FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.11.18, 11:11

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FS2004: ensimmäinen päivä töissä
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: FS2004: ensimmäinen päivä töissä  (Read 1645 times)
hurrikane2
Former member
FS2004: ensimmäinen päivä töissä
« on: 19.11.03, 13:48 »

FS2004 saapui vihdoinkin minullekin, ja ensimmäiset minuutit simussa ovat takana. FS2004:n upouutena käyttäjänä minulla on nyt pari, kolme kysymystä teille vanhoille käyttäjille. Vaikka vanha konkari on olut simukäyttäjä nyt yli 10 vuotta, ongelmatilanteita esiintyvät esiintymistä, näköjään.  Wink Tongue

1.) Lentokoneiden tekstuurit jäävät suttuisina koko ajan, ei auta vaikka istun spot view:ssa odottamassa. Eivät vain halua ladata. Mistä tämä voi johtua? Aircraft Detail-menussa oli vain ne "reflections"-, "gauge detail"- ja "landing lights"-kohdat, mutta ei mitään tekstuurien tarkkuudesta. Onko sellainen olemassa, ja mitä ei toimi minun koneellani?

2.) Esiintyykö tämä sumueffekti (peittää puolet puista...) kaikilla koneilla, vai onko joku feature, joka ainoastaan esiintyy vanhemmilla 3d-korteilla, kuten esim. minun vanha GF2 GTS 32MB. Ehkä tuo sumu näyttää paremmalta paremmilla näyttökorteilla?

[ Attachment removed / expired ]

3.) Mitä ihmeessä tapahtuu pilville kun minä vaihdan Slew Modesta Normal Modeen (allaoleva kuva)?  Huh Normal Modessa pilveihin tulee mystisiä tummia reunoja. Mihin tuo liittyy ja mistä voi johtua? Minulla on "Detailed Clouds" päällä, 10% pilveistä on 3d ja detailed clouds: area-kohdalla on settingsillä "low".

Normal Mode:

Slew Mode: (tämä on näköjään miltä pitäisi näyttää (?))
hurrikane2
Former member
Re:FS2004: ensimmäinen päivä töissä
« Reply #1 on: 19.11.03, 13:50 »

Vielä voisin lisätä että tuo pilviongelma ei ratkaista esim. säätämällä näkyvyyttä.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #2 on: 19.11.03, 14:08 »

Kokeile lentokonetekstuureihin seuraavanlaista juttua:

eli varmista, että tuo global texture-jutska on maksimissa...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Kari Virtanen
Jari Pozz

« Reply #3 on: 19.11.03, 15:01 »

Muistaakseni 3-D cloud percentage pitää olla vähintään 90% ettei tule sekaan noita 2-D pilviä.
hurrikane2
Former member
« Reply #4 on: 19.11.03, 15:10 »

Suurkiitokset Mikolle ja Karille. Vastaukset olivat täydellisiä, nyt lentokoneiden tekstuurit ovat juuri kuten niiden pitäisikin, ja pilvet eivät sekoa enää.  Smiley Nyt on vain se sumukysymys jäljellä; varmasti pitää näyttää juuri tuolta?
hurrikane2
Former member
« Reply #5 on: 19.11.03, 15:47 »

Lisää kysymyksiä tuli mieleen:

Minulla ei esiinny minkäänlaista aaltotoimintaa. Vesi on kuin aika olisi pysähtynyt.  Huh "Water Effects" on nyt low-kohdassa, kun laitan sen siihen high-kohtaan, se pomppaa takaisin kun avaan display-menun sen jälkeen. Mitä tämä tarkoittaa? Esim. se lisäosa, new water refl. textures, toimii ainoastaan DX9-yhteensopivalla näyttökortilla. Onko niin että GF2 GTS 32MB ei ole DX9-yhteenspopiva? (Kari...?  Wink)
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #6 on: 19.11.03, 16:30 »

Onko niin että GF2 GTS 32MB ei ole DX9-yhteenspopiva? (Kari...?  Wink)

En ole Kari, mutta sanonpa kuitenkin, että valitettavasti ei ole DX9-yhteensopiva. Ei edes tuo minun GF4 Ti4600 128Mb ole :/

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
hurrikane2
Former member
« Reply #7 on: 19.11.03, 17:16 »

En ole Kari, mutta sanonpa kuitenkin, että valitettavasti ei ole DX9-yhteensopiva. Ei edes tuo minun GF4 Ti4600 128Mb ole :/

Juu, Tatukin oli sitä mieltä. Ei se koko maailma olekaan loppujen lopuksi.  Smiley

Liittyykö se, että minulla ei ole liikkuvia aaltoja FS9:ssä, myös tuohon DX9-yhteensopivuuteen?
Joonas Häkkinen

Date Registered: 16.09.02

« Reply #8 on: 19.11.03, 17:28 »

Nyt on vain se sumukysymys jäljellä; varmasti pitää näyttää juuri tuolta?

Kokeileppa täältä löytyvää Metar visibility fixiä.

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1