FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.10.18, 15:43

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Probleemeja Suomessa..
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: Probleemeja Suomessa..  (Read 3738 times)
petepawn
Former member
Probleemeja Suomessa..
« on: 13.11.03, 11:32 »

Minulla on fs2004:ssä asennettuna finnmast40, efhk ja finnclass.. onko teillä kokemuksia siitä että simu kaatuisi työpöydälle näiden takia? Muuten simu pyörii nykyisin hyvin, mutta lennellessäni Suomessa VFR:ää kohtuu matalalla 1500-2000 jalassa näin käy aina noin 20-30 min lennon jälkeen.
Jani Nordqvist

Date Registered: 05.11.02

Re:Probleemeja Suomessa..
« Reply #1 on: 13.11.03, 12:00 »

Mulla kaatuilee vastaavasti. Luulin onnistuneeni kun poistin erään koneen, mutta näyttääpä vieläkin kaatuilevan. Luulen kyllä, että se kaatuileminen johtuu sittä kun kuuntelen musiikkia samaan aikaan.

Jani

A Proud Teutonizer 
My Jetphotos
Heikki Syrjamaki

Date Registered: 05.05.02

« Reply #2 on: 13.11.03, 14:35 »

Luulen kyllä, että se kaatuileminen johtuu sittä kun kuuntelen musiikkia samaan aikaan.

No, sitten saa kyllä kaatuakin!!  Wink
« Last Edit: 13.11.03, 14:35 by Heikki Syrjamaki »

Dreaman
Former member
« Reply #3 on: 13.11.03, 14:38 »

Sama juttu... Simu kaatuu 15 min välein... Kun poistin Finnmast 4.0, simu ei enää kaatunut.
Jussi Rantala

Date Registered: 04.07.01

« Reply #4 on: 13.11.03, 17:32 »

Jos epäilette Finnmastia, niin kertokaahan tarkemmin (koordinaatit kiitos) missä päin olitte lennolla kun kaatuminen tapahtui - niin ja tietenkin onko kyseessä FS2004 vai FS2002.
« Last Edit: 13.11.03, 17:34 by Jussi Rantala »
Dreaman
Former member
« Reply #5 on: 13.11.03, 19:07 »

Simu kaatui EFTU:n alueella. Kokeilin vain FS2004:ssa. Yleensä kun simu kaatuu, niin ruudulle tulee virheraportti. Mutta nyt ei tullut mitään virheraporttia, vaan se yhtäkkiä kaatui, ilman mitään raporttia.
Kari Kyheröinen

Date Registered: 04.02.02

« Reply #6 on: 13.11.03, 19:37 »

Kuten Jussi sanoi niin kertokaa tarkempia tietoja, missä kohtaa ongelma ilmenee. Muuten sitä vikaa on ihan mahdoton yrittää paikallistaa ja korjata. Siis joko koordinaatit tai suuntima ja etäisyys kentästä/VOR:sta. Tai jos vika ilmenee aina tietyn radiomaston tai muun vastaavan tunnetun kohteen läheisyydessä niin kaikki nämä on syytä mainita...
Henkka
Former member
« Reply #7 on: 13.11.03, 19:48 »

Itselläni (2004) kaatuu aina Suomessa, tai kun yritän tehdä Suomeen flight plania.
Viimeistään siinä vaiheessa kun reitti tulee kartalle planneriin.
Syystä ei ole aavistustakaan. Asennettuna Finnclass ja Helsinki 2.0.
Fixeri
Former member
« Reply #8 on: 13.11.03, 20:06 »

Mulla kaatu myös työpöydälle ilman virheilmoitusta. Kaatu tosin myös esim. tuossa default Seattlen kentässä. Mikä ärsyttävintä, kaatuu todella usein jo pelkässä maisemien latausvaiheessa ja aina siinä jossai 40-60% kohalla ("Loading Scenery"). Voiko jokin addon aiheuttaa tuollaisia ongelmia ilman että se on käytössä? Esim. jokin kone jota ei valitse tai kenttä jolla ei lennä, ei edes samassa maassa?
Kari Kyheröinen

« Reply #9 on: 13.11.03, 20:19 »

..Mikä ärsyttävintä, kaatuu todella usein jo pelkässä maisemien latausvaiheessa ja aina siinä jossai 40-60% kohalla ("Loading Scenery"). Voiko jokin addon aiheuttaa tuollaisia ongelmia ilman että se on käytössä? Esim. jokin kone jota ei valitse tai kenttä jolla ei lennä, ei edes samassa maassa?

Jos ohjelma kaatuu jo noin latausvaiheessa niin epäilen koneen hiipuvia vapaita resursseja. Eli joko muisti loppuu kesken, kovalevyllä on liian vähän tilaa tai tiedot on liian pirstaleina (eheytyksen puutetta). Ei tuollainen mistään lisämaisemasta pitäisi johtua. Varsinkaan, jos se vika ilmenee myös ihan satunnaisesti valitulla kentällä.  Undecided
petepawn
Former member
« Reply #10 on: 13.11.03, 20:24 »

Mulla simu (2004) kaatui viimeksi suoraan työpöydälle Loviisaa Porvoon suunnasta lähestyttäessä. Taavetista Haminaa päin lennettäessä sama juttu.
Fixeri
Former member
« Reply #11 on: 13.11.03, 20:26 »

Jos ohjelma kaatuu jo noin latausvaiheessa niin epäilen koneen hiipuvia vapaita resursseja. Eli joko muisti loppuu kesken, kovalevyllä on liian vähän tilaa tai tiedot on liian pirstaleina (eheytyksen puutetta). Ei tuollainen mistään lisämaisemasta pitäisi johtua. Varsinkaan, jos se vika ilmenee myös ihan satunnaisesti valitulla kentällä.  Undecided

No muistia löytyy gigan verran. Olen kokeillut ottaa swapin käyttöön (muuten pois ku tuota muista muuten noin paljon), mutta ei vaikuta mihkää. Kaikki muu koneessa toimii ilman mitään ongelmia. Kaikki pelit, ohjelmat. Kovalevykään ei huuda leipää, on vain muutaman kuukauden vanha. XP asennettu juuri uusiksi. Eri ajureita kokeiltu. BIOS:sta säädelty muistien latensseja sekä AGP aperturea. Ei vaan auta. Huomenna kokeilen asentaa FS9:n uusiksi ja aloitan puhtaalta pöydältä. Pitää testata default kamoilla ja pikku hiljaa lisäillä tota addon-kilkettä. Kuha ees tänään ostamani EW ATR72 toimis  Undecided
Fixeri
Former member
« Reply #12 on: 13.11.03, 20:29 »

Niin juu vielä semmosta että kerran kaatu EFTU:ssa kun olin juuri vapauttanut kiitotien. Käytössä tolla kentällä AFCAD2 päivitys, en muista kenen tekemä.
Toinen kerta oli kun olin finaalissa (UTELI:n jälkeen) EFTU:lle.
Kari Kyheröinen

« Reply #13 on: 13.11.03, 20:49 »

Mulla simu (2004) kaatui viimeksi suoraan työpöydälle Loviisaa Porvoon suunnasta lähestyttäessä. Taavetista Haminaa päin lennettäessä sama juttu.

Kokeile lentää samat reitit uudelleen ja katso kuinka käy. Jos sama vika ilmenee niin ota koordinaatit ylös. Ja jos epäilet, että syypäänä on joku Finnmastin maamerkki niin viestiä vaan Jussille...

Niin nämä on mystisiä asioita. Ei oikein voi näiden tietojen perusteella vielä mitään päätellä. Teidän on tutkittava enempi niitä säännönmukaisuuksia vikatilanteissa. Jos ohjelma kaatuu kerran siellä ja kerran täällä niin se ei paljon lämmitä. Enempi omatoimista testausta kehiin...

Itse lennän edelleen 2002:lla joten en pysty ottamaan kantaa kaikkiin uuden version hienouksiin. Toimintaperiaatteet luulisi kuitenkin olevan suht koht samat molemmissa. Niin tosiaan, jos muu ei auta niin uusia puhdas asennus...  Sad
« Last Edit: 13.11.03, 21:01 by Kari Kyheröinen »
Dreaman
Former member
« Reply #14 on: 13.11.03, 23:10 »

Käytössä tolla kentällä AFCAD2 päivitys, en muista kenen tekemä.

Se oli mun tekemä päivitys. Tongue Yritä poistaa sen AF2_EFTU.bgl, jos se auttaa?
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #15 on: 13.11.03, 23:30 »

Tässä pieni lista tarkistettavista asioista, osittain samaa asiaa mitä on tullut jo esille, ja lähinnä FS2004:lle.

* FinnClass - tarkistakaa että siellä FinnClass hakemistossa ei ole Texture kansiota.

* Jos käytätte jotain lisäosaa joka vaatii FSUIPC:n niin tarkistakaa että sen versio on uusin mahdollinen. Jotkut lisäosa koneet asentavat vanhan FSUIPC.dll tiedoston simun Modules kansioon ilman mitään varoitusta tai ilmoitusta. Ja samalla kannattaa tarkistaa onko siellä Modules kansiossa muita dll filuja jotka voisivat mahdollisesti aiheuttaa kaatumisia.

*Kun kaatuilu alkaa niin poistakaa viimeksi asentamanne maisema ja testatakaa. Jos ei kaadu niin lisätkää se maisema simuun uudestaan ja testatkaa. Jos nyt kaatuminen taas alkaa niin vika on todennäköisesti maisemassa.

* FS2004 on vähän shaky, minulla on joskus ilmennyt sellaistakin että uusi maisema kaatuu ensimmäisellä kerralla ja toimii sitten sen jälkeen.

* Poistakaa FS9.cfg ja antakaan simun tehdä uusi cfg tiedosto. Jos olette päivittäneet esim. näytönohjaimen ajurit niin tarkistakaa että FS9.cfg filussa ei ole kahta DISPLAY.device kohtaa, eli näitä: (esimerkki minun FS9.cfg tiedostosta)

[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X .0]

* Loputon maiseman lataaminen simun käynnistyessä, tai sen kaatuminen about 60% tienoilla on todennäköisesti jostain maisemasta johtuvaa. Sitä on ilmennyt jo FS2002:ssa vaan syytä ei ole löydetty.

* Kokeilkaa eri vuorokaudenaikoina.

En ehtinyt lentämään mutta slewailin default GPS päällä tuolla Turun, Helsingin ja Porvoon suunnalla eikä mitään kaatumisia sattunut. Asennettuina kaikki FISD maisemat joiden on todettu toimivan FS2004:ssa. Pitäisi tietenkin ehtiä kokeilemaan lentämällä.

On myös puhuttu että FS2004:sen uudet autogenit eivät lähde muistista vaan jäävät sinne ja hidastavat simua vähän kerrallaan. Yksi ratkaisu on nimetä Autogen kansion default.xml joksikin muuksi. Tällöin FS2004:sen lisä-autogenit poistuvat, mutta tekstuureihin kuuluvat autogenit säilyvät, samoin voimalinjojen tolpat ja teiden tolpat säilyvät. Minusta nuo uudet autogenit eivät kuulu Suomeen ollenkaan ja melkein suosittelisin kaikille paljon Suomessa lentäville poistamaan tuon filun. On raportoitu myös parempia FPS:iä.

Ja lopuksi vielä yksi juttu joka lienee itsestäänselvyys mutta kirjoitan silti. Kun olette testanneet ja toteatte jonkun lisäosan syylliseksi niin pyrkikää kuvaamaan olosuhteet/paikka/aika jne. niin tarkasti että maisemantekijät saavat simun kaatumaan samalla paikalla. Siitä ei nimittäin ole kenellekään mitään hyötyä jos joutuu vastaamaan että sori, täällä päässä toimii moiteetta.

'Don't panic'
Fixeri
Former member
« Reply #16 on: 14.11.03, 18:10 »

Tuli pistettyä FS9 kokonaan uusiksi. Tällä hetkellä lisäpalikoina vain AFCAD2 tiedostot EFHK:lle ja EFTU:lle (Aleksin) sekä Chris Arringtonin lentokenttägraffat ja on toiminut loistavasti koko peli. Eli ei ainakaa pikasen testin perusteella Aleksin AFCAD2 päivitys tuota ongelmia.
Martti Kujansuu

Date Registered: 01.01.03

« Reply #17 on: 14.11.03, 18:18 »

Itselläni kaatui FS2004:nen EFSI:ltä itään n. 5 km.
Juha Hepokangas

Date Registered: 04.07.01

« Reply #18 on: 14.11.03, 22:47 »

Henk.koht. luulen vian olevan ennemmin FS2004:ssä kuin Finnmastissa. Olen jo kiertänyt puoli Suomea Baronilla eikä FS2002 ole kaatunut kertaakaan.

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Tomi Tiiri

Date Registered: 31.10.01

« Reply #19 on: 16.11.03, 11:42 »

Tulipahan testattua Malmi-Turku väliä pariin otteeseen ja todellakin juuri ennen Kiikalaa FS9 tilttaa... Asennettuna vain Finmast 4 ja muuten simussa en ole havainnut mitään kaatumatautia.
Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1