Pitäiskö vaihtaa virusohjelmaa?

(1/3) > >>

Kaltsu:
Tere!

Mulla on käytössä nyt Sonera Internet Tietoturva paketti, johon kuuluu F-Securen Anti-Virus ja Palomuuri ja automaattiset updatet. Tuo 5.4x versio, jota nuo käyttää on vissiin aikas vanha, vai? Mietinkin tässä, että josko pitäis ostaa uutta kehiin, sillä toi 5.4x laittaa välillä kuulemma koneen pahastikin polvilleen. Olenkin tässä ajatellun F-Secure Internet Security 2004, josta olen kuullut sekä hyviä että huonoja kommentteja. Löytyykös täällä ko. ohjelman käyttäjiä? Olis kiva kuulla teidän kommentteja.

Esa:
Eiköhän tuo Internet Security ole suht samanlainen kuin tämä Client Security, mutta ilman keskitettyä hallintaa. Minä käytän sitä ongelmitta 50 koneessa. Tykkään kyllä. Palomuurissa on sekä kunnollinen porttifiltteri että sovellusvahti ja sähköpostit skannataan jo verkkoliikenteen tasolla. Konfiguroinnissa on oma opettelunsa.

Otto-Ville:
Virusojelmista puheenollen, minun koneeltani lähti tänään sellainen pois. Tajusin että mitä minä turhaan sellaista pidän kun ei niitä viruksia voi tulla minulle. Käytän operaa joten IE:n haavoittuvuuksia hyväksi käyttävät virukset eivät pääse koneelleni, käytän webmailia jossa liitteitä ei avata automaattisesti viestin tarkastelussa enkä avaa virusposteja, olen kytkenyt kaikki turhat palvelut kuten viestinvälitys (vaikkei siitä viruksia tulekaan) pois XP:stä, asennan heti päivitykset ja en käytä windowssia admin oikeuksilla joten virukset eivät pääse muokkaamaan järjestelmätiedostoja. Käsittääkseni näin karsiutuu 99% viruksista pois.

irakviper:
Eikös sinulla ole MSN messenger käytössä?...lienee vähintään yhtä reikäinen kuin IE

Otto-Ville:
Quote from: Kari Virtanen on 31.03.04, 10:07

Eikös sinulla ole MSN messenger käytössä?...lienee vähintään yhtä reikäinen kuin IE

Eipä taida olla vielä yhtään laajalle levinneitä mese matoja tehty? Ja mese tuntuu ilmoittelevan aina kun on uusin versio saatavilla, sitä mukaan oon aina päivitellyt.

Navigation

Up one level

Next page