FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
12.12.19, 13:07

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä  (Read 5033 times)
hurrikane2
Former member
FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« on: 22.11.03, 22:32 »

Autogentalotekstuureja löytyy useita FS2004:ssa. Miten oikeasti toimii, onko niin että niitä kaikki käytetään kaikkialla, vai onko niin että jokainen setti käytetään erikseen erityisillä alueilla (Euroopassa, Aasiassa, Skandinaaviassa, Amerikassa ym)?
ToniH22
Former member
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #1 on: 23.11.03, 13:47 »

Eiköhän, koska jenkkilässä on aivan eri teksruurit kun esim suomessa. Wink
hurrikane2
Former member
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #2 on: 23.11.03, 18:26 »

Eiköhän, koska jenkkilässä on aivan eri teksruurit kun esim suomessa. Wink

Onkohan niin. Noh, sitten vain toista kerta tsekkaamaan. Olisi aikaa päivittämään FinnBuildingsiä. Oletetaan että "oikea" tiedosto on sitten yhä se blda2.bmp. Minun pitää varmasti korjata joitakin niistä talotekstuureista, koska jotkut näyttävät rehellisesti sanoen aika vaisuilta.
hpman
Former member
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #3 on: 23.11.03, 18:30 »

Minun pitää varmasti korjata joitakin niistä talotekstuureista, koska jotkut näyttävät rehellisesti sanoen aika vaisuilta.
As real as it gets Wink
Tuomas Kuosmanen
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #4 on: 26.11.03, 09:17 »

Onkohan niin. Noh, sitten vain toista kerta tsekkaamaan. Olisi aikaa päivittämään FinnBuildingsiä. Oletetaan että "oikea" tiedosto on sitten yhä se blda2.bmp. Minun pitää varmasti korjata joitakin niistä talotekstuureista, koska jotkut näyttävät rehellisesti sanoen aika vaisuilta.

Joo ne pohjanmaan mökit on kieltämättä vähän erikoisia noin koko suomen skaalassa.

Mutta ei niiden mitään riemunkirjavia tarvi ollakaan, semmoista tasaisen harmaata lähiökerrostaloahan täällä on pitkin ja poikin. Ne kerrostalotekstuurit on tosi mainiot.

Tuomas

hurrikane2
Former member
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #5 on: 26.11.03, 18:07 »

Joo ne pohjanmaan mökit on kieltämättä vähän erikoisia noin koko suomen skaalassa.

Mutta ei niiden mitään riemunkirjavia tarvi ollakaan, semmoista tasaisen harmaata lähiökerrostaloahan täällä on pitkin ja poikin. Ne kerrostalotekstuurit on tosi mainiot.

Tuomas


Olet aivan oikeassa. Tulen poistamaan kaikki vanhat pohjanmaalais/maaseututalot. Niiden sijaan tulee yksi (uusi tekstuuri) punainen talo, vanhempi malli. Muuten kattotekstuurit tulevat muuttumaan, kuten myös joku niistä kerrostaloista. Sitten tulen muokkaamaan niitä vanhoja tekstuureja vähän. Lopputuloksena toivottavasti sitten jotain, joka sopii paremmin FS2004-maisemiin. Myös nuo warehousetalot (FS2002:ssa) ovat FS2004:ssa enemmän kuin pieniä kerrostaloja, joten niihin tulee 4 uutta tekstuuria. Yritetään löytää jotain harmaata.  Grin Wink

EDIT: Jos muilla on lisää uusia ideoita, NYT on se aika, milloin pitää kertoa minulle!
« Last Edit: 26.11.03, 18:11 by Sebastian Rönnlund »
Arska
Former member
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #6 on: 26.11.03, 18:48 »

Vähän aihetta liipaten, pystyykö FS2002:ssa muuttamaan autogen-rakennusten modelia? Onko muuten FS2004:ssa samanlaiset ne omakotitalot kuin FS2002:ssa? Kun niissä on ihan dorkan näköinen katto... Jos osaan taloista voisi muuttaa harjakaton niin olisi hienoa. Smiley
hurrikane2
Former member
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #7 on: 26.11.03, 20:02 »

Vähän aihetta liipaten, pystyykö FS2002:ssa muuttamaan autogen-rakennusten modelia? Onko muuten FS2004:ssa samanlaiset ne omakotitalot kuin FS2002:ssa? Kun niissä on ihan dorkan näköinen katto... Jos osaan taloista voisi muuttaa harjakaton niin olisi hienoa. Smiley

Olen saanut sellaisen kuvan, ettei pysty. Ainakin kukaan ei ole tähän asti sellaiseen projektiin ryhtynyt, joten oletetaan sitten että se on aika mahdotonta.  Undecided FS2004:n omakotitalot ovat samannäköiset kuin FS2002. Kattomallit ovat samanlaiset.

Otto-Ville
Former member
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #8 on: 26.11.03, 20:20 »

Olen saanut sellaisen kuvan, ettei pysty. Ainakin kukaan ei ole tähän asti sellaiseen projektiin ryhtynyt, joten oletetaan sitten että se on aika mahdotonta.  Undecided FS2004:n omakotitalot ovat samannäköiset kuin FS2002. Kattomallit ovat samanlaiset.

On se aika kummallista, uskoisin kyllä että joku pystyy. Ne jotka hakkeroivat fssän kopiointisuojauksia ym.
hurrikane2
Former member
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #9 on: 26.11.03, 20:36 »

FS2004:ssa on näköjään kaksi eri talotekstuuria käytössä, kun FS2002:ssa oli vain yksi kappale käytössä kerrallaan. Uuden tekstuurin talot ovat myös toisenlaiset. Kuvasta näkyy (ovathan nuo MS:n def.tekstuurit tosi surkeita  Smiley).

[ Attachment removed / expired ]
hurrikane2
Former member
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #10 on: 26.11.03, 20:38 »

On se aika kummallista, uskoisin kyllä että joku pystyy. Ne jotka hakkeroivat fssän kopiointisuojauksia ym.

Eipäs nyt mennä liiallisuuksiin. Nyt puhutaan laillisista keinoista. Ja minusta on niin, että MS:n SDK:ihin ei ikinä ole sisälletty mitään infoa agn-talomalleiden muokkaamisesta.
« Last Edit: 26.11.03, 20:38 by Sebastian Rönnlund »
Otto-Ville
Former member
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #11 on: 26.11.03, 20:41 »

Eipäs nyt mennä liiallisuuksiin. Nyt puhutaan laillisista keinoista. Ja minusta on niin, että MS:n SDK:ihin ei ikinä ole sisälletty mitään infoa agn-talomalleiden muokkaamisesta.

Mitäs laitonta siinä on? Tarkoitin että jos joku pystyy murtamaan fssän ym. kopiointi suojaukset ym. niin olisi kumma jos joku ei osaisi muuttaa fssän käyttämiä objekteja samalla menetelmällä. Olisiko siinä jotain laitonta?
Tuomas Kuosmanen
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #12 on: 27.11.03, 06:10 »

Tuota. Siellähän on niitä XML-filejä joissa määritellään ainakin joillekin objekteille modelin ID ja sun muuta. Eli periaatteessa voisi kuvitella että vaihtamalla omat modelit tilalle se saattaisi olla mahdollista.

Mutta jos sille tielle lähdetään, älkää alkako edes tekemään mitään sen tarkempia, autogeni saa ihan hyvin olla vain laatikoita, tekstuureilla saa ihmeitä aikaan. Tarkoitus ei ole varmaankaan tehdä niistä monimutkaisia, se aiheuttaa vain sen että pitää vähentää autogenin määrää mikä taas on pahempi asia kuin simppelit laatikkotalot.

Ne katedraalit ja muut voisi tietty vaihtaa enemmän suomalaiseen tyyliin, toisaalta jos sinne alkaa tökkiä kirkkoja ja hesburgereita, homma menee hankalaksi koska ne ovat sitten väärissä paikoissa ja sotkevat VFR-suunnistusta.

Hmm.

Tuomas

Arska
Former member
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #13 on: 27.11.03, 08:00 »

Mutta jos sille tielle lähdetään, älkää alkako edes tekemään mitään sen tarkempia, autogeni saa ihan hyvin olla vain laatikoita, tekstuureilla saa ihmeitä aikaan. Tarkoitus ei ole varmaankaan tehdä niistä monimutkaisia, se aiheuttaa vain sen että pitää vähentää autogenin määrää mikä taas on pahempi asia kuin simppelit laatikkotalot.

Tuomas


Nimenomaan näin. Jos muuttaisi tosiaan vain sillätavalla että taloissa olisi harjakatot. Ja tietystikään ei saisi olla ainakaan monimutkaisempia kuin nyt on.

Periaatteessa minä osaisin ainakin nuo talojen modelit tehdä gMaxilla, ei ole vaikeaa Wink, ja texturoida ne. Mutten sitten tiedä miten saisi autogeniksi laitettua...

Ne katedraalit ja muut voisi tietty vaihtaa enemmän suomalaiseen tyyliin, toisaalta jos sinne alkaa tökkiä kirkkoja ja hesburgereita, homma menee hankalaksi koska ne ovat sitten väärissä paikoissa ja sotkevat VFR-suunnistusta.

Tuomas


Minun mielestä noita "ylimääräisiä" juttuja ei tarvittaisi ollenkaan, tosin eihän niitä tässä FS2002:ssa olekaan. Juuri siksi että ne ovat väärissä paikoissa ja syövät myös frameja.
« Last Edit: 27.11.03, 08:01 by Ari Paloniitty »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re:FS2004:n autogentekstuurijärjestelmä
« Reply #14 on: 27.11.03, 08:06 »

Tuota. Siellähän on niitä XML-filejä joissa määritellään ainakin joillekin objekteille modelin ID ja sun muuta. Eli periaatteessa voisi kuvitella että vaihtamalla omat modelit tilalle se saattaisi olla mahdollista.

Mutta jos sille tielle lähdetään, älkää alkako edes tekemään mitään sen tarkempia, autogeni saa ihan hyvin olla vain laatikoita, tekstuureilla saa ihmeitä aikaan. Tarkoitus ei ole varmaankaan tehdä niistä monimutkaisia, se aiheuttaa vain sen että pitää vähentää autogenin määrää mikä taas on pahempi asia kuin simppelit laatikkotalot.

Ne katedraalit ja muut voisi tietty vaihtaa enemmän suomalaiseen tyyliin, toisaalta jos sinne alkaa tökkiä kirkkoja ja hesburgereita, homma menee hankalaksi koska ne ovat sitten väärissä paikoissa ja sotkevat VFR-suunnistusta.

Hmm.

Tuomas


Mutta mun tietääkseni se XML-jutska ei vaikuta tuohon perus-autogeniin millään tavalla. Se on vain niitä muutamia lisäobjekteja varten. Kukaan ei käsittääkseni ole vielä onnistunut selvittämään sen oikean autogenin modeleiden saloja. Ne voi olla syvällekin hardkoodattuja...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1