toukokuun mut ei sen jälkeen mitään Huh.

E-Jets
Olli Vainio
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #2 on: 12.11.03, 20:15 »

Itse haluan kommentoida asiaa vain sen verran että tuo lehden valitettavan suuri tiedostonkoko johtuu siitä että kuvat ovat Isoja, tästä on se hyöty että jos lehdestä tehdään painatettu versio niin tarvii vain antaa painoon se ja sillä selvä. Jos tuo on jollekkin varsinainen este niin voidaan harkita "light" version tekemistä.
Sitten itse lehdestä, tämä ATIS:in numero on varsin kiireisen aikataulun alla tehty ja myöskin ensimmäinen minun taittama ATIS niin sen voin sanoa että monet asiat muuttuvat vielä, tarkoitus olisi tässä seuraavan muutaman lehden aikana hakea sopiva "muotti" ATIS:lle.
Myöskin voisin tässä sanoa että jos jollain on kiinnostusta antaa ottamiaan lentokonekuvia ATIS:in käyttöön täytekuviksi yms. niin voi ottaa minuun yhteyttä.
Ja lehden ulkoasusta saa toki antaa palautetta(mielellään rakentavaa sellaista) ja siitä koitetaan ottaa opiksi että saataisiin vielä parempi lehti.
Mukavia lukuhetkiä!

Olli Vainio, Toimitussihteeri - ATIS

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Olli Vainio
Moderator

« Reply #3 on: 12.11.03, 20:16 »

Öö mä en ainakaan löytäny tota uutta sieltä. Eli siellä on uusin se viime toukokuun mut ei sen jälkeen mitään Huh.
Hetki sitten ei viellä ollut siellä mutta nyt on.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Marco Matikainen

Date Registered: 09.02.02

« Reply #4 on: 12.11.03, 20:22 »

Hetki sitten ei viellä ollut siellä mutta nyt on.

Joo nyt löyty ja kiitoksia siitä. Varmasti mielenkiintoista luettavaa Cheesy

E-Jets
arttula
Former member
« Reply #5 on: 13.11.03, 10:48 »

Höh !

En minä kyllä löydä Tongue
Tai siis sivu http://www.svil.net/atis/ kyllä aukeaa, mutta ei sieltä minnekään eteenpäin pääse lehteä selailemaan Tongue

Arttu
Jari Varje
Moderator

« Reply #6 on: 13.11.03, 10:54 »

arttula
Former member
« Reply #7 on: 13.11.03, 11:12 »

Äyh...

Arvaa, muistanko salasanaa ja tunnuksia enää Sad Tongue

Arttu

Mikko Kallas

Date Registered: 28.06.02

« Reply #8 on: 13.11.03, 13:13 »

lehden valitettavan suuri tiedostonkoko johtuu siitä että kuvat ovat Isoja, tästä on se hyöty että jos lehdestä tehdään painatettu versio niin tarvii vain antaa painoon se ja sillä selvä. Jos tuo on jollekkin varsinainen este niin voidaan harkita "light" version tekemistä.

Eikös tuo olisi helppo hoitaa PDF-muunnoksen yhteydessä? Alkuperäisessä dokkarissa käytetään isoja kuvia ja annetaan Distillerin pakata (compression/down sample) ne nettiversiota varten.  Mikäli halutaan painaa lehti paperille, niin rastit vaan pois ja kuvien resoluutio säilyy riittävänä.  Tällä tavalla mä olen tähän mennessä pärjännyt.

Eihän tämä minua oikeastaan edes kosketa, kun en ole SVIL:in jäsen, enkä koko ATIS:ta pääse lukemaan Roll Eyes

MikkO
Harri Laitinen

Date Registered: 15.01.02

« Reply #9 on: 13.11.03, 13:19 »

Äyh...

Arvaa, muistanko salasanaa ja tunnuksia enää Sad Tongue

Arttu

Tunnus on ainakin sähköpostiosoitteesi ja salasana on vissiin lähetetty meiliisi.

Allekirjoitus
arttula
Former member
« Reply #10 on: 13.11.03, 13:27 »

Juhuu ! Cheesy Niinpäs onkin ! Cool
Kiitos !

-R2-

Tunnus on ainakin sähköpostiosoitteesi ja salasana on vissiin lähetetty meiliisi.

« Last Edit: 13.11.03, 13:29 by Arttu Lahdenperä »
Olli Vainio
Moderator

« Reply #11 on: 13.11.03, 13:54 »

Eikös tuo olisi helppo hoitaa PDF-muunnoksen yhteydessä? Alkuperäisessä dokkarissa käytetään isoja kuvia ja annetaan Distillerin pakata (compression/down sample) ne nettiversiota varten.  Mikäli halutaan painaa lehti paperille, niin rastit vaan pois ja kuvien resoluutio säilyy riittävänä.  Tällä tavalla mä olen tähän mennessä pärjännyt.
No se ei ihan niin simppeliltä vaikuttanut Indesignin exportissa mutta tutkimpa asiaa kuitenkin.

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1