FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
06.12.19, 10:45

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  FSNSquad (Moderator: Jari Varje)
| | |-+  Patch 1.21 ja ongelmat!
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Patch 1.21 ja ongelmat!  (Read 9085 times)
Lonkka
Former member
Patch 1.21 ja ongelmat!
« on: 11.12.03, 06:54 »

Moi!

Tässä on nyt ollut jos jonkinlaisia ongelmia ja lentäminen on jäänyt minimiin!Ensin oli se pelleily Thrustmasterin kanssa,sitten XP ongelmat ja nyt FB 1.21 takkuaa pahemman kerran.Suurin ongelma on ollut FB:n pysähtely kesken online sessioiden jopa 10.sek ajan,ja luulisi että ei muistista johdu kun sitä on 1024mt.Onko muilla ollut saman kaltaisia ongelmia uusimman version kanssa?Olen asentanut jo pariinkin otteeseen uusiksi,tarkistanut asetukset(toimineet ed. versioiden kanssa kivutta)etc...

Lievästi v....tunut

Harri
uggi
Former member
Re:Patch 1.21 ja ongelmat!
« Reply #1 on: 11.12.03, 08:32 »

Koitas laittaa se S3TC tekstuuripakkaus päälle. Muistaakseni ainakin minulla auttoi moiseen.

Elikkä etsi Illun hakemistosta il2setup.exe ja käynnistä se. Video-välilehdeltä valitaan Custom settingsit ja Texture compression kohdasta S3TC päälle. Samalla voi säätää muitakin juttuja jos haluaa.
Lonkka
Former member
« Reply #2 on: 11.12.03, 08:46 »

Koitas laittaa se S3TC tekstuuripakkaus päälle. Muistaakseni ainakin minulla auttoi moiseen.

Elikkä etsi Illun hakemistosta il2setup.exe ja käynnistä se. Video-välilehdeltä valitaan Custom settingsit ja Texture compression kohdasta S3TC päälle. Samalla voi säätää muitakin juttuja jos haluaa.

Juu täytyy koittaa vaikka sitähän tässä olen ihmetellyt että 1.11ver. toimi kuin rasvattu ja nyt on tultu tähän?Huh

No testaillan niin kauan kuin hiuksia riittää,kun olen sitten kalju asia jääkööt Grin

T:Harri
uggi
Former member
« Reply #3 on: 11.12.03, 08:50 »

Saattaahan se olla että siihen on jotain tahmautta tullut uuden pätsin myötä, ite pudotin tuossa 1.2rc -> 1.21 tienoilla resoluution 1280x960:een muutaman lisä-fps:n toivossa, kun TrackIR2:n kanssa tulee pälyiltyä enemmän ympärilleen ja ruudunpäivityksen nopeuden huomaa hyvin siinä touhussa..
Lonkka
Former member
« Reply #4 on: 11.12.03, 09:46 »

Saattaahan se olla että siihen on jotain tahmautta tullut uuden pätsin myötä, ite pudotin tuossa 1.2rc -> 1.21 tienoilla resoluution 1280x960:een muutaman lisä-fps:n toivossa, kun TrackIR2:n kanssa tulee pälyiltyä enemmän ympärilleen ja ruudunpäivityksen nopeuden huomaa hyvin siinä touhussa..

Aaah TrackIR,olen kyseistä härveliä hankkimassa vuoden alusta.Kokeiltuani kaverillani ko. laitetta ainakin minä ihastuin siltä istumalta!Kaipa se muuten käy esim. räiskintäpeleihin korvaamaan kuikuilua vai onko se liian "hätäinen" jolloin tarkkuus kärsisi!

P.S Jää muuten FB:n ja muun virittely vähiin firmassa tapahtuvan inventaarion(6500 artikkelia pikkunippeleitä!!)ja muun joulutohinan takia,toivottavasti v.2004 näyttäisi osaltani paremmalta virtuaali taivailla(FSNS,HyperLobby,FS2004,etc....)
uggi
Former member
« Reply #5 on: 11.12.03, 10:48 »

Kaipa se muuten käy esim. räiskintäpeleihin korvaamaan kuikuilua vai onko se liian "hätäinen" jolloin tarkkuus kärsisi!

Kyllä sillä päätä varmaan liikuttelee esim. Operation Flashpointissa, mutta ei sillä kannata yrittää pyssyä liikuttaa. Se olisi vähän sama kuin yrittäisi kääntää ukkoa hiirellä ilman että nostaa välillä hiirtä pöydältä..
« Last Edit: 11.12.03, 10:51 by Sami Luoma-pukkila »
Lonkka
Former member
« Reply #6 on: 11.12.03, 11:45 »

Kyllä sillä päätä varmaan liikuttelee esim. Operation Flashpointissa, mutta ei sillä kannata yrittää pyssyä liikuttaa. Se olisi vähän sama kuin yrittäisi kääntää ukkoa hiirellä ilman että nostaa välillä hiirtä pöydältä..

Näinpä vähän ajattelinkin,taitaapi olla tosiaan parhaimmillaan lentosimuissa vaikka käsittääkseni laite on suunniteltu ihan muuhun.Vielä siitä että olen huomannut että joissain simuissa on tuki Track:ille mutta varmaan se toimii niissä missä hiirellä hoidetaan katselu(en ole muussa kuin IL2:ssa&Lomac:issa päässyt kokeilemaan)

uggi
Former member
« Reply #7 on: 11.12.03, 12:46 »

Vielä siitä että olen huomannut että joissain simuissa on tuki Track:ille mutta varmaan se toimii niissä missä hiirellä hoidetaan katselu(en ole muussa kuin IL2:ssa&Lomac:issa päässyt kokeilemaan)

Jep jos pelissä on suora tuki niin silloin pääsee käyttämään TrackIR:n aktiivimoodia, muuten joutuu käyttämään hiiriemulaationa.

Tosin just eilen tuli vastaan jonkun tekemä softa jolla saa aktiivimoodin tuen myös sellaisiin peleihin missä normaalisti toimisi vain hiiriemulaatio. Toimii jotenkin virtuaali-joystickin kautta tms ovelaa Wink

- Linkki juttuun tässä

Ainakin palaute softan tekijälle on ollut aika kiitollista, ilmeisesti se sitten toimii aika hienosti.
Lonkka
Former member
« Reply #8 on: 12.12.03, 06:07 »

Tackar och Pokkar!!!Toimii kuin junan vessa ja täysillä graffoilla ilman nykimisiä jopa, silloinkin kun laittaa taivaalle quick:ista kaikki koneet mitä sinne saa(tässä kyllä vaikuttaa prossukin)!
Enpä tälläisiin asetuksiin ennen tätä ole kiinnittänyt mitään huomiota(kun on toiminut),mutta tässä näemme taas kuinka joku voi päivän pelastaa pienellä vinkillä!!

MX440 lähtee muuten vaihtoon heti kun varat sen sallivat.Vaikka se toimii nyt hyvin FB:n kanssa niin kauaa ei voi pitää täysiä grafiikkka asetuksia kortin kuumetessa.Tästä seuraa että noin tunnin pelaamisen jälkeen raskasta 3D mättöä/lentämistä näyttö pimenee/boottaa.Kaikki muut ohjelmat eivät moista aiheuta vaikka kone olisi 12t. auki ja käytössä.Eihän koko rupukortissa ole edes tuuletinta ja kortti on ns. lyhyttä mallia joten edes ei ole pintaa mikä lämpöä luovuttaisi paremmin.

uggi
Former member
« Reply #9 on: 12.12.03, 09:27 »

Tackar och Pokkar!!!Toimii kuin junan vessa ja täysillä graffoilla ilman nykimisiä jopa, silloinkin kun laittaa taivaalle quick:ista kaikki koneet mitä sinne saa(tässä kyllä vaikuttaa prossukin)!

Hyvä jos auttoi! Grin Joidenkin koneiden/näytönohjainten kanssa tuo pakkaushomma ei kuulemma auta.

MX440 lähtee muuten vaihtoon heti kun varat sen sallivat.Vaikka se toimii nyt hyvin FB:n kanssa niin kauaa ei voi pitää täysiä grafiikkka asetuksia kortin kuumetessa.

Hae lähi atk-kaupasta 8x8 cm tuuletin ja viritä se kumilenksuilla/nippusiteellä kortin päälle puhaltamaan, tai jos se osuu joihinkin kondensaattoreihin tms niin voihan sen virittää vapaasti roikkumaankin jollain naruilla. Voi laskea lämpöjä just sen pari astetta millä se vielä toimii kaatuilematta. 6x6 cm propellikin voi auttaa mutta se pitää vastaavasti enemmän meteliä.

Itse kun kesällä hankin uuden kotelon koneelle niin otin semmosen mihin saa 12x12 cm flektit sekä etu- että takapaneeliin että varmasti ilma liikkuu..
Lonkka
Former member
« Reply #10 on: 12.12.03, 09:31 »

Hyvä jos auttoi! Grin Joidenkin koneiden/näytönohjainten kanssa tuo pakkaushomma ei kuulemma auta.  
Hae lähi atk-kaupasta 8x8 cm tuuletin ja viritä se kumilenksuilla/nippusiteellä kortin päälle puhaltamaan, tai jos se osuu joihinkin kondensaattoreihin tms niin voihan sen virittää vapaasti roikkumaankin jollain naruilla. Voi laskea lämpöjä just sen pari astetta millä se vielä toimii kaatuilematta. 6x6 cm propellikin voi auttaa mutta se pitää vastaavasti enemmän meteliä.

Itse kun kesällä hankin uuden kotelon koneelle niin otin semmosen mihin saa 12x12 cm flektit sekä etu- että takapaneeliin että varmasti ilma liikkuu..

Ei vielä uskalla takuukonetta pahemmin viritellä mutta täytyy jotenkin muuten ratkaista asia kiitos kumminkin!

PsykoOps
Former member
« Reply #11 on: 12.12.03, 10:34 »

Itselläni on ilmaantunut mielenkiintoinen ääniongelma: joskus jotkut äänet tuntuvat lähtevän oman koneen nokasta. Ei muuten haittais, mutta tuntuu niinku koko ajan olisi vihollisen tulituksen kohteena  Smiley
uggi
Former member
« Reply #12 on: 12.12.03, 10:39 »

Äänethän tossa on sekoillu jo pidemmän aikaa.. tossa kerran kun leikin He-111:llä ja kiitoradalla istuessani käynnistin ensin molemmat koneet ja sitten sammutin ne niin moottorien pörinä jäi silti päälle Tongue Tai sitten se oli edellä olleen ai-pommikoneen moottorien ääni joka jäi idlaamaan kentälle koneen poistuttua horisonttiin.

1.2RC versiossahan oli kaks .dll:ää joita sai testailla, mulla se jälkimmäinen niistä toimi paremmin. Tiedä sitten kumpi niistä on tuossa 1.21-versiossa, ja toimiskohan se RC-version dll vielä..
Pihi
Former member
« Reply #13 on: 16.12.03, 10:15 »

Mulla loppu liiat äänibugailut sillä, että säädin kaikki "ääniherkut" pois, eli ei mitään surround/ muuta kikkailua, vaan ihan perusasetuksille.(en nyt muista tarkkaanottaen, mitä siellä FB:n asetuksissa sanottiin, mutta kaikki alle keskitason...) Tosin vieläkin kuuluu joku konekiväärin ääni pirun kaukaa, mutta se kuulemma kuuluu kaikilla, jos sellainen sattuu olemaan tehtävässä...

FiAW_Pihi
uggi
Former member
« Reply #14 on: 16.12.03, 10:31 »

Mä olen pitäny ne aina perusasetuksilla, mitää 3D ääniä oo koskaan tuettu Wink
Anyway, ne äänet on silti sekoilleet jonkun verran.
OPe
Former member
« Reply #15 on: 16.12.03, 12:21 »

1.2RC versiossahan oli kaks .dll:ää joita sai testailla, mulla se jälkimmäinen niistä toimi paremmin. Tiedä sitten kumpi niistä on tuossa 1.21-versiossa, ja toimiskohan se RC-version dll vielä..

Testasin ja ei tuo dll-filu toimi.  Hitto kun menivät muuttamaan. Mulla toimi tuon Samin mainitseman betaversion äänet suht siedettävästi. Nyt moottorin äänet " vouvaa", niinkuin jossakin ruohonleikkureissa.

En oikeen ymmärrä tätä touhua, varsinkin kun alkuperäisessä IL2-Sturmovikissä äänet olivat mielestäni ihan jees.
PsykoOps
Former member
« Reply #16 on: 16.12.03, 17:09 »

Mulla loppu liiat äänibugailut sillä, että säädin kaikki "ääniherkut" pois, eli ei mitään surround/ muuta kikkailua, vaan ihan perusasetuksille

FiAW_Pihi

Joo ei käy, on sen verta monta kertaa henki pelastunut kun takaa rupee kuuluun 109:n moottorin ääniä  Smiley
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1