IR Track 2

(1/1)

Flygtekniker:
Funderar på att inskaffa IR Tracker .... Men skulle vara bra\kul att hör lite synpunkter om produkten, nån som har någon effarenhet??
Finns det nån svensk återförsäljare?

Tacksam för alla svar
Mvh Johan

Leif1972:
Jag köpte TrackIR för ett tag sedan, och skulle inte längre kunna flyga FS utan längre. Produkten är (eller åtminstone var) aningen bökig att installera, och fick ladda ned nya drivrutiner innan den funkade optimalt i FS9.

Rekommenderas starkt! Framförallt så är det förvånansvärt intuitivt att vända huvudet och samtidigt titta framåt, eftersom vyn i skärmen ändrar samtidigt. Helt oersättligt för att flyga trafikvarvet rätt och för att hålla utkik efter trafik samtidigt som man skannar instrummenten då man flyger i Virtual Cockpit.

Beställde den själv för bekvämlighetens skull från Strigo AB (www.strigo.nu), men det är möjligt att direktimport hade blivit billigare och kanske t.o.m. gått snabbare (väntade 2-3 veckor).

Köpte även eDimensionals 3D-glasögon, men dem har jag aldrig fått att fungera i FS9 med mitt ATI9800 kort...  

Mvh, Leif

Johan:
Jag har eDimensionals 3D-glasögon, det är väl ingenting som jag rekommenderar starkt direkt. Jag och några kompisar som testade dom i FS märkte att man blev väldigt "dissy" efter ett tag....Inte särskilt kul

Flygtekniker:
Okej låter ju bra om Track IR ... Men Edimenesions har ju lanserat IRtrack 2... vet du om det är nån större skillnad??

Leif1972:
Quote from: Johan Adolfsson on 04.04.04, 19:06

Jag har eDimensionals 3D-glasögon, det är väl ingenting som jag rekommenderar starkt direkt. Jag och några kompisar som testade dom i FS märkte att man blev väldigt "dissy" efter ett tag....Inte särskilt kul

Lyckades du alltså få dem att funka med FS9? I FS2002 fungerade de rätt bra även på min maskin (med ett ATI-kort), och jag tyckte att de nog gav ett visst 3D-perspektiv. Men jag håller med, första gångerna blev man lite yr...

Navigation

Up one level