Ehdotus YLE:lle ja Ilmailulaitokselle.....

<< < (2/3) > >>

ilkkapo:

Niin ja katsojat luonnollisesti äänestäisivät joka päivän lopuksi yhden koneen pois kentältä  

Tai sitten kokonaisen yhtiön, joka menee seuraavaksi konkurssiin!

JussiHie:
Tiedän kyllä pari palvelua, joilla voi kuunnella lennonjohtoa, mutta webkameraa ei missään kai liene samalla sivulla. Tutka kyllä löytyy.

Otto-Ville:

"...että nyt kun Suomi on tekniikan ihmelapsi maa

Tuo ei ikinä onnistu Suomessa, ja suomi on kaukana tekniikan ihmelapsesta, kun esim. nettiradiot on kielletty diktaruurisesti ilman syytä.

Ilkka:
Niin, tässä maassa on aina ollut jotain jollain jaksoluvulla eetterissä tapahtuvaa viestintää, jonka vastaanottaminen saatika edelleenvälittäminen on syystä tai toisesta kielletty,

eikä minkään viranomaisen ole tarvinnut selitystä antaa,

esim. tutkanpaljastimet, jotka kiellettiin ja tavatut laitteet takavarikoitiin,

ja entiset analogiset poliisiradiolähetykset, jotka toimivat jossain 30 MHz alueella ja joiden tarkka jaksoluku oli suuri salaisuus, ja niitä vastaanottamaan  pystyvät laitteet oli kiellettyjä ja takavarikoitiin jos niitä löytyi.
Poliisiradio siirtyi toki myöhemmin ylemmälle jaksolle salatuin lähetyksin joten niitä ei enää skannerilla kuule. Itse ostin aikoinaan Nykistä pienen vehkeen jolla niitä analogisia lähetyksiä pystyi kuuntelemaan. Koodi "11" oli humalainen mies, koodi "12" humalainen nainen jne.

Toki ajat ovat muuttuneet, mutta kaiken hauskan kieltäminen näköjään ei.

fishu:

Tuo ei ikinä onnistu Suomessa, ja suomi on kaukana tekniikan ihmelapsesta, kun esim. nettiradiot on kielletty diktaruurisesti ilman syytä.

Eiväthän ne kielletty ole - sen kun vain maksat gramex & co. ympäripyöreitä lukuja ja kukaan ei puutu siihen  
Se on hassua että pitäisi omastakin teoksesta maksaa tekijänoikeusmaksuja, jos vaikka semmoisen pistää odotusääneksi. (toki itse et saa niistä maksuista pennin hyrrää, itse tekijänä.. puhumattakaan että niiden toiminnankuvaan kuuluu perittyjen korvauksien tilittäminen korvauksiin "oikeutetuille" )

Kaiken lisäksi kyseinen virma on yhdistys, eikä mikään virasto tjsp.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page