Problem
Liten:
Hej
Jag hae en dator med följande hårdvara:
Atlon XP 3000+
Msi Delta K6
5600 Geforce
256 DDram 4000 FSB
Ata hdd
Directx 9
Jag har problem med att FS2004 startar om datorn när jag spelar. Helt plötsligt under spelet kan datorn bara startas om och alla inställningar går tillbaka till default. Är det någon som vet vad som kan vara felet så snälla hjälp mig.
Tack på förhand
ESSK:
Har du dom senaste drivrutinerna till grafikkortet, samt den senaste DX versionen ? Kolla även om det finns en nyare Bios version till ditt MB. Har du det här problemet med något annat program en FS ? Har du överklockat CPU'n eller minnena ? Det kan i värsta fall vara din AMD CPU som inte är kompatibel med någon av din övriga hårdvara, det är ju inte helt ovanligt.
tunisair:
hej jag håller med kent eftersom min syster hade samma problem förra året jag kommer inte ihåg vad vi gjorde för datorn skulle fungera som den ska men ska fråga farsan han vet vad han gjorde
lycka till
bpahe:
Quote from: Kent Bergstrom on 19.02.04, 13:46
Det kan i värsta fall vara din AMD CPU som inte är kompatibel med någon av din övriga hårdvara, det är ju inte helt ovanligt.
Hej Kent!
Utav rent intresse, kan du utveckla detta påstående något?
MVH.
/hans
ESSK:
Ja det är väl ingen nyhet att AMD har kompabilitets problem med vissa Minnes och Moderkorts tillverkare ! Kan funka bra med vissa program och krascha med andra. VIA Chipset är ett välkänt exempel. Nu går det oftast att fxa till dom här problemen med BIOS skjusteringar tex CAS värde på minnena, IRQ ändringar mm. Jag vill absolut inte starta något Intel vs AMD flamewar här, det är jag alldeles för gamal för. Jag har haft flera AMD burkar själv och tycker dom ger mest prestanda per krona, men som sagt det finns problem som oftas går att rätta till. Själv kör jag för tillfället Intel, och det gör jag för jag tröttnade på att sitta brevid en tjutande jetmotor till CPU fläkt
Navigation