Dataproblem med FS2004
SpeedBird001:
69 grader på processorn är definitivt för varmt.
Något allvarligt har iallafall hänt med processorfläkten. Du bör ta en titt där och se så den verkligen snurrar som den ska.
frazer:
Min kompis hade konstiga fel med sitt FS, bl.a. så crashade hela datorn när han körde Winamp + FS samtidigt, och felmeddelandet refererade till filer som inte hade med FS att göra. RAM-dumpen visade heller inget ovanligt, en avbruten session bara. Efter en hel del felsökning bad jag honom kontrollera processortemperaturen, och där stod 129C! 5 min efter det blev allt svart och han ingen processor längre hade
polecat:
Man ska inte titta sig blind på CPU tempen, kör med en AMD barton 2.5 som är överclockad till 3GHZ, med en temp på 80 och den går som en klocka. Och det är diod tempen, jag har en känsla av att diodtempen kan mäta fel.
Men kolla upp fläckten på ditt grafikkort, samt kolla dina Ad-on. Hade stora problem med Köpenhamn cenery gjort av några Danskar, när jag avinstallerade det så tickade MSFS som smort
virre:
Ibland (rätt ofta) så börjar min datorburk att låta jätte mycket, kan detta ha och göra med temperaturen?
frazer:
Quote from: Vincent Becker on 07.06.04, 16:38
Ibland (rätt ofta) så börjar min datorburk att låta jätte mycket, kan detta ha och göra med temperaturen?
Låter mer som att något lager är slut i en fläkt. Har haft detta problem med just grafikkortsfläkten, så jag fått byta ut 2 grafikkort på kort tid p.g.a. detta. Man vill ju inte att det smälter ihop till en hög under landning
Navigation