FS Video

(1/1)

Nic:
Hej!

Är det någon som vet hur jag kan göra filmer i fs och sen spela upp dom i .t.ex. Windows Media player. Om det är någon som har gjort en film i t.ex. flight simulator kan ni inte visa den för mig och säga hur ni gjorde?

/Niklas

FSsweden:
Ett bra gratis program för att fånga FS på film är fraps,
http://www.fraps.com/downloads.htm men version 2.0 är payware men testa 1.9D den funkar kanon och är helt gratis, dock så fångar den bara 640x480 men det är inte dåligt de heller. filerna som fraps skapar är avi film snuttar som med 1.9D är max 15s långa men man använder Windows Movie Maker för att klippa ihop alla klipp samt lägga till bra musik till etc.. (movie maker är gratis också, finns med i win XP, har man det inte så kan man ladda ner det från MS sida)

Om du inte har sett min jul film så har jag lagt upp den igen här

Lycka till!

/Philip Nordlander,

Nic:
Tack för tipset!
Snygg film du har gjort

Bara en sak som jag undrar över FRAPS
När man spelar upp den man ser man bara ena hörnet. Hur ska man göra för att se hela bilden när man spelar upp? Ska jag använda FRAPS 1.9D eller reckomenderar du nåt annat typ 2.0? Jag använder FRAPS 1.9D. Jag har ett G force 2 go grafikkort

/Niklas

Nexus82:
Du ser bara ena hörnet för att gratisversionen av fraps spelar in i 800*640 upplösning.

Sänk din upplösning i FS så får du med hela bilden

Edit: Men stava rätt...

FSsweden:
Precis, du får ändra fönster storleken på FS så att du får med allt, sedan är det bara att börja redigera och leka

/Philip Nordlander,

Navigation

Up one level