Dataproblem med FS2004
Bofredrik:
Jag startar FS2004, väljer flygplan och startbana. Lyfter på sedvanligt sätt och så.... SKÄRMEN BLIR SVART!
Har testat alla möjliga felkällor men drivers, inställningar ser ut att vara rätt. Vad kan det finnas för fler möjligheter?
Tacksam för svar! /Fredrik
EDIT: Det blir inte bättre för man har fler likadana tecken /Thomas
SpeedBird001:
Jag har haft ett liknande problem. Skärmen slockna och fick ingen signal. Men detta hände inte bara i FS utan det kunde hända lite när som.
Hursomhelst, det var iaf mitt grafikkort som var paj så jag fick köpa ett nytt.
sarkostik:
Hej Fredrik Viberg
Det låter precis som Kristoffer Vingren skrev
Jag tycker du ska undersöka om din fläkt som sitter på grafikkortet fungerar som den ska. För det är vanligt att dessa fläktar går sönder eftersom dem oftast är av dålig kvalite, och utan fungerande fläkt så kan grafikkortet gå förlorat.
/Olle
Johan:
Och därför bör man städa datorn någorlunda regelbundet. Jag upptäckte att fläkten var sönder på grafikkortet häromdan på ena datorn, inget roligt att se. Ett tips: om fläkten nu har stannat och inte går i gång efter att man har gjort rent den från damm, så kan man om man vågar lägga lite olja i den. Det gjorde jag för ett tag sedan, men nu verkar det som den har lagt av totalt
Bofredrik:
Tack för svaren! Vänligt av er. Jag tror nog att det är nåt med fläkten som ni säger. Har kollat temp och den är:
CPU 69 + C.
Det verkar väl högt? Är ingen dataexpert alls. Men vad kan man praktiskt göra? Städa ut lådan, byta fläkt eller nåt annat/mer?
Navigation