FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.19, 03:10

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Screenshottien ottamisesta - screenshot ohjelmat?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Screenshottien ottamisesta - screenshot ohjelmat?  (Read 435 times)
Jasper
Former member
Screenshottien ottamisesta - screenshot ohjelmat?
« on: 07.03.04, 19:25 »

Millä te kokeneemmat otatte shottinne? Kun olen nähnyt näitä shotteja, jotka ovat otettu mitä hienoimmista ja omituisimmista kuvakulmista? Roll Eyes Itselläni on FS 2002 ja siinä ainoa kunnollinen ulkoapäin kuvakulma on ''spot plane wiev''. Undecided Muita ei sitten ole, paitsi tower wiev, joka kelpaa ainoastaan lentokentällä ollessa...
    Tietenkin tähänkin voi olla joku helppo ratkaisu, mutta olen niin täydellinen amatööri, etten selviä ratkaista sitä itse. Cool Joten jaksaisiko joku jelpata? Onko olemassa jotain kuvankaappausohjelmia? En ole varma, mutta ehkä olen jossain täällä kuullut jonkun puhuvan jostain sellaisesta. Roll Eyes
Marski
Former member
Re:Screenshottien ottamisesta - screenshot ohjelmat?
« Reply #1 on: 07.03.04, 19:26 »

Millä te kokeneemmat otatte shottinne? Kun olen nähnyt näitä shotteja, jotka ovat otettu mitä hienoimmista ja omituisimmista kuvakulmista? Roll Eyes Itselläni on FS 2002 ja siinä ainoa kunnollinen ulkoapäin kuvakulma on ''spot plane wiev''. Undecided Muita ei sitten ole, paitsi tower wiev, joka kelpaa ainoastaan lentokentällä ollessa...
     Tietenkin tähänkin voi olla joku helppo ratkaisu, mutta olen niin täydellinen amatööri, etten selviä ratkaista sitä itse. Cool Joten jaksaisiko joku jelpata? Onko olemassa jotain kuvankaappausohjelmia? En ole varma, mutta ehkä olen jossain täällä kuullut jonkun puhuvan jostain sellaisesta. Roll Eyes

yksi sana, ActiveCamera
SeppoHamalainen
Former member
« Reply #2 on: 07.03.04, 19:29 »

Ei kai niitä ulkokuvakulmia ole kuin Spot plane ja Tower... Kyse onkin siitä miten niitä säätää. Num padilla ei pitkälle pötkitä jos halutaan hienoja siluetteja tms. joten kannattaa käyttää näppiksen Shift+Enter, Shift+Backspace, Ctrl+Enter ja Ctrl+Backspace komentoja hienosäätöön. Jos joikkarissasi on hattu, se ajaa saman tarkoituksen huomattavasti helpommin. Onhan noita shottiohjelmia monia, mutta niiden tarkoitus on ilmeisesti lähinnä ottaa monta kuvaa lennon aikana ilman että pitää laittaa FS pieneksi. Itse käytän offlinessa yksinkertaisesti P-nappia. Ja verkossa en uskalla hienoja temppuja tehdäkään.

EDIT: Hittolainen, Martti ehti ensin. Mutta mullapa oli kattavampi kuvaus, olihan? Grin
« Last Edit: 07.03.04, 19:29 by Seppo Hämäläinen »
Spetsnaz
Former member
« Reply #3 on: 07.03.04, 19:34 »

Haeppas tuolta ihan FSnordicin file librarysta vaikka haku-toiminnolla sellainen kun FSscreen. Se vain jätetään päälle lennon ajaksi, ja sitten vaan painelemaan print/scrn:iä, ja kuvat tallentuu. Ei tarvitse availla mitään kuvankäsittelyohjelmia kesken lennon.  Wink
Iikka
Former member
« Reply #4 on: 07.03.04, 20:54 »

Haeppas tuolta ihan FSnordicin file librarysta vaikka haku-toiminnolla sellainen kun FSscreen. Se vain jätetään päälle lennon ajaksi, ja sitten vaan painelemaan print/scrn:iä, ja kuvat tallentuu. Ei tarvitse availla mitään kuvankäsittelyohjelmia kesken lennon.  Wink
Ja jos vielä löydät jostain ohjelman nimeltä YAFSScreen, parempi vaan, koska kyseinen kapistus osaa tallentaa shotit suoraan .jpg-muotoon Smiley - huomasin itse tuon .bmp-muodon haitat kun yhden lennon aikana tulee napsittua kymmeniä ja taas kymmeniä kuvia... on kiintolevy täynnä alta aikayksikön. Grin
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1