Pakkoruotsi vapaehtoiseksi?

<< < (9/72) > >>

laukkanenmarko:

blaa blaa.. sillä heillä on oikeus tulla palvelluksi omalla äidinkielellään. blaa blaa..
Eikös tuolla logiikalla sitten pitäisi meitäkin (tavallisia suomalaisia pulliaisia) pitäisi sitten palvella suomeksi ruåttin kielisillä alueilla? Eikös meilläkin ole oikeus tulla palvelluksi omalla äidinkielellä? Ja kyllä minä ainakin katson Englannin tärkeämmäksi kuin Ruotsin, sillä eihän se kuitenkaan ole svenska jota tuolla maailmalla puhutaan vaan ihan engelska..

finnpilot86:

Eikös tuolla logiikalla sitten pitäisi meitäkin (tavallisia suomalaisia pulliaisia) pitäisi sitten palvella suomeksi ruåttin kielisillä alueilla? Eikös meilläkin ole oikeus tulla palvelluksi omalla äidinkielellä? Ja kyllä minä ainakin katson Englannin tärkeämmäksi kuin Ruotsin, sillä eihän se kuitenkaan ole svenska jota tuolla maailmalla puhutaan vaan ihan engelska..

jaa etteikö saa suomenkielistä palvelua ruotsinkielisillä alueilla? Olen itse ainakin saanut. Vaikkei aina tule sillä parhaalla ääntämisellä, mutta yrittävätpä kuitenkin.. Kuten pari kolleegaa, ei edes suostu puhumaan ruotsia..  Ja jos saan vielä muistuttaa, asumme suomessa, emme englannissa!

laukkanenmarko:

jaa etteikö saa suomenkielistä palvelua ruotsinkielisillä alueilla? Olen itse ainakin saanut. Vaikkei aina tule sillä parhaalla ääntämisellä, mutta yrittävätpä kuitenkin.. Kuten pari kolleegaa, ei edes suostu puhumaan ruotsia..

Vaasassa ainakin ku yövyttiin joukkueen kanssa, niin ei sanaakaan suomea tullut..

Ja jos saan vielä muistuttaa, asumme suomessa, emme englannissa!
Ai hitto, ihanko totta? Ja mä kun oon aina luullu asuvani Lontoossa..

finnpilot86:

Vaasassa ainakin ku yövyttiin joukkueen kanssa, niin ei sanaakaan suomea tullut..Ai hitto, ihanko totta? Ja mä kun oon aina luullu asuvani Lontoossa..

Selvä, en oo ite törmäny tohon.. Noh vähän kyllä vaikuttaa siltä että asustelet jo lontoossa..  
Enpä vaan tajuu että mikä siitä ruotsista tekee niin vastenmielisen, se että se on pakollinen??

seaandtr:

Selvä, en oo ite törmäny tohon.. Noh vähän kyllä vaikuttaa siltä että asustelet jo lontoossa..  
Enpä vaan tajuu että mikä siitä ruotsista tekee niin vastenmielisen, se että se on pakollinen??

Juuri se pakollisuus siitä tekee vastenmielisen.   Ja muuten, suomenkielistä palvelua ei saa, ei läheskään jokapaikassa.

ps.  ja Enestam saa kyllä painua vaikka Ruotsiin valmistelemaan ylioppilaskirjoituksia.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page