FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.19, 03:19

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Payware ostosta
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: Payware ostosta  (Read 1748 times)
seaandtr
Former member

Email
Re:Payware ostosta
« Reply #20 on: 04.03.04, 13:09 »

EMU-alueellahan sisäinen tilisiirto saa maksaa kaksimissaan vain saman verran kuin kotimaassa... Pitää vain tietää vastaanottajapankin IBAN ja joku toinen koodi.

Olisiko BIC-koodi.  Se on tämäntapainen HELSFXXX  Siis tuo on oman pankin joku koodi, mitä tarvitsee jos joutuu (puhelimella tai postikortilla) tilaamaan rahaa jonnekkin.  Mulla on hätätapausten varalle ohjelmoitu muutamia tärkeitä tietoja mm. jotain koodeja puhelimeen ja kirjoitettuna kanssa.

ps. tuo on siis pankin kansainvälinen osoite tjs. nopeuttaa rahaliikennettä.  Missään tapauksessa ei saa ohjelmoida puhelimeensa salasanoja eikä edes tilinnumeroaan.   Tilinnumeroa ei tarvitse ja salasanat minulla on vain korvien välissä.  Jos joutuu varkauden/ryöstön kohteeksi, niin siinä on tiukka paikka jos tilinumerot ja salasanat menee korttien kanssa.

Aikaste ikävä mennä jossain vinkuintiassa pankkiin selittämään että tartee rahaa ja nopeasti ja paljon.  Papereita ei ole eikä mitään muutakaan dokumenttia, selitä siinä sitten että joo... se on siinä torin kulmatalossa, tilaatte vaan sieltä rahaa, hopi hopi.  Grin
« Last Edit: 04.03.04, 13:20 by Pekka Vitikainen »
hannes
Former member
« Reply #21 on: 04.03.04, 18:33 »

Just, jotain tuon tapaista muistelinkin. Itse kun olen tuota ulkomaan rahaliikennettä joutunut joskus hyväksi käyttämään, niin kohdemaat ovat olleen Englanti ja USA. Ja kun USA ei näistä EMUun kuulu, niin sinne maksaa enempi. Ja Englantiin olisi maksanut myös enemmän kuin kotimaassa, johtuen varmaankin siitä, että Englannissa ei käytetä egejä. Tai ainakin noin. vuosi sitten Englanti oli vielä kallis maa rahan siirron suhteen...

Noh, siinä tapauksessa olit liian aikaisin liikkeellä koska tuli muistakseni voimaan hieman ennen vuoden vaihdetta, ja on lailla määritelty koko EMU-alueella (kaikkialla jossa maksuvaluuttana on eget)
hannes
Former member
« Reply #22 on: 04.03.04, 18:35 »

Olisiko BIC-koodi.  Se on tämäntapainen HELSFXXX  Siis tuo on oman pankin joku koodi, mitä tarvitsee jos joutuu (puhelimella tai postikortilla) tilaamaan rahaa jonnekkin.  Mulla on hätätapausten varalle ohjelmoitu muutamia tärkeitä tietoja mm. jotain koodeja puhelimeen ja kirjoitettuna kanssa.

Ei vaan SWIFT...
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #23 on: 04.03.04, 19:21 »

Noh, siinä tapauksessa olit liian aikaisin liikkeellä koska tuli muistakseni voimaan hieman ennen vuoden vaihdetta, ja on lailla määritelty koko EMU-alueella (kaikkialla jossa maksuvaluuttana on eget)

Mutta Englannissa ei ole maksuvaluuttana ege. Ja jenkeissä vielä vähemmän Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
jehu
Former member
« Reply #24 on: 05.03.04, 14:01 »

Onkos MD-11:a paywarena Huh
Esa
Former member
« Reply #25 on: 05.03.04, 22:05 »

Mutta Englannissa ei ole maksuvaluuttana ege. Ja jenkeissä vielä vähemmän Tongue

Niin, ei vielä. Mutta eiköhän ne muutaman vuoden päästä Euroon siirry. Punta sen sijaan tuskin häviää Grin
Musti
Former member

Email
« Reply #26 on: 07.03.04, 14:24 »

Kaikkea tyhmää on elämän aikana tullut tehtyä mutta en kyllä missään olosuhteissa lähettäisi edes pientä summaa käteistä rahaa postin kautta, en edes Suomessa mutta siitä vaan jos luottaa tuuriin Grin
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #27 on: 07.03.04, 14:29 »

Kaikkea tyhmää on elämän aikana tullut tehtyä mutta en kyllä missään olosuhteissa lähettäisi edes pientä summaa käteistä rahaa postin kautta, en edes Suomessa mutta siitä vaan jos luottaa tuuriin Grin

No onhan se selvää, että siinä on omat riskinsä ja jokainen, joka rahaa kirjeessä lähettää, varmasti tietää sen. Mutta kuitenkin jos ne rahat pistää paksuun kirjekuoreen ja vielä siellä sisälläkin esim taittelee paperin väliin, niin kyllä se on minimaalinen riski, että sieltä joku ne rahat äkkää ja pistää omaan taskuun. Ja postin katoaminen matkalla muista syistä on myös niin häviävän pieni prosentti, että ei siinä loppupeleissä ole juurikaan riskiä lähettää sitä rahaa kirjeellä. Jos niin olisi, niin eihän sitä uskaltaisi lähettää edes "rakkauskirjeitä" postissa, kun joku perverssi saattaisi ne lukea...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Musti
Former member

Email
« Reply #28 on: 07.03.04, 14:36 »

En minä sitä postinkantajaa epäile vaan siellä joka sen "tavaran" lähettää kun saa rahat jo etukäteen, siinä se peikko piilee ja varmaan  siinä joutuu oppirahat maksaa jopa täällä rakkaassa kotimaassa.  Cool
seaandtr
Former member

Email
« Reply #29 on: 07.03.04, 14:37 »

Joo, kyllä Mikko on oikeassa, ei ne yleensä mihinkään kirjekuoresta häviä kun noudattaa normaalia varovaisuutta.  Olen itse lähettänyt USA:n pieniä summia, silloin kun Luottokunta ei vielä hyväksynyt kortilla ostamista webbisivulta, perille menivät.  
Sen verran tietysti kannataa varautua, ettei mene konkursiin jos ko. lähetys katoaa.
Esa
Former member
« Reply #30 on: 07.03.04, 18:06 »

Jos ko. firma myy suuria määriä yksikköhinnaltaan suht halpoja palikoita, niin eipä niiden kannata mainetta menettää parin kympin takia. Kyllä minä lähetin käteistä muutaman kympin ostoista silloin kun ei vielä luottokorttia ollut, eikä mitään ongelmia ollut.
Harri Laitinen

Date Registered: 15.01.02

« Reply #31 on: 07.03.04, 20:47 »

Visaa sitä vingutetaan, kun sellanen kerta taskusta löytyy. Wink Siis silloin harvoin, kun noita paywareja tulee ostettua.

Allekirjoitus
Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1