En fråga (av ren nyfikenhet)

(1/1)

Nexus82:
Patriotism i all ära.

Tittar man på de finska screenshotsen så är det övervägande Finnairplan som gäller, hos oss svenskar så är SAS dominerande.

Så jag bara undrar ifall lilla jag är den enda som varken gillar SAS som bolag eller deras färger på planen?
Själv föredrar jag Easyjet eller Northwest, Thomas Cook har också läckra färger

Som sagt är bara nyfiken

finnpilot86:
Bra fråga. Flyger själv enbart(nästan) 757.. Håller på med virtual airfinland skolning som bäst.. De har en 757-200 så har flugit mycket med den.. Men också med finnairs 757, airmexicos 757, iberias 757.. Har också flugit några flyg med klm 737-400 på sistone.. Men jag tror nog att de plan man ser mest vill man också flyga helst.. Dessutom har ju t.ex. Airfinland,Finnair och SAS mycket bra paint till sina plan.. Och dessutom hoppas (säkert) många på att bli flygare då de är "stora".. Och vad skulle då vara mest sannolikt att man flyger med, jo de "inhemska" flygbolagen. Dessutom vill man kanske flyga sådana plan man själv färdats med.. Detta är endast en hypotes, som kanske inte stämmer för alla, men nog säkert för någon..    

Flegu:
Personligen har jag ingenting emot Finnair (eller SAS för den delen) men har aldrig haft ett enda Finnair-plan installerat. Jag tycker bara att det finns vackrare och intressantare plan att flyga med. Folk brukar ju gärna flyga i sitt hemland och då är det ofta Finnair-plan som gäller om man vill ha det realistiskt. För mig har dock sådana saker aldrig varit viktiga och kan med gott samvete flyga inrikesflyg med exotiska flygbolag.

Navigation

Up one level