FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
08.07.20, 07:25

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Kaataako uusi Tampere FS:n?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: Kaataako uusi Tampere FS:n?  (Read 2215 times)
Esa Sairio

Date Registered: 14.10.01

Kaataako uusi Tampere FS:n?
« on: 17.03.04, 12:28 »

Tampereen uusi kenttä on oikein hieno, eikä syö framejakaan kuin hieman verrattuna default-kenttään. Tänään huomasin kuitenkin, että käyttäessäni Flight Planneria, FS 2004 kaatui työpöydälle aina jossakin vaiheessa ennen kuin pääsin edes ilmaan.

Kokeilin vakio- Boeing 737:lla ja MD 11:ta lähtökenttänä EFHK. Aina jonkin aikaa sen jälkeen kun olin ladannut aiemmin Planneriin tallettamani lennon esim. Helsinki Kuusamo, Hanko-Malmi tai vaikkapa Helsinki-Hannover, niin seisoessani vielä platalla ja katsellessani eri kuvakulmiin ohjaamosta, simu kaatui.
Ensin luulin, että vika on Finnterrainissa (olen itse yksi maisemantekijä siinä, joten minulla on paljon vielä julkaisemattomia Suomen maisemia omalla koneellani). Finnterrainin tilapäinen poiskytkeminen ei auttanut kaatumisongelmaan. Samoin asia ei ollut kiinni siitä, onko reaalisää netistä vai ei.

Sitten poistin kokeeksi muutama päivä sitten asentamani Tampereen kentän. Tämä auttoi, kaatumisia ei enää tapahtunut. Voisiko joku selvittää, mikä Tampereessa aiheuttaa kaatumista? Minulla on asennettuna mm. Tampereen kaupungin photoscenery, Finnclass, Finnmast  ym. toimivaksi todettuja lisäosia Suomesta ja maailmalta.

Haluaisin ilman muuta käyttää uutta Tampereen kenttää, mikäli ongelmat poistuisivat. Onko ohjeita ja onko muilla samoja kokemuksia? Kokeilkaa Flight Plannerin kanssa.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN10/3 x SSD/ Sony 55" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
piitu
Former member
Re:Kaataako uusi Tampere FS:n?
« Reply #1 on: 17.03.04, 12:36 »

Minulla ei ole kyllä ainakaan mitään käsitystä, että mikä tuossa voisi olla se ratkaiseva tekijä joka FS:n kaataa. Itselläni ei ole kyllä ollut mitään ongelmia tuon kanssa. Huomasitko katsoa siitä kaatumisilmoituksesta mikä tiedosto aiheutti sen kippaamisen?

Tällä hetkellä en pysty antamaan muuta korjausohjetta kuin sen, että älkää käyttäkö EFTP-sceneryä, jos se tuollaisia ongelmia aiheuttaa.
Esa Sairio

« Reply #2 on: 17.03.04, 12:51 »

Minulla ei ole kyllä ainakaan mitään käsitystä, että mikä tuossa voisi olla se ratkaiseva tekijä joka FS:n kaataa. Itselläni ei ole kyllä ollut mitään ongelmia tuon kanssa. Huomasitko katsoa siitä kaatumisilmoituksesta mikä tiedosto aiheutti sen kippaamisen?

Tällä hetkellä en pysty antamaan muuta korjausohjetta kuin sen, että älkää käyttäkö EFTP-sceneryä, jos se tuollaisia ongelmia aiheuttaa.
En huomannut. Katson.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN10/3 x SSD/ Sony 55" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
heiska91
Former member
« Reply #3 on: 17.03.04, 12:56 »

Ootko poistanu FinMastin savuefektin? Se löytyy sieltä FS9/Effects kansiosta.. En muista nimee nytte mutta finmast siinä lukee kait. Poista se ja sano jos auttaa..
FIN1979
Former member
« Reply #4 on: 17.03.04, 13:21 »

moi

testasin tänään kanssa tuota EFTP maisemaa ja olin eilen asentanut siihen sen uuden aita päivityksen. prosentti slaideri oli vain 0% kohdalla ja tuli se tyypillinen virheilmoitus että sulje simu.

Eilen ilman tuota aita päivitystä tuo maisema pelitti vielä hyvin. Oliskohan siis syynä se aita päivitys joka kaataa tuon FS2004.sen ?

Jani
hpman
Former member
« Reply #5 on: 17.03.04, 13:24 »

Minulla ei EFTP kaada simua (tai no kaatui se kerran siinä tampereen ympäristössä mutta tuskin kenttä oli syynä), mutta muuten tuo fs2004 kaatuilee erittäin usein. Esim eilen siinä ~10NM ennen Porin kenttää. Sitten Helsinkiin lennettäessä kaatuminen on melkeen enempi sääntö kuin poikkeus. Finnmastin efektit on poistettu ja asennettuna on finnterrain, finnmast41, ja suurin osa suomen kenttäskeneistä. Mystistä on mutta alan tyytymään pian kohtalooni ja asennan koko simun uusiksi puhtaalle pöydälle Cry
piitu
Former member
« Reply #6 on: 17.03.04, 13:35 »

Eilen ilman tuota aita päivitystä tuo maisema pelitti vielä hyvin. Oliskohan siis syynä se aita päivitys joka kaataa tuon FS2004.sen ?

Ei siinäkään pitäisi mitään ihmeellistä olla. Tekstuuri on DXT3-formaatissa ja tuossa päivityksessä siihen tulee ainoastaan mip-mapit lisää.

Nämä kaatumatautiset voisivat tietenkin kokeilla poistaa koko aidan (nimeä EFTP2004_FNC.BGL -> EFTP2004_FNC.BAK) ja kokeilla auttaako tuo asiaa.
« Last Edit: 17.03.04, 13:36 by Juha Piittala »
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #7 on: 17.03.04, 13:36 »

Kaatumisiin saattaa joskus auttaa myös se että antaa simun tehdä uuden FS9.cfg filun. Eli muuttaa sen FS9.cfg ensin vaikka FS9.bak nimiseksi käynnistää simun jolloin syntyy uusi FS9.cfg. Tosin asetukset pitää laittaa uudestaan kuntoon mutta ei se nyt niin iso homma ole. Pienempi juttu ainakin kun koko roskan uudelleenasennus.

Minullakaan ei EFTP kaada simua, toimii oikein hyvin. Smiley

Lennoston pojatkin ovat olleen ahkeria ja vetäisseet oikein kunnon kasarmit tuonne omalle puolellensa.   Grin

[ Attachment removed / expired ]

'Don't panic'
FIN1979
Former member
« Reply #8 on: 17.03.04, 15:04 »

kyllä mulla ainakin johtui tuo EFTP:n kaatuminen siitä uudesta aita fixistä...

vaihdoin takaisin sen aidan joka oli alkuperäisessä paketissa ja taas pelittää Tampere normaalisti.

Jani
piitu
Former member
« Reply #9 on: 17.03.04, 15:16 »

kyllä mulla ainakin johtui tuo EFTP:n kaatuminen siitä uudesta aita fixistä...
Aika outoa, mutta hyvä kun selvisi mikä sen kaatuilun aiheutti.
FIN1979
Former member
« Reply #10 on: 17.03.04, 15:19 »

Aika outoa, mutta hyvä kun selvisi mikä sen kaatuilun aiheutti.

sitä minäkin ihmettelin että miten joku bmp tiedosto voi kaataa FS2004:sen, mutta nyt se EFTP taas toimii ihan hyvin..

Onkohan muilla toiminut tuo aitapäivitys ?

Jani
Esa
Former member
« Reply #11 on: 17.03.04, 19:53 »

Ei mulla tehnyt aitapäivitys muuta kuin paremman näköiset aidat Smiley Mulla toimii EFTP vallan mainiosti.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #12 on: 17.03.04, 19:57 »

Tuli vielä mieleen että jos aita tosiaan kaataa simun niin onko silloin jotain häikkää näyttiksen asetuksissa/ajureissa? Tekstuuri kun on pakattu DXT3 muotoon.... tosin niin on kyllä moni muukin simun tekstuuri ihan defaulttina.

'Don't panic'
Esa Sairio

« Reply #13 on: 18.03.04, 12:50 »

Ootko poistanu FinMastin savuefektin? Se löytyy sieltä FS9/Effects kansiosta.. En muista nimee nytte mutta finmast siinä lukee kait. Poista se ja sano jos auttaa..

Savuefektit on poistettu ajat sitten, ne kaatoivat simun takuuvarmasti. Kokeilin vielä ilmnan aitaa Tampereen kenttää, sama juttu. Siis nimen omaan kun käytän Flight Planneria, ei muuten.

Ajoin myös uuden FS9.cgf- filun poistamalla ensin vanhan. Sitten laiton FS:n asetukset entiselleen ja pari FS9- filussa ollutta muutosta. Ei ollut vaikutusta Tampereen kaatumisiin.

Musti
Former member

Email
« Reply #14 on: 18.03.04, 13:17 »

Tuo juttu on Finnmastin efekti, eli löytyy sen alta, ei fs9:n/effects, näin ainakin minulla on
« Last Edit: 18.03.04, 13:18 by Pentti Mustonen »
piitu
Former member
« Reply #15 on: 18.03.04, 13:54 »

Nyt sain itsekin FS:n ensimmäistä kertaa nurin EFTP:n asennuksen jälkeen. Tosin tuo kippaaminen tapahtui hieman ennen Helsinkiä, kun olin lennolla EFTP-EFHF ja virheilmoituksessa syylliseksi osoittautui weather.dll. Käytössä oli FS:n oma reaalisää, joten ilmeisesti simu päivitti säätä lähestyttäessä Hesaa ja tuo weather.dll pisti FS:n nurin.

Muutenkin tuntuu oudolta että tuo EFTP voisi kaataa FS:n vaikka itse pelitilanne olisi Helsingissä, Hangossa tai Turussa, mutta kai se sitten mahdollista on, koska muutamilla näin on tapahtunut.
hpman
Former member
« Reply #16 on: 18.03.04, 15:12 »

Nyt sain itsekin FS:n ensimmäistä kertaa nurin EFTP:n asennuksen jälkeen. Tosin tuo kippaaminen tapahtui hieman ennen Helsinkiä, kun olin lennolla EFTP-EFHF ja virheilmoituksessa syylliseksi osoittautui weather.dll. Käytössä oli FS:n oma reaalisää, joten ilmeisesti simu päivitti säätä lähestyttäessä Hesaa ja tuo weather.dll pisti FS:n nurin.

Muutenkin tuntuu oudolta että tuo EFTP voisi kaataa FS:n vaikka itse pelitilanne olisi Helsingissä, Hangossa tai Turussa, mutta kai se sitten mahdollista on, koska muutamilla näin on tapahtunut.

Minullakin weather.dll kaataa simun melkeen joka lennolla paikasta riippumatta. Se tuntuu kaatuvan aina kun lähetsyy jotain kenttää eli varmaan juuri silloin se päivittää sen kentän sään? Ensin luulin että se tapahtuu vaan kun lataan säät netistä mutta näköjään myös fs:n omilla säävaihtoehdoilla kaatuu myös.
Jari Toivonen

Date Registered: 13.01.04

« Reply #17 on: 18.03.04, 20:01 »

Savuefektit on poistettu ajat sitten, ne kaatoivat simun takuuvarmasti. Kokeilin vielä ilmnan aitaa Tampereen kenttää, sama juttu. Siis nimen omaan kun käytän Flight Planneria, ei muuten.

Ajoin myös uuden FS9.cgf- filun poistamalla ensin vanhan. Sitten laiton FS:n asetukset entiselleen ja pari FS9- filussa ollutta muutosta. Ei ollut vaikutusta Tampereen kaatumisiin.

Jotain outoa EFTP:ssä on, sillä eka kertaa mulla kaatui simu kaksi kertaa peräkkäin. Molemmilla kerroilla lento EFTP-EFPO, käytössä Flight Planner ja lähestyminen ILS:llä. Kokeilin sen jälkeen ILS:ää EFTP:lle ilman FP:tä, ja homma toimi. Outoa oli se, että kaatuminen sattui ennen Poria. Mitäs sillä on tän kanssa tekemistä?
Jari Toivonen

« Reply #18 on: 20.03.04, 17:41 »

Testattu on ja tulos on tämä: EFTP kaatoi jatkuvasti simua, lensin joka ilman FP:tä tai ilman. Poistin EFTP:n eikä ongelmia enää ollut. Seuraavaksi asennan EFTP:n ilman aidan päivitystä ja aion poistaa koko aidan. Katsotaan miten käy!
Jari Toivonen

EFTP kaataa
« Reply #19 on: 20.03.04, 19:50 »

Ei auta aitojen poisto, ei mikään. EFTP kaataa simun joka kerta. Ilman EFTP:tä kaikki sujuu kuten ennen vanhaan...
Onko muilla samanlaisia ongelmia?
Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1