Start tillstånd på ej fri bana

(1/1)

Luke:
Hej alla!

Detta händer mig ofta i MS Fligt Simulator 2002. Efter att taxat fram till startplattan begär jag Start tillstånd och får svaret "Clear for Take off" trots att andra flygplan befinner sig på start banan. Kollision är ett faktum eftersom när jag ser planet är det för sent. Hur kan man få klar tecken när banan inte är tom? Har fler detta problem. En bugg kanske?!

sarkostik:
Hej Kent

ATC för fs2002 och även för fs2004 är inte precis klockrent bra
Skulle gissa på att microsoft har missat väldigt mycket när det gäller att får en bra ATC. Men det finns alltid vatsim

//Olle

project737:
Hej jag håller med för ibland när jag landar på umeå brukar det vara andra plan som kontaktas att vänta när jag är på banan så dom står mitt på taxivägen och är ivägen eftersom man måste svänga runt på banan på umea(inte alltid) så när jag kommer till umeås taxiväg för passagerarplan så står planet bara mitt ivägen så vill jag komma förbi så måste jag köra ut på gräsmattan VÄLDIGT STÖRANDE för på umeå på riktigt så kör planet ut på motsatta ban änden som man är på lite dålig beskrivning av mig men det är svårt att beskriva bättre...

Navigation

Up one level