FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.09.17, 14:50

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  FSNSquad (Moderators: Jari Varje, Harri Lonnqvist)
| | |-+  FB Ongelmat&Ratkaisut.
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 Reply Print
Author Topic: FB Ongelmat&Ratkaisut.  (Read 20307 times)
Olli Peranto

Date Registered: 01.08.02

Re: FB Ongelmat&Ratkaisut.
« Reply #100 on: 28.01.06, 20:18 »

Kokeiles painaa Shift+F1

It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"
Fixeri
Former member
« Reply #101 on: 28.01.06, 22:51 »

Kokeiles painaa Shift+F1

Eipä tuo muuta kuin zoomaa hieman  Undecided
Olli Peranto

Date Registered: 01.08.02

« Reply #102 on: 29.01.06, 07:59 »

Höh on outo homma.  Undecided 
Oiskohan sulla mennyt kuitenkin jotain pieleen päivityksissä, koska F4F tähtäin näyttää mulla tälläiseltä>>>

Edit: Olikin väärä vuosimalli, joten tuo on ok! Kuva poistettu.

Mitäs tähän voi sanoa muuta kuin, että asenna uudelleen, ajurien vaihto jne....
« Last Edit: 29.01.06, 08:07 by Olli Peranto »

It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"
Ville Jalonen

Date Registered: 19.09.03

« Reply #103 on: 29.01.06, 09:31 »

En minä nyt näistä mitään tiedä, mutta kokeile onko mitään eroa jos käyttää OpenGL:n sijaan DirectX:ää, jos vika ei olekaan itse pelissä vaan toisessa noista edellä mainituista.
Fixeri
Former member
« Reply #104 on: 29.01.06, 10:03 »

Noniin directx:llä näkyy eli taitaa olla ajuriongelma. Ihme kun en aiemmin äkännyt koittaa vaikka olen dx:ää
ja ogl:ää muuten noin vertaillut, lähinnä FPS:ien kannalta.

Se mikä tossa on ihmeellistä on se, että miten ihmeessä ogl:llä kuitenkin joissakin koneissa tähtäin näkyy ja joissain
ei?

Ajurit siis on 5.13 ja kortti Asuksen X800XT PE. Enpä muistanut että 6.1:t on ulkona. Täytyypä testata.
OGL antaisi paremmat FPS:t joten pakko se on saada skulaamaan Wink

Lisäys: Nyt on pallo hukassa. Ajurit olikin 6.1:t Smiley No koitetaan sitten vanhempia.

Ja homma ratkesi. TexFlags.UseAlpha asetus conf.ini:stä 0:ksi ja homma pelittää ainakin vanhemmilla ajureilla.
Outoa kun mielestäni kävin kaikki nuo asetukset läpi eikä tuolla ollut aiemmin vaikutusta.
« Last Edit: 29.01.06, 11:01 by Sami Backström »
Bumerangi
Former member
« Reply #105 on: 11.02.06, 07:35 »

Miten tuota vesi tekstuurit saa niinkuin MT:llä kun itse en etes configista saa säädettyä.

Näyttis on Radeon 9800 pro.

Hyvä keikka eilen lisää tälläistä
Christian Kurkio

Date Registered: 18.08.03

« Reply #106 on: 11.02.06, 08:25 »

laitappa sieltä videoasetuksista landscape detail perfectille

FSNS_CH
Bumerangi
Former member
« Reply #107 on: 11.02.06, 09:32 »

No en voi paitti jos peli ei oo Windowed eikä full screen ja kerran kokeilin niin kaikki oli mustaa mutta kaikki maa kohteet näky ku kokeilin quickia ja moscow ja Armorit siihen.
Erkki
Former member
« Reply #108 on: 11.02.06, 14:15 »

Tuo taitaa olla yksinoikeudella ATI:n korttien ominaisuus.

Niillä perfect toimii ilmeisesti vain DirectX:llä... Tosin minä joudun käyttämään OpenGLää, jossa grafiikat paukkuu ja narisee + satunnaisia maaobjektitekstuurivirheitä, mutta DirectX:llä peli toimii vain tunnin.  Undecided

Kannattaa myös kokeilla säätää conf.ini kansiota [reder OpenGL] -otsikon alta... Landshadings yms. säätäminen saattaa auttaa.

Minä ainakin sain niitä kokeilu-virhe/erehdys-kokeilu -menetelmällä lopulta Pohjois-Afrikassa dyynit näkyviin yli 500m:stäkin, ilman että FPS laski tai kone kuumeni enempää.
Bumerangi
Former member
« Reply #109 on: 11.02.06, 21:57 »

Täytyy kokeilla kiitos.  Grin
Keijo Nieminen

Date Registered: 27.08.05

« Reply #110 on: 24.02.06, 22:45 »

Uusi kone ja uudet kujeet...
Jos kerta Atin Catalyst on ainoa tapa saada peliin Anti-Aliasingia, niin peli on menetetty. Onko näin? Koska Catalyst vaatii Service Pack 2:n, jota en omista syystä ja toisesta. Eikö ole mitään ohjelmaa jolla saisi vähän reunapehmennystä kehiin? Voisko edes mistään illun .txt -tiedostosta sitä säätää?
« Last Edit: 24.02.06, 22:48 by Keijo Nieminen »

Nikon
Juha Nuutinen

Date Registered: 06.08.03

« Reply #111 on: 25.02.06, 09:13 »

Uusi kone ja uudet kujeet...
Jos kerta Atin Catalyst on ainoa tapa saada peliin Anti-Aliasingia, niin peli on menetetty. Onko näin? Koska Catalyst vaatii Service Pack 2:n, jota en omista syystä ja toisesta. Eikö ole mitään ohjelmaa jolla saisi vähän reunapehmennystä kehiin? Voisko edes mistään illun .txt -tiedostosta sitä säätää?

Eikö olisi helpoin hommata se SP2? On siitä varmaan muutakin hyötyä kuin pelkkä AA Wink Catalyst muistaakseni vaatii jonkin net framework jutun, mikä ihme sitten onkaan. Tiedä sitten Contol Panel ajureista vaatiiko se ja löytyykö niitä yleensä enää. Sim HQ:n foorumilla ainakin aiemmin oli linkkejä sellaisiin.

Ohjelmista ja confin muokkauksesta ei kyllä ole hajuakaan.
« Last Edit: 25.02.06, 09:37 by Juha Nuutinen »

Jori Kankaanpää

Date Registered: 02.05.05

« Reply #112 on: 25.02.06, 09:17 »

Mites tämän AA:n laitto edes onnistuu? Jos karsisi muita asetuksia vähän, niin voisi toimia sulavasti ja näyttääkkin paremmalta. Nvidia kortti ja ajurit (kait) 81.85.

Buumi
Keijo Nieminen

« Reply #113 on: 25.02.06, 10:55 »

Eikö olisi helpoin hommata se SP2? On siitä varmaan muutakin hyötyä kuin pelkkä AA Wink Catalyst muistaakseni vaatii jonkin net framework jutun, mikä ihme sitten onkaan. Tiedä sitten Contol Panel ajureista vaatiiko se ja löytyykö niitä yleensä enää. Sim HQ:n foorumilla ainakin aiemmin oli linkkejä sellaisiin.

Ohjelmista ja confin muokkauksesta ei kyllä ole hajuakaan.
Latasin Service Pack 2:n koneelle, mutta latausvaiheessa tapahtui virhe. Eli sen installoiminen koneelle ei onnistu, eikä sitä myöskään voi poistaa...Ainoa vaihtoehto on Formatoiminen, muttakun sekään ei onnistu. Vailtusteksi sanoo; "Cannot lock the drive, the volume is still in use" Undecided itku pääsi käymään....

Nikon
Ismo Nurmi

Date Registered: 23.10.03

« Reply #114 on: 25.02.06, 12:28 »

Sen suapi ilmaseksi Microsoftilta romppunakin sen SP2:n.
Keijo Nieminen

« Reply #115 on: 25.02.06, 14:39 »

Sen suapi ilmaseksi Microsoftilta romppunakin sen SP2:n.
Oon ladannu sen mun muistitikulle toiselta koneelta. Ei vaan onnistu. Tulee virheilmoitus installoinnin aikana Undecided Ollaan pähkäilty tätä kotona kissojen ja koirien kanssa...

Nikon
Erkki
Former member
« Reply #116 on: 25.02.06, 15:11 »

Hankalampi tapaus... SP2 nimittäin on ÄÄRIMMÄISEN tärkeä jo tietosuojankin kannalta...  Undecided

Kannattaa kokeilla windowsin uudelleenasennusta... Ei ole niin paha kuin miltä kuullostaa, sillä sen saa ( ainakin XP:n ) asennettua "korjausasennuksena" vanhan päälle, ilman tietojen häviämistä...  Wink

Minäkin olen sen tehnyt, kun seonnut F-secure päästi haittaohjelmia ja viruksia koneelle.
Keijo Nieminen

« Reply #117 on: 25.02.06, 15:54 »

Hankalampi tapaus... SP2 nimittäin on ÄÄRIMMÄISEN tärkeä jo tietosuojankin kannalta...  Undecided

Kannattaa kokeilla windowsin uudelleenasennusta... Ei ole niin paha kuin miltä kuullostaa, sillä sen saa ( ainakin XP:n ) asennettua "korjausasennuksena" vanhan päälle, ilman tietojen häviämistä...  Wink

Minäkin olen sen tehnyt, kun seonnut F-secure päästi haittaohjelmia ja viruksia koneelle.
Tiedän, että se on tärkeä! Kokeiltiin naapuri-sedän kanssa "Palaa ajassa takaisin" -toimintoa. Eli XP varaa kovalevylle; koneellani n. 20GB muistiin, ja näin voi palata ajassa taakseppäin. Eli kokeiltiin Palata aikaan jolloin en ollut vielä edes ladannut SP2:sta koneelle, ei auttanut. Kaikki muut ohjelmat jotka olin kerennyt konelle laittaa oli hävinnyt. Ihan niin miten pitikin. Mutta SP2 "oli vieläkin koneella" Undecided Pitänee kokeilla tuota "repair" -toimintoja. Eli siis laitan vain XP-cd:n sisään ja korjaan Windowssin. Onko vaaraa että asentaa kaksi käyttöjärjestelmää?

Keke

Nikon
Erkki
Former member
« Reply #118 on: 25.02.06, 16:13 »

Ei ole, asennusohjelma tunnistaa alkuperäisen...

Itse asiassa tuo korjausasennus on vähän hassu... Muistaakseni toimi siten, että asennat vain "normaalisti" windowsin ilman vanhan poistoa... ( ÄLÄ LUOTA TUOHON! )

Ainakaan sillä rompulla, mikä minulla on, ei toiminut muuten, vaikka ohjekirjan mukaan piti olla erillinen korjausasennus-nappula.
« Last Edit: 25.02.06, 16:15 by Erik Mansner »
Keijo Nieminen

« Reply #119 on: 25.02.06, 22:59 »

No pitäsköhän ottaa riksi ja koittaa korjata Undecided

Nikon
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1