FB Ongelmat&Ratkaisut.

(1/25) > >>

uggi:
Vuodatan nyt tännekkin tätä jos vaikka joku muukin tuskailisi saman ongelman kanssa..

Mulle kävi samoin kuin monelle muullekkin Acea asentaneelle; jos FB:n on asentanut jonnekkin muualle kuin oletushakemistoon (C:\Program Files\..jne) niin Ace-paketin asennusohjelma ei välttämättä löydä peliä koko koneelta! Sen lisäksi FB:n asennus ei ole välttämättä lisännyt kaikkia Ace-paketin kaipaamia juttuja Windowsin rekisteriin.

SimHQ:n foorumeilta onneksi löytyi ratkaisu.

Itselläni riitti yhden stringin lisääminen Windowsin rekisteriin:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Ubi Soft\IL-2 Sturmovik Forgotten Battles\language="en_us"

Jos FB:n asennuksen jälkeen on laittanut Windowsin uusiksi mutta ei ole asentanut FB:tä uudelleen vaan käynnistää sen suoraan vanhasta asennushakemistosta, tulee sama ongelma. Sitten täytyisi vielä lisätä FB:n polku rekisteriin, esim. mulla:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Ubi Soft\IL-2 Sturmovik Forgotten Battles\directory="D:\games\IL-2 Sturmovik Forgotten Battles\"

Tietenkin voi myös yrittää uninstalloida koko pelin ja asentaa kaiken uusiksi. FB:n pätsit voi kuulemma jättää välistä. Eli suoraan FB 1.0 -> ACE. Tosin sekään ei ole kaikilla auttanut ongelmaan. Acen asennusohjelma on siis vähän kuin venäläinen p**seenpäristin.

Lonkka:
Hienoa että kerroit asiasta,itse "pitkin hampain" asentaessani ko. tekelettä voisin olla ihmeissäni!

T:Harri

uggi:
Lieneekö mikään yllätys että Olegin vastine asiaan on:
"I'm sorry, but there is no bugs in installer. It works as it should and we can't fix the problem of reinstallation of Windows, moving after normal installation of FB to another directory manually, etc... Really it is a problem of user that do nt keep the rules of installation and don't know basic rules of installation in Windows."

uggi:
Hmm vilkaisin koneen rekisteriä, näköjään Ace-paketti on lisännyt sinne vielä
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Ubi Soft\IL-2 Sturmovik Forgotten Battles AEP\"
hakemiston mistä löytyy kylllä tieto mihin Ace on asennettu, mutta sieltäkin puuttuu se language-key. Saas nähdä asentuvatko tulevat Ace-patchitkään ilman rekisterin viilaamista käsipelillä...

Kalashnikov:
Kertokaas kun varmaan tiedätte minkä takia  FB ei meinaa startata jää vaan siihen alkulataus kuvaan. ja ei siitä liiku mihinkään.. ois kiva päästä taas lentämään..

Navigation

Up one level

Next page