Swedflights TV- o radiomaster

(1/1)

swfl3:
Hej!
Då är TV o radiomasterna ånyo tillgängliga för download och de autogena scenerierna står numera kvar som om inget hänt.

För den som råkar irra sig söderut kan jag avslöja att Hörbymasten har en "långvågssändare" precis som i verkligheten. Frekvensen är 279 och kan ställas in på ADF:en. Frekvensen i verkligheten är 1179 khz men dit når vi inte i flygsimulatorn så vi har därför slagit ihop ettorna till en stackars tvåa.

Jag har en gång i tiden verkligen gagnat den där sändaren för att kunna lokalisera masten när jag flög målflygning för luftvärnet i Skåne och vädret var lite si och så. Nålen pekar på masten och man skall noga akta sig för wires som stagar konstruktionen om man vill ha vingspetsarna i behåll. Vi har inga wires på våra master men sändaren finns och är kanske en kul grej för den som råkar komma i närheten.

Vår "mastmaster" Bo Wiberg har skärskådat de flesta från marken och har bra koll på hur dessa är bestyckade.

MVH
Swedflight
gm, Johnny Andersson

Kestrel:
Snyggt och snabbt jobbat Johnny! Nu ser det mycket bra ut!

Mvh
/Erik

Johan:
Mycket bra! Höjer standarden avsevärt! Finns det någon möjlighet att även göra detta runt era flygplatser?

Navigation

Up one level