FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
27.05.19, 12:25

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Payware ostosta
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: Payware ostosta  (Read 1729 times)
kalleb
Former member
Payware ostosta
« on: 01.03.04, 07:29 »

Moi,
tässä taas tulee tämmöistä tyhmän palikka kysymyksiä, mutta koska en ole paljoa payware kamaa ostanut, kysyisin että voiko yleisesti maksaa normaalilla pankkikortilla vai pitääkö olla Visa? Tuo siis yleisellä tasolla. Itse havittelen tässä tuota Cessna Citationii, mutta eipä vanhemmilta löydy Visaa... Embarrassed
Johannes Kaikkonen

Date Registered: 08.03.03

Re:Payware ostosta
« Reply #1 on: 01.03.04, 07:33 »

Tietääkseni ostaessasi jotain netistä mainitaan, jos voi maksaa muullakin tavalla kuin Visalla. Riippuu myyjästä, mitkä maksutavat käyvät.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #2 on: 01.03.04, 07:33 »

Visa taitaa kelvata kaikille firmoille. Sitten joillekin myös erikseen Master Card, Diners Club tai vastaava luottokortti. Eli pankkikortilla et pysty ostamaan muuten, kuin jostakin liikkeestä paikanpäältä CD-version. Verkossa maksaessa pitää olla luottokortti...

Tai sitten otat yhteyttä ko. firmaan, ja kysyt, voitko lähettää vaikka käteistä heille. He sitten sanovat, että onnistuuko vai ei. Mutta ainakin Flight1:llä toimii muistaakseni myös lähetetty käteinen.

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Esa Kaihlanen

Date Registered: 12.11.01

« Reply #3 on: 01.03.04, 07:34 »

Kyllähän noihin useimmiten jokin kansainvälinen luottokortti (VISA, MasterCard jne.) vaaditaan. Kannattaa katsoa valmistajan sivuilta, mitä maksutapoja he käyttävät. Jotkin firmat käyttävät PayPal-palvelua, johon ei käsittääkseni luottokorttia tarvita (paremmin tietävät vahvistakoon).

-Esa

AvS_MotorSports
Former member
« Reply #4 on: 01.03.04, 07:57 »

Mites muuten käteistä lähetetään mannerten yli? Meneekö tuo ihan postikorttihommalla? Ainakaan DHL ei suostu kuljettamaan rahaa, eikai myöskään muut rahtifirmat. Mikä/mitkä muuten postikortit vie esim USA:han?
Aki Launonen

Date Registered: 08.10.02

« Reply #5 on: 01.03.04, 08:05 »

Mites muuten käteistä lähetetään mannerten yli? Meneekö tuo ihan postikorttihommalla? Ainakaan DHL ei suostu kuljettamaan rahaa, eikai myöskään muut rahtifirmat. Mikä/mitkä muuten postikortit vie esim USA:han?

Minä en lähettäisi käteistä rahaa minnekään mutta kukin tavallaan.
« Last Edit: 01.03.04, 08:05 by Aki Launonen »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #6 on: 01.03.04, 08:13 »

Minä en lähettäisi käteistä rahaa minnekään mutta kukin tavallaan.

No, tuohan on tietysti totta, että itsehän sen riskin ottaa jos lähettää käteistä kirjekuoressa. Jos sen joku nyysii matkalla, niin se on oma tappio sitten. Tosin olen pari kertaa lähettänyt 100-200€ Englantiin ihan vaan sellaisessa paksuhkossa Postin kirjekuoressa, ja molemmilla kerroilla on mennyt perille ihan jees...

Ismo Nurmi

Date Registered: 23.10.03

« Reply #7 on: 01.03.04, 08:32 »

Muutamat EU:n sisällä olevat firmat hyväksyvät kansainvälisen tilisiirron, tätä olen käyttänyt suurella menestyksellä. Simmarket on tälläinen paikka, haittapuolena on valikoiman suppeus eli ihan kaikkia simutaivan helmiä ei sieltä saa. Siirron hinta on n. 3 euroa ja nopea yhteys tietty pitää olla koska koneet ovat imuroitavia. MIcroniasta olen tilannut muutaman kerran JustFlightin julkaisuja, varmaan muutkin onnistuvat, hinta vain on sitten tuplasti kalliimpi - mutta jos haluaa välttämättä rompullisia vehkeitä niin sitä kautta saa.
Musti
Former member

Email
« Reply #8 on: 01.03.04, 08:38 »

Jos ostat ns. käteisellä , marssi lähimpään pankkiin tilaustiedot taskussa ja siellä onnistuu maksu ja saat homma hoidettua. Kaikista helpointa se kuitenkin on ostaa luottokortilla, voihan sitä vinguttaa vaikka jonkin sukulaisen jos ei itsellä ole, tietenkin hänen luvalla ja maksat suoraan sitten ko henkilölle. Helppoa !
Ville Jalonen

Date Registered: 19.09.03

« Reply #9 on: 01.03.04, 09:01 »

Itse tilasin Alphasimistä (Isossa-Britanniassa) käteisellä ja pistin rahat vain kirjekuoreen.Posti kulki nopeasti (pari päivää tilauksen jälkeen salasana postissa) ja joku 10 senttiä lisää normaaliin kotimaanmaksuun.Eihän tuo mikään turvallinen tapa ole mutta kun 10€ maksoi niin sama se on meneekö perille vai eikö.Kone oli 7€,mutta koska maksoin euroilla eivät hyväksyneet "hiluja" niin summaksi tuli 10€(seteli)
Esa Lehtismäki

Date Registered: 26.09.03

« Reply #10 on: 01.03.04, 09:56 »

Kyllä pikkuostoksissa on (jos ei luottokorttia ole) ihan toimiva tapa pistää seteleitä kirjekuoreen. Kansainvälinen maksumääräys ei noihin oikein sovellu, kun maksaminen maksaa enemmän kuin ostos.

hpman
Former member
« Reply #11 on: 01.03.04, 09:56 »

Olen kuullut että Simwaresta oli joku tilannut Sampo-pankin Visa Electronilla jonkun paketin. Samalla kortilla on yksi tuttu tilannut play.comista (Englanti) jotain cd-levyjä. Tuon Visa Electroninhan saa alaikäisetkin eikä se ole luottokortti vaan nostokortti jolla voi maksaa joissain kaupoissa. Itsellänikin on tuo kortti mutta se on Osuuspankin. En ole vielä koittanut sillä tosin tilata mitään.
Olli Jaarinen

Date Registered: 04.07.01

« Reply #12 on: 03.03.04, 13:41 »

Pankeilla on syydemeitä tuohon rahan lähettämiseen. Kannattaa vähän kysellä. Esim. shekki on ehkäpä parempi kuin käteinen raha. Kansainvälinen tilisiirtokin voipi onnistua joidenkin firmojen kanssa.

Posti Jenkkilään kulkee esim. MD-11 ruumassa siellä laukkujen ja rahdin kaverina.

-- Olli
laukkanenmarko
Former member
« Reply #13 on: 03.03.04, 13:46 »

Juu kyllä toi Sampon Visa electron toimii.. Osti sillä tuon Eaglesoftin Citation X:n itelleni..
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #14 on: 03.03.04, 14:01 »

Pankeilla on syydemeitä tuohon rahan lähettämiseen. Kannattaa vähän kysellä. Esim. shekki on ehkäpä parempi kuin käteinen raha. Kansainvälinen tilisiirtokin voipi onnistua joidenkin firmojen kanssa.

Posti Jenkkilään kulkee esim. MD-11 ruumassa siellä laukkujen ja rahdin kaverina.

-- Olli

Tuossa on vaan se, että noiden shekkien ja kansainvälisten tilisiirtojen kanssa saa varautua kymmenienkin eurojen ylimääräisiin maksuihin. Jo pelkästään ulkomaan shekin lunastaminen Suomessa maksaa n. kympin. Eikä tilisiirtokaan ole varmasti sen halvempi. Ja sitten vielä se, että Suomessa pankit ovat erittäin nihkeitä esim shekkejä kirjoittamaan, koska niistä "koituu vaivaa" ja selitykseksi yleensä saa, että "me ei olla enää nykyään ruukattu noita shekkejä kirjoitella kun ne on niin vanhentuneita ja riskialttiita". No, minkäs teet. Itse kun olin erästä pienoismallia tilaamassa Englannista, näin helpoimmaksi lähettää 100 egee kirjekuoressa, kuin ruveta maksamaan noita ylimääräisiä maksuja. Sitäpaitsi Englantiin tuo raha oli nopeammin perillä kirjeessä, kuin mitä se olisi ollut esimerkiksi tilisiirtona. Ja ennenkaikkea huomattavasti halvempaa Tongue Eli noita vaihtoehtoja kannattaa kyllä kysellä ja sitten punnita tarkkaan, mikä on sillä hetkellä paras vaihtoehto (myös mahdollisine riskeineen).

Tero Partanen

Date Registered: 14.11.01

« Reply #15 on: 03.03.04, 14:23 »

Mikäli firma tukee paypalia, niin sitten se on nou problem.

Itse olen lähettänyt ja saanut rahaa paypalin kautta ongelmitta, ihan paikallisen pankin tilille. Hyvänä puolena on, että ottavat vain 1e tilisiirrosta paikalliseen pankkiin, ja kuukaudessa saa 700e vastaanottaa ilman muita kustannuksia.

Tero

PPL(A)
ILmoKKA
Former member
« Reply #16 on: 03.03.04, 15:38 »

Minullakin Sammon Visa Electron toimi ainakin EW:n atraimen ostossa Aerosoftilta...
Joel Ahonen

Date Registered: 02.03.03

« Reply #17 on: 03.03.04, 15:53 »

Voihan vitsit kun ei ole itellä visaa tms., ei vanhemmillakaan eikä tutuilla... Olis niin helppoo jos olisi.  Cry
hannes
Former member
« Reply #18 on: 04.03.04, 12:39 »

Tuossa on vaan se, että noiden shekkien ja kansainvälisten tilisiirtojen kanssa saa varautua kymmenienkin eurojen ylimääräisiin maksuihin. Jo pelkästään ulkomaan shekin lunastaminen Suomessa maksaa n. kympin. Eikä tilisiirtokaan ole varmasti sen halvempi. Ja sitten vielä se, että Suomessa pankit ovat erittäin nihkeitä esim shekkejä kirjoittamaan, koska niistä "koituu vaivaa" ja selitykseksi yleensä saa, että "me ei olla enää nykyään ruukattu noita shekkejä kirjoitella kun ne on niin vanhentuneita ja riskialttiita". No, minkäs teet. Itse kun olin erästä pienoismallia tilaamassa Englannista, näin helpoimmaksi lähettää 100 egee kirjekuoressa, kuin ruveta maksamaan noita ylimääräisiä maksuja. Sitäpaitsi Englantiin tuo raha oli nopeammin perillä kirjeessä, kuin mitä se olisi ollut esimerkiksi tilisiirtona. Ja ennenkaikkea huomattavasti halvempaa Tongue Eli noita vaihtoehtoja kannattaa kyllä kysellä ja sitten punnita tarkkaan, mikä on sillä hetkellä paras vaihtoehto (myös mahdollisine riskeineen).

EMU-alueellahan sisäinen tilisiirto saa maksaa kaksimissaan vain saman verran kuin kotimaassa... Pitää vain tietää vastaanottajapankin IBAN ja joku toinen koodi.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #19 on: 04.03.04, 12:44 »

EMU-alueellahan sisäinen tilisiirto saa maksaa kaksimissaan vain saman verran kuin kotimaassa... Pitää vain tietää vastaanottajapankin IBAN ja joku toinen koodi.

Just, jotain tuon tapaista muistelinkin. Itse kun olen tuota ulkomaan rahaliikennettä joutunut joskus hyväksi käyttämään, niin kohdemaat ovat olleen Englanti ja USA. Ja kun USA ei näistä EMUun kuulu, niin sinne maksaa enempi. Ja Englantiin olisi maksanut myös enemmän kuin kotimaassa, johtuen varmaankin siitä, että Englannissa ei käytetä egejä. Tai ainakin noin. vuosi sitten Englanti oli vielä kallis maa rahan siirron suhteen...

Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1