Sattumalta huomattua.. ACS MD-11 paneeli 2.43
johku:
Quote from: Santtu Salomaa on 20.12.03, 15:07
No problem
En muuten sitten oo kokeillu virittää tota paneelia 2k2:lle, mutta toi gepsuhan nyt on pakko ainakin säätää. Jos Santtu yrität, niin kerro ihmeessä miten kävi.
kummis:
Quote from: Kimmo Kyle on 19.12.03, 21:14
Päivitetty versioon 2.43. Muunmuassa hiljattain parjattua autolandia korjailtu + täysin uusi autopilotin säätölogiikka!
Onpahan ongelmia asentaa tämä päivitys 2.43. Ohjeita on vaikka muille jakaa, mutta kokonaisuus on taas kerran epäselvä. Pitääkö esim. gauget asentaa uudelleen FS:n gauge-kansioon jne. Mitä se autoinstalleri oikein tekee? Pitääkö käyttää 2.41:n autoinstalleria vai 2.43:n? Jne...
Minulla on nyt vain TOIMIVA perusversio 2.41 ja senkin saaminen toimimaan ei ollut ainakaan minulle ihan helppo juttu.
Voisiko joku ystävällisesti ja yksityiskohtaisesti neuvoa miten päivitys 2.43 asennetaan. Minulla on WIN XP home.
Daddy:
Päivitä seuraavasti:
1. Pura update-paketti FS9:n pääkansioon joko Winzipillä tai XP:n "Tiedosto-pura" -toiminnolla.
2. Aja panelin kansiossa oleva "installer.exe" ja uninstalloi sen kautta paneli kaikista koneista jotka sitä käyttävät.
3. Aja uudelleen "installer.exe" ja installoi sen kautta paneli kaikille koneille jotka sitä käyttävät.
Ainakin mulla noin toimien kaikki onnistui eke kerralla.
kummis:
Quote from: Kari Nopanen on 21.12.03, 06:26
Päivitä seuraavasti:
1. Pura update-paketti FS9:n pääkansioon joko Winzipillä tai XP:n "Tiedosto-pura" -toiminnolla.
2. Aja panelin kansiossa oleva "installer.exe" ja uninstalloi sen kautta paneli kaikista koneista jotka sitä käyttävät.
3. Aja uudelleen "installer.exe" ja installoi sen kautta paneli kaikille koneille jotka sitä käyttävät.
Ainakin mulla noin toimien kaikki onnistui eke kerralla.
Hyvä että tuli neuvoja, mutta silti päivityksen asennus ei minulta onnistunut. Siis pitääkö installer.exe ajaa siinä FS:n pääkansioon laitetussa päivityspaketissa vai Aircraft-kansiossa olevassa paneelitiedostossa vai molemmissa? Ajoin sen ensin kokeeksi pääkansiossa jolloin lentokoneen paneeli ei muuttunut yhtään, eli mittaristoksi jäi vanha perussasennusken mukainen. Ainoastaan suihkumoottorien kiihdytys täysille ja nollille nopeutui huomattavasti, jopa epäluonnollisen äkäiseksi.
Sitten katsoin ovatko päivityksen gauget siirtyneet minnekään. Eivät olleet siirtyneet FS:n gauge.tiedostoon. Siirsin ne sitten käsin sinne (tallensin perus-gaugejen päälle). Siitä seurasi, että MD 11:ta mittarit nyt uudistuivat. Tuli erilaisia toimintoja, mm. autopilottia voi enää säätää nappulasta, ei itse numeroita hiirellä painelemalla.
Entäs lento? Autopilotti ei tuntunut toimivan enää ollenkaan. Kone kiihdytti nopeuttaan yli 500 mailiin vaikka olin asettanut 250. Sitten se nousi lähes 20 asteen kulmassa, eikä noin 10 asteessa hienosti, kuten peruspaneelilla. Myöskään suuntaa kone ei enää totellut, paitsi käsin ohjattaessa. Eli kaikki meni pieleen.
Onkohan niin että minulla autoinstalleri ei toimi kunnolla? Kun muutamia viikkoja sitten asensin peruspaneelin 2.41, tein sen käsin. Siis vein esim. gauget FS:n gauge-kansioon käsin, koska autoinstalleri ei sitä tehnyt. Ja pitihän paneeli viedä myös FS:n Aircraft-kansioonkin.
Palautin toimivan perusasennuksen 2.41. Mitä pitäisi tehdä? Vai tyytyä perusasennukseen, jossa mm. autoland ei aina täysin toimi kaikilla kentillä.
Daddy:
Juuu-u..
"installer.exe" ei vissiin enää siirtele tiedostoja mihinkään, vaan kaikki tapahtuu kun purat update-paketin FS9:n peruskansioon. Purkuohjelmassa pitää olla oletuksena kansiopolut käytössä. Silloin kaikki fileet menee purettaessa automaattisesti oikeisiin kansioihin, ja "installer.exe":llä otetaan vain paneeli tietyn koneen käyttöön.
Ja lueppas sieltä paneelin kansiosta readme, siitä selviää autopilotin käyttö. Esim. kun säädät siitä nupista headingiä, se pitää sitten ottaa käyttöön klikkaamalla nuppia hiiren oikealla..... jne.... On se aluksi pikkasen jäykempi käyttää, mutta oppii sen...
Navigation