FB Ongelmat&Ratkaisut.

<< < (9/25) > >>

uggi:
Quote

Super charger, radiator, prop. pitch, mixture, magneto, feather prop.. Mitä nämä ovat? Milloin käytetään ja kuinka näitä käytetään? Ja sitten vielä pommittamisesta: syöksy pommittus korkealta pommittaminen...


Näköjään Harri ehtikin jo vastata sillä aikaa kun näitä kirjoittelin, mutta menköön nyt sitten vielä

Supercharger: mekaaninen ahdin. Tunkee koneeseen väkisin enemmän ilmaa mitä se ottaisi vapaasti hengittävänä. Koneesta riippuen se rykäistään isommalle vaihteelle (stage 2) jossain ~2500m korkeudessa, tai jos olet laskeutumassa niin sitten pienemmälle (stage 1). Jos koneen mittaristosta löytyy imusarjan paineen mittari niin sitä tsekkaamalla näkee onko chargeri oikealla vaihteella.. kun paineet nousee niin sitten on se korkeuteen sopivampi vaihde päällä.

Radiator: onko se nyt sitten öljynlauhduttimen vai minkä tuuletusräppänä. Eli jos kone yrittää keittää niin avataan radiatorin luukkua isommalle. Closed on kiinni, Open auki ja kohdat 2-8 siitä väliltä. Joissakin koneissa sen voi laittaa automaattisäädölle eli Closed/Auto.

Prop pitchillä säädetään potkurin lavankulmaa. Pienemmällä kulmalla (100%) se haukkaa vähemmän ilmaa, ja kone kiertää kovemmilla kierroksilla. Vähän kuin kaahaisit autolla taajamassa kakkosvaihde pesässä. Isommalla kulmalla se haukkaa sitten enemmän ilmaa ja kierrokset putoaa. Prop pitchin säätelyssä en ole mikään taituri, mutta yleensä kentältä ilmaan noustessa ja muutenkin korkeutta kerätessä ja tappeluissa laitan 100%. Matkalennossa jotain 90-70% koneesta ja kaasun asennosta riippuen. Kovassa syöksyssä voi pudottaa ehkä 50%:een asti niin ei pääse kone huutamaan ylikierroksilla. Joissakin koneissa tämäkin säätyy automaattisesti.

Mixturella säädetään ilman ja bensan seossuhdetta. Isompi prosentti tarkoittaa rikkaampaa seosta. Korkealla lentäessä jos koneen perään muodostuu savuvana niin seos on liian rikkaalla, sitten sitä voi pienentää. Itse en tähän koske oikeastaan koskaan, harvemmin lentelen tarpeeksi ylhäällä.

Magneto antaa kipinää koneelle ja jos magneeton laittaa pois päältä niin eipä tule kipinää ja kone sammuu. Joissakin koneissa ellei kaikissa(?) on kaksi magneettoa. Jos toinen menee rikki niin toisella voi vielä yrittää saada koneen uusiksi käyntiin.

Feather propilla käännetään potkurin lavat ilmavirran suuntaiseksi. Käytetään  useampimoottorisissa koneissa kun joku kone on sammunut jostain syystä. Siis potkurin lapa käännetään kohtisuoraan menosuuntaa kohti niin että potkuri aiheuttaa mahdollisimman vähän ilmanvastusta.

Syöksypommitusta en ole kauheasti harrastanut mutta muistaakseni se menee Stukalla niin että lennät tarpeeksi korkealla (AI-koneilla muistaakseni syöksypommituksen minimikorkeus oli 1500m) kohdetta kohti ja kun kohde näkyy lattian ikkunasta niin laitat ilmajarrut päälle (dive brakes tms) ja kaasun kiinni, käännät koneen selälleen ja sitten yrität pitää kohteen tähtäimessä. Stukassa muistaakseni pommit putoaa automaattisesti tietyllä korkeudella ja sen pitäisi vielä oikaistakin kone automaattisesti. En muista. Voi ne pommit käsinkin vapauttaa.

Tasopommitus vai mitä se suomeksi onkaan, on ihan oma juttunsa sitten.

Korjatkaa toki jos puhuin aivan omiani, en ihan kaikkia säätöjä muista tai osaa käyttää niitä oikein.

Jaakko:
Kiitos sulleki!

PsykoOps:
Quote


Syöksypommitusta en ole kauheasti harrastanut mutta muistaakseni se menee Stukalla niin että lennät tarpeeksi korkealla (AI-koneilla muistaakseni syöksypommituksen minimikorkeus oli 1500m) kohdetta kohti ja kun kohde näkyy lattian ikkunasta niin laitat ilmajarrut päälle (dive brakes tms) ja kaasun kiinni, käännät koneen selälleen ja sitten yrität pitää kohteen tähtäimessä. Stukassa muistaakseni pommit putoaa automaattisesti tietyllä korkeudella ja sen pitäisi vielä oikaistakin kone automaattisesti. En muista. Voi ne pommit käsinkin vapauttaa.

Korjatkaa toki jos puhuin aivan omiani, en ihan kaikkia säätöjä muista tai osaa käyttää niitä oikein.



Stukalla toimin itse näin:
Lähtö: combat flaps (ei jos on todella raskas kuorma), kaasu täysille, radiator kiinni
Korkeutta: throttle 100%, radiator auki, 2800m supercharger 2:lle.
Syöksy: radiator kii, throttle 0% ja supercharger 1:lle, ilmajarru päälle ja antaa soittaa

Jaakko:
Ja taas kirjottelemassa tänne hieman onkelmaa .
Siis: Hostasin yhden dogfightin tolla ubi.comissa ,MUTTA joka kerta kun joku pelaaja (minua lukuunottamatta) starttasi niin hän olikin vedessä koneesta ei ollut tietoakaan Joten tässä kysyn mistäs mahtaisi johtua?

-Jaakko

Lonkka:
Moi!

Että ottaa pattiin!Kohta pari päivää viritelty,asennettu uusiksi ja kiroiltu silti FB näyttää tältä:(piti niin hostata mutta....)

Alkaa kohta päässä savuamaan kun se TrackIR hommakin kusi!!!


[ Attachment removed / expired ]


[ Attachment removed / expired ]


[ Attachment removed / expired ]


[ Attachment removed / expired ]


[ Attachment removed / expired ]


T:Harri

Navigation

Up one level

Next page

Previous page